Full Harga Xbox Bagi Kesemua Jenis Siri


Xbox merupakan jenama permainan video yang dikembangkan dan dimiliki oleh Microsoft. Ramai orang ingin tahu harga xbox terkini bagi kesemua jenis. Jenama ini mewakili siri konsol permainan video yang telah dilancarkan dalam beberapa generasi.
Selain daripada perangkat keras, Xbox juga merangkumi perisian permainan, perkhidmatan penstriman, dan perkhidmatan dalam talian yang dikenali sebagai Xbox Live. Pengenalan pertama jenama ini berlaku pada 15 November 2001 di Amerika Syarikat ketika konsol pertama Xbox diperkenalkan.
Ikuti telegram informasi terkini dengan tekan tombol dibawah:
SISTEM GURU ONLINE Generasi Xbox dan Jenis Xbox Xbox adalah jenama yang telah mengukuhkan kedudukannya dalam pasaran permainan video selama beberapa generasi konsol. Ia menyediakan pelbagai permainan dan perkhidmatan dalam talian melalui Xbox Live, yang telah menjadi aspek penting dalam pengalaman permainan. Tambahan pula, Xbox juga telah mengemaskini dan melancarkan pelbagai versi konsol yang menawarkan peningkatan prestasi dan inovasi yang menarik.
Generasi XboxJenis XboxHarga XboxGenerasi PertamaXboxRM 1422.49Generasi KeduaXbox 360, Xbox 360 S, dan Xbox 360 ERM 1898.24Generasi KetigaXbox One, Xbox One S, dan Xbox One XRM 2373.99Generasi KeempatXbox Series X dan Series S RM 1,199.00 to RM 3,300.00 Generasi Pertama Konsol Xbox pertama kali diperkenalkan pada November 2001 di Amerika Syarikat, dan ia adalah konsol permainan pertama yang dibangunkan oleh Microsoft. Nama “Xbox” berasal daripada “DirectX Box,” yang terinspirasi daripada API grafik buatan Microsoft, iaitu DirectX. Ketika itu, Xbox memasuki pasaran konsol permainan sebagai saingan utama terhadap PlayStation 2 daripada Sony dan GameCube daripada Nintendo.
Dengan harga awal US$299, Xbox menawarkan grafik yang jauh lebih unggul daripada konsol pesaingnya, dengan menggunakan pemproses 733 MHz Intel Pentium III yang menyamai prestasi komputer peribadi. Beberapa permainan popular seperti Halo: Combat Evolved, Project Gotham Racing, dan Dead or Alive 3 turut menyumbang kepada populariti konsol Xbox, walaupun ia masih belum mampu menandingi kepopularan PlayStation 2 pada masa tersebut. Microsoft menghentikan pengeluaran konsol ini pada tahun 2005 setelah menjual sebanyak 24 juta unit hingga tahun 2006
Harga XBOX Generasi Kedua Konsol kedua Microsoft, Xbox 360, kemudiannya diperkenalkan pada tahun 2005 dan telah terjual lebih daripada 77.2 juta unit di seluruh dunia hingga 18 April 2013. Konsol ketiga dan terkini daripada Microsoft, Xbox One, telah didedahkan pada 21 Mei 2013 dan dilancarkan di 21 pasaran global. Ketua bahagian Xbox, Phil Spencer, menggantikan Marc Whitten pada penghujung Mac 2014.
Xbox 360 dikeluarkan pada November 2005, pada tahun yang sama dengan penghentian pengeluaran konsol generasi sebelumnya. Sekali lagi, konsol generasi kedua daripada Microsoft ini bersaing dengan konsol daripada Sony dan Nintendo, iaitu PlayStation 3 dan Wii. Terdapat dua versi tambahan Xbox 360 yang telah dikeluarkan, iaitu Xbox 360 S pada tahun 2010 dan Xbox 360 E pada tahun 2013, yang membawa beberapa perubahan dalam segi reka bentuk dan spesifikasi.
Dalam tahun pertama pelancarannya, Xbox 360 menawarkan permainan terlaris seperti Call of Duty 2, Gears of War, dan Halo 3. Dengan harga pelancaran sebanyak US$399, konsol ini mendapat sambutan yang baik di hampir semua negara, kecuali di Jepang di mana konsol PlayStation dan Nintendo lebih popular. Pada Jun 2013, lebih daripada 78.2 juta unit Xbox 360 telah terjual, sebelum perkhidmatannya akhirnya dihentikan pada tahun 2016.
Harga XBOX Generasi Kedua Generasi Ketiga Xbox One diperkenalkan pada November 2013 sebagai saingan terbesar kepada PlayStation 4, Nintendo Switch, dan Wii U. Konsol ini menawarkan pelbagai ciri berdasarkan internet seperti merekod dan menyiarkan permainan, serta menyokong penontonan TV kabel dan satelit. Seperti Xbox 360 sebelumnya, terdapat dua versi tambahan Xbox One, iaitu Xbox One S pada tahun 2016 dan Xbox One X pada tahun 2017, yang masing-masing menyediakan pengalaman bermain permainan Ultra HD dengan resolusi 4K.
Dengan harga US$499, Xbox dinilai sebagai pilihan yang berbaloi kerana rekabentuknya yang menarik, ciri-ciri multimedia yang kaya, dan navigasi audio yang cemerlang. Terdapat pelbagai permainan hebat yang boleh dimainkan di konsol ini, termasuk The Witcher 3: Wild Hunt, Red Dead Redemption 2, dan permainan dalam talian seperti Apex Legends, Overwatch, dan Fortnite. Walaupun begitu, Xbox One telah menerima kritikan tajam kerana kurangnya permainan eksklusif berbanding dengan PlayStation 4 dan Nintendo Switch.
Harga XBOX Generasi Ketiga Generasi Keempat Xbox Series X dan Series S adalah generasi terbaru konsol Xbox yang dikeluarkan pada 10 November 2020. Pelancaran kedua-dua konsol ini telah menjadi perbandingan yang kerap dibuat dengan saingan utamanya, iaitu PlayStation 5. Dalam kebetulan yang menarik, kedua-dua konsol unggulan ini dilancarkan hanya selang dua hari. Ia telah menimbulkan minat ramai peminat konsol dalam menilai konsol yang lebih berbaloi untuk dibeli.
Xbox Series X, dengan harga perkenalan sebanyak US$499, menawarkan prestasi yang dikatakan “4 kali lebih canggih daripada Xbox One X” dengan sokongan resolusi sehingga 8K dan 120 fps. Di sisi lain, Xbox Series S adalah versi yang lebih rendah dengan sokongan resolusi 1440p hingga 4K dan 60 fps, dan dijual dengan harga US$299, yang pastinya lebih berpatutan untuk peminat permainan. Microsoft telah mengambil pengajaran daripada pengalaman sebelumnya dan berjanji untuk menyediakan lebih banyak permainan eksklusif untuk Xbox Series X dan Series S, termasuk judul seperti Halo Infinite, Forza Motorsports, dan Senua’s Saga: Hellblade 2.
Demikianlah gambaran sejarah konsol Xbox dari generasi pertama hingga generasi terbaru, Xbox Series X. Bagi mereka yang telah mengikuti perkembangan konsol Xbox sejak generasi sebelumnya, adakah anda salah seorang peminat setia yang telah mencuba ketiga generasi konsol tersebut dan kini berhasrat untuk memiliki Xbox Series X? Jangan lupa untuk terus mengikuti berita terkini tentang permainan dan anime, dan pastikan anda mengikuti Facebook dan Instagram Dunia Games untuk mendapatkan maklumat yang menarik.
Harga XBOX Generasi Keempat Perbandingan Spesifikasi dan Harga Xbox Series X Antara Series S Berikut adalah kotak perbandingan komponen-komponen utama dari dua konsol Xbox generasi keempat.
KomponenSeries XSeries SCPUCustom Zen 28 Cores @ 3.8 GHz (3.66 GHz dengan SMT)Custom Zen 28 Cores @ 3.6 GHz (3.4 GHz dengan SMT)GPUCustom RDNA 252 CUs @ 1.825 GHz 12.15 TFLOPSCustom RDNA 220 CUs @ 1.565 GHz 4 TFLOPSMemori16 GB GDDR6 dengan 320-bit bus10 GB @ 560 GB/s, 6 GB @ 336 GB/s10 GB GDDR6 dengan 128-bit bus8 GB @ 224 GB/s, 2 GB @ 56 GB/sPenyimpanan internal1 TB PCIe Gen 4 custom NVME SSD2.4 GB/s raw, 4.8 GB/s compressed512 GB PCIe Gen 4 custom NVME SSD2.4 GB/s raw, 4.8 GB/s compressedPenyimpanan yang dapat diperluasKartu ekspansi 1-2 TBPenyimpanan eksternalDukungan HDD eksternal USB 3.1Drive optikUltra HD Blu-rayTidak adaTarget kinerjaResolusi 4K dalam 60 FPS, bisa mencapai 120 FPS1440p dalam 60 FPS, bisa mencapai 120 FPSUkuran301 mm × 151 mm × 151 mm
(12 in × 5,9 in × 5,9 in)275 mm × 151 mm × 65 mm
(11 in × 5,9 in × 2,6 in)Berat9,8 pon (4,4 kg)4,25 pon (1,93 kg)HargaRM 2136.12RM 1184.62 Cerita Disebalik Xbox Series X dan Series S Xbox Series X dan Series S (nama gabungan ialah Xbox Series Kedua-dua konsol telah dikeluarkan pada 10 November 2020 sebagai konsol Xbox generasi keempat, sebagai pengganti kepada Xbox One.
Khabar angin mengenai konsol itu mula muncul pada awal 2019, dengan barisan nama kod “Scarlett”, dan terdiri daripada model mewah dan model kelas bawah dengan nama kod “Anaconda” dan “Lockhart”. Model mewah ini mula-mula ditunjukkan pada E3 2019 dengan nama “Project Scarlett”, manakala nama dan reka bentuknya sebagai Xbox Series Pada September 2020, Microsoft mendedahkan nama model kelas bawah sebagai Xbox Series S.
Microsoft mengutamakan prestasi perkakasan, termasuk sokongan untuk kadar bingkai dan resolusi paparan yang lebih tinggi (sehingga resolusi 8K), pengesanan sinar masa nyata dan penggunaan pemacu keadaan pepejal berkelajuan tinggi untuk mengurangkan masa pemuatan pada Siri Xbox menggunakan perkara yang sama. CPU tetapi GPU, memori dan storan dalaman yang rendah serta tidak mempunyai pemacu optikal.
Maklumat Tambahan Itu adalah sejarah dan harga xbox dari generasi pertama hingga generasi terbaru Xbox Series X. Apakah kamu termasuk fans tegar konsol Xbox yang sudah pernah mencuba ketiga-tiga generasi sebelumnya dan pastinya bakal beli Xbox Series X. Nantikan informasi kami mengenai pelbagai review yang bakal kami kongsikan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/harga-xbox.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Huawei P40 Pro Full Spesifikasi Harga Terkini

Huawei P40 Pro Full Spesifikasi Harga Terkini

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 234 hits
Ramai dari pengemar telefon yang menunggu huawei p40 pro dilancarkan kerana dikatakan spesifikiasi telefon ini sangat berkualiti Dan ditambahkan dengan prorammer dalaman yang diperingakat tertinggi dalam jenama huawei Walau pun pelancaran P...
Harga Kawalan Benih Padi Diselaras Rm40 Rm45

Harga Kawalan Benih Padi Diselaras Rm40 Rm45

papar berkaitan - pada 20/10/2023 - jumlah : 129 hits
Mohamad Sabu berkata penyelarasan itu tidak mengubah struktur pengeluaran pembekalan dan pengedaran benih padi sah sedia ada di seluruh negara PUTRAJAYA Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan melaksanakan penyelarasan harga kawalan ...
Bukan Semua Mampu Sanusi Tolak Idea Apung Harga Beras Tempatan

Bukan Semua Mampu Sanusi Tolak Idea Apung Harga Beras Tempatan

papar berkaitan - pada 21/10/2023 - jumlah : 176 hits
Ahli Parlimen Titiwangsa Johari Abdul Ghani sebelum ini mencadangkan kerajaan mengapungkan harga beras putih tempatan iaitu tidak menyekatnya dengan harga siling RM2 60 setiap kg SHAH ALAM Menteri Besar Kedah Sanusi Nor tidak setuju harga b...
Harga Ayam Naik 13

Harga Ayam Naik 13

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 152 hits
Disebabkan ramai orang mintak saya ulas pasal ni baiklah saya bagi pandangan saya Selamat menonton Nazrihamdan
Pengapungan Harga Ayam Telur Jika Bekalan Pulih Harga Rendah

Pengapungan Harga Ayam Telur Jika Bekalan Pulih Harga Rendah

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 113 hits
Oleh Abdullah Zaid Kawalan harga sementara bagi telur dan ayam yang ditetapkan sebelum ini akan ditamatkan dan diapungkan kembali sekiranya harga telah stabil serta kembali rendah Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata peruntukan ...
Kebaikan Jenama Jenis Pil Kalsium Untuk Ibu Mengandung

Kebaikan Jenama Jenis Pil Kalsium Untuk Ibu Mengandung

papar berkaitan - pada 5/11/2023 - jumlah : 213 hits
Kebaikan Jenama Jenis Pil Kalsium Untuk Ibu MengandungKebaikan Jenama Jenis Pil Kalsium Untuk Ibu Mengandung Semasa mengandung bayi dalam kandungan akan ambil sumber kalsium dari tulang ibu untuk membantu pertumbuhan tulang bayi Biasanya ib...
Vivo Lancar V29 5g Dengan Fungsi Potret Aura Light 2 0 Pada Harga Serendah Rm1 899

Vivo Lancar V29 5g Dengan Fungsi Potret Aura Light 2 0 Pada Harga Serendah Rm1 899

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 174 hits
VIVO lancar V29 5G dengan fungsi potret Aura Light 2 0 pada harga serendah RM1 899 Vivo secara rasminya telah melancarkan siri telefon pintar terbaru mereka iaitu vivo V29 5G dengan ciri utama potret Aura Light 2 0 Model terbaru ini didatan...
Harga Kawalan Gula Pasir 1kg Gula Premium

Harga Kawalan Gula Pasir 1kg Gula Premium

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 191 hits
Harga Kawalan Gula Pasir 1kg Gula Premium Akhir akhir ini kesukaran memperoleh bekalan gula kasar bersubsidi pada harga RM2 85 sekilogram mula disuarakan oleh pengguna khususnya peniaga kecil kerana masalah itu menjejaskan perniagaan mereka...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester