Gila Kuasa Saja Tolak Tawaran Muhyiddin Hadi



Gila kuasa saja tolak tawaran Muhyiddin – Hadi
Yang tolak tawaran Muhyiddin adalah ‘kelompok gila kuasa’, kata Hadi
Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyelar pembangkang dan kalangan Ahli Parlimen Umno yang menolak tawaran kerjasama Muhyiddin Yassin sebagai “kelompok gila kuasa”.
Beliau mahukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang telah memerintah selama 17 bulan, diberikan “masa” untuk menyelesaikan pelbagai masalah yang membelenggu rakyat.
“Kalangan yang menolak pelawaan (Muhyiddin) untuk bersatu padu menyelamatkan rakyat dan negara, demi memenuhi kehendak politik peribadi yang sempit, adalah kelompok gila kuasa yang tidak mempedulikan nyawa rakyat,” Hadi mendakwa dalam catatan Facebooknya.
PAS sekutu utama Muhyiddin dalam kerajaan PN yang kini terumbang ambing setelah dilaporkan kehilangan majoriti di Dewan Rakyat. Spekulasi bertebaran Muhyiddin akan mengumumkan peletakan jawatan sebagai perdana menteri esok.
PAS sebelum ini menolak keras kerjasama dengan Pakatan Harapan, khususnya DAP, dan kerap menyelar gabungan pembangkang itu sebagai tamak kuasa semata-mata.
Semalam, Naib Presiden Amanah Mahfuz Omar berkata tawaran Muhyiddin itu bermakna “PAS sedia bergantung pada DAP untuk kekal dalam kerajaan.”
Hadi tidak mengulas kenyataan Mahfuz itu, tetapi berkata tawaran Muhyiddin kepada semua parti politik bagi mendapatkan kepercayaan terhadap kerajaan PN seharusnya diterima secara positif.
“Selepas keadaan mengizinkan, maka barulah kita kembalikan mandat kepada rakyat untuk memilih kerajaan yang mereka mahu dengan selesa,” kata beliau.
Dalam mesejnya, Hadi terus menyelar pentadbiran kerajaan lalu yang didakwa menyebabkan negara dibelenggu pelbagai kemelut.
“Cukuplah menjadi pengajaran kepada rakyat terhadap kerajaan yang telah lama memerintah, sehingga mereka dibejati dengan penyakit rasuah.
Baca Artikel Menarik :
Kegilaan Mahiaddin Md. Yassin yang terdesak Pegawai menteri mula kemas pejabat Muhyiddin akan letak jawatan dalam tempoh terdekat PM cuba gambarkan PN ‘mangsa’, tapi mangsa sebenar 12k korban Covid Bos Mydin bidas gabenor BNM berhubung moratorium pinjaman Resepi Ayam Madu Leleh Confirm Sedap Izara Aishah padam semua gambar tak bertudung Layari Laman Facebook MYKMU
“Kemudian, rakyat membuat perubahan kepada sebuah kerajaan yang menawarkan pelbagai janji, sehingga berani merombak asas Perlembagaan dan kedaulatan Islam, dan akhirnya telah dijatuhkan,” katanya merujuk era pentadbiran Barisan Nasional dan Pakatan Harapan.
Kerajaan PN ketika ini dikecam hebat oleh pelbagai pihak, termasuk pembangkang kerana dilihat gagal menguruskan pandemik Covid-19 yang setakat ini meragut nyawa lebih 12,000 dan mencetuskan krisis ekonomi berpanjangan.
Pembangkang turut menuduh kerajaan menggunakan badan penguatkuasa untuk menekan dan memperolehi sokongan ahli politik bagi memperkukuhkan sokongan kepadanya.
Jumaat lalu, Muhyiddin menawarkan pelbagai tawaran kepada pembangkang dan Umno, termasuk mengadakan pilihan raya umum selewat-lewatnya Julai depan, peruntukan sama rata kepada semua ahli Parlimen dan melaksanakan beberapa pembaharuan demokrasi.
Ini dengan syarat mereka bersetuju menyokong beliau dalam usul percaya di Parlimen.
Muhyiddin membuat tawaran itu setelah 15 Ahli Parlimen Umno menarik balik sokongan kepadanya, yang dikatakan menyebabkan beliau hilang sokongan majoriti di Dewan Rakyat.
Bagaimanapun, tawaran perdana menteri itu ditolak oleh semua parti pembangkang dan pimpinan Umno yang mendakwa ia cubaan Muhyiddin merasuah secara terbuka untuk kekal berkuasa. FMT
Gila kuasa saja tolak tawaran Muhyiddin – Hadi
Azwan Ali nak sound Munkar Nankir (Video)

The post Gila kuasa saja tolak tawaran Muhyiddin – Hadi appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/08/15/gila-kuasa-saja-tolak-tawaran-muhyiddin-hadi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Parti Tolak Tawaran Muhyiddin Desak Pm Letak Jawatan

4 Parti Tolak Tawaran Muhyiddin Desak Pm Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 242 hits
August 13 2021 9 23 PMPETALING JAYA Warisan Parti Sarawak Bersatu UPKO dan MUDA menolak tawaran kerjasama rentas kepartian daripada Muhyiddin Yassin Katanya sejak tahun lalu parti pembangkang menyuarakan cadangan untuk menstabilkan kerajaan...
Muhyiddin Sukar Dijatuhkan Kerana Umno Gila Kuasa

Muhyiddin Sukar Dijatuhkan Kerana Umno Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 146 hits
Najib dan Zahid dimalukan 2 kali Kenapa Muhyiddin sukar dijatuhkan Ia bukan kerana Muhyiddin mempunyai sokongan majoriti tetapi kerana sikap pemimpin UMNO yg gila kuasa Mereka mahu jatuhkan Muhyiddin bukan kerana ingin membela nasib rakyat ...
Ph Tolak 7 Tawaran Muhyiddin Yakin Boleh Beri Lebih Baik Kepada Rakyat

Ph Tolak 7 Tawaran Muhyiddin Yakin Boleh Beri Lebih Baik Kepada Rakyat

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 183 hits
Astro AwaniKUALA LUMPUR Majlis Presiden Pakatan Haraoan yakin mereka mampu mengemukakan suatu perancangan yang lebih baik untuk menangani pandemik COVID 19 menghidupkan semula ekonomi dan menyelamatkan rakyat Justeru Majlis Presiden PH meno...
Kuasa Nak Hilang Baru Buat Tawaran Syed Saddiq

Kuasa Nak Hilang Baru Buat Tawaran Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 139 hits
Kuasa nak hilang baru buat tawaran Syed Saddiq Waktu kuasa sudah hilang tiba tiba semua boleh Syed Saddiq Ahi Parlimen Muar Syed Saddiq Abdul Rahman menyifatkan tawaran Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada parti parti pembangkang untuk membentuk...
Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa

Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 327 hits
Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa Dalam perutusan khas Perdana Menteri semalam Muhyiddin mendakwa menerima tekanan beberapa pihak supaya mencampuri urusan mahkamah untuk membebaskan beberapa individu ya...
Agong Perlu Tolak Jika Muhyiddin Minta Bubar Parlimen

Agong Perlu Tolak Jika Muhyiddin Minta Bubar Parlimen

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 154 hits
RK AnandKetika pentas politik hangat dengan spekulasi yang mengatakan pentadbiran Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dalam keadaan genting mantan peguam negara Tommy Thomas memberi peringatan kepada pihak yang menggesa pilihan raya Dalam wawa...
Sokongan Majoriti Tindakan Muhyiddin Cabar Kuasa Agong Kauboleh

Sokongan Majoriti Tindakan Muhyiddin Cabar Kuasa Agong Kauboleh

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 181 hits
Keengganan Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri bukan sahaja bertentangan dengan Perlembagaan yang mana beliau wajib mempunyai sokongan majoriti di Dewan Rakyat malah secara jelas mencabar kuasa Yang di ...
Ph Dakwa Muhyiddin Belakangkan Fungsi Kuasa Agong

Ph Dakwa Muhyiddin Belakangkan Fungsi Kuasa Agong

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 231 hits
Malaysiakini Majlis Presiden Pakatan Harapan malam ini menganggap Muhyiddin Yassin membelakangkan Yang di Pertuan Agong semasa memberikan ucapan secara langsung petang tadi Dalam kenyataan dikeluarkan itu Majlis Presiden PH merujuk kepada d...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Adik Wanie Feat Adam Zbp Dudo Sengat Jando Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold