Graduasi Kc Iman Di Majlis Konvokesyen Polimas Ke 34


Graduasi KC Iman Di Majlis Konvokesyen Polimas Ke 34 | Alhamdulillah, selepas tiga tahun bertungkus lumus belajar sejak 2017, KC Iman berjayah menamatkan pengajiannya pada pertengahan tahun tahun 2020. Sedihnya bila tiada majlis konvokesyen sebab 2020 dah mula PKP jadinya dia buat latihan amali di DBKL pun seperti tak complete.  Paling sedih bila diplomanya hantar melalui pos.

Jadinya dalam fikiran kami, pasti tiada konvo untuk meraikan para pelajar yang berusaha untuk tamatkan pengajian, malah DH bercadang nak balik Kedah dan buat photoshoot di Polimas dan menyewa jubah supaya adalah kenangan buat Kak Cik. 


Graduasi KC Iman Di Majlis Konvokesyen Polimas Ke 34




Tiga tahun KC Iman menuntut ilmu jauh dari keluarga dan memang dia sangat independent dan kerap la juga balik dengan ETS dan flight. Malah masa abah meninggal pun dia baru jer balik ke Jitra dan beberapa hari lepas tu balik ke KL naik Fireflyz.


Sepanjang dia kat Jitra, antara risau dengan tidak pun ada walaupun family DH memang ada kat sana dan terima kasih pada ahli keluarga, sepupu DH dan kawan-kawan DH yang sedia membantu KC Iman sepanjang dia kat sana. Malahan kakak DH, Kak Chah cukup ambil berat dan menunggu KC Iman yang akan balik ke rumah dia bila hujung minggu.  Terima kasih tak terhingga buat mereka semua.


Kiranya tahun ni kami akan hadir pada 3 majlis konvokesyen dan terakhir Cik Meya di Sabak Bernam.


InsyaAllah, tiga tahun lagi KC Iman yang sedang PJJ di UiTM akan mengenggam ijazah dan semoga kami sihat untuk sama-sama meraikan hari bahagia dia nanti.


3 Malam Menginap Di Lokasi BerbezaKami bertolak dari KL hari Ahad selepas makan tengahhari dan terus ke Penang. Dah jadi kebiasaan kami akan singgah ke Penang sebab DH pun dah penat drive jauh.  Memang dia tak bagi umi drive dah sekarang ni tapi pernah la juga umi drive tu pun dari satu R&R ke next R&R je.


Memang DH dah set nak dinner di Sup Hameed Penang, jadi Mak Teh dan keluarga terus berjumpa kami kat kedai makan jer then kami bermalam di rumah Mak Teh.


Esoknya lepas breakfast, kami bertolak ke Kedah dengan Mak Teh dan anaknya pun ikut sama. Mujur muat sebab hanya Kak Yang, Bang Yong dan Bang Ngah yang turut sama sebab bekerja. Planning DH, kami akan singgah di rumah Kak Chah dan kemudian ke Polimas sebab KC Iman kena ambil jubah dan ada raptai. Malam kedua kami menginap di rumah Kak Chah yang siap buatkan sambal petai belalang kesukaan Cik Meya dan pulut panggang. Meriah sungguh bila tiga beradik tu berkumpul, dah macam sambut raya pun ada.
Graduasi KC Iman Di Majlis Konvokesyen Polimas Ke 34


Seawal jam 7 pagi kami bertiga bergerak ke Polimas sebab perjalanan dari rumah Kak Chah ke Polimas lebih kurang 30 minit. Memang sedia maklum parking memang payah tapi syukur dapat juga parking dekat dengan dewan dan acara pun berlangsung tak lama macam konvo KY Amanda dengan lebih 900 graduates. Konvo KC Iman ni ada lebih kurang 400 lebih graduan sahaja tu pun sebab graduan dari tahun 2019 hingga 2021.


Graduasi KC Iman Di Majlis Konvokesyen Polimas Ke 34


Acara pun selesai dalam tengahhari dan masing-masing penat, jadi kami tak singgah makan kat mana-mana pun sebab Mak Teh dan siap masak dan planning nak menjengah cucu saudara yang baru dilahirkan di Beseri. Lagipun nak ucap terima kasih pada abang sepupu DH yang turut membantu sewaktu KC Iman belajar.


Memang kali ni kami tak ke Padang Besar atau melawat kemana-mana tempat menarik sebab kekangan masa dan tak cukup korum.


Balik dari Beseri, kami singgah makan di Kuala Perlis sebab DH nak belanja keluarga Mak Teh dan Kak Chah yang sama ambil berat masa KC Iman belajar dulu. Selain ke rumah Kak Chah, KC Iman sering ke Penang naik tren dan kemudian Pak Teh An atau Mak Teh akan jemput di stesen. Jadi memang banyak berjalan jugalah KC Iman sepanjang belajar kat Jitra ni.





Seperti dirancang, kami dinner seafood di Kuala Perlis dan kemudian bermalam di rumah pusaka yang kini dimiliki oleh abang kedua DH. Fuhh, tiga malam dengan tiga lokasi menginap yang berbeza ni memang dah selalu kami buat sejak ayah dan mak mertua DH meninggal dunia.


Seperti kebiasaan kami akan sarapan dengan nasi lemak kuning kegemaran anak-anak sebelum bertolak balik ke KL. Tapi kali ni kami singgah ke Kuala Jerlun dan Kuala Kedah untuk cari ikan, udang dan sotong. Agak jenuh nak cari ikan sebab kat Kedah dan sekarang dah hampir musim tengkujuh, jadi nelayan pun tak turun ke laut sebab laut bergelora.


Selepas cari ikan kat Kuala Kedah, kami terus lanjutkan perjalanan balik ke KL sebab KC Iman dan DH akan naik kerja hari Rabu dan umi pulak dah sambung balik tugasan jaga bonda, jadi mana nak boleh cuti lama-lama. 


Alhamdulillah, kami sampai KL dalam jam 6.30 petang dan singgah jemput KY di Sungai Buloh. Konon nak dinner tapi semua kepenatan jadi kami tapau nasi lemak di gerai nasi lemak panas kepunyaan blogger Hanny. Memang sedap nasi lemak air tangan Hanny ni, jadi kalau anda ke Taman Melawati carilah gerai nasi lemak ni yang dibuka dari jam 4 petang hingga 12 malam kecuali hari Ahad.


Next, kita ke konvo Cik Meya esok di Sabak Bernam.




KURSUS-KURSUS DI POLIMASKalau ada anak-anak yang berminat dengan kursus Perancangan Bandar dan Wilayah boleh masuk ke POLIMAS dan kursus ini merupakan salah satu kursus dalam Jabatan Kejuruteraan Awam. Selain dari kursus Perancangan Bandar Dan Wilayah, terdapat kursus peringkat Diploma dalam Kejuruteraan Awam, Seni Bina, Kejuruteraan Perkhidmatan Bangunan dan Ukur Bahan.


Apa yang bestnya, yuran setiap semester ni tidak membebankan. Jadi, anak-anak boleh check-out Polimas atau mana-mana Politeknik untuk sambung belajar. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2022/10/graduasi-kc-iman-di-majlis-konvokesyen.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Babak Drama Anjing Peliharaan Iringi Lee Kiwoo Di Majlis Perkahwinan

Macam Babak Drama Anjing Peliharaan Iringi Lee Kiwoo Di Majlis Perkahwinan

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 169 hits
Akhirnya kahwin juga Tahniah buat Lee Ki woo ARTIKEL BERKAITAN Ramai yang mengikatkan bahawa para pelakon yang kini dalam lingkungan usia 40 an mereka tidak akan terus berkahwin dan kekal menjadi kekasih hati buat semua peminat Namun tidak ...
Mohon Mpkb Bri Sediakan Pengurusan Sisa Pepejal Kerusi Meja Hiasan Bunga Untuk Majlis Bekwoh Nik Abduh Dikritik Netizen

Mohon Mpkb Bri Sediakan Pengurusan Sisa Pepejal Kerusi Meja Hiasan Bunga Untuk Majlis Bekwoh Nik Abduh Dikritik Netizen

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 128 hits
Tular di media sosial 22 September lalu surat permohonan dari Pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bachok yang memohon bantuan dari Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam mengundang banyak reaksi netizen nbsp Surat yang dikeluarkan
Mungkin Tak Ada Majlis Tunang Syafiq Kyle Mimi Lana Nikah Tahun Depan

Mungkin Tak Ada Majlis Tunang Syafiq Kyle Mimi Lana Nikah Tahun Depan

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 155 hits
Pelakon Syafiq Kyle mengumumkan dirinya bakal menamatkan zaman bujang tidak lama lagi dengan kekasih hatinya yang juga seorang selebriti Mimi Lana Syafiq atau nama sebenarnya Mohd Syafiq Shamim Abdul Razak berkata dia sudah bersedia untuk b...
Malaysia Harap Uae Bawa Isu Palestin Dan Myanmar Ke Majlis Keselamatan Pbb

Malaysia Harap Uae Bawa Isu Palestin Dan Myanmar Ke Majlis Keselamatan Pbb

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 105 hits
Malaysia harap UAE bawa isu Palestin dan Myanmar ke Majlis Keselamatan PBB Dikemas kini 16 minit yang lalu Diterbitkan pada 2
Pulut Berhias Cantik Untuk Majlis Akad Nikah Kak Long

Pulut Berhias Cantik Untuk Majlis Akad Nikah Kak Long

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 182 hits
Sambung lagi kisah majlis akad nikah Kak Long pada 16hb September 2022 yang lalu Kali ni episod pulut berhias pula Kisah pelamin nikah kak ana dah share di SINI dan cadar bilik pengantin kat SINI Seperti selalu yang kak ana suka nyatakan ap...
Kalau Betul Ibu Saya Rosakkan Majlis Dia Pergi Buat Report Polis Anak Makcik Baju Merah

Kalau Betul Ibu Saya Rosakkan Majlis Dia Pergi Buat Report Polis Anak Makcik Baju Merah

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 267 hits
The ReporterSusulan tular luahan seorang pengantin perempuan mengenai makcik baju merah seorang individu yang dikenali sebagai Mummy Bunga tampil mempertahankan ibunya daripada terus menjadi bahan kecaman di media sosial Baca Menurut Mummy ...
Majlis Perkahwinan Vs Kenduri Kesyukuran

Majlis Perkahwinan Vs Kenduri Kesyukuran

papar berkaitan - pada 29/9/2022 - jumlah : 284 hits
Assalamualaikum Sejak negara kita bebas dari PKP ramai yang sudah mula membuat kenduri Kalau dulu nak buat kenduri dan panggil orang datang ke rumah memang tidak dibenarkan Tapi sekarang rakyat Malaysia susah bebas untuk melakukan aktiviti ...
Tular Surat Mp Bachok Minta Mpkb Sediakan Kerusi Meja Hiasan Bunga Untuk Majlis Perkahwinan Anaknya

Tular Surat Mp Bachok Minta Mpkb Sediakan Kerusi Meja Hiasan Bunga Untuk Majlis Perkahwinan Anaknya

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 247 hits
NASUHA RAHMANTular satu surat daripada Ahli Parlimen Bachok meminta Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam menyediakan perkhidmatan termasuk menyediakan kerusi meja serta hiasan bunga untuk majlis perkahwinan anaknya Surat tersebut y...
Agong Raja Permaisuri Berkenan Ke Majlis Santapan Beradat Ulang Tahun Atm Ke 89

Agong Raja Permaisuri Berkenan Ke Majlis Santapan Beradat Ulang Tahun Atm Ke 89

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 132 hits
Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah dan nbsp Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah nbsp berkenan berangkat ke majlis santapan beradat sempena Hari Angkatan Tentera Mala...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap

Titah Adendum Tengku Zafrul Enggan Dedah Kesilapan Afidavit Difailkan Zahid