Founders And Vcs Fund A Pan European C Corp But Eu Inc Faces Challenges Ahead




Ramai dalam kalangan pembuat dasar politik bercakap bahawa Eropah perlu mengambil tindakan yang radikal supaya tetap kompetitif. Salah satu reformasi yang kini mula mendapat perhatian adalah mencipta status syarikat korporat baru di seluruh EU untuk syarikat-syarikat inovatif.
Dikenali secara tidak rasmi sebagai “regimen ke-28”, idea ini dikatakan sebagai jawapan Eropah kepada C-Corp di Delaware, menambah pilihan yang ada kepada 27 negara anggota EU. Idea ini mendapat sokongan daripada gerakan akar umbi yang dikemudikan oleh pengusaha dan pelabur ventura, dengan nama yang lebih mesra, “EU Inc” — dan momentum yang tiba-tiba. Dilancarkan pada 14 Oktober, petisyen EU Inc telah menarik hampir 11,000 tanda tangan.
Maksud “Inc” yang sering kita dengar di AS bukanlah kebetulan; syarikat startup dan pelabur di serata dunia kini cepat menyedari kepentingan C-Corp Delaware, namun Eropah masih ketinggalan dari segi ini. Format yang ada sekarang, ‘Societas Europaea’, lebih ditujukan kepada syarikat besar, tetapi telah gagal untuk mendapat perhatian luas. Oleh itu, pengembangan melintasi benua masih memerlukan proses yang rumit, negara demi negara, dan inilah salah satu sebab mengapa syarikat teknologi yang berdaya saing di Eropah masih sukar ditemui.
Memandangkan kendaraan syarikat baru ini berpotensi memudahkan pelaburan merentasi sempadan ke dalam startup Eropah, petisyen EU Inc mendapat sokongan daripada firma pelaburan dan nama-nama besar dalam dunia startup seperti Niklas Zennström dan Patrick Collison.
Andreas Klinger, seorang usahawan yang kini bergelar pelabur dan salah seorang pemimpin petisyen, mengingatkan bahawa semua syarikat pertamanya adalah syarikat ‘UK Ltd’ disebabkan proses pengagihan opsyen yang rumit di negara-negara seperti Perancis dan Jerman. Menurutnya, isu utama yang dihadapi oleh startup di Eropah adalah “masalah struktur yang sangat asas.” Dia dan penyokong EU Inc kini berusaha untuk mendesak Suruhanjaya EU. “A, komuniti startup perlukan ini dan mahukannya; B, ia adalah sesuatu yang mendesak; dan C, pastikan ia dilaksanakan dengan cara yang betul,” katanya dalam satu wawancara dengan TechCrunch.
Dalam peta jalan yang baru ditambah, gerakan EU Inc menetapkan matlamat untuk menyerahkan petisyen akhir pada 1 Disember, dengan harapan bahawa jawatankuasa baru suruhanjaya EU yang mengambil alih pada waktu itu akan menjadikan inisiatif ini sebagai agenda mereka untuk lima tahun akan datang.
Yang pasti, ada sokongan tersirat dari dalam Suruhanjaya Eropah, dengan laporan yang dikomisi oleh Enrico Letta dan Mario Draghi yang menyeru untuk diwujudkan regimen ke-28, tidak lupa juga sokongan daripada Presiden Ursula Von der Leyen. Namun, dengan banyak isu dan sektor bersaing untuk perhatian, kempen ini perlu berhati-hati agar momentum tidak terjejas. Oleh itu, mereka menyeru ekosistem startup Eropah untuk bersatu di sebalik inisiatif ini.
Sokongan nampaknya sedang meningkat, terutamanya melalui organisasi lobi startup dan pelaburan Perancis, France Digitale. Dokumen kerja mereka yang menyeru regimen ke-28 sudah pun dalam perancangan sebelum kempen EU Inc dilancarkan, dan kini telah disokong oleh beberapa persatuan startup lain di Eropah.
Sokongan nasional ini boleh menjadi kunci kejayaan; tetapi lebih penting lagi, memandangkan tahap butiran yang disertakan dalam cadangan yang ditulis dan dipinda oleh France Digitale selepas berbincang dengan rakan-rakan. Sebagai contoh, co-penulis Antoine Latran menunjukkan kepada TechCrunch bahwa mereka menyeru perlunya “peraturan” daripada arahan untuk mengelakkan perbezaan yang tidak diingini dalam pelaksanaan oleh negara. Ini adalah satu daripada pengajaran yang dipelajari dari Societas Europaea, bentuk undang-undang merentas negara yang menurut France Digitale “telah terbukti tidak boleh digunakan untuk startup, PKS, dan syarikat berkembangan tinggi.”
EU Inc dan penyokongnya pastinya ingin menarik pengajaran dari pengalaman lalu, termasuk kempen Not Optional yang membantu memperbaiki dasar opsyen saham di 11 negara Eropah. Martin Mignot, rakan kongsi di Index Ventures, memberitahu TechCrunch bahawa walaupun pasukannya sangat menyokong EU Inc, pengalaman memimpin kempen awal ini menunjukkan bahawa perjalanannya panjang: “Dalam semua hal berkaitan lobi, anda perlu bersedia untuk terus berusaha dan memberi tekanan.”
Namun, ada pemerhati yang bimbang usaha mendapatkan setara Eropah bagi struktur syarikat Delaware akan terhambat oleh birokrasi dan keperluan negara.
“Saya mempunyai keraguan serius bahawa negara-negara akan dapat bersetuju mengenai piawaian umum yang mudah difahami dan, paling penting, tidak terlalu birokratik,” kata peguam pakar Steve Jeitler kepada TechCrunch. Dia memberikan contoh mengenai pelbagai rejim pemeliharaan modal yang berbeza antara negara-negara EU.
“Jika kita menerapkan rejim pemeliharaan modal (yang ketat) dari Austria atau Jerman kepada setiap EU Inc,” tulis Jeitler, “ia akan menjadikannya kurang menarik di negara-negara dengan rejim yang ‘tidak terlalu ketat’. France Digitale menangani isu ini dalam dokumen mereka, menyeru untuk mewujudkan syarikat dengan modal awal hanya 1€.”
Walau bagaimanapun, masih banyak halangan lain di sepanjang jalan. “Masalah terletak pada butiran, dan inilah tempat kita perlu sangat berhati-hati,” menurut Mignot.
Brexit juga boleh menjadi isu tersendiri, tetapi Mignot optimis bahawa UK mungkin boleh mengikuti jejak langkah ini, “Mereka mungkin berkata, ‘Lihat, jika anda adalah EU Inc, ia juga berfungsi untuk kami.’” EU Inc juga mengakui dalam FAQ mereka bahawa walaupun “menjalankan penyelesaian yang berpusat di EU mempunyai kelebihan terbesar,” fokus mereka adalah “Eropah, bukan sekadar EU.”
Sama ada untuk Eropah atau EU, terdapat kesepakatan yang semakin meningkat bahawa wilayah ini perlu bertindak agar tidak tertinggal. Menurut pelabur teknologi dalam dan luar, Michael Jackson: “Eropah berada dalam landskap persaingan yang jauh lebih sengit daripada 30, 40 tahun yang lalu, bukan? China adalah raksasa yang perlu dihadapi. Dengan kawasan lain di dunia kini semakin pesat berkembang dalam bidang ekonomi dan fokus pada teknologi serta inovasi, Eropah tidak boleh duduk diam.”
Dengan segala yang telah dibincangkan, sukar untuk menyekat semangat para penganjur kempen EU Inc seperti Klinger: “Hal yang luar biasa tentang semua ini adalah ia sebenarnya akan berlaku. […] Ini adalah suara kita sebagai industri dengan satu topik yang sangat jelas — bukan senarai 20 permintaan, tetapi satu perkara: ‘Ini penting.’ Selain itu, inisiatif ini boleh menjadi platform untuk isu lain yang sama penting seperti opsyen saham, pengeluaran, dan semua hal kompleks lain di Eropah.”


Source link
The post Founders and VCs Fund a Pan-European C Corp, But ‘EU Inc’ Faces Challenges Ahead appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/founders-and-vcs-fund-a-pan-european-c-corp-but-eu-inc-faces-challenges-ahead/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr M S Health Improving But Still Needs Monitoring Says Aide

Dr M S Health Improving But Still Needs Monitoring Says Aide

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 104 hits
The hearing of former prime minister Dr Mahathir Mohamad s defamation suit against Ahmad Zahid Hamidi had to be postponed after the 99 year old was admitted to IJN KUALA LUMPUR Former prime minister Dr Mahathir Mohamad s health is improving...
Genting Americas Inc Sued For Rm2 6bil By Jv Partner Over Alleged Fraud

Genting Americas Inc Sued For Rm2 6bil By Jv Partner Over Alleged Fraud

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 73 hits
Genting Americas Inc is an indirect wholly owned subsidiary of Genting Malaysia Bhd PETALING JAYA Genting Americas Inc an indirect wholly owned subsidiary of Genting Malaysia Bhd is being sued for RM2 6 billion by joint venture partner RAV ...
Siti Kasim Challenges Pas Mp To Repeat Claims Outside Dewan

Siti Kasim Challenges Pas Mp To Repeat Claims Outside Dewan

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 55 hits
Lawyer activist Siti Kasim said she is proud to be a liberal PETALING JAYA Lawyer activist Siti Kasim has challenged a PAS MP to repeat his claim that she insulted Islam on a couple of issues outside the Dewan Rakyat She said if Jerlun MP A...
Pejuang Challenges Najib To Name Those Involved In 1mdb Cover Up

Pejuang Challenges Najib To Name Those Involved In 1mdb Cover Up

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 80 hits
Pejuang information chief Rafique Rashid said former prime minister Najib Razak having expressed regret over the 1MDB scandal must now be transparent about the key players who helped conceal the multi billion ringgit scandal PETALING JAYA P...
Najib Denies Knowledge Of Billions In His Account But Has Certain Regrets Over Src

Najib Denies Knowledge Of Billions In His Account But Has Certain Regrets Over Src

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 94 hits
Datuk Seri Najib Razak today admitted that he had certain regrets over the multi billion ringgit financial scandal involving SRC International Bhd the High Court heard today The former prime minister however remained adamant that he had no ...
China Offers Value For Money Evs But Consider Other Factors

China Offers Value For Money Evs But Consider Other Factors

papar berkaitan - pada 21/10/2024 - jumlah : 78 hits
It s all very well for Malaysian car buyers who have been wooed by more than 10 new and attractive Chinese car models over the past few months The latest of this is BYD s multipurpose van a seven seater M6 being sold for an incredible value...
State Of Internet Censorship Malaysia S Website Blocks Down 72pc But Hold The Poppers

State Of Internet Censorship Malaysia S Website Blocks Down 72pc But Hold The Poppers

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 65 hits
A report on internet censorship here has found that there were 149 confirmed blocked websites as of June 2024 compared to 530 in its previous year s edition However Sinar Project and Open Observatory of Network Interference said in the Stat...
Bold Steps In Budget But Proceed With Caution

Bold Steps In Budget But Proceed With Caution

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 75 hits
From Jamil A GhaniMalaysia s 2025 budget with a record allocation of RM421 billion is a bold attempt to build a more competitive and resilient economy Prime Minister Anwar Ibrahim has ambitious plans to drive economic growth while addressin...
Gig Economy Commission Well Meaning But Is It Enough

Gig Economy Commission Well Meaning But Is It Enough

papar berkaitan - pada 22/10/2024 - jumlah : 72 hits
From Wan Agyl Wan HassanThe move by the government to establish a Gig Economy Commission has sparked considerable discussion On the surface it appears promising our deputy prime minister aims to protect gig workers rights However a closer e...
Founders And Vcs Fund A Pan European C Corp But Eu Inc Faces Challenges Ahead

A Scrutiny Of Najib S Carefully Scripted Frivolous Apology Making An Apology That Never Was

Onboarding Suppliers To Accelerate Responsible Supply Chain Management

Ahli Farmasi Dari Malaysia Maut Ditikam Bertubi Tubi Gelandangan Di Melbourne

The Problem With Najib S Apology

Sinopsis Bahalol Drama Tv Terbaik Anugerah Seri Angkasa 2024

Domino S Double Cheeseburger Pizza Memberikan Rakyat Malaysia Pengalaman Pertama Merasai Dua Burger Dalam Satu Piza

Daftar Lengkap Kode Bank Dan Swift Code Di Indonesia Plus Kode Verifikasi Bank Untuk Paypal


echo '';
Anugerah Seri Angkasa 2024 Senarai Keputusan Pemenang Calon Top 5 Kategori Hadiah Persembahan Penyampai Trofi Dan Segala Info ASA 36

Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja


Beli Kenderaan Lelong Dengan Harga 30 70 Lebih Murah Dari Harga Pasaran

Infinix Dan Homebois Memulakan Perkongsian 2025 Yang Mendebarkan Di Playoff Mal S2

Lirik Lagu Harapan Hyper Act

Ppbm Parti Terpaling Demokratik Di Malaysia

Eye Sedalam Manakah Setiamu Chord

Ahmad Jais Gambus Jodoh Chord