Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa



Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat, Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa
Dalam perutusan khas Perdana Menteri semalam, Muhyiddin mendakwa menerima tekanan beberapa pihak supaya mencampuri urusan mahkamah untuk membebaskan beberapa individu yang sedang didakwa atas kesalahan jenayah.
Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu menegaskan tidak melayan tuntutan tersebut dan mengorbankan prinsip serta membelakangi sumpah jawatannya untuk menunaikan segala kewajipan dengan jujur. Benarkah dakwaan ini memandangkan ianya satu tuduhan yang terlalu berat. Malah ianya dilihat mempunyai unsur penipuan dalam usaha untuk mengekalkan kuasa.
Memetik “Page Facebook” Datuk Seri Najib Tun Razak:-
Rupanya yang dikatakan saya mahu Muhyiddin campur tangan dalam perbicaraan saya ialah kononnya saya mahu hakim ditukar dalam kes rayuan SRC saya – bukan nak gugurkan kes atau apa.
Laa…. sembabnya dorang ini.
Sejak penubuhan kerajaan PN sampai sekarang, saya hanya pernah bertemu dengan Muhyiddin sekali sahaja pada akhir Disember 2020.
Sebelum itu tak pernah, selepas itu pun tak pernah.
Saya pergi jumpa dia pada bulan Disember sebab saya nak jelaskan isu pengeluaran wang KWSP dari akaun 1 yang banyak syarat masa itu.
Saya juga pernah buat posting masa itu untuk memaklumkan perkara ini di mana dia jawab bahawa skim yang diberi Menteri Kewangan dengan pelbagai kategori serta syarat “sudah elok”
Lalu kami menyentuh tentang perkembangan kes mahkamah saya dan saya tanya dia sama ada dia tahu hakim bagi perbicaraan kes SRC saya diganti dan ditukar selepas perbicaraan kes bermula.
Digantikan pula oleh seorang hakim baru dilantik setahun yang dipindah dari mahkamah sivil ke mahkamah jenayah.
Bermakna seorang hakim yang baru dilantik ke mahkamah sivil tanpa sebarang pengalaman atau kes jenayah, tiba-tiba mengganti hakim sedia ada untuk kes mahkamah paling high profile masa itu (semasa era kerajaan PH).
Masa saya tanya dia ialah bulan Disember 2020. Hakim tersebut sudahpun jatuhkan hukuman ke atas saya pada bulan Julai 2020.
(Nak tukar hakim selepas perbicaraan sudah berakhir dan keputusan hakim sudah buat ke?)
Saya tanya dia jika dia sedar atau tak mengenai perkara ini.
Saya tanya dia, negara mana yang kes paling high profile tiba-tiba ditukar hakim selepas perbicaraan kes sudah bermula dan diganti dengan seorang hakim baru dilantik setahun yang langsung tiada sebarang pengalaman kes jenayah dan hanya dipindah dari mahkamah sivil untuk ganti hakim kes saya.
Sedangkan kebiasaannya hakim yang lebih berpengalaman akan dipilih untuk kes profil paling tinggi – bukan hakim tiada pengalaman.
Muhyiddin jawab kononnya dia tak tahu perkara ini.
Lalu dia cakap pada saya bahawa BN perlu sokong dia sebab dia PM paling popular.
(selepas itu pula terkeluar buku Tommy Thomas yang kata dia amat gembira hakim kes saya sudah tukar dan hakim tersebut juga telah dipindah balik ke mahkamah sivil selepas perbicaraan kes saya selesai).
Kesemua ini sudahpun saya post beberapa kali dalam FB saya dan juga merupakan antara isu yang dihujah peguam saya dalam perbicaraan mahkamah rayuan pada bulan April 2021.
“6 April 2021: Rayuan Najib: Hakim Nazlan bertindak macam pendakwa raya kedua – Shafee”
 
https://www.astroawani.com/…/rayuan-najib-hakim-nazlan…
Lagipun, ianya juga mustahil untuk saya minta hakim mahkamah rayuan ditukar sebab 3 hakim bagi mahkamah rayuan hanya dipilih pada bulan April 2021 sedangkan saya hanya jumpa Muhyiddin pada bulan Disember 2020.
Tambahan pula, perhimpunan Agung UMNO sudahpun berlangsung pada bulan Mac 2021 dengan keputusan tarik diri dari kerajaan PN – iaitu juga sebelum pemilihan hakim mahkamah rayuan.
https://www.bharian.com.my/…/pau-2020-umno-muktamad…
Jadi, macam mana pulak saya minta tukar hakim sedangkan hakim belum dilantik dan UMNO sudah putuskan untuk tarik diri dari PPBM?
Penipu besar yang sebetulnya Muhyiddin dengan Wan Saiful Wan Jan ini.
Orang tanya dia jika dia sedar hakim saya sudah ditukar dan kenapa hakim saya ditukar, dia cerita pula saya minta tukar hakim.
Kalau mereka sanggup menipu YDP Agong, Rakyat, parlimen dan ada track rekod suka khianat, sudah tentu mereka akan tipu tentang perkara ini juga untuk digunakan sebagai alasan kenapa saya tak mahu sokong kerajaan gagal.
Lebih elok, korang lapor polis kata ada saya nak suruh Muhyiddin tukar hakim kes saya.
Nyatakan bila saya pernah minta Muhyiddin sedangkan sejak awal tahun saya dan UMNO tak lagi berhasrat bersama kerajaan yang berkali-kali gagal.
Posting Ketua Penerangan PPBM Wan Saiful:
(Jika saya mahu kes saya digugurkan, saya akan minta hints dari Xavier, Azmin dan lain-lain. Nak gugur kes? Bodek. Bukan lawan)
facebook DSN Rakyat dapat melihat bagaimana terdesaknya Muhyiddin mahu mengekalkan kuasa. Beliau dilihat sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat terus menjadi Perdana Menteri. Namun satu perkara yang gagal Muhyiddin sedar bahawa negara Malaysia perlukan Perdana Menteri yang mampu menjaga kebajikan rakyat dan memakmurkan negara dengan sangat ikhlas dan berwibawa. Yang pastinya, individu tersebut bukan Muhyiddin Yassin, bukan Anwar Ibrahim.
– Nurul Aisyah
Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat, Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa
Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat, Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa
Baca Artikel Menarik :
Pandelela cemas kepala hampir terkena platform Saya dan Dhabitah sudah lama berpisah Resepi Gulai Nangka Muda Ikan Masin Sempoi Najib memberi teguran kepada pengkritik kerajaan Najib, UMNO Peroleh Kembali Aset Yang Disita Bernilai RM114 juta Tuduh saya mencuri tapi pujuk suruh sokong PM Horse-trading for the PM’s post, Muhyiddin keep fighting Layari Laman Facebook MYKMU
Langkah Seri Pacific, gerakan musuh dalam selimut

The post Dakwaan Muhyiddin Terlalu Berat, Ada Unsur Penipuan Untuk Kekalkan Kuasa appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/08/06/dakwaan-muhyiddin-terlalu-berat-ada-unsur-penipuan-untuk-kekalkan-kuasa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Sukar Dijatuhkan Kerana Umno Gila Kuasa

Muhyiddin Sukar Dijatuhkan Kerana Umno Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 146 hits
Najib dan Zahid dimalukan 2 kali Kenapa Muhyiddin sukar dijatuhkan Ia bukan kerana Muhyiddin mempunyai sokongan majoriti tetapi kerana sikap pemimpin UMNO yg gila kuasa Mereka mahu jatuhkan Muhyiddin bukan kerana ingin membela nasib rakyat ...
Umno Pertimbang Rampasan Kuasa Dalaman Untuk Singkir Muhyiddin Menurut Laporan

Umno Pertimbang Rampasan Kuasa Dalaman Untuk Singkir Muhyiddin Menurut Laporan

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 279 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Umno sedang mempertimbangkan rampasan kuasa dalaman yang akan menyaksikan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin disingkirkan tetapi kerajaan tetap utuh menurut satu laporan Singapura Straits Times melaporkan pemimpin B...
Pejabat Perdana Menteri Nafi Dakwaan Muhyiddin Spr Bermesyuarat Bincang Pru 15

Pejabat Perdana Menteri Nafi Dakwaan Muhyiddin Spr Bermesyuarat Bincang Pru 15

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 332 hits
KUALA LUMPUR Pejabat Perdana Menteri menafikan dakwaan kononnya Tan Sri Muhyiddin Yassin bermesyuarat dengan Suruhanjaya Pilihan Raya hari ini bagi membincangkan kaedah untuk mengadakan Pilihan Raya Umum Ke 15 dalam situasi pandemik COVID 1...
Dakwaan Salah Guna Kuasa Pengarah Jabatan Kejuruteraan Pbt Dan Kontraktor Di Reman

Dakwaan Salah Guna Kuasa Pengarah Jabatan Kejuruteraan Pbt Dan Kontraktor Di Reman

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 329 hits
GEORGE TOWN Seorang Pengarah Jabatan Kejuruteraan Pihak Berkuasa Tempatan dan seorang kontraktor lelaki direman lima hari bagi membantu siasatan penyalahgunaan kuasa melibatkan kira kira RM200 000 dua tahun lalu Perintah reman bermula hari ...
Apa Rancangan Muhyiddin Elakkan Krisis Perlembagaan Kesihatan

Apa Rancangan Muhyiddin Elakkan Krisis Perlembagaan Kesihatan

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 200 hits
Pada 28 Julai 2021oleh Lim Kit SiangKenyataan Media oleh Ahli Parlimen DAP Iskandar Puteri Lim Kit Siang di Parlimen pada hari Rabu 28 Julai 2021 Malaysia akan berhadapan dengan satu lagi krisis berperlembagaan yang besar sekiranya tidak ad...
Derhaka Kepada Agong Pemuda Umno Desak Muhyiddin Letak Jawatan Segera

Derhaka Kepada Agong Pemuda Umno Desak Muhyiddin Letak Jawatan Segera

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 282 hits
Derhaka kepada Agong Pemuda Umno desak Muhyiddin letak jawatan segera Pemuda Umno mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin segera meletak jawatan kerana jelas melanggar sumpah untuk sentiasa taat kepada Yang di Pertuan Agong dan mempertaha...
Semua Mp Bn Sebulat Suara Sokong Kerajaan Muhyiddin

Semua Mp Bn Sebulat Suara Sokong Kerajaan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 192 hits
ismaweb netAkur titah Agong beri keutamaan pada kesejahteraan rakyat negaraBANGI 19 Zulhijjah 1442H Khamis Semua Ahli Parlimen Barisan Nasional sebulat suara menyokong kerajaan pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Timbalan Perd...
Umno Kekal Pendirian Tarik Sokongan Terhadap Muhyiddin

Umno Kekal Pendirian Tarik Sokongan Terhadap Muhyiddin

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 319 hits
Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menegaskan pendirian parti itu menarik sokongan terhadap Muhyiddin Yassin kekal walaupun Proklamasi Darurat tidak disambung selepas 1 Ogos ini kata laporan Ahmad Zahid dipetik Utusan Online berkat...
Sistem E Tanah Diguna Pakai Seluruh Negara Pada 2024 Pm Muhyiddin

Sistem E Tanah Diguna Pakai Seluruh Negara Pada 2024 Pm Muhyiddin

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 161 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin PUTRAJAYA Kerajaan sedang memperluaskan sistem pentadbiran tanah secara eletronik ke seluruh negara Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sistem e Tanah dijangka selesai dibangunkan di sem...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024