Garis Panduan Pembukaan Semula Sekolah Diedar 4 Jun 2020


Garis Panduan Pembukaan Semula Sekolah Diedar 4 Jun 2020 iaitu pada hari khamis. Garis Panduan Pengurusan Pembukaan Semula Sekolah akan diedarkan mulai esok bagi membolehkan pihak sekolah dan guru-guru membuat persediaan sewajarnya, kata Menteri Pendidikan Dr Mohd Radzi Md Jidin.
Garis Panduan Pembukaan Semula Sekolah Diedar 4 Jun 2020 Beliau berkata garis panduan berhubung pergerakan pelajar di dalam sekolah bermula daripada setibanya pelajar itu di sekolah hingga mereka pulang telah dihasilkan secara terperinci bersama Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).
“Kita keluarkan garis panduan ini bagi melihat apakah kaedah yang perlu dilakukan dalam konteks pembukaan sekolah dan persiapan sewajarnya harus dilakukan oleh pihak sekolah bagi memastikan bila sahaja kita umumkan pembukaan maka setiap sekolah telah bersedia.
“Kementerian sentiasa berbincang dengan pihak sekolah iaitu ruang yang boleh ditambah baik dalam garis panduan itu akan kita lakukan… apa yang penting semua pihak mainkan peranan iaitu pengurusan sekolah, guru termasuk ibu bapa misalnya, jika anak bergejala tidak perlu hantar ke sekolah,” katanya.
Beliau yang juga menteri kanan berkata demikian kepada Bernama selepas melakukan lawatan kerja bagi persediaan pembukaan semula sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Engku Husain, Semenyih, di sini, semalam.
Turut hadir Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, Ketua Pengarah Keselamatan Negara Mohd Rabin Basir dan Ketua Pengarah Pelajaran Dr Habibah Abdul Rahim.
Mohd Radzi berkata Jabatan Pendidikan Negeri dan Pejabat Pendidikan Daerah akan memainkan peranan memantau sekolah bagi memastikan garis panduan yang disediakan dipatuhi.
“Saya juga akan singgah di sekolah-sekolah untuk melihat pelaksanaan garis panduan yang telah diadakan dan kita yakin pihak pengurusan sekolah dan juga guru akan bantu kementerian agar garis panduan ini akan dipatuhi,” jelasnya.
Sementara itu, beliau berkata ibu bapa tidak perlu risau menghantar anak mereka ke sekolah selain perlu memainkan peranan mendidik anak-anak mendisiplinkan diri sekurang-kurangnya dengan sentiasa mengamalkan penjarakan sosial.
Ditanya mengenai bila sesi persekolahan akan bermula, beliau menegaskan setakat ini masih tiada tarikh yang ditetapkan dan pihaknya bekerjasama rapat bersama KKM dan MKN untuk memutuskan perkara itu.
“Apabila KKM dan MKN merasakan sudah sampai masanya sekolah dibuka maka kita akan umumkan dua minggu sebelum ia dibuka… kami belum menetapkan sebarang tarikh untuk pembukaan sekolah,” katanya.
Menurutnya, pembukaan sekolah kelak hanya melibatkan pelajar Tingkatan 5 dan 6 sahaja dengan hampir 3,000 sekolah menengah di seluruh negara yang akan dibuka.
— BERNAMA



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/garis-panduan-pembukaan-semula-sekolah-diedar-4-jun-2020/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Garis Panduan Buka Semula Sekolah Pelaksanaan Pengajaran Dan Pembelajaran Pdp

Garis Panduan Buka Semula Sekolah Pelaksanaan Pengajaran Dan Pembelajaran Pdp

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 467 hits
Seperti yang kita semua sedia maklum bahawa pada 4 Jun yang lalu Kementerian Pendidikan Malaysia telah mengeluarkan Garis Panduan Pengurusan Pembukaan Semula Sekolah Garis panduan tersebut boleh dimuatturun daripada laman web rasmi Kementer...
Air Selangor Laksana Garis Panduan Baharu Mulai 1 Jun

Air Selangor Laksana Garis Panduan Baharu Mulai 1 Jun

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 315 hits
KUALA LUMPUR 31 MEI Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd akan melaksanakan garis panduan yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara berkuat kuasa pada Jun Dalam satu kenyataan hari ini Air Selangor memaklumkan berdasarkan garis pa...
Kkm Yakin Pelaksanaan Garis Panduan Di Sekolah Mampu Bendung Covid 19

Kkm Yakin Pelaksanaan Garis Panduan Di Sekolah Mampu Bendung Covid 19

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 263 hits
PUTRAJAYA 3 Jun Kementerian Kesihatan yakin dengan pelaksanaan Garis Panduan Pengurusan Pembukaan Semula Sekolah mampu membendung jangkitan COVID 19 sekiranya jarakan sosial dilaksanakan dengan sebaik mungkin Ketua Pengarah Kesihatan Datuk ...
Rasmi Fa Cup Disambung Semula Pada 27 Jun 2020

Rasmi Fa Cup Disambung Semula Pada 27 Jun 2020

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 363 hits
Saingan FA Cup bakal disambung semula pada penghujung Jun ini selepas ianya telah disahkan oleh pihak FA England lapor Sky Sports Rentetan dari pengumuman Premier League yang menyambung semula saingan mereka mereka juga telah menetapkan beb...
Intipati Perutusan Khas Pm 7 Jun 2020

Intipati Perutusan Khas Pm 7 Jun 2020

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 499 hits
Intipati Perutusan Khas PM 7 Jun 2020 YAB Perdana Menteri sebentar tadi mengumumkan bahawa PKPB digantikan kepada PKPP Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan bermula 10 Jun 2020 sehingga 31 Ogos 2020 Intipati Perutusan Khas PM 7 Jun 2020 Uca...
Pkpp Rentas Negeri Dibenarkan Mulai 10 Jun 2020

Pkpp Rentas Negeri Dibenarkan Mulai 10 Jun 2020

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 821 hits
Alhamdulillah dan tahniah rakyat Malaysia Kita hampir menang YAB Perdana Menteri mengumumkan petang tadi bahawa PKPB akan ditamatkan pada 10 Jun ini dan digantikan dengan PKPP sehingga 31 Ogos 2020 di mana hampir semua aktiviti yang dilaran...
Aliran Trafik Plus Lebih 1 Juta Bermula 10 Jun 2020

Aliran Trafik Plus Lebih 1 Juta Bermula 10 Jun 2020

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 313 hits
Semalam Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan bermula 10 Jun hingga 31 Ogos ini menggantikan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat Di antara kelonggaran yang telah diber...
Dah Boleh Rentas Negeri Mulai 10 Jun 2020

Dah Boleh Rentas Negeri Mulai 10 Jun 2020

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 775 hits
Dah Boleh Rentas Negeri Mulai 10 Jun 2020 Kehidupan hari ini kian berubah Kalau dulu kemana mana ikut suka hati individu sahaja Tapi sekarang segala pergerakan rentas negeri adalah tidak dibenarkan Bagaimana perasaan anda ketika itu Bagaima...
Penjana Bersama Menjana Ekonomi Jun Dec 2020

Penjana Bersama Menjana Ekonomi Jun Dec 2020

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 567 hits
Antara inisiatif PENJANA yang bernilai RM35 bilion istimewa untuk rakyat 1 Program Subsidi Upah bernilai RM5 bilion yang dilanjutkan selama 3 bulan lagi 2 Program Insentif Pengambilan Pekerja berjumlah RM1 5 bilion termasuk insentif bagi me...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

App Inarah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ngedate

Al Qur An Sebagai Obat Dan Faktor Yang Mempengaruhi Berhasilnya Ruqyah

Untukmu Shayang

Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja