Evian Water Air Mineral Kayangan


Beberapa hari lepas agak popular Evian water diperkatakan. YTJT (Yang Tahu Je Tahu). Tertanya tanya juga Why Evian water so expensive?. Bila check Evian water price botol 1L, lebih kurang RM7 dan keatas. Air mineral kayangan sungguh! 
Air mineral Evian ni mahal disebabkan ianya air mineral tulen dari pergunungan di Perancis. Kemudian diimport dari Perancis juga, jadilah mahal bila dah sampai Malaysia.

Katanya lebih kurang rasa air zam zam ada sedikit payau dan masin macam tu mungkin disebabkan kandungan mineral atau garam galian yang tinggi terkandung dalam air Evian tu

sumber : evian.com

Sejarah Evian WaterBermula pada tahun 1789, pemulihan yang luar biasa dari Marquis Switzerland yang terkenal di tahun tersebut. Dia mengalami gangguan hati dan buah pinggang dalam tempoh masa yang lama. Segala nasihat doktor tidak memberikan hasil yang diinginkan. 
Rawatan yang dilakukan juga perlahan dan tidak berkesan. Berhampiran bandar Evian-les-Bains di sekitar Tasik Geneva, terdapat beberapa sumber bawah tanah semula jadi dengan air purba. Marquis mula menggunakannya dalam makanan untuk cuba mengurangkan kesakitan. 
Selepas beberapa lama, kesihatannya meningkat dengan ketara. Doktor meengiyakan bahawa sebabnya adalah air Evian itu. Sejak 1807, selama 12 bulan pakar telah menjalankan pelbagai jeni ujian dan membuat kesimpulan bahawa air mineral tempatan benar-benar mempunyai sifat penyembuhan.

Setahun kemudian, sebuah pelabuhan telah dibina di bandar ini. Kemudian lebuh raya dibina yang menghubungkannya secara langsung ke Milan dan Paris. Pada tahun 1827, seorang usahawan dari Geneva dibina berhampiran dua sumber sebuah perusahaan untuk pengekstrakan air perubatan. 
Ia dipanggil "Bubur" dengan nama bekas pemilik tanah sekitarnya. Pada tahun 1859, syarikat itu diperbadankan dan setahun selepas menandatangani perjanjian yang berkaitan telah dipindahkan kepada wakil Perancis. 
Air Evian dituangkan ke dalam botol kaca untuk dijual sebagai ejen terapeutik dan propilaksis yang sangat baik. Sebaik sahaja pada tahun tujuh puluhan abad kedua puluh, produk itu datang ke Amerika Syarikat, dia segera mendapat kemasyhuran dan populariti dunia.

Evian WaterDaripada sejarahnya, evian water telah menjadi produk yang luar biasa sejak akhir abad ke-19. Ianya telah diiktiraf oleh semua saintis dunia sebagai cara yang sangat baik untuk memulihkan saluran gastrointestinal dan mengekalkan keseimbangan air normal tubuh manusia.
Ia adalah air yang sangat asas di mana semua bahan memasuki tubuh manusia, tanpa mengira asal mereka, dibubarkan. Ini disahkan berdasarkan kajian saintifik yang telah dilakukan. 
Oleh itu, sangat penting bahawa komposisi akan mempunyai pelarut asal ini. Para saintis telah mengetahui komposisi kimia yang kaya dengan sumber semula jadi yang terkenal. Telah didapati bahawa air "Evian" mengandungi banyak komponen berguna. 
Berdasarkan satu liter cecair di dalamnya terdapat dalam miligram :
Kalsium - 70-80Campuran kalium dan natrium - 10Magnesium - 20-40Asid karbonik - 340-370Nitrogen oksida - 3.9Sulfur sulfat - 15Klorin - 10Silikon oksida - 9-17
Evian water pHDengan semua ini, cecair mengekalkan pH neutral medium dari 7 hingga 8 unit. Dengan komposisi sedemikian, adalah mungkin untuk bercakap dengan keyakinan tentang manfaat dan sifat unik produk semulajadi. 
Faktor ini adalah penting untuk pembinaan di kaki bukit Alps berhampiran mata air penyembuhan pusat balneologi terbesar di Eropah

Selepas menjalankan kajian klinikal, pakar menyimpulkan bahawa penggunaan berterusan air ini menyumbang kepada penyingkiran toksin dan bahan berbahaya lain dari tubuh. Ini menarik perhatian pengeluar terkenal. 
Sejak tahun 1970, jenama popular telah menjadi milik syarikat Danone Corporation yang terkenal. Dari saat itu, kesedaran jisimnya bermula di banyak negara di dunia. Di Rusia, di beberapa pusat membeli-belah yang besar, air Evian juga dijual. Harga produk bergantung pada jenis dan kapasiti pembungkusan

Manfaat Air evian / Evian water benefitsBertindak sebagai pelincir untuk sendi dalam badanMembantu menyah toksikMembekalkan tenaga untuk tubuh badanMeningkatkan fungsi otakMelancarkan fungsi otakMenigkatkan aliran darahMemudahkan fungsi otakMenyihatkan kulitMelancarkan sistem penghadamanMeningkatkan fungsi buah pinggangSekarang di seluruh dunia, air mineral Evian dikenali sebagai ejen terapetik dan propilaksis unik. Doktor menasihatkan untuk menggunakannya untuk orang yang menderita penyakit buah pinggang dan pelbagai gangguan gastrousus. 
Mereka berpendapat bahawa ia sangat berguna bukan sahaja untuk banyak organ pencernaan, tetapi juga sebagai cara untuk memulihkan metabolisme terjejas. Penggunaan produk ini secara tetap membantu menahan situasi yang teruk dan melawan keletihan lebih mudah. 
Oleh itu, doktor mungkin percaya bahawa ia perlu menggunakannya untuk wanita hamil, dan juga menggunakan cecair berguna untuk minum dan memasak makanan untuk kanak-kanak kecil, walaupun pada usia yang sangat awal.

Oleh kerana keupayaannya mengeluarkan toksin dari badan, air mineral ini adalah cara terbaik untuk memerangi berat badan yang berlebihan dan digunakan secara meluas dalam industri kecergasan. 
Ramai pengguna juga mendakwa bahawa minuman (teh, kopi) disediakan di Evian, mendapat rasa yang sangat baik. Fakta ini diambil kira oleh beberapa pemilik pusat katering. Oleh itu, di banyak restoran dan bar Eropah yang mahal, air popular dihidangkan sebagai minuman ringan biasa.

Sumber : may.drinkpinkonline.com
Is evian water good for you?Evian water mengandungi khasiatnya, setiap yang berkhasiat perlu diamalkan mengikut sukatan. Jangan amalkan secara berlebihan dikhuatiri akan memudaratkan diri. Ini kerana air mineral mengandungi mineral garam yang baik tetapi banyak. Eloklah diselang selikan dengaan air minuman lain atau air masak



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azhafizah.com/2022/02/evian-water-air-mineral-kayangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Terlalu Mahal Untuk Diminum Ini Sebab Sebab Harga Air Jenama Evian Level Kayangan

Hiburan Terlalu Mahal Untuk Diminum Ini Sebab Sebab Harga Air Jenama Evian Level Kayangan

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 275 hits
Sejak kebelakangan ini rasanya semua perasan jenama air mineral Evian hangat diperkatakan dalam platform media sosial kerana harganya yang mahal Berkenaan tentang harga air mineral sebotol RM4 50 sudah semestinya boleh dikatakan hanya level...
Rakyat Bengang Mesyuarat Pm Dihidangkan Dengan Air Avian Dengan Harga Kayangan

Rakyat Bengang Mesyuarat Pm Dihidangkan Dengan Air Avian Dengan Harga Kayangan

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 261 hits
February 5 2022 Jenama air Evian kini mula hangat diperkatakan oleh rakyat Malaysia RM4 50 untuk sebotol air mineral sudah tentu kedengaran sangat mahal Ditambah pula air jenama Evian ini hadir di tengah tengah mesyuarat yang dihadiri oleh ...
Air Botol Kayangan Anak Bekas Menteri Umno Anggap Teruk Sangat Orang Bebal

Air Botol Kayangan Anak Bekas Menteri Umno Anggap Teruk Sangat Orang Bebal

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 126 hits
Oleh FAZLI RADZI February 3 2022 Mohamed Nedim Nazri menempelak sikap orang ramai di media sosial yang membangkitkan isu air botol mineral jenama Evian Anak bekas menteri Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz yang juga kini Ahli Parlimen...
Cerita Air Evian

Cerita Air Evian

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 107 hits
Cerita air EvianAku pertama kali dengar air Evian yang diimport dari pergunungan Alps pada sekitar tahun 2005 Ketika itu aku mengajar di sebuah sekolah di Jempol N Sembilan apabila tiba tiba pengetua memaklumkan esoknya sebuah helikopter ya...
Nasi Air Special Di Restoran Fasha Thai Jalan Kmaruddin Kuala Terengganu Sentiasa Terbaik

Nasi Air Special Di Restoran Fasha Thai Jalan Kmaruddin Kuala Terengganu Sentiasa Terbaik

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 416 hits
Setiap rasa kurang selera menjamah nasi ini adalah antara menu teratas yang menjadi pilihan iaitu Nasi Air Special di Restoran Fasha Thai Jalan Kamaruddin Kuala Terengganu Aroma dan rasa nasi airnya yang memang enak di adun dengan bahan bah...
Air Quality At Pulau Burung Landfill Worsening

Air Quality At Pulau Burung Landfill Worsening

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 146 hits
Penang environment and welfare committee chairman Phee Boon Poh said only about one third of the 11ha Pulau Burung landfill area was still burning NIBONG TEBAL The air quality at Pulau Burung due to the fire at the landfill along Jalan Byra...
Lion Air Selidiki Video Viral Petugas Yang Gelindingkan Barang Dari Tangga Pesawat

Lion Air Selidiki Video Viral Petugas Yang Gelindingkan Barang Dari Tangga Pesawat

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 225 hits
Manajemen maskapai Lion Air Group memberikan penjelasan atas video viral yang menampilkan seorang petugas yang menurunkan barang dengan cara digelindingkan melalui tangga pesawat Lion Air di landas pacu bandara
7 Kebiasaan Unik Orang Sukses Di Dunia Salah Satunya Berpikir Di Dalam Air

7 Kebiasaan Unik Orang Sukses Di Dunia Salah Satunya Berpikir Di Dalam Air

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 175 hits
Biar tertular sukses juga nggak ada salahnya nih pikirkan kebiasaan unik apa yang kamu punya Hihihi
Ibu Hamil Jangan Terlalu Ikutkan Mengidam Bahaya Bayi Meleleh Air Liur Mitos

Ibu Hamil Jangan Terlalu Ikutkan Mengidam Bahaya Bayi Meleleh Air Liur Mitos

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 172 hits
Bertuahlah ibu jika semasa hamil tidak ada keinginan yang melampau atau apa yang diidamkan itu mudah didapati Menurut Jururawat Noor Nabila Masfuzah atau lebih dikenali Bel Nawhen mengidam membawa maksud sebagai keinginan yang tinggi terhad...
Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Dulu Kata Yifdin Baik Benarkan Keluar Kwsp Bila Habia Keriau Salahkan Orang

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Woiiii Kenduri Kahwin Lagi Ramai

Akaun Media Sosial Rasmi Pejabat Sultan Pahang Hanya Di Bawah Nama Kesultanan Pahang

Leadership Houston Nurturing Tomorrow S Community Leaders

Sarapan Di Perak Lunch Di Penang Dinner Di Kedah

Scaffold House By Ant Nio Costa Lima Arquitectos In Lisbon Portugal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga

Biodata Arfie Shah Adwafri Shah Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 X Change Astro


Bela Talapia Depan Rumah Selesai Masalah Rakyat

Sentiasa Semak Ikhlas Kita

Pernah Dengar Keluhan Hutang

Sg Bakap Sanusi Pkr S Akmal Laud Mature Politics In Football Friendly

Bersatu 6 Now Independent Mps Bukit Gantang Rep Claims

Panduan Komprehensif Mengenai Reka Bentuk Dan Percetakan Kotak Makanan Untuk Meningkatkan Penjenamaan Produk Anda