Gelombang Ketiga Covid 19 Di Malaysia Adakah Ini Bermaksud Penambahan Pkp Lagi



Tadi admin pergi Twitter Kementerian Kesihatan (KKM) sebab admin nak ambil data kematian COVID-19 dan admin melihat gambar persiapan KKM untuk Gelombang ke tiga dimana MAEPS di jadikan sebagai salah satu kawasan untuk menempatkan pesakit COVID-19 yang berisiko rendah.

Kalau macam ni sampai bila nak habis COVID-19 ini. Orang Malaysia ini pun hawau kenapa pergi bercuti semasa isu COVID-19 ini tengah tinggi. Gelombang ketiga bermakna tambahan kepada PKP?

Tapi admin yakin gelombang ketiga ini adalah yang terakhir dari Gelombang pertama iaitu kes import COVID-19 dari China dan kemudian Gelombang Kedua dari kes Perhimpunan Tabligh.

Cuma sekarang ini admin kurang pasti samada Gelombang Kedua telah selesai atau tidak kerana melalui maklumat ada banyak lagi peserta Tabligh belum dikesan. Belum lagi kes-kes dalam negara dimana satu kampung buat kenduri dan kerja kahwin dijangkiti COVID-19. Tapi rasanya terkawal melalui PKP darurat yang dilaksanakan.

Mungkin 1 April hingga 14 April adalah untuk persiapan menghadapi gelombang ketiga. Admin merayu pada semua rakyat Malaysia ikutilah arahan Stay At Home. KKM tengah pening dan siap sedia hadapi Gelombang ketiga dan netizen yang degil-degil ini jangan menambah pening masalah COVID-19 ini.

Tsunami gelombang ketiga wabak Covid-19 di negara ini berikutan jumlah besar rakyat Malaysia bercuti ke luar negara semasa tempoh cuti sekolah awal bulan ini. Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah berkata, perintah kawalan pergerakan (PKP) yang dilaksanakan kerajaan kini merupakan sebahagian daripada persediaan menghadapi gelombang ketiga. Sementara itu beliau mendedahkan terdapat kementerian memberi kelulusan kepada 8,000 kakitangannya untuk bercuti di luar negara.

Persiapan membendung penularan gelombang ketiga COVID-19 sedang dilakukan, negara ketika ini.
Perkara itu dikongsi Kementerian Kesihatan (KKM) di dalam Twitternya, @KKMPutrajaya yang turut memuatnaik beberapa gambar persediaan yang sedang dilakukan di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS).

"Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba melawat MAEPS di Serdang, pagi tadi. MAEPS dalam persiapan akhir sebagai Pusat Kuarantin dan Rawatan COVID-19 Berisiko Rendah. Ia menempatkan 600 katil iaitu 400 untuk pesakit lelaki dan 200 wanita.

"Pusat ini sebagai persediaan sekiranya berlaku gelombang ketiga. Ia akan menempatkan pesakit COVID-19 yang mempunyai gejala berisiko rendah.

"Manakala pesakit berisiko tinggi terutama mereka yang mempunyai sejarah penyakit kronik ditempatkan di hospital," kata kementerian itu dalam dua ciapan, sebentar tadi.

Menerusi gambar yang dikongsi itu, Dr Adham dilihat sedang meninjau dewan MAEPS dan diberi penerangan oleh beberapa pegawai dipercayai pegawai KKM dan Majlis Keselamatan Negara.

Gambar yang dikongsi menunjukkan, beberapa katil ditempatkan di dalam petakan yang dijadikan seperti bilik dan sekurang-kurangnya dua meja termasuk meja dan kerusi disediakan di dalam dewan berkenaan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hanifidrus.blogspot.com/2020/03/gelombang-ketiga-covid-19-di-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Ramai Masih Berdegil Adakah Kita Bersedia Untuk Fasa Ketiga Pkp

Jika Ramai Masih Berdegil Adakah Kita Bersedia Untuk Fasa Ketiga Pkp

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 202 hits
Hari ini cukuplah sudah 14 hari kita di dalam Perintah Kawalan Pergerakan dan esok sepatutnya kita semua sudah boleh keluar seperti biasa Namun kerajaan terpaksa melanjutkannya dan tempoh ini dijangka akan terus dilanjutkan sekiranya masih ...
Siap Sedia Gelombang Ketiga Maeps Dijadikan Pusat Kuarantin Rawatan Covid 19

Siap Sedia Gelombang Ketiga Maeps Dijadikan Pusat Kuarantin Rawatan Covid 19

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 198 hits
Dikhuatiri penularan COVID 19 akan memasuki gelombang ketiga Kementerian Kesihatan Malaysia mengambil langkah bersiap sedia dengan mewujudkan pusat kuarantin di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang Menteri Kesihatan YB Datuk Seri Dr Adham...
Covid 19 Lelaki Indonesia Warga Asing Pertama Meninggal Di Malaysia

Covid 19 Lelaki Indonesia Warga Asing Pertama Meninggal Di Malaysia

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 226 hits
PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan Malaysia hari ini mencatatkan kematian pertama membabitkan warga asing akibat COVID 19 selepas seorang lelaki warganegara Indonesia meninggal dunia di Hospital Umum Sarawak awal pagi tadi Lelaki berusia berus...
Amerika Syarikat Akui Malaysia Penyelamat Dunia Memerangi Covid 19

Amerika Syarikat Akui Malaysia Penyelamat Dunia Memerangi Covid 19

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 389 hits
Amerika Syarikat Mengakui Malaysia Penyelamat Dunia Memerangi COVID 19 Industri getah dan kelapa sawit di Malaysia kini menjadi tumpuan ekoran penularan wabak COVID 19 yang melanda hampir seluruh dunia dengan rekod jangkitan virus itu meleb...
Covid 19 Ingat Isyarat Kes Sembuh Meningkat Bukan Lampu Hijau Ingkari Pkp

Covid 19 Ingat Isyarat Kes Sembuh Meningkat Bukan Lampu Hijau Ingkari Pkp

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 271 hits
COVID 19 Ingat Isyarat Kes sembuh meningkat bukan Lampu Hijau ingkari PKPAnggota Polis membuat sekatan jalan raya dalam pelaksanaan PKP fasa kedua ketika tinjauan fotoBernama di Plaza Tol Hutan Kampung Alor Setar 1 April 2020 fotoBERNAMACOV...
Malaysia Gesa Wanita Pakai Make Up Tidak Meleter Suami Ketika Tempoh Pkp Jadi Bahan Berita Antarabangsa

Malaysia Gesa Wanita Pakai Make Up Tidak Meleter Suami Ketika Tempoh Pkp Jadi Bahan Berita Antarabangsa

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 313 hits
Kerajaan Malaysia menasihatkan golongan wanita memakai make up dan tidak meleter suami ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan dituduh sebagai seksis Terdahulu kerajaan Malaysia telah mengarahkan 32 juta rakyatnya untuk duduk di rumah bag...
Some 40 000 People In Malaysia Are Involved In Covid 19 Infection Chain

Some 40 000 People In Malaysia Are Involved In Covid 19 Infection Chain

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 198 hits
The infection chain includes those linked with the KL tabligh cluster small Cover image via Nik Abdullah Nik Omar New Straits Times Bernama via New Straits Times small In Malaysia some 40 000 individuals are involved in COVID 19 infection c...
Adakah Kemungkinan Dilanjutkan Pkp Ini Respon Datuk Dr Noor Hisham

Adakah Kemungkinan Dilanjutkan Pkp Ini Respon Datuk Dr Noor Hisham

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 301 hits
Tempoh dua minggu terakhir Perintah Kawalan Pergerakan yang berakhir 14 April ini menjadi penentu sama ada usaha untuk memecahkan rangkaian jangkitan Covid 19 berjaya ataupun sebaliknya Adakah Kemungkinan Dilanjutkan PKP Ini Respon Datuk Dr...
Sudah 3 Kali Jumaat Tanpa Solat Kerana Pkp Covid 19

Sudah 3 Kali Jumaat Tanpa Solat Kerana Pkp Covid 19

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 449 hits
Semalam Jumaat ke tiga bagi kaum lelaki di Selangor ni khasnya tidak dapat keluar menunaikan solat Jumaat Allahu makin hari makin terasa gerunnya dengan apa yang sedang kita lalui kini Pada pandangan peribadi ana sebagai hambaNya yang naif ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi