Filem Cuci Otak Liberalisme Pluralisme Sekularisme



CUCI otak Yahudi dalam filem-filem hiburan, "Kelas Pertama  X-Men" . Sambungan.. 

Pergerakan Zaman Baru: Liberalisme - Pluralisme-Sekularisme

Pergerakan Zaman Baru pada hakikatnya adalah pergerakan penolakan semua agama dan dogma dengan memecahkan halangan antara aqiidah, dengan hanya menafsirkan kehidupan secara asasnya.

Di Indonesia, Malaysia atau beberapa negara lagi, pergerakan tersebut ditunjukkan dalam beberapa titik dogma seperti Liberalisme, Pluralisme, Sekularisme. Kerana dalam andaian mereka, semua agama adalah sama. Doa adalah intipati penting dzikir dan ingat Allooh سبحانه وتعالى dan tidak perlu menggunakan ritual seperti tunduk dan sujud. 

Di dalam konsep seterusnya mereka juga mencipta produk dipanggil "Fizika Interfaith", yang merupakan kajian karut, kerana ia mengenakan kewujudan "Fiqh" dalam setiap agama. Walaupun sudah jelas, Sains Jurisprudensi itu sendiri hanya dimiliki oleh Islam, maka bagaimanakah mungkin untuk mencipta "trajektori" berbilang agama jika tema Fiqh itu sendiri tidak pernah diketahui oleh kafir?



Salah satu perbualan antara Sebastian dan Erik, iaitu apabila Sebastian Shaw mengesahkan kepada Erik,

"Ini satu perkara mudah saya bertanya kepada anda. Satu duit syiling kecil adalah apa-apa berbanding pintu gerbang yang besar. " (Ini hanya satu perkara mudah yang saya minta kepada kamu. Syiling kecil adalah apa-apa berbanding dengan pintu besar).


Dalam perbualan ini Sebastian mendedahkan perkataan "Big Gate". Sebuah "Pintu Besar" yang akan menyampaikan manusia kepada Zaman Baru, atau lebih tepatnya Orde Baru Dunia melalui evolusi, pertempuran, pembunuhan, dan hidup. Ini berkait rapat dengan adegan-adegan berikutnya, mengenai pemindahan penduduk, mengenai pemusnahan besar-besaran manusia. Ia hanya dalam perenggan ini kita akan menyerlahkan perkataan "Big Gate". 


Dalam filem-filem Hollywood yang lain, gambaran "Big Gate" sering dipaparkan dengan dua menara berkembar "Boaz &Jachin, yang mereka percaya adalah perwakilan dua pintu di Salomo Temple. Tetapi dalam filem ini, "Big Gate" lebih disarankan sebagai pintu masuk ke New World Order. Untuk membukanya seseorang mesti bersedia mengorbankan dan memberikan pengorbanan.

Tetapi pengorbanan kecil itu tidak bernilai kesenangan yang akan dicapai kemudian ketika Gate dibuka. Dalam kejadian ini, "Gate" hanya digambarkan oleh pintu kaca yang mudah.




Kemudian, selepas Sebastian membunuh ibu Erik - sebagai mangsa - dan mampu menarik Erik untuk melepaskan kemampuan mutannya, dia juga menjemput Erik ke dalam "dunia baru" sambil berkata,

"Cemerlang, Erik! Jadi kami membuka kunci hadiah anda dengan kemarahan. Kemarahan dan kesakitan. Anda dan saya, kami akan bersenang-senang bersama-sama. "(Incredible, Erik! Kami telah membuka bakat anda melalui kemarahan, marah dan kesakitan, anda dan saya, kita akan banyak bersenang-senang).

Jika kita faham ini, maka filem-filem Hollywood lain tidak jauh berbeza kerana di belakang segala-galanya ada orang yang sama, Freemason.

Kembali ke teori pemilihan semula jadi Darwin, doktrin ini mendapat ruang yang besar dan berjaya merekrut ramai pengikut pada akhir abad ke-19 apabila masyarakat masih kurang berkembang dan "mudah ditipu", sehingga akhirnya ternyata pemilihan semula jadi tidak dapat mendorong evolusi, akhirnya Darwinis (evolusionis) menimbulkan konsep "Mutasi" dalam teori mereka pada abad ke-20.

Mutasi adalah perubahan yang berlaku dalam gen (DNA) benda hidup kerana pengaruh luaran seperti radiasi. Evolusi menuntut perubahan ini menyebabkan organisma berkembang.

Walau bagaimanapun, pelbagai penemuan saintifik menolak kenyataan ini, kerana semua mutasi yang diketahui hanya menyebabkan bahaya kepada makhluk hidup. Semua mutasi yang berlaku pada manusia mengakibatkan keabnormalan mental dan fizikal seperti Down Syndrome, badan pendek, atau penyakit lain seperti kanser. Oleh itu, mutasi adalah kemalangan genetik yang berlaku dalam makhluk hidup.

Seperti semua jenis kemalangan, mutasi hanya menyebabkan gangguan dan kerosakan. Ini bermakna evolusi melalui mutasi adalah mustahil.

Kisah X-Men itu sendiri adalah cerita tentang sekumpulan orang yang terjejas oleh mutasi (Mutant). Mutants ini sentiasa menyembunyikan identiti mereka untuk kelihatan normal. Tetapi pelik, Mutant di sini digambarkan sebagai orang yang sebenarnya mempunyai bakat dan kelebihannya sendiri, seperti dapat hilang, mempunyai telepati, dapat terbang, mengawal badai, mempunyai kekuatan magnetik, dan sebagainya. Malah, proses mutasi itu harus membuat Mutant menjadi kurang upaya.


Oleh itu, tidak hairanlah bahawa dalam filem ini konsep mutasi ditegaskan oleh Sebastian Shaw apabila menunjukkan keupayaan mutasi Emma kepada Kolonel Hendry dalam kalimatnya, "Hebat, bukan dia, Bob? Mutasi genetik, evolusi Genom Manusia. "(Mutasi mutasi genetik, evolusi gen manusia).

Sebastian dalam cerita ini adalah antagonis utama yang ingin berperang antara Amerika dan Rusia untuk berperang di antara mereka. Sebastian mempunyai tiga rakan setia, di antaranya Azazel, Mutant dalam bentuk syaitan merah (syaitan merah) kerana dia mempunyai kulit merah dan mempunyai ekor yang tajam. Hanya saja dia tidak bertanduk. Perkataan "Azazel" sendiri, adalah istilah untuk syaitan. Syaithoon yang enggan sujud kepada Nabi Adam عليه السلام.

Jika kita merujuk kepada komentar - komentar yang dibuat oleh Imaam al - Qurthuby, Imaam Ibn Kathir dan Imaam Ath - Thobary - kita akan mendapatkan atsar 'Abdullooh bin Abbas رضي الله عنه yang mengatakan bahawa syaitan melakukan sebelum dia memanggil Azazel (عزازيل ), tetapi apabila dia menolak perintah Allooh سبحانه وتعالى, dia dikutuk dan disebut sebagai: Iblis. 

Perkataan "syaitan" bermaksud linguistik "orang yang memecah rahmat Allah سبحانه وتعالى". Tetapi jika anda melihat penunjuk lain tentang sifat Darwinisme yang tebal, penggunaan watak Azazel dalam filem ini lebih ditujukan pada penolakan penciptaan Nabi Adam عليه السلام itu sendiri.



Selain Azazel, Sebastian juga mempunyai pembantu bernama Emma. A Mutant wania yang dapat membaca dan mengawal minda orang lain (kawalan minda) seperti kebolehan yang dimiliki oleh Charles Francis Xavier (Profesor X). Tetapi yang menarik ialah isteri Charles Darwin juga dinamakan Emma, ​​dan anak lelaki Charles Darwin menulis buku "The Life and Letters of Charles Darwin" bernama Francis. Sekali lagi kami bertanya, adakah ini semua kebetulan? "Charles", "Francis", "Emma"? Jadi apakah tujuan di sebalik semua ini?

Merujuk sekali lagi kepada masalah mutasi, satu motif seperti ini sama persis dengan cerita Hollywood yang lain, di mana proses mutasi yang berlaku kepada seseorang sebenarnya membuat mereka menjadi pahlawan super. Seperti kisah Peter Parker yang digigit oleh labah-labah ia mempunyai impak yang tidak negatif, tetapi sebaliknya memberikan labah-labah kuasa untuk menjadi Spiderman.

Atau Clark Kent yang terdedah kepada radiasi Crypton bukannya kurang upaya tetapi sebaliknya menjadi Superman. Memang benar bahawa semua ini adalah cerita fiksyen, tetapi sekali lagi, cerita palsu itu berkait rapat dengan konsep evolusi. Dan jika mod ini diulang dan terus diulang, maka orang awam sememangnya akan membenarkan konsep mutasi tanpa menyedarinya.

Jadi jika difahami, filem X-Men ini sebenarnya disokong oleh evolusionis materialis. Dan konsep evolusi - seperti yang dikatakan oleh Darwin dalam bukunya "The Descent of Man" - adalah untuk mengajar bahawa manusia dan kera berasal dari nenek moyang yang sama.

Para pengikut Darwin juga cuba memperkuat kebenaran kenyataan itu. Tetapi, walaupun telah menjalankan pelbagai kajian, pernyataan "evolusi manusia" tidak pernah didasarkan pada penemuan saintifik sebenar, terutamanya dalam bidang fosil. Tetapi, walaupun Darwin tidak pernah berjaya membawa bukti saintifik untuk membuktikan teori mereka, mereka sangat berjaya dalam satu aspek; iaitu propaganda! Mereka sangat berbohong dengan mencipta fosil palsu dengan menggabungkan tengkorak chimpanzee dengan rahang manusia. 

Mereka adalah orang yang pakar dalam berkonspirasi untuk mencipta "Pokok Evolusi Manusia" yang menggambarkan penjelmaan manusia dari kera. Dan mereka bukan sahaja licik dalam berbohong, tetapi juga dapat mengejar minda para ulama dengan ideologi ini melalui institusi pendidikan dan kurikulum sekolah.


Manipulasi imej dan fosil masih menjadi tanda dagangan Darwinisme. Dalam filem ini, elemen ini dipaparkan dengan jelas di ruang belajar Charles Xavier. Di mana Xavier bertindak sebagai profesor muda dalam bidang genetik Universiti Oxford, sebuah universiti kelahiran kelas intelektual. Hanya saja filem ini mahu ditekankan, Xavier adalah Darwinis, dan teori Darwinisme adalah konsep saintifik yang diiktiraf oleh saintis berpendidikan.
Roger Morneau, salah seorang bekas anggota persatuan penyembah syaithoon dalam wawancara eksklusif - yang kemudian merekodkan video yang menggunakan "The Arrivals part-31" (The Great Deception) - mendedahkan satu fakta yang mengejutkan berkaitan dengan agenda yang diumumkan oleh masyarakat rahsia dalam usaha untuk menghilangkan kepercayaan Tuhan meluluskan teori evolusi.
Roger dalam temu bual itu berkata, "... untuk memusnahkan Alkitab tanpa membakarnya melalui teori evolusi." (... Memusnahkan Alkitab tanpa membakarnya, iaitu dengan memperkenalkan teori evolusi manusia). Ajaran alkitabiah yang sesat akan ditindas oleh ajaran, bagaimana pula dengan Al-Quran yang masih asli dan di mana terdapat petunjuk dan kebijaksanaan? Sudah tentu "mengatasi" akan menjadi tambahan.
Roger kemudian menegaskan bahawa syaithoon secara langsung mengajar Darwin tentang teori ini, dengan berkata, "Syaitan mengajar Charles Darwin sendiri dalam menubuhkan prinsip-prinsip teori evolusi." (Syaithoon telah mengajar Charles Darwin secara langsung dalam membina prinsip evolusi). 

Kemudian dia mengesahkan, bahawa setiap orang yang mengajar teori ini akan mendapatkan "hadiah" khusus dari Syaithoon sendiri, "Sesiapa yang mengajar teori evolusi dianggap sebagai menteri sistem agama yang hebat" (Siapa yang mengajarkan teori evolusi ini, dianggap menteri dalam sistemnya).
Kemudian untuk maklumat lanjut, lihat bahan yang diteliti dan diperiksa oleh Charles Xavier ketika Xavier membaca bahan buku pada tesisnya. Dia membaca, "Untuk Homo Neanderthalensis, sepupunya yang mutan Homo sapiens, adalah penyimpangan. 

Kediaman bersama yang damai, jika pernah ada, tinggal pendek. Rekod-rekod menunjukkan, tanpa pengecualian bahawa ketibaan spesies manusia yang bermutasi di mana-mana rantau diikuti dengan lanjutan yang segera daripada keluarganya yang kurang berkembang. kedua-duanya, jika mereka pernah wujud, hanya seketika, rekod sejarah, tanpa pengecualian, menunjukkan bahawa kehadiran spesies manusia yang bermutasi di mana-mana rantau akan diikuti dengan kepupusan spesies kelahiran yang terakhir.

Isi buku Xavier mengingatkan kita tentang "pelajaran" tentang manusia purba yang terdapat dalam fosil di Mojokerto dan dipanggil "Pithecanthropus Erectus" atau sering disebut sebagai "Homo Erectus". Sehingga kemudian ia ditemui tengkorak serupa berhampiran kampung Ngandong, yang juga terletak di Lembah Bengawan Solo sehingga dinamakan "Homo Soloensis". Homo Erectus dan Homo Soloensis digambarkan sebagai manusia awal dengan tamadun primitif, fizikal konservatif dan semi-kera.

Padahal, dalam Al-Qur’an satu-satunya manusia kera adalah bangsa Yahudi yang melanggar perintah Allooh سبحانه وتعالى kemudian dikutuk menjadi kera sebagai hukuman di dunia. Dan tentunya, mereka tidak berkembang-biak juga tidak mewariskan ke-Kera-annya kepada orang lain. (Lihat: QS. al-Baqoroh ayat 65, QS. al-Maa’idah ayat 60 dan QS. al-A’roof ayat 166).

(– Allooh سبحانه وتعالى berfirman dalam QS. Al Baqoroh (2) ayat 65 :وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ ۗ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِArtinya:“Dan diantara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allooh; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allooh. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allooh. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat siksa (pada hari kiamat), bahwa kekuatan itu kepunyaan Allooh semuanya, dan bahwa Allooh amat berat siksaan-Nya (niscaya mereka menyesal).”Lalu firman-Nya dalam QS. Al Maa’idah (5) ayat 60:قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ ۚ أُولَٰئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِArtinya:“Katakanlah: ‘Apakah akan aku beritakan kepadamu tentang orang-orang yang lebih buruk pembalasannya dari (orang-orang fasiq) itu disisi Allooh, yaitu orang-orang yang dikutuki dan dimurkai Allooh, diantara mereka (ada) yang dijadikan kera dan babi; dan (orang yang) menyembah thoghut?’ Mereka itu lebih buruk tempatnya dan lebih tersesat dari jalan yang lurus.”Juga firman-Nya dalam QS. Al A’roof (7) ayat 166:فَلَمَّا عَتَوْا عَنْ مَا نُهُوا عَنْهُ قُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَArtinya:“Maka tatkala mereka bersikap sombong terhadap apa yang dilarang mereka mengerjakannya, Kami katakan kepadanya: ‘Jadilah kamu kera yang hina…’.” –)


Kajian "lelaki primitif" yang tidak ilmiah sepenuhnya menunjukkan bahawa Darwinisme telah berakar di kepulauan sejak beberapa dekad lalu. Dan ini bertentangan langsung dengan konsep asas penciptaan manusia yang berasal dari Nabi Adam عليه السلام, kerana Nabi Adam عليه السلام sejak diciptakan itu segera diperkenalkan oleh Allooh سبحانه وتعالى dengan kata-kata yang bahkan tidak diketahui oleh para malaikat. Nabi Adam عليه السلام bersama dengan Hawa sejak di Syurga mengenakan pakaian dan turun ke bumi bahkan dalam keadaan berpakaian. 
Keturunan pertama Nabi Adam عليه السلام, Qobil adalah petani, dan Abel adalah seorang gembala. Maksudnya, mereka telah mengetahui penanaman dan haiwan ternakan yang sesuai. Manusia diciptakan dalam keadaan sempurna, berpengetahuan, beradab dan tidak beragama. Sehingga era berlanjutan, maka Anak-anak Adam semakin berkembang dalam sains dan tamadun, bukan dalam evolusi fizikal Darwin.
Setakat ini, kita dapat membaca di mana filem itu akan berlangsung, dan kita boleh yakin bahawa aroma Darwinisme sangat tebal dalam setiap adegan. Kemudian di mana asas Darwinisme?Tiada yang lain akan berhenti di "stesen polytheism" yang menyatakan bahawa dunia ini tidak dicipta, tetapi dimanifestasikan sendiri. Tidak ada Pencipta, hanya kebetulan. Oleh itu, kita dapat dengan mudah memikirkan apa kata Erik di tempat kejadian apabila mencari Sebastian Shaw, "Saya mencari pencipta saya." (Saya mencari pencipta saya)
Memang benar dalam cerita ini bahawa Erik "dibangkitkan" oleh Sebastian. Kekuatan, kebolehan dan bakatnya dikembangkan dan dipelihara oleh Sebastian. Itulah sebabnya Erik menyebutnya sebagai "pencipta". Hanya saja perkataan "mencari Pencipta" di sini lebih ditujukan sebagai penolakan sinis dari Darwinis untuk mengisytiharkan bahawa Essence of the Creator dan konsep penciptaan tidak pernah dalam kamus Darwinisme. Walloohu a'lam.
Dari penjelasan di atas, akhirnya diketahui sebab pengarah memaparkan gambar Darwin di ruang Xavier. Begitu juga dengan nama-nama "Azazel", "Charles", "Francis" dan "Emma" mengesahkan bahawa mereka bukan "cerita tulen" tetapi ada tujuan di belakang mereka. Dalam filem ini terdapat juga tokoh Mutant bernama "Darwin" yang dapat memiliki insang dan menjadikan kulitnya menjadi batu. Ia hanya bahawa dia bukan watak utama jadi ia tidak banyak diberitahu.Nota: untuk tujuan membuktikan fakta dokumentasi, wajah pada foto ini tidak disamar.

Selepas semua ini, adakah kita masih memikirkan ini sebagai "kebetulan" semata-mata? Sudah tentu tidak. Kami juga menyedari bahawa kemungkinan besar pengarah menamakan watak dalam filem ini dengan nama keluarga Charles Darwin, tidak lain selain menghormati Darwin serta ideologi materialis yang merupakan kepercayaan bersama untuk anti-Tuhan (Allooh سبحانه وتعالى).

(Sila rujuk http://www3.arrahmah.com/read/2011/11/25/16494-membongkar-propaganda-anti-tuhan-dalam-film-x-men-first-class-bagian-1.html# .USrLdUo9WuI)


Bersambung..Lihat sebelum ini..E Buku IH-122: Cuci Otak Yahudi..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2019/01/filem-cuci-otak-liberalisme-pluralisme.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Informasi Cuci Otak Yahudi Dalam Filem Kelas Pertama X Men

Informasi Cuci Otak Yahudi Dalam Filem Kelas Pertama X Men

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 318 hits
CUCI otak Yahudi dalam filem filem hiburan Kelas Pertama X Men Sambungan Yang ke Tujuh Propaganda Atheisme Sehingga kini masih terdapat ramai orang yang berfikir bahawa filem hanyalah satu cermin penggunaan untuk hiburan semata mata Pertimb...
Konsumsi Msg Ternyata Tak Memunculkan Bahaya Pada Otak

Konsumsi Msg Ternyata Tak Memunculkan Bahaya Pada Otak

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 263 hits
Temuan dari data kamu dan hasil penelitian lain yang dilakukan terhadap manusia menunjukkan bukti penting bahwa MSG dalam makanan tidak menghadirkan bahaya pada otak manusia tulis hasil penelitian tersebut
Bila Sel Sel Otak Berhubung

Bila Sel Sel Otak Berhubung

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 314 hits
Bila dah lama tak update blog ni nak dapatkan balik mood blogging tu Ya Allah susahnya itula bila cuti lama lama Solute dekat korang yang sentiasa ada mood update entry setiap hari tau Petang petang ni nieyl saja je nak share video adam yan...
Ganja Mampu Rangsang Saraf Otak Penyelidik Upm

Ganja Mampu Rangsang Saraf Otak Penyelidik Upm

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 233 hits
Berdasarkan kajian terhadap tikus makmal dua tahun lalu oleh Penyelidik Neurosains UPM
4 Hal Prinsip Ini Penting Diajarkan Sejak Balita Agar Tumbuhnya Cerdas Luar Dalam Otak Encer Attitude Oke

4 Hal Prinsip Ini Penting Diajarkan Sejak Balita Agar Tumbuhnya Cerdas Luar Dalam Otak Encer Attitude Oke

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 240 hits
Biar di masa depan nggak ada lagi komentar Dih anak siapa sih ini Nggak diajar sama orang tuanya ya
Ajar Anak Baca Al Quran Biar Potensi Otak Lebih Cerdik

Ajar Anak Baca Al Quran Biar Potensi Otak Lebih Cerdik

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 372 hits
Ya sebagai ibu bapa tak rugi pun jika ajar anak baca Al Quran Kita sepatutnya bangga dan beruntung bila zuriat kelahiran kita mengenal kalamullah diperingkat awal Al Quran merupakan wahyu Allah dan peninggalan Rasulullah SAW yang akan kekal...
Wamen Arcandra Putar Otak Agar Lifting Minyak Blok Cepu Tak Turun Di Musim Hujan

Wamen Arcandra Putar Otak Agar Lifting Minyak Blok Cepu Tak Turun Di Musim Hujan

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 163 hits
Wakil Menteri ESDM Arcandra Tahar mengatakan proses lifting Blok Cepu yang dioperatori Exxon Mobil Limmited berpotensi terganggu akibat intensitas hujan yang cukup tinggi
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya