Google Adsense Mudah Buat Duit Tapi Sukar Approve


Tajuk tak gempak, sebab ramai dah otai-otai bloggers luar sana buat google adsense, internet marketer, semua kaki buat duit online. USD kaw kaw, ada yang dah pencen dan sebagainya. untung sikit, untung besar, duit tetap duit, hahhaa, USD pulak tuh. Jadi memang jangan kecam kalau kawan kau tetiba kaki tulis blog artikel viral, lepas tuh buat duit, tak pergi kerja.
Apa itu Google AdSense? Google AdSense adalah program advertising CPC (cost-per-click) yang memperbolehkan seorang pemilik website mendapatkan uang dari konten online. AdSense adalah cara yang simpel dan gratis bagi Anda untuk mendapatkan uang dari internet. AdSense memanfaatkan advertising yang ter-target dalam bentuk text, gambar, video, dan iklan interaktif media) di sekitar konten Anda. Biasanya, iklan-iklan yang ada di Google AdSense sudah dipilih, disusun, dan dikelola oleh Google.
Tujuan utama Google AdSense adalah untuk membantu advertisers (pemasang iklan) dan pemilik website atau blog untuk mendapat pemasukan dan keuntungan. Meskipun Google masih tetap mendapat pembayaran terbanyak, Anda tetap akan mendapatkan uang. Ada dua cara untuk menghasilkan uang dari Google AdSense, yaitu:
Per-impression – Jenis pembayaran ini bergantung pada jumlah page views yang Anda dapat setiap bulannya. Per-click – Jenis pembayaran ini bergantung pada jumlah orang yang mengklik iklan tersebut (Anda tidak bisa mengklik iklan Anda sendiri karena itu akan dihitung sebagai pelanggaran) Kedua cara di atas adalah kedua cara yang paling banyak digunakan untuk mendapatkan uang dari Google AdSense.
Tips agar website Anda diterima oleh Google AdSense Sebelum Anda mendaftarkan diri, Anda perlu tahu bahwa tidak semua website akan diterima oleh Google AdSense. Program ini tidak sembarangan menerima website atau blog. Oleh karena itu, ada beberapa hal yang bisa Anda lakukan:
1. Umur Google AdSense menerima pengguna yang berusia di atas 18 tahun. Jika Anda lebih muda dari usia ini, Anda bisa menggunakan nama orang tau atau wali Anda . Ini berkaitan dengan pembayaran dari Google ke akun Anda.
2. Kualitas Konten Google tidak akan menerima blog yang menggunakan konten duplikasi atau curian. Google mencari konten yang berkualitas yang belum ada di pasaran. Salah satu kriteria konten berkualitas adalah konten yang berguna dan memberikan informasi baru kepada pembacanya. Anda bisa membaca artikel kami tentang cara membuat konten berkualitas jika Anda membutuhkan bantuan.
3. Buat halaman about, contact, dan privacy policy Jika Anda ingin menghasilkan uang dari AdSense, Anda harus serius dengan website dan blog Anda. Jangan lupa untuk menyertakan halaman About, Contact, dan Privacy Policy agar website Anda terlihat professional.
4. Informasi lengkap Jangan lupa untuk menyertakan nama dan email address Anda di website Anda. Anda bisa meletakkan informasi ini di halaman About Us atau Contact. Ini bisa membantu team Google AdSense untuk mengkonfirmasi apakah benar Anda mendaftarkan diri untuk Google AdSense dan website Anda bukanlah website bots atau spam.
5. Periksa Konten Anda Selain strategi konten yang sudah disebutkan di atas, Anda masih harus memperhatikan apakah konten Anda mengandung hal – hal yang tidak disukai AdSense. Berikut adalah beberapa jenis dan kategori konten yang tidak disukai AdSense.
Jika website Anda mengandung hal-hal di atas, sebaiknya Anda tidak mendaftarkan diri ke AdSense. Selain itu, Google AdSense juga mendukung beberapa Bahasa. Anda bisa melihat Bahasa apa saja yang didukung Google AdSense
Pengalaman Apply Google Adsense Ini cerita aku yang  paling kelakar, hajat nak apply adsense ni sebenarnya dari tahun 2013 lagi, bila orang kata power sangat adsense ni berbanding nuffnang dan pengiklan yang lain. Oklah, takpa, try apply guna blog dalam hosting blogger nih, banyak kali tak lepas, last last jadi fedup, hahhaha.
Tapi tah macam mana, tetiba nak try apply sekali lagi. Siap guna email lain, apply balik, bajet tentu kena reject,jadi malas nak bukak email. Tah macam mana, ada satu hari, nak buka email lagi satu. Hhahaha, sekali tengok, rupanya blog aku ni dah approved adsense. Alhamdulillah, kelakar gila, sebab dah lama tak blogging.
Jadi jawabnya memang lepas ni gila kencang menulis blog, promote bisnes sambil promote blog, buat kerja  dua dalam satu. Sebab kelakarknya, email yang kata dah approved tuh  dapat pada 18 julai, semalam baru nak bukak email. Hahhaa dan sebulan lebih, hampir dua bulan. Earnings pun dah dapat, sikit  jelah tak macam korang. Tapi blog ni sempoi, kalau selalu update nih, jawabnya duduk rumah ngadap laptop jelah jawabnya. hahaha. apapun, rezeki tetap rezeki, Allah yang bagi !!!
Kenapa Guna Yoast SEO Yoast SEO merupakan plugin WordPress yang sangat powerfull. Salah satu terbaik dunia. Dan paling banyak digunakan publisher/blogger. Cara setting Yoast SEO dan bagaimana penggunaannya yang benar berikut ini, memungkinkan Anda mendapat manfaat luar biasa dari alat SEO yang hebat ini.
Sebelumnya, saya akan menjawab beberapa pertanyaan umum terkait plugin Yoast SEO WordPress. Ini juga menjadi gambaran dasar materi kita kali ini; Plugin Yoast SEO WordPress adalah alat favorit pelaku SEO. Mulai dari toko online, blogger, hingga beberapa situs paling populer di planet ini. Jadi, terrmasuk saya. Dengan Yoast SEO, Anda mendapatkan perangkat yang solid untuk membantu optimasi website agar berada di halaman 1 hasil pencarian.
Yoast SEO membuat situs Anda memenuhi standar teknis terbaik SEO. Ini juga merupakan alat untuk membantu Anda, menyusun atau membuat konten dengan strutur SEO tertinggi. Sekaligus menuntut Anda, untuk membuat artikel dengan tingkat keterbacaan yang sempurna. Jadi, fungsi plugin Yoast SEO WordPress adalah untuk meningatkan traffic website. Dari sisi SEO On Page.
Cara setting Yoast SEO yang benar akan kita bahas selangkah-demi selangkah. Jadi, cara membacanya, pelan-pelan saja. Fahami benar masudnya. Sehingga, bisa menggunakannya secara maksimal. Serta mampu mengkombinasikannya, dengan ide dan kreativitas yang Anda sendiri.
Masalah Templated Pages Aku cuba apply new website nak dapatkan duit USD nih. Tapi aku try buat dengan cara copy paste sahaja. Tapi bila dah banyak gila akaun, aku pun putus asa. Banyak kali aku buat, tak berjaya jugak. So aku cuba buat lagi lagi dan lagi. Tak berjaya.
Aku terbaca satu post dekat internet yang kalau nak berjaya apply artikel kena original, kena unik, dan paling penting kena PANJANG lebih 500 patah perkataan. Dari situ aku tiba tiba dapat ilham, aku cuba guna YOAST SEO plugin. Ok ini satu teknik yang aku boleh apply.
Apa yang aku buat untuk website aku yang banyak gila artikel pendek pendek dan copy paste dari facebook ini. Hahaha, ini cara yang korang boleh cuba, sebab aku buat berjaya pulak, hahaha. Boleh refer sini. Aku apply guna 8 artikel je, dah lulus, hehehhe.
Mula mula buat page introduction guna elementor Delete semua artikel yang pendek pendek Start guna Yoast SEO plugin Set kepada corner stone, supaya artikel anda kepada 900 lebih patah perkataan Buat semua arahan supaya setting semua hijau Buat redirection untuk artikel artikel pendek kepada artikel utama The post Google Adsense Mudah Buat Duit Tapi Sukar Approve appeared first on FAIZ SAAID.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://faizsaaid.com/google-adsense/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Mudah Lalui Trimester Pertama Tanpa Suami Disisi Tapi Syukur Isteri Azizulhasni

Tak Mudah Lalui Trimester Pertama Tanpa Suami Disisi Tapi Syukur Isteri Azizulhasni

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 422 hits
Siapa yang tak sebak apabila suami tercinta dapat mengukir nama di pentas antarabangsa susulan memenangi pingat di sukan Olimpik Tokyo 2020
Google Adsense Dah Aktif Apa Langkah Seterusnya

Google Adsense Dah Aktif Apa Langkah Seterusnya

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 226 hits
Google Adsense Dah Aktif Apa Langkah Seterusnya Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam sejahtera Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang Segala pujian hanya Allah dan sebelum memulakan bicara yang lebih panjan...
Nasi Goreng Kangkung Paling Mudah Tapi Sedap

Nasi Goreng Kangkung Paling Mudah Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 240 hits
Nasi Goreng Kangkung Paling Mudah Tapi Sedap Kalau boleh nak je setiap hari kongsi resepi dengan korang tapi macam biasa lah bila malas menguasai hancur semua entri hehe Kadang tu siap masak 1 masakan beria ni dalam hati kejap lagi nak up e...
Mudah Tapi Sedap Layan Makan Sejuk Jeruk Rambutan Asam Boi

Mudah Tapi Sedap Layan Makan Sejuk Jeruk Rambutan Asam Boi

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 223 hits
Sana sini orang muat naik gambar rambutan Al maklumlah tengah musim sekarang ni kan
Ajar Anak Kemas Mainan Ada Caranya Jangan Paksa Tapi Guna Trik Mudah

Ajar Anak Kemas Mainan Ada Caranya Jangan Paksa Tapi Guna Trik Mudah

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 270 hits
Bila anak sudah main mamalah orang paling stress untuk kemaskan semula mainan yang bersepah di lantai dan kemudiannya kemaskan seluruh kawasan rumah Jangan stress dan pening pening jika anda tahu cara bijak Minta anak kemaskan semula dengan...
Ini One Man Show Tapi Saya Lakukan Sebaiknya Kata Muhyiddin

Ini One Man Show Tapi Saya Lakukan Sebaiknya Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 247 hits
Muhyiddin Yassin ketika pertemuan dengan editor kanan media berkata beliau akan memikul tanggungjawab itu dan berharap lantikan penggantinya dibuat secepat mungkin PUTRAJAYA Muhyiddin Yassin hari ini berkata beliau akan menjalankan tugas se...
Kecewa Tapi Reda Demi Baby Sayf Terpaksa Campur Susu Redakan Kuning Anak Kini Yatt Hamzah Syukur Susu Melimpah

Kecewa Tapi Reda Demi Baby Sayf Terpaksa Campur Susu Redakan Kuning Anak Kini Yatt Hamzah Syukur Susu Melimpah

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 377 hits
Kegembiraan ibu kepada lima orang cahaya mata Yatt Hamzah menerima kehadiran cahaya mata lelaki pertamanya dalam hidup mereka sekeluarga jelas terlihat di wajah Yatt Selalu tampil ceria dan teruja malah banyak perkongsian mengenai anak lela...
Ayahanda Rani Kulup Benggang Ramai Pompuan Nangis Demi Din Pagoh Tapi Bukan Untuk Suami Yang Tak Berduit

Ayahanda Rani Kulup Benggang Ramai Pompuan Nangis Demi Din Pagoh Tapi Bukan Untuk Suami Yang Tak Berduit

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 140 hits
HAMZAH RIE NAEntah lah ayah oiiii mereka tu Masih green dlm politik Apa yg mereka nampak dizahir elok itulah yg mereka puja Pada hal yg mereka tanggisi tu hampas semata mata Baca selapis dalam politik mana mahunya jadi cerdik ayah oiiiii Mi...
Vide0 Lelaki Bagi Ikan Makan Tapi Ramai Pula Yang Terkejut Nasib Tak J4tuh

Vide0 Lelaki Bagi Ikan Makan Tapi Ramai Pula Yang Terkejut Nasib Tak J4tuh

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 337 hits
Pastinya telah banyak aktiviti yang dilakukan di rumah semenjak bermulanya p4ndemlk ini Ada yang memulakan hobi baru dan ada juga yang melakukan perkara yang tidak pernah dicuba sebelum ini Baru baru ini pula gelagat seorang lelaki yang mem...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Catatan Hujung Minggu

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Pendapat Pelabur Asing Kerajaan Melayu Kerajaan Korup

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei

Arab Saudi Mahu Gencatan Senjata Kekal

Kembali Bersama Engku Emran Ini Jawapan Erra Fazira Jika Allah Aturkan Itu Takdirnya

Rasionalisasi Subsidi Diesel Diumum Bila Siap Kata Rafizi