Gara Gara Tidak Puas Hati Caj Servis Inai Mencanak Ke Rm550 Usahawan Kosmetik Disekolahkan Suruh Kahwin Simple Simple


NIAT mahu kelihatan berseri-seri mengikut tema majlis, seorang usahawan kosmetik bukan sahaja kesal kerana harga khidmat melukis inai yang melampau, malah dikecam netizen tanpa usul periksa.
Terdahulu, postingnya mengenai harga servis inai yang dipersetujui hanya RM150 tetapi selepas diminta supaya dilukis panjang sedikit, caj yang dikenakan mencanak sampai RM550.
“Harga dia setuju mula-mula RM150 untuk inai tangan sahaja… Syu minta nak panjang sikit dari kawan Syu, lepas tu bunga nak lebat sikit. Lepas tu last-last (selepas siap) dia beritahu harga RM550.
“Lepas dah kering tu aduhai stres tengok tak ada rupa inai langsung. Auntie ni awal-awal dah lari tak tunggu kering. Katanya nak cepat nak ambil anak dia.
“Mula-mula pertikai juga harga tu. Dia kata sebab corak susah, tambahan pula pengalaman dia dah 17 tahun. Syu macam pelik, takkan tambah panjang sikit harga mencanak naik. Kawan punya RM150, tapi Syu punya RM550, kos pengangkutan pula lain. Tapi sebab dah penat waktu tu jadi bayar saja lah,” katanya menerusi posting pada Khamis lalu, sehingga tular.

Tangan Syu dilukisan dengan inai.
Namun apa yang dikesalkan oleh Syu atau nama sebenarnya Wan Nur Syuhada Wan Norzi, ada netizen yang salah faham mengenai luahan rasa tidak puas hatinya berhubung caj berinai yang tinggi itu.
Usahawan berusia 28 tahun itu berkata, dia dikecam netizen kerana membazir untuk berinai sempena majlis perkahwinannya sehingga dikenakan caj melampau.
“Netizen tu kata “sebab tu dalam Islam orang suruh kahwin ‘simple-simple’ tak ada inai semua. Padan muka Tuhan marah tu sampai kena cekik (darah) RM550’.
“Sebenarnya netizen yang kecam saya ni menegur tanpa usul periksa. Bila pula saya berinai untuk berkahwin? Saya sebenarnya dah kahwin selama lapan tahun, bukan baru nak kahwin. Luahan saya pasal majlis makan malam, bukan majlis kahwin,” katanya dengan nada kesal, ketika dihubungi mStar Online, pada Sabtu.

Keluhan Syu selepas dikecam netizen susulan perkongsiannya mengenai kos melukisan inai yang tinggi.
Syu yang berasal dari Kota Bharu menjelaskan bahawa tujuan dia berinai demi memenuhi tema Bollywood bagi majlis makan malam untuk meraikan 200 stokisnya di sebuah hotel di Kuala Lumpur, akhir bulan lalu.
Jelasnya lagi, majlis perkahwinannya dulu dilakukan serba ringkas, malah ketika akad nikah pun tidak langsung memakai inai.
“Yang penting kami disatukan pada majlis akad nikah. Tapi untuk majlis makan malam bertemakan Bollywood, sudah tentu saya mengikut tema dengan memakai inai.
“Sebab tu netizen ni kena baca dulu apa yang saya cuba sampaikan. Isunya di sini adalah harga servis berinai yang tak relevan, bukan pasal saya kahwin mahal,” katanya yang mengusahakan perniagaan kosmetik sejak dua tahun lalu.

Syu anggun dengan pakaian sari sempena majlis makan malam bertemakan Bollywood. Foto ihsan Wan Nur Syuhada
Malah apa yang lebih dikesalkannya apabila netizen yang mengecam itu sebenarnya turut membuat lukisan inai pada majlis perkahwinannya sendiri.
“Bila buka akaun Facebook netizen yang kecam saya tu,rupa-rupanya dia dah pun berkahwin dan ada kongsikan gambar dia masa kahwin dahulu.
“Alahai… sibuk kecam orang, difitnah kata nak pakai inai untuk kahwin, tapi dia sendiri pakai inai masa kahwin. Cerminlah diri sendiri tu dulu sebelum nak tegur orang dan yang penting baca dan selidik dulu,” ujarnya.

Syu meraikan kira-kira 200 stokis dalam majlis makan malam bertemakan Bollywood.
Mengenai keluhannya berhubung caj berinai yang melampau itu, Syu mengakui kesilapannya untuk tidak bertanya terlebih dahulu kos tambahan berdasarkan permintaannya.
“Bagi saya, ia masih tak relevan sebab RM150 untuk jari sehingga ke pergelangan tangan, tapi bila dipanjangkan sedikit tak sampai siku kena caj RM550. Ikutkan dia caj RM600 tapi katanya bagi diskaun RM50. Dahlah mahal, hasilnya pula tak memuaskan.
“Bila dah kongsi pasal inai ni, baru saya tahu harga semasa caj melukis inai sebenarnya masih tidak semahal yang saya kena,” katanya, sambil menambah sekurang-kurangnya perkongsiannya membuka ruang dan peluang kepada pengusaha lain untuk mempromosikan perkhidmatan melukis inai pada harga berpatutan.
Baca lebih lanjut di https://www.mstar.com.my/lokal/viral/2018/12/09/harga-inai-mencanak/#KupCGvj69mUrJs4D.99
The post Gara-gara tidak puas hati caj servis inai mencanak ke RM550, usahawan kosmetik ‘disekolahkan’ suruh kahwin ‘simple-simple’ appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/12/09/gara-gara-tidak-puas-hati-caj-servis-inai-mencanak-ke-rm550-usahawan-kosmetik-disekolahkan-suruh-kahwin-simple-simple/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berbaloi Ke Harga Rm550 Untuk Inai Camni 17 Tahun Pengalaman Katanya

Berbaloi Ke Harga Rm550 Untuk Inai Camni 17 Tahun Pengalaman Katanya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 1622 hits
Berbaloi ke harga RM550 untuk inai camni 17 tahun pengalaman katanya Bagaikan tidak masuk akal dikenakan caj perkhidmatan yang terlalu mahal bagi hasil yang didakwa tidak seberapa Inai yang dibuat oleh Henna Artist ini dianggap tidak berkua...
Bunuh Sebab Tidak Puas Hati Ditegur

Bunuh Sebab Tidak Puas Hati Ditegur

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 276 hits
MOHD YUNUS YAKKUB 12 Disember 2018 1 36 PM KLANG Polis tidak menolak motif kejadian pembunuhan seorang wanita oleh jirannya sendiri di Batu 16 Rawang dekat sini k
Pas Puas Hati Bela Najib Umno Sia Siakan Peluang Bela Th Mara Felda Di Parlimen

Pas Puas Hati Bela Najib Umno Sia Siakan Peluang Bela Th Mara Felda Di Parlimen

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 327 hits
Senator Datuk Raja Kamarul Bahrin mendakwa PAS mempunyai agenda membela Najib dan Umno samada dahulu mahupun sekarang Foto NSTP oleh Raja Bahrin Shah Ketua Penerangan Pusat PAS Nasrudin Hassan menyatakan harapan beliau supaya pendedahan ska...
Tun Mahathir Sangat Sangat Puas Hati Dengan Prestasi Prestasi Dua Menteri Kabinet Maszlee Waytha Morthy

Tun Mahathir Sangat Sangat Puas Hati Dengan Prestasi Prestasi Dua Menteri Kabinet Maszlee Waytha Morthy

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 419 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau bukan sekolahkan dua menteri seperti diperkatakan Datuk A Kadir Jasin yang disiarkan dalam blog Penasihat Media Khas Perdana Menteri itu Perdana Menteri berkata beliau hanya bercakap biasa dengan Mente...
Nikah Buat Kali Ke 4 Usahawan Kacak Dari Kelantan Pemilik Baru Hati Selebriti Cantik Natasha Hudson

Nikah Buat Kali Ke 4 Usahawan Kacak Dari Kelantan Pemilik Baru Hati Selebriti Cantik Natasha Hudson

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 2132 hits
Model dan pelakon Natasha Hudson 36 kini sah bergelar isteri kepada usahawan dari negeri ini Noor Nashriq Sekarnor selepas selamat diijabkabulkan tepat pukul 8 30 malam tadi hanya sekali lafaz Natasha Liana Hudson atau lebih dikenali sebaga...
Netizen Tidak Puas Hati Lagu Bagus Gagal Ke Ajl 33 Ini Penjelasan Juri

Netizen Tidak Puas Hati Lagu Bagus Gagal Ke Ajl 33 Ini Penjelasan Juri

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 231 hits
Senarai 12 lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu 33 telah pun diumumkan pada hari Jumaat minggu lalu Namun kali ini ramai yang tidak puas hati dengan pemilihan yang dibuat oleh juri kerana tiada sebuah band yang berjaya mara ke pentas sepa...
Tak Puas Hati Ditegur Tak Buat Kerja Adik Kelar Leher Abang

Tak Puas Hati Ditegur Tak Buat Kerja Adik Kelar Leher Abang

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 336 hits
Tak puas hati ditegur tak buat kerja adik kelar leher abangSeorang pemilik sebuah bengkel membuat peralatan besi cedera parah selepas dikelar adik lelakinya menggunakan sebilah pisau dalam kejadian di hadapan bengkel berkenaan di Bertam Per...
Isu Tabung Haji Dulu Orang Tak Percaya Sebab Pas Memberikan Cop Puas Hati

Isu Tabung Haji Dulu Orang Tak Percaya Sebab Pas Memberikan Cop Puas Hati

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 360 hits
Dalam banyak banyak pendedahan yang saya pernah terlibat antara sumpah seranah yang paling teruk saya terima adalah bila saya bangkit bercakap mengenai kepincangan kewangan Tabung Haji Saya mula mempersoalkan penglibatan dana Tabung Haji de...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang