Eur Usd Perkara Utama Untuk Euro Sekarang Adalah Bertahan Sehingga Isnin Jika Tentu Saja Kenyataan Powell Tidak Akan



Setelah menyaksikan sedikit ketidaktentuan, indeks Wall Street utama terus berkembang dan mengemas kini puncak rekod mereka pada Rabu.
Aliran menaik boleh mengatakan bahawa kenaikan di pasaran didorong oleh laporan korporat yang kuat dan peningkatan pembayaran dividen.
Menurut Bank of America, sepanjang 196 sesi dagangan terakhir, pembetulan untuk indeks S&P 500 tidak pernah mencapai 5%.
Para pedagang semakin tertanya-tanya apakah faktor yang akan menjadi pemangkin untuk pertumbuhan pasaran yang seterusnya, menurut para penganalisis di BMO Wealth Management.
"Terdapat kemungkinan bahawa risiko yang ada sekarang cukup untuk memaksa pelabur berhenti sejenak," kata mereka.
Di antara ancaman yang berpotensi, para penganalisis melihat kembali kepada penilaian yang meningkat pada kebanyakan kelas aset dan kelemahan insentif kewangan dari Rizab Persekutuan (Fed).
Pada pagi Selasa yang lalu, niaga hadapan S&P 500 mulai menunjukkan penurunan yang ketara dan menjelang petang Khamis ia telah kehilangan hampir 3%, yang menurut kepada piawaian dapat dianggap sebagai kejatuhan sebenar hari ini. Namun, kemudian pasaran dengan cepat mengimbangi semula kesemua kerugian, kerana pelabur nampaknya mengalami refleks beli yang dikembangkan selama setahun terakhir pada setiap penurunan.
Setelah mencapai tahap rendah pandemik pada bulan Mac 2020, indeks S&P 500 telah berkembang lebih dari 90%.
Bank of America percaya bahawa penjualan di pasaran saham AS yang berlaku minggu lalu adalah isyarat bahawa sentimen pelabur kekal gugup dan mungkin terdedah kepada kejutan yang lebih serius di masa hadapan.
"Pasaran saham memperoleh sokongan monetari dari Fed dan masih melihat prospek selanjutnya mengenai dasar monetari di Amerika Syarikat berikutan ketidakpastian yang melampau dalam ramalan makro pengawal selia, yang membenarkan keputusannya. Walau bagaimanapun, kami percaya bahawa pasaran memandang rendah risiko seperti itu, "kata ahli strategi bank.
Pada pendapat mereka, ucapan Pengerusi Fed Jerome Powell pada persidangan maya di Jackson Hole pada Jumaat boleh menyebabkan volatiliti yang besar kepada pasaran saham. Penganalisis juga menyebut data pekerjaan AS untuk bulan Ogos, yang akan diterbitkan pada 3 September, dan pertemuan Fed yang dijadualkan pada 21-22 September, sebagai pemangkin berpotensi.
Bulan lalu, gabenir bank pusat AS hampir melaksanakan rancangan pemotongan program QE, sehingga menyifatkan mesyuarat FOMC pada Julai sebagai "pertemuan untuk bercakap".
Isyarat berikutnya dari pegawai Fed bahawa mereka menganggap penurunan dalam pembelian aset tahun ini sebagai faktor terbesar yang menyebabkan penjualan di pasaran saham AS dan membantu indeks USD naik ke tahap puncak 9.5 bulan sekitar 93.73 mata.
Namun, kemudian indeks saham AS berupaya untuk pulih, kembali ke arah kenaikan, sementara dolar AS melemah, kerana terdapat perubahan sentimen yang ketara menjelang simposium di Jackson Hole.
Siri laporan makroekonomi yang mengecewakan di Amerika Syarikat, serta lonjakan kes baru COVID-19 yang direkodkan di negara ini, mencetuskan kemungkinan bahawa Fed tidak akan terburu-buru untuk mengurangkan rangsangan monetari, yang hanya memperkuatkan kenyataan Presiden Dallas Fed Robert Kaplan.
Pada Jumaat lalu, beliau mengatakan bahawa beliau mungkin akan mengubah fikiran tentang pengurangan awal sokongan terhadap ekonomi nasional jika coronavirus secara perlahan-lahan memperlambatkan pertumbuhan ekonomi di Amerika Syarikat.

Penganalisis di Mizuho Bank percaya bahawa Fed akan mengambil pendekatan yang lebih berhati-hati untuk mengetatkan dasar monetari dengan berlatar belakangkan data statistik baru-baru ini yang mencatatkan bacaan lebih lemah di Amerika Syarikat.
"Data AS terkini secara umumnya mengecewakan, dan inilah sebabnya mengapa kami berpendapat bahawa Fed tidak akan terburu-buru, walaupun seharusnya sudah mencapai puncak ketegasan dalam retoriknya," kata mereka.
Gelombang optimisme yang meliputi pasaran minggu ini memberi tekanan kepada dolar pelindung. Akibatnya, dolar AS ditarik semula dari tahap tinggi beberapa bulan lebih daripada 0.9%. Namun, dalam beberapa hari kebelakangan ini, kadar penurunannya dilihat agak perlahan.
Dolar AS masih berada pada tahap rendah mingguan, setelah mendapat sokongan di kawasan 92.80–93.00.
Dolar AS terus bertahan dengan alasan bahawa lambat laun Fed akan mula mengetatkan dasar. Persoalannya hanya mengenai waktu pengumuman dan permulaan tarikh untuk pengurangan pembelian aset oleh bank pusat.
Beberapa pakar menganggap bahawa bank pusat akan memberi isyarat pengurangan pelonggaran kuantitatif pada pertemuan berikutnya, yang dijadualkan akan diadakan pada 21-22 September.
"Kini, ketika pelonggaran kuantitatif sembilan bulan berikutnya disertakan dalam sejumlah besar operasi REPO terbalik ($1.1 trilion), bank pusat AS dengan segara akan mengurangkan rangsangan monetari jika bukan untuk delta covid. Fed mungkin akan mengumumkan rancangannya untuk membuat pemotongan QE pada pertemuan September," menurut pakar Saxo Bank.
Melihat kepada ketidakpastian yang berterusan mengenai dengan penyebaran COVID-19 di AS, kemungkinan besar Fed akan melihat satu atau dua laporan pekerjaan yang lebih tinggi sebelum mengumumkan pengurangan pembelian aset, ulas National Australia Bank.
Ahli ekonomi di Goldman Sachs telah meningkatkan kebarangkalian bahawa pengumuman rasmi Fed mengenai pemotongan QE akan berlaku pada November kepada 45%, berbanding dengan ramalan sebelumnya sebanyak 25%.
"Pengumuman pada November, digabungkan dengan kadar $15 bilion untuk setiap pertemuan, akan bermaksud bahawa FOMC akan membuat pemotongan terakhir pada pertemuannya pada bulan September 2022," kata mereka.
Walaupun Fed tidak mengisyaratkan pengurangan pelonggaran kuantitatif buat masa ini, kebimbangan yang berkaitan dengan penyebaran varian delta coronavirus di dunia akan menyokong dolar AS, Rabobank percaya.
"Ketika musim sejuk menghampiri, penggubal dasar di pelbagai negara mula bimbang mengenai perlaksanaan semula arahan kuarantin yang lebih ketat bagi pengekang penularan COVID-19, meskipun kadar vaksinasi meningkat," kata ahli strategi bank itu.
"Presiden Rizab Persekutuan (Fed), Dallas Robert Kaplan, menunjukkan minggu lalu bahawa peningkatan jumlah kes varian coronavirus yang lebih cepat menular di Amerika Syarikat mungkin memaksanya untuk mempertimbangkan semula masa sokongannya untuk mengurangkan pelonggaran kuantitatif. Di satu pihak, ini akan menjadi faktor negatif bagi USD, sebaliknya, kebimbangan mengenai varian Delta dapat meningkatkan daya tarikan dolar AS sebagai aset 'safe haven'," tambah mereka.
Mereka meramalkan bahawa kadar pertukaran euro terhadap mata wang AS akan merosot kepada $1.16 dalam tempoh enam bulan.
Pasangan mata wang EUR/USD telah meningkat dengan ketara selama empat hari terakhir di tengah-tengah penurunan dolar AS yang besar dan jangkaan yang lemah bahawa Powell akan membuat penjelasan mengenai langkah pengurangan ketika beliau berucap di simposium tahunan Jackson Hole.

Sebilangan pelabur tidak mengharapkan kejutan dari Powell, mempercayai bahawa beliau tidak mempunyai alasan untuk menggegarkan pasaran.
Walau bagaimanapun, pandangan Powell mengenai prospek dasar monetari di Amerika Syarikat boleh mempengaruhi kadar pertukaran USD dan indeks saham secara signifikan sekiranya beliau membuat pernyataan yang tidak dijangka.
Sebagai tambahan, kenyataan Powell akan menentukan sama ada pasangan mata wang EUR/USD dapat mencapai tahap puncak pertengahan Ogos di atas tahap 1.1800 atau jatuh di bawah 1.1700 sekali lagi.
Sekiranya Powell akan mengesahkan isyarat pemimpin Fed baru-baru ini bahawa pernyataan untuk mengurangkan rangsangan mungkin dibuat pada mesyuarat bank pusat berikutnya, ini boleh menyebabkan penurunan kecenderungan pelabur untuk membeli aset berisiko, sekaligus memberikan sokongan kepada dolar AS. Jika tidak, dolar AS berisiko untuk terus melemah.
"Fed telah membicarakan pengurangan untuk beberapa waktu, dan oleh itu, jika anda tidak mengharapkannya, anda mungkin terperangkap," kata Natixis Investment Managers Solutions.
"Pasaran menjangkakan bahawa kenyataan Powell akan bersifat 'dovish' dan menyuarakan kebimbangan Robert Kaplan, Pengerusi Bank Rizab Persekutuan Dallas, yang minggu lalu mengatakan bahawa beliau berkemungkinan akan mempertimbangkan semula waktu permulaan pengurangan pelonggaran kuantitatif susulan penyebaran varian Delta COVID-19," kata ahli strategi Scotiabank.
"Namun, risikonya ialah Powell tidak akan mengatakan sesuatu yang istimewa, tetapi kerana beliau tidak menyokong Kaplan, nada pernyataannya diramalkan akan menjadi lebih 'hawksih'," tambah mereka.
Walaupun Powell mungkin ingin membiarkan pintu terbuka untuk permulaan pengurangan pada bulan November, beliau akan mengambil langkah yang sangat berhati-hati dalam menetapkan tarikh akhir seperti itu, ahli ekonomi Goldman Sachs mempercayai.
"Sukar untuk membayangkan bahawa Fed telah memberikan komitmen khusus untuk menunjukkan pengurangan waktu dalam krisis kesihatan awam yang sedang berlangsung," kata penganalisis Jefferies mengenai ucapan yang akan datang oleh Powell.
Sejak pertemuan FOMC yang lalu, situasi COVID-19 di Amerika Syarikat telah bertambah buruk.
Walaupun jumlah jangkitan harian baru coronavirus di negara ini melebihi angka 150,000, iaitu sepuluh kali lebih banyak berbanding bulan Jun, indikator perubahan 14 hari telah perlahan dalam beberapa hari terakhir, jatuh kepada 28% dari tahap tiga digit. Selain itu, kadar vaksinasi di Amerika Syarikat telah mulai meningkat semula.
Sekiranya wabak itu berjaya ditangani, Fed akan dapat mengurangkan skim pembelian bon sebanyak $120 bilion sebulan. Mencetak lebih sedikit dolar AS akan memberi kesan positif kepada mata wang AS.
Walaupun kenyataan Powell tidak membawa berita mengenai bila Fed akan mula menghentikan program rangsangan, jelas dapat dilihat bahawa bank pusat sedang dalam usaha untuk langkah pengurangan.
Apabila bank pusat AS akhirnya mengumumkan pengurangan program QE, laporan terbalik akan dilancarkan untuk menaikkan kadar faedah.
Pada masa ini, pasaran derivatif menganggarkan 35.6% kemungkinan bahawa kadar dana persekutuan tidak akan berubah berikutan pertemuan Fed pada 14 Disember 2022. Perlu diperhatikan bahawa sebulan yang lalu, angka tersebut mencatatkan bacaan 44.5%.
Maksudnya, hampir sebulan telah berlalu sejak pertemuan FOMC yang terakhir, dan pasaran telah menetapkan harga monetari Fed yang semakin ketat. Dengan erti kata lain, terdapat kemungkinan yang besar untuk pemotongan QE dan kenaikan kadar faedah.

Meskipun beberapa bank pusat terkemuka telah menunjukkan kecenderungan untuk mula memperketat dasar monetari, Bank Pusat Eropah berkemungkinan akan menjadi bank yang terakhir untuk mengambil langkah ke arah ini.
Semalam, ketua ekonomi ECB Philip Lane mengatakan bahawa adalah masih terlalu awal untuk mereka membincangkan penyelesaian program pembelian aset PEPP.
Menurutnya, ECB berhasrat untuk mengekalkan keadaan pembiayaan yang baik di zon eropah sekurang-kurangnya sehingga Mac tahun hadapan.
Kenyataan bahawa ECB akan mengekalkan kadar faedah rendah untuk jangka masa yang lebih lama daripada rakan AS tidak mungkin menambah optimisme kepada mata wang tunggal.
Pasangan mata wang EUR/USD berpotensi untuk pulih setelah mengemas kini tahap rendah tahunan, tetapi jalannya yang lebih jauh nampaknya bergelombang, kerana Eropah masih mempunyai masalah yang belum dapat diselesaikan.
Menurut data terbaru, perwakilan komuniti perniagaan di rantau ini sangat peka terhadap gelombang keempat COVID-19, walaupun kadar vaksinasi adalah tinggi di zon Eropah.
Di samping itu, keadaan politik di Jerman untuk menjadi tidak menentu.
"Masih berbaki satu bulan lagi sebelum pemilihan parlimen dilaksanakan di Jerman, dan seorang canselor baru akan dipilih, memandangkan Canselor Jerman Angela Merkel bakal mengundurkan diri. Walaupun ini mungkin tidak mempengaruhi pasaran pertukaran asing semasa pilihan raya itu sendiri, persoalan mengenai siapakan yang akan memimpin Jerman masih menjadi persoalan hangat. Tinjauan terbaru juga menunjukkan ketidakpastian yang lebih besar mengenai siapa yang akan menang," kata penganalisis MUFG.
"Risiko utama bahawa pilihan raya akan memberi kesan kepada euro akan datang dari hasil pilihan raya yang sangat terpisah, yang akan meningkatkan keprihatinan mengenai masa ketidakstabilan politik atau gabungan dan pemimpin yang tidak mempunyai kuasa mencukupi. Melihat kepada perkara ini, dalam beberapa minggu yang akan datang, kita harus mengawasi secara dekat pemilihan pengundi di Jerman," tambah mereka.
Untuk gambaran teknikal, pasangan mata wang EUR/USD masih mengekalkan momentum positif. Ia telah meningkat di atas Moving Average (MA) 100 hari, tetapi terus diniagakan di bawah MA 200 hari. Ini menunjukkan bahawa, secara umumnya, aliran menaik mendominasi pasaran buat masa ini, tetapi ia gagal untuk menguasai sepenuhnya keadaan ini.
"Pasangan mata wang EUR/USD secara intensif menembusi ke garis arah aliran menurun jangka pendek pada tahap 1.1772, penembusan harga yang akan dapat mengesahkan pembentukan pola pembalikan baji menurun. Selagi ini berlaku, kita tidak dapat menolak kemungkinan ujian semula harga pada tahap rendah baru-baru ini, iaitu pada 1.1665," tambah ahli strategi Commerzbank.
"Di bawah tahap 1.1665, 1.1602 (tahap rendah November 2020) dan 1.1575 (Moving Average 200 minggu) akan diperhatikan. Sekiranya tren menurun ditutup di atas garis 1.1772, aliran menaik cenderung untuk mensasarkan ke tahap 1.1909 (tahap tinggi Julai), dan kemudian - menuju ke kawasan 1.1990–1.2006," mereka mempercayai.
The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2021/08/eurusd-perkara-utama-untuk-euro.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Adalah Pemangkin Berita Utama Sebelum Pembukaan Jackson Hole Simposium Gambaran Keseluruhan Usd Nzd Dan Aud

Covid 19 Adalah Pemangkin Berita Utama Sebelum Pembukaan Jackson Hole Simposium Gambaran Keseluruhan Usd Nzd Dan Aud

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 131 hits
Berita positif mengenai COVID 19 nampaknya menjadi pemangkin utama pertumbuhan sejak beberapa hari lalu Semalam FDA meluluskan vaksin Pfizer BioNTech sepenuhnya yang diharapkan dapat meningkatkan kadar imunisasi Data AS terbaru menunjukkan ...
J Powell Menenangkan Pasaran Secara Ringkas Gambaran Keseluruhan Bagi Mata Wang Usd Eur Dan Gbp

J Powell Menenangkan Pasaran Secara Ringkas Gambaran Keseluruhan Bagi Mata Wang Usd Eur Dan Gbp

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 169 hits
Reaksi positif pasaran terhadap ucapan Pengerusi Fed J Powell yang telah lama ditunggu tunggu menyebabkan pertumbuhan indeks saham AS dan Eropah pada penutupan pada hari Jumaat dengan mata wang komoditi menjadi pemenang Suasana optimis diso...
Ramalan Untuk Eur Usd Pada 20 Ogos Perdagangan Kenaikan Harga Tidak Berjaya Mencapai Tahap 1 1704

Ramalan Untuk Eur Usd Pada 20 Ogos Perdagangan Kenaikan Harga Tidak Berjaya Mencapai Tahap 1 1704

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 167 hits
EUR USD 1H Pada hari Khamis pasangan EUR USD berusaha untuk meneruskan proses penurunan harga setelah ditutup di bawah tahap pembetulan 100 0 melakukan pengembalian ke tahap 100 0 dan pulih daripadanya Oleh itu proses penurunan harga selepa...
Isyarat Dagangan Untuk Eur Usd Untuk 23 24 Ogos 2021 Beli Di Atas 1 1690

Isyarat Dagangan Untuk Eur Usd Untuk 23 24 Ogos 2021 Beli Di Atas 1 1690

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 219 hits
Pasangan euro dolar telah membentuk corak wedge menurun pada carta H4 yang bergerak dengan kecenderungan menurun sejak 14 Jun dan terus jatuh hingga 20 Ogos Pasangan EUR USD telah mencapai sokongan utama 1 8 dari murray yang mewakili pemuli...
Analisis Gelombang Untuk Pasangan Eur Usd Pada 13 Ogos

Analisis Gelombang Untuk Pasangan Eur Usd Pada 13 Ogos

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 165 hits
Pasangan mata wang EUR USD carta H4Pembetulan mendatar gelombang 4 sedang terbentuk yang terdiri daripada tiga sub gelombang A B C Gelombang zigzag A dan B lengkap sementara gelombang C masih berkembang Melihat gelombang C dengan teliti ter...
Simposium Jackson Hole Adalah Dijangka Positif Gambaran Keseluruhan Usd Cad Dan Jpy

Simposium Jackson Hole Adalah Dijangka Positif Gambaran Keseluruhan Usd Cad Dan Jpy

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 158 hits
Suasana optimis di pasaran global kekal pada pagi Rabu pasaran saham didagangkan di zon hijau dan hasil Perbendaharaan AS melonjak menarik pertumbuhan keseluruhan hasil di seluruh spektrum pasaran Pertumbuhan terbesar ditunjukkan oleh mata ...
23 Ogos 2021 Analisis Teknikal Intraday Dan Rancangan Dagangan Pasangan Eur Usd

23 Ogos 2021 Analisis Teknikal Intraday Dan Rancangan Dagangan Pasangan Eur Usd

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 203 hits
Kesinambungan berterusan menurun di bawah zon harga 1 2050 1 2000 membolehkan aliran menurun jangka pendek semasa ditetapkan Sasaran penurunan awal berada pada sekitar 1 1940 dan kemudian 1 1800 yang menawarkan penolakan kenaikan harga untu...
Ramalan Untuk Gbp Usd Pada 30 Ogos Apa Sebenarnya Yang Dikatakan Oleh Jerome Powell Dan Apa Yang Harus Dilakukan

Ramalan Untuk Gbp Usd Pada 30 Ogos Apa Sebenarnya Yang Dikatakan Oleh Jerome Powell Dan Apa Yang Harus Dilakukan

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 140 hits
GBP USD 1H Menurut carta setiap jam pasangan GBP USD melakukan pembalikan memihak kepada mata wang Britain pada hari Jumaat dan meningkat hampir ke tahap pembetulan 50 0 pada grid Fibo kecil Namun sehari sebelumnya harga British semakin men...
Pasangan Mata Wang Eur Usd Memperluaskan Pertumbuhannya Seperti Yang Dijangkakan

Pasangan Mata Wang Eur Usd Memperluaskan Pertumbuhannya Seperti Yang Dijangkakan

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 362 hits
Kenaikan pasangan mata wang EUR USD ketika Indeks Dolar AS jatuh Kami mempunyai korelasi negatif yang kuat antara kedua aset ini Seperti yang anda ketahui dari analisis saya pasangan mata wang EUR USD mengekalkan prospek kenaikan harga dala...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free