Gagasan Rakyat Siap Sedia Awal Hadapi Prn Sabah


 
Hajiji Noor mengarahkan semua 73 bahagian Gagasan Rakyat bersiap sedia bagi memastikan kemenangan mereka dan Gabungan Rakyat Sabah pada PRN17. (Gambar Bernama)PETALING JAYA: Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) mula membuat persiapan bagi menghadapi PRN ke-17 yang dijangka diadakan kira-kira dua tahun, kata Presidennya Hajiji Noor.
Beliau turut mengarahkan semua 73 bahagian parti itu bersiap sedia awal bagi memastikan kemenangan mereka dan Gabungan Rakyat Sabah (GRS).
Hajiji yakin Gagasan Rakyat mempunyai masa depan cerah di Sabah berdasarkan sambutan semakin memberangsangkan rakyat yang mahu parti tempatan menjadi platform membela nasib mereka.
Ads by Kiosked“Kita tubuh parti ini bukan mudah, semua tahu perjalanan politik kita di Sabah ini berliku dan penuh cabaran hebat.
“Saya yakin dengan Gagasan Rakyat, Insya-Allah perjuangan parti tempatan ini kita dapat angkat bersama GRS untuk Sabah. Inilah gabungan besar yang akan kita pakai dalam PRN akan datang.
“Kita mahu menyatupadukan rakyat kerana kita sudah mengalami pelbagai gelombang cabaran politik Sabah. Bukan mudah untuk kita sampai ke kedudukan kita hari ini sehingga berjaya menggunakan parti tempatan,” katanya ketika melancarkan Gagasan Rakyat bahagian Pitas, semalam, menurut Berita Harian.
Ketua menteri Sabah itu berkata, perjuangan mereka akan memberi isyarat jelas kepada parti pembangkang di Sabah bahawa Gagasan Rakyat dan GRS akan menjadi platform politik kuat di negeri itu kelak.
“Kita pilih parti tempatan, cukuplah kita ikut parti nasional. Sekarang tiba masa untuk kita pakai parti tempatan, tapi kita tidak boleh gaduh dengan parti nasional. Kita mesti juga kawan dan bekerjasama dengan parti nasional, tetapi keutamaan kita ialah parti tempatan.
“Kita juga mesti kuatkan GRS dan kerjasama dengan rakan komponen kerana kalau kita bersatu padu, kita akan lebih kuat dan maju. Kita perlu belajar daripada kesilapan lalu, kita banyak bergaduh menyebabkan orang lain mengambil kesempatan.”
Ads by KioskedGagasan Rakyat dilancarkan 2 Mac lalu dan merupakan parti sedia ada yang dijenamakan semula selepas Hajiji bersama semua bekas wakil rakyat Bersatu Sabah meninggalkan parti itu.
Ia merupakan komponen utama GRS yang turut dianggotai Parti Bersatu Sabah (PBS), Parti Solidariti Tanah Airku (STAR), Parti Maju Sabah (SAPP), Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (Usno), Parti Harapan Rakyat Sabah dan Parti Liberal Demokratik (LDP). - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2023/06/gagasan-rakyat-siap-sedia-awal-hadapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hanya Publisiti Politik Untuk Prn Rakyat P Pinang Tolak Dakwaan Sanusi

Hanya Publisiti Politik Untuk Prn Rakyat P Pinang Tolak Dakwaan Sanusi

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 105 hits
freemalaysiatoday com 05 Jun 2023Penduduk Pulau Pinang merasakan Menteri Besar Kedah Sanusi Nor sepatutnya menguruskan dulu isu di tempatnya sendiri dan bukannya mengupas isu lain Menteri besar Kedah Sanusi Nor baru baru ini mengulangi baha...
Takut Kalah Prn Zahid Kata Umno Sedia Pertimbang Rayuan Ahli Digantung

Takut Kalah Prn Zahid Kata Umno Sedia Pertimbang Rayuan Ahli Digantung

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 187 hits
agendaily com11 06 2023Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi Kebimbangan UMNO bakal kalah teruk pada Pilihan Raya Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan sedia menimbang rayuan bekas ahlinya yang digantung sebelum ini Pengumuman Preside...
Kisah Cinta Janna Nick Dan Dini Schatzmann Dari Awal Kenal Hingga Sah Suami Isteri

Kisah Cinta Janna Nick Dan Dini Schatzmann Dari Awal Kenal Hingga Sah Suami Isteri

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 280 hits
Alhamdulillah tahniah diucapkan kepada pasangan popular Janna Nick dan Dini Schatzmann akhirnya sah bergelar suami isteri pada pagi ini 10 Jun 2023 Pasangan ini disatukan dalam sebuah majlis tertutup di sebuah resort di Langkawi tepat jam 8...
10 Tanda Awal Kehamilan 1 Minggu Yang Jarang Diketahui

10 Tanda Awal Kehamilan 1 Minggu Yang Jarang Diketahui

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 116 hits
Kehamilan adalah perjalanan yang menakjubkan bagi seorang wanita Proses ini boleh kita lihat dari tanda awal kehamilan pada minggu pertama lagi Artikel pada kali ini kami akan berkongsi kepada anda berkenaan dengan tanda awal kehamilan dala...
Jadi Saksi Ayah David Ozora Bongkar Awal Mula Anaknya Dianiaya Mario Dandy

Jadi Saksi Ayah David Ozora Bongkar Awal Mula Anaknya Dianiaya Mario Dandy

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 124 hits
Ayah dari korban kasus dugaan penganiayaan David Ozora Jonathan Latumahina hadir menjadi saksi dalam sidang lanjutan Mario Dandy Satriyo dan Shane Lukas di Pengadilan Negeri Jakarta Selatan Dalam sidang tersebut ayah David Ozora Jonathan La...
Guru Bm Bi Paling Ramai Bersara Awal Sepanjang Tahun 2021 2022

Guru Bm Bi Paling Ramai Bersara Awal Sepanjang Tahun 2021 2022

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 143 hits
Imej hiasanPETALING JAYA Guru Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris antara yang paling ramai memohon bersara awal berdasarkan rekod Kementerian Pendidikan sepanjang 2021 dan 2022 Menteri Pendidikan Fadhlina Sidek berkata ia diikuti oleh guru Ma...
Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Flexibility In Business Operations

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Sbdj Siri 201 Tak Dapat Kawal Perasaan

Panduan Pilih Ketam Segar

Perbanyakkan Niat Yang Baik

Sambut Birthday Maira

Declutter Your Life Minimalist Cabinetry Solutions

Zubir Khan Feat Ezra Kairo Omk Chord