Fokus Utama Pkr Dapat Kuasa Untuk Bela Wanita




Fokus utama PKR dapat kuasa untuk bela wanitaPosted By: Redzuan RF8 Mediaon: September 28, 2022
WhatsAppEmaiPrintFriendlyShareWanita KEADILAN meletakkan perjuangan membela dan mengangkat martabat wanita sebagai tujuan utama mengembalikan kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15.
Hal itu ditekankan oleh Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar dalam Himpunan Wanita KEADILAN di Pulau Pinang, petang semalam.
“Kayu ukur kejayaan kita dalam negara atau negeri bukan semata mata berapa kerusi Parlimen, DUN atau Ahli Majlis kita dapat tetapi bagaimanakah kualiti dan berapa anak anak yang tercicir dari sekolah yang boleh kita bantu.
“Berapa ibu tunggal yang tidak boleh mendapatkan bantuan pusat (akan dibantu), berapa peluang pekerjaan yang boleh kita jana (jika menjadi kerajaan).
“Saya nampak merbahaya apabila kita pergi kembali kepada dunia (sebelum pandemik) dan pelaksanaan dasar ekonomi seolah olah kita tidak hadapi pandemik. Tiba tiba naik OPR (kadar faedah bank) buat kali keempat (dalam setahun). Juga isu bantuan makro kredit kita tidak dibenar (diangkat) ke hadapan (dalam kerajaan sekarang),” katanya.
Menurut Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, dengan memerintah sahajalah isu isu wanita dan keluarga boleh ditangani secara lebih baik kerana kerajaan BN – PN terbukti tidak mampu membela wanita sebagaimana pemerintahan PH.
“Oleh itu kita perlu paksa isu ini diarusperdanakan. Kementerian Wanita bukan kementerian olok olok, Kementerian Wanita adalah barisan hadapan, lebih penting daripada kementerian lain.
“Misalnya masa pandemik (Covid 19) senjata tidak membantu kita tetapi yang memberi kebajikan sewajibnya (adalah Kementerian Wanita),” katanya.
Nurul juga mengingatkan kejayaan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada waktu Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail menerajuinya.
Kata beliau, kejayaan itu boleh dijadikan pembangkit semangat wanita sebagai pengundi untuk membuat perubahan dalam PRU akan datang.
“Peperangan dalam pilihan raya akan menyebabkan kita kehilangan aset suara wanita yang dahulunya Dr Wan Azizah membawa dengan memperkenalkan perlindungan KWSP (kepada wanita) melalui i-Suri.
“Kita yang memperkenalkan agenda bagi melindungi wanita tetapi bila kuasa diambil sebegitu rupa, apakah kesannya? Wanita di luar sana mendapat kesan negatif akibat pemegang jawatan (ketika ini) yang tidak layak dan tidak cakna dalam menangani isu wanita,” katanya lagi.
Dalam pidatonya, Nurul juga membangkitkan kelemahan Kementerian Wanita dalam menangani isu wanita sebagai ketua keluarga tunggal, anak anak yang tidak mendapat gajet untuk pembelajaran, kes sumbang mahram yang meningkat juga isu peluang saksama kepada golongan wanita.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/fokus-utama-pkr-dapat-kuasa-untuk-bela.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rapat Wanita Pkr Penang

Rapat Wanita Pkr Penang

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 107 hits
Saya akan bersama pimpinan wanita KEADILAN pada hari Ahad ini di Bandar Cassia Pulau Pinang Saya akan turut mengupas beberapa topik isu terkait pengarusperdanaan gender dan pembinaan ekosistem yang lebih selamat buat golongan wanita dalam u...
Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie I Qids Ini Boleh Bantu Anak Anak Kekal Fokus Dalam Pembelajaran

Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie I Qids Ini Boleh Bantu Anak Anak Kekal Fokus Dalam Pembelajaran

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 166 hits
hai assalammualaikumBagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie i Qids ini boleh bantu anak anak kekal fokus dalam pembelajaran Bila dah jadi ibu ni banyak benda yang perlu dirisaukan dekat anak terutama sekali tentang tumbesaran dan perkembangan an...
Cemburu Wanita Muda Gelap Mata Tikam Leher Kekasih Pakai Obeng

Cemburu Wanita Muda Gelap Mata Tikam Leher Kekasih Pakai Obeng

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 111 hits
Kepala Satuan Reserse Kriminal Polresta Mamuju Ajun Komisaris Rigan Hadi Nagara menjelaskan motif pelaku menikam korban diduga karena cemburu Pasalnya saat itu VA mendapatkan informasi kekasihnya sedang bersama wanita lain
Terlalu Tertekan Wanita Cuba Terjun Jambatan Tendong

Terlalu Tertekan Wanita Cuba Terjun Jambatan Tendong

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 133 hits
PASIR MAS Cubaan seorang wanita untuk terjun dari Jambatan Sultan Ismail Petra Tendong di sini hari ini gagal apabila dia berjaya diselamatkan penduduk kampung dan pengguna jalan raya yang melalui lokasi tersebut Dalam kejadian kira kira pu...
Macam Mana Bank Boleh Terima Duit Palsu Wanita Terkejut Mesin Atm Keluarkan Wang Tak Siap Cetak Lebih Rm400

Macam Mana Bank Boleh Terima Duit Palsu Wanita Terkejut Mesin Atm Keluarkan Wang Tak Siap Cetak Lebih Rm400

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 165 hits
Seorang wanita meluahkan rasa terkejut apabila sejumlah wang yang dikeluarkannya dari sebuah mesin pengeluaran wang automatik terlihat seperti duit palsu apabila lebih separuh daripada not RM50 tidak habis dicetak Kejadian tersebut difahamk...
Ya Allah Menggigil Saya Bila Dapat Tahu Dia Orang Yang Sama Wanita Terkilan Tak Sempat Ucap Terima

Ya Allah Menggigil Saya Bila Dapat Tahu Dia Orang Yang Sama Wanita Terkilan Tak Sempat Ucap Terima

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 115 hits
Hasrat seorang wanita untuk mengucapkan terima kasih kepada rider yang membantu memberi laluan sewaktu dalam perjalanan ke hospital tidak kesampaian apabila lelaki itu meninggal dunia Menerusi perkongsian video Tiktok oleh JajaED wanita itu...
Polis Temui Mayat Wanita Dalam Kereta Tenggelam

Polis Temui Mayat Wanita Dalam Kereta Tenggelam

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 134 hits
BANGKOK Polis Thailand menemui mayat seorang wanita yang terperangkap di dalam sebuah kereta selepas kenderaan itu ditarik keluar dari sebuah terusan pengairan di daerah Tha Muang wilayah Kanchana Buri Jumaat lalu Menurut laman berita Thaig...
Sosok Wanita Dayak Baru Bangun Tidur Panen Pujian Cantiknya Kelewatan

Sosok Wanita Dayak Baru Bangun Tidur Panen Pujian Cantiknya Kelewatan

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 125 hits
Salah satu sosok wanita Dayak sukses mencuri perhatian Parasnya disebut cantik bak bidadari Belakangan sosoknya kembali menarik atensi usai berbagi unggahan saat bangun tidur Berikut potret selengkapnya dilansir dari akun TikTok non carrey
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Poll Who Will Win The Kuala Kubu Bharu By Election

Jadi Andalan Banyak Orang Inilah Berbagai Fitur Menarik Laptop Tipis Zenbook S 13 Oled Ux5304

How To Maximize Retirement Planning In Malaysia

Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru

Anak Bongsu Darjah 1

Bolehkah Berangkat Umrah Tetapi Ke Madinah Terlebih Dahulu