Fakta Menarik Avengers Endgame


Peminat di Malaysia cukup bertuah kerana menjadi antara negara terawal yang dapat menonton filem yang dinanti-nantikan, Avengers Endgame. Ada yang sanggup mengambil cuti dan membeli tiket seawal jam 7 pagi pada 24 April. 

Selepas kekacauan yang berlaku sejurus Thanos mengumpul kesemua Infinity Stones, peminat sudah tidak sabar lagi untuk mengetahui kesinambungan kisah epik ini.


Apa yang pasti Endgame bakal menjadi penutup kepada 10 tahun pertama MCU atau 'Infinity Saga' yang menjadikan Infinity Stones sebagai fokus utama. Jangan risau, empayar MCU bakal diteruskan dan hala tujunya telahpun dicorakkan oleh penerbit, Kevin Feige.

[Baca] 10 Filem Terbaik 2018

Pada saat artikel ini ditulis, Endgame menerima respon positif baik dari peminat dan pengkritik filem. Malah ia mendapat markah 97% dari laman Rotten Tomatoes.

Peminat bukan sahaja tidak sabar untuk menyaksikan pasukan Avengers mengalahkan Thanos. Bahkan ingin melihat bagaimana mereka mengembalikan semua yang telah menjadi debu.


Sinopsis
Dengan bekalan oksigen dan makanan yang terhad, Tony Stark menghantar mesej kepada Pepper Potts. Manakala beberapa orang ahli Avengers yang tinggal, Black Widow, Captain America, Hawkeye, Hulk, Thor, dan War Machine, mereka kini merancang untuk sekali lagi menghapuskan Thanos dan mengembalikan rakan-rakan yang lain.

Pengarah: Anthony dan Joe Russo
Pelakon: Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Brie Larson, Chris Hemsworth, Jeremy Renner, Josh Brolin, Chris Evans.
Durasi: 3 jam 1 minit
Tarikh tayangan Malaysia: 24 April 2019

Fakta Menarik Avengers Endgame
-Bukan sahaja plot filem ini dirahsiakan, bahkan tajuknya juga didedahkan hanya pada trailer pertama. Marketing department melakukan tugas yang bijak dalam memasarkan Endgame dalam memastikan peminat kekal tertanya-tanya.

- Filem ke-22 dalam dunia MCU dan siri terakhir dalam fasa ketiga.

- Filem ke 4 dalam dunia MCU yang diarahkan oleh Joe dan Anthony Russo. 

- Melalui satu temu bual, Joe dan Anthony Russo mengesahkan pertemuan antara Tony Stark dan Captain America seperti yang dipaparkan dalam trailer tidak dimuatkan dalam filem. Babak itu dilakonkan khas untuk trailer sahaja.


- Seperti Avengers Infinity War, para pelakon tidak mengetahui plot dan kesudahan filem ini. Mereka hanya diberikan skrip melibatkan babak mereka sahaja.

- Ingin memberi kejutan buat peminat, tajuk trailer filem ini diletakkan sebagai "Marvel Studios' Avengers - Official Trailer". Tajuk filem hanya muncul pada penghujung trailer. 

- Endgame merupakan filem MCU yang memiliki durasi terpanjang iaitu 3 jam 1 minit.

- Menurut penerbit, Kevin Feige, trailer dan klip yang dipaparkan kepada umum hanya merangkumi 3% dari filem sebenar.


- Menjadi filem paling banyak menerima tiket 'pra-tempah' dalam masa kurang 24 jam.

- Penonton tidak perlu menunggu hingga ke akhir kredit kerana Endgame telah disahkan tidak mempunyai end credit scene. Buat pertama kalinya filem dari MCU tidak mempunyai babak end credit.

- Bintang siri 13 Reasons Why, Katherine Langford diumumkan mempunyai watak rahsia sebaik selesai menjalani penggambaran. 

- Feige memberi bayangan yang Endgame bakal menjadi filem MCU yang paling banyak memuatkan unsur intensiti dan penuh emosi.


- Menjalani penggambaran di Pinewood Studios, Georgia, USA.

- Infinity War dan Endgame dirakam sepenuhnya menggunakan kamera IMAX menggunakan ratio 1.9:1.

- Tajuk filem ini pertama kali disebut dalam filem Avengers Age Of Ultron. Ia kemudian diberi bayangan oleh Dr Strange dalam Infinity War.

- Seminggu sebelum tarikh tayangan, klip Endgame tertiris di internet oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Klip tersebut memaparkan beberapa babak penting filem ini.

- Brie Larson turun ke set penggambaran Endgame terlebih dahulu sebelum menerima skrip Captain Marvel.


- Marvel melakukan kesilapan dengan tidak memasukkan nama Danai Gurira (Okoye) dalam poster. Ia menjadi bahan jenaka di media sosial dan ada juga mengatakan Marvel bersikap rasis. Marvel kemudian memuat naik semula poster berkenaan.

- Pelakon Aaron-Taylor Johnson dilihat berada diset penggambaran. Ini memberi bayangan yang karakternya, Quicksilver, muncul dalam babak 'flashback'.

- Endgame adalah filem terakhir yang menampilkan cameo dari pengasas komik Marvel, iaitu mendiang Stan Lee. Lee meninggal dunia beberapa bulan lalu. Penampilan khas beliau pastinya akan dirindui peminat.

- Pelakon Gwyneth Paltrow mengatakan Endgame mungkin adalah filem terakhirnya dalam MCU dengan berseloroh yang beliau sudah terlalu tua untuk memegang watak Pepper Potts.


sumber: https://www.imdb.com/title/tt4154796/trivia?ref_=tt_ql_2

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2019/04/fakta-menarik-avengers-endgame.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Avengers Endgame

Avengers Endgame

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 323 hits
MOVIE Avengers Endgame Hari ni memang awal outing semata nak tengok movie Avengers Endgame Fuhh di website gsc cinema tau Nak murah katakan Ahaks Tepat jam 10 pagi kami seisi keluarga sampai di GSC Cinema yang berada di Megamall Kuantan Ter...
Dedah Spoiler Filem Avengers Endgame Lelaki Ini Dibelasah Teruk

Dedah Spoiler Filem Avengers Endgame Lelaki Ini Dibelasah Teruk

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 421 hits
Gara gara mendedahkan spoiler atau penamat filem Avengers Endgame yang hangat ditayangkan di pawagam sekarang seorang lelaki telah dibelasah teruk apabila mendedahkan spoiler filem tersebut kepada penonton yang masih menunggu giliran di lua...
Avengers Endgame Tampilkan Watak Gay Secara Terbuka Buat Pertamakalinya Dalam Mcu

Avengers Endgame Tampilkan Watak Gay Secara Terbuka Buat Pertamakalinya Dalam Mcu

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 662 hits
Selepas 22 filem dalam dunia MCU Marvel Studios akhirnya memperkenalkan watak gay secara terbuka buat pertamakalinya dalam dunia MCU Filem yang mana menjadi konklusi kepada francais filem Avengers itu menampilkan watak kecil lakonan Joe Rus...
Avengers Endgame Thanos Gauntlet

Avengers Endgame Thanos Gauntlet

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 388 hits
AVENGERS END GAME Avengers End Game merupakan filem dihasilkan oleh Marvel Studio Tapi aku takkan cerita banyak sebab takut kene label SPOILER haha Aku tengok filem ni pada hari kedua dikeluarkan Bagi aku boleh tahan cerita dia 10 bintang b...
Spoiler Alert Huraian Elemen Merentas Masa Dalam Avengers Endgame

Spoiler Alert Huraian Elemen Merentas Masa Dalam Avengers Endgame

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 481 hits
Avengers Endgame membawa elemen merentas masa ke dalam dunia MCU buat pertama kalinya Elemen yang sebelum ini menjadi teori peminat kini dibuktikan benar apabila ianya menjadi sebahagian penting kisah Avengers Endgame Elemen merentas masa b...
Avengers Endgame Karya Epik Teragung Marvel

Avengers Endgame Karya Epik Teragung Marvel

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 351 hits
Hari yang dinanti nantikan sudah tiba Filem Avengers Endgame sudah pun ditayangkan di seluruh Malaysia dan kita bertuah kerana menjadi antara negara terawal yang dapat menonton Endgame pada hari Rabu Avengers Endgame Filem Endgame juga jauh...
Tiket Film Avengers Endgame Picu Kericuhan Di Bioskop Medan

Tiket Film Avengers Endgame Picu Kericuhan Di Bioskop Medan

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 270 hits
Kericuhan terjadi saat antrean di Cinema XXI Center Point Mall Jalan Jawa Kota Medan Kamis Antrean panjang terjadi di bioskop itu sejak pagi Pengelola pun menggunakan sistem nomor antrean
Filem Avengers Endgame Terbaik Cukup Rencah Cukup Rasa

Filem Avengers Endgame Terbaik Cukup Rencah Cukup Rasa

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 546 hits
Peminat siri Avengers pasti tidak akan melepaskan peluang untuk menonton siri yang terakhir Avengers Endgame Hari pertama tayangan di Malaysia 24 April semalam dapat sambutan hangat dengarnya Mai sendiri sudah pun menonton filem ini di pawa...
Koleksi Baru G Shock Sempena Avengers Endgame

Koleksi Baru G Shock Sempena Avengers Endgame

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 376 hits
Filem Avengers Endgame mendapat respon yang memberangsangkan daripada penonton penonton di seluruh dunia Malah keterujaan untuk menonton filem ini ditunjukkan lebih awal apabila ramai dikalangan peminat ada yang berusaha mendapatkan merchan...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau