Gembira Dapat Tahu Bakal Jadi Ayah Selepas 2 Tahun Pjj Esoknya Suami Temui Ajal


Malam sebelum kejadian baru dapat tahu isteri hamil, esoknya suami dijemput ilahi selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya ketika ke tempat kerja. Penantian selama dua tahun untuk menimang cahaya mata buat pasangan suami isteri ini tak kesampaian kerana Allah lebih menyayangi arwah.
“Rupanya awak tak sempat tengok..”

Menerusi perkongsian yang dimuat naik oleh Shaa Ibrahim di Facebook, dia memaklumkan bahawa suaminya, Wan Muhammad Hasruldin telah kembali menghadap Ilahi selepas terlibat kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan untuk pergi ke tempat kerja.
Pagi tadi saya hantar gambar ni dekat awak sayang. Rupanya awak tak sempat tengok. Allah panggil awak balik. Dua tahun awak tunggu sayang. Saya kuat sebab ni. Ni juga last WhatsApp saya sempat hantar dekat awak. Lepas ni tak akan ada dah orang yang nak hantar emoji lucu-lucu dekat saya.

Hari ni GPS awak tak bergerak saya call tapi tak ada siapa yang jawab. Rupanya Allah SWT yang panggil awak dulu.
Sebelum ini mereka terpaksa PJJ (perkahwinan jarak jauh) selama dua tahun atas urusaan kerja dan sebenarnya baru dua bulan mereka mula tinggal bersama.

Lebih menyedihkan lagi apabila arwah suaminya begitu teruja dapat berita gembira bahawa isterinya disahkan hamil sebulan dan dia bakal menjadi seorang ayah sehingga sanggup membatalkan hasratnya untuk membeli kereta baru.
Pada malam sebelum kejadian arwah dapat berita gembira bakal jadi ayah, sukanya dia sehingga cakap dia sanggup berkorban untuk anak bini dan cancel kereta. Dia sanggup berulang-alik dengan motor lagi. Awal pagi esoknya dia betul-betul berkorban.

Bekal tak sempat jamah
Menurut Shaa, pada pagi kejadian, suaminya sempat meminta untuk menyiapkan bekal nasi goreng dengan udang kunyit, namun tidak sempat dijamah olehnya.

Bekal awak tak sempat jamah. Pagi tadi awak request nak nasi goreng pastu udang goreng kunyit. Saya tanya awak nak sambal belacan tak. Awak kata nak. Ceria je suara awak sayang. Macam biasa breakfast roti bakar favourite awak cuma pagi tadi saya minta tolong awak sapukan butter.
Ujarnya lagi, kawan-kawan arwah suaminya datang menziarah arwah untuk kali terakhir dan mereka turut mengalirkan air mata kerana sedih kehilangan seorang kawan yang baik. Shaa juga memberitahu bahawa srwah suaminya telah selamat dikebumikan di kampung halamannya di Pasir Mas, Kelantan.
Saya minta maaf tak mampu tengok awak tadi dekat tempat kejadian.
Demi Allah awak terlalu baik. Tidak sekalipun awak marah saya. Tidak sekalipun kata-kata kasar keluar dari mulut awak. Allah sayang awak.
2 tahun PJJ, baru 2 bulan dapat tinggal bersama
@bebop137al fatihah buat suami sahabat saya..semoga sahabatku terus kuat…bru mahu rase hidup bersama…Allah ujimu sahabat dgn kehilangn suami buat selamanya♬ Denting – Fadhilah Intan ✨ Allah lebih sayang awak..

Kredit: Shaa Ibrahim; bebop137

Mama jom rileks jap, klik link ni!
Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini.Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza.
Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah. Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Gembira Dapat Tahu Bakal Jadi Ayah Selepas 2 Tahun PJJ, Esoknya Suami Temui Ajal appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/gembira-dapat-tahu-bakal-jadi-ayah-selepas-2-tahun-pjj-esoknya-suami-temui-ajal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Budak Perempuan Dibebaskan Selepas 7 Tahun Diculik

Budak Perempuan Dibebaskan Selepas 7 Tahun Diculik

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 155 hits
KANAK KANAK perempuan bergambar di Masjid Ibafo untuk menunaikan solat sunat Aidiladha di Ogun Nigeria AFP NIGERIA Seorang kanak kanak perempuan yang diculik oleh kumpulan militan Boko Haram dari bandar Chibok dibebaskan selepas tujuh tahun...
Sajjad Di Sangka Mati Akibat Kemalangan Kapal Terbang Kembali Selepas 45 Tahun

Sajjad Di Sangka Mati Akibat Kemalangan Kapal Terbang Kembali Selepas 45 Tahun

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 246 hits
NEW DELHI Seorang lelaki yang disangka maut dalam satu nahas kapal terbang kembali semula ke pangkuan keluarga 45 tahun kemudian Sajjad Thangal 70 disangka terkorban oleh ahli keluarganya selepas pesawat Indian Airlines yang dinaikinya terh...
Selepas Ayah Ibu Irwansyah Pula Meninggal Dunia Akibat Covid 19

Selepas Ayah Ibu Irwansyah Pula Meninggal Dunia Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 248 hits
Belum hilang duka dan kesedihan kehilangan ayah Umar Efendi akibat COVID 19 pada 8 Julai lalu hari ini pelakon dan penyanyi terkenal Indonesia Irwansyah terpaksa melepaskan ibunya pula Herlianah Herlianah dilaporkan menghembuskan nafas tera...
Diceraikan Suami Selepas 2 Minggu Bersalin Wanita Tertekan Cuba Terjun Bangunan

Diceraikan Suami Selepas 2 Minggu Bersalin Wanita Tertekan Cuba Terjun Bangunan

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 509 hits
Emosi bagi si ibu yang baru melahirkan anak selalu berada dalam keadaan tidak setabil disini sokongan dari segi mental dan fizikal amatlah penting sekali bagi mereka mengharungi hari dengan baikNamun berbeza dengan kisah seorang wanita ini ...
Bakal Madu Sakit Tenat Wanita Izin Suami Nikah Dua

Bakal Madu Sakit Tenat Wanita Izin Suami Nikah Dua

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 170 hits
Wanita berbaju ungu menahan sebak saat suaminya sah bernikah dengan bekas kekasih di sebuah hospital di Indonesia Instagram JAKARTA Satu rakaman video yang menyaksikan seorang wanita menitiskan air mata ketika menjadi saksi suaminya berkahw...
17 Tahun Berlalu Yoon Kyesang Seo Jihye Dilapor Bakal Bergandingan Semula Dalam Sixth Sense Kiss

17 Tahun Berlalu Yoon Kyesang Seo Jihye Dilapor Bakal Bergandingan Semula Dalam Sixth Sense Kiss

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 220 hits
17 tahun berlalu khabarnya Seo Ji hye dan Yoon Kye sang akan kembali bergandingan dalam sebuah drama baru tak lama lagi Menurut sumber media kedua pelakon itu dikatakan akan berlakon dalam Sixth Sense Kiss Malah kedua dua agensi Seo Ji hye ...
Alhamdulillah Mak Ayah Dan Suami Selamat Cucuk Vaksin Dose Kedua

Alhamdulillah Mak Ayah Dan Suami Selamat Cucuk Vaksin Dose Kedua

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 228 hits
hai assalammualaikumAlhamdulillah Mak Ayah Dan Suami Selamat Cucuk Vaksin Dose Kedua Senang hati bila orang tersayang dah selamat cucuk vaksin kedua Dengan keadaa sekarang yang makin teruk dengan datangnya varian baru Delta memang menakutka...
Isteri Meninggal Selepas Setengah Jam Suami Meninggal

Isteri Meninggal Selepas Setengah Jam Suami Meninggal

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 196 hits
Isteri meninggal selepas setengah jam suami meninggal Sepasang suami isteri meninggal dunia selang 29 minit akibat Covid 19 antara cerita menyayat hati dalam pada negara ini kekal dibelenggu penularan wabak berkenaan Pemergian Wan Yusof Wan...
Saya Sempat Ajar Ibu Mengucap Ibu Tunggal Temui Ajal Akibat Radang Paru Paru 5 Beradik Hilang Tempat Bergantung

Saya Sempat Ajar Ibu Mengucap Ibu Tunggal Temui Ajal Akibat Radang Paru Paru 5 Beradik Hilang Tempat Bergantung

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 238 hits
Lima beradik di Kampung Bukit Depu Terengganu dirundung kesedihan selepas ibu yang merupakan satu satunya tempat mereka bergantung hidup dan bermanja kini telah pergi buat selama lamanya Ibu menghembuskan nafas terakhirnya di pangkuan saya ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi