Eur Usd Elakkan Permulaan Palsu Euro Dan Dolar As Untuk Menjangkakan Mac Yang Hebat



Inflasi yang melanda kedua-dua belah Atlantik bukan sahaja mencecah poket pengguna, tetapi juga memastikan bank pusat terjaga, yang mula meninggalkan langkah kecemasan yang telah mereka perkenalkan sebagai tindak balas kepada wabak itu.
Di sebalik peralihan ini adalah kebimbangan bahawa inflasi tidak akan reda tidak lama lagi di tengah-tengah ketegangan rantaian bekalan yang berterusan, kenaikan harga komoditi dan kekurangan pekerja.
Tugas ahli politik adalah rumit oleh fakta bahawa pertumbuhan ekonomi mungkin perlahan, yang mendorong beberapa pakar untuk memberi amaran tentang stagflasi.
Berikutan keputusan mesyuarat FOMC Januari, Pengerusi Rizab Persekutuan Jerome Powell memberi isyarat bahawa bank pusat itu tidak mempunyai pilihan selain mengambil jalan yang agresif untuk mengetatkan kadar monetari.
"Nampaknya, panik telah bermula dalam barisan Fed. Kini tugas bank pusat adalah untuk menyekat inflasi, tidak membenarkan api dalam ekonomi secara keseluruhan padam. Pada masa yang sama, bank pusat nampaknya tidak untuk mempunyai sebarang pelan hala tuju untuk melakukan ini selepas peningkatan mendadak dalam inflasi," kata penganalisis Grant Thornton.
Hakikat bahawa bank pusat AS tidak mempunyai strategi jangka panjang yang pasti ditunjukkan oleh fakta bahawa sejak enam bulan lalu, penjajaran pendapat dalam Fed telah mula berubah secara mendadak sebagai tindak balas kepada peningkatan inflasi.
Musim panas lalu, ahli FOMC bersetuju bahawa tidak akan ada kenaikan kadar faedah pada 2022, dan hanya akan ada satu kenaikan pada penghujung 2023. Kini mereka menjangkakan sekurang-kurangnya tiga kenaikan kadar pada tahun ini dan memihak untuk mula menaikkan kadar dalam Mac.
Walaupun kenaikan harga yang pesat di Amerika Syarikat memerlukan langkah drastik, Fed terpaksa mengimbangi, memilih antara inflasi dan kemelesetan.

Pakar strategi Bank of America percaya bahawa selepas beberapa siri peningkatan dalam kadar faedah utama, bank pusat perlu kembali merangsang ekonomi pada 2023. Menurut mereka, ini adalah satu-satunya peluang untuk mengelakkan kejatuhan ekonomi, di mana kewangan aset adalah 6.3 kali ganda jumlah KDNK negara.
Pada masa ini, kenaikan kadar faedah pada mesyuarat Fed pada 15-16 Mac hampir dijamin. Tetapi saiz peningkatan ini tergantung di udara, kerana sesetengah penganalisis menjangkakan bahawa bank pusat, bukannya kenaikan kadar biasa sebanyak suku mata peratusan, akan memilih peningkatan yang lebih ketara sebanyak setengah peratus untuk mengetatkan dasar lebih cepat dan menunjukkan kesungguhan niat dalam mengurangkan inflasi.
Walau bagaimanapun, banyak bergantung pada bagaimana ekonomi, inflasi, pasaran kewangan dan coronavirus bertindak dalam beberapa minggu akan datang.
Sentimen Pengguna Amerika terus merosot pada awal 2022, mencapai tahap terendah dalam satu dekad, menurut data terkini dari University of Michigan, yang pakarnya memberi amaran bahawa gabungan Omicron, inflasi tinggi dan aliran berita berterusan tentang Fed masa depan. kenaikan kadar boleh menyebabkan reaksi negatif daripada pengguna.
"Bahaya utama ialah pengguna mungkin bertindak balas secara berlebihan walaupun kepada gegaran kecil ini," kata mereka.
Indeks pembuatan ISM, indikator penting kitaran perniagaan Amerika, mencatatkan kelembapan yang ketara pada bulan Januari. Penunjuk itu jatuh kepada 57.6 mata daripada 58.7 mata Disember.
Pembebasan daripada ISM mungkin merupakan loceng penggera pertama bagi Fed bahawa proses menekan inflasi akan menekan ekonomi terlebih dahulu.
Walau bagaimanapun, bank pusat mungkin membuat garis halus antara apa yang perlu untuk menurunkan harga dan apa yang akan berlebihan.
Kini bank pusat AS perlu bertindak balas terhadap lonjakan inflasi, yang disebabkan terutamanya oleh kekurangan bekalan.
Tidak dapat meningkatkan bekalan, semua jurubank perlu lakukan adalah menyekat permintaan.

Tugas utama Fed, kemungkinan besar, bukanlah untuk mengembalikan inflasi di bawah 2%, tetapi supaya ia tidak berkembang terlalu banyak.
Lagipun, sekarang inflasi di bawah sasaran 2% membawa lebih banyak risiko daripada melebihinya. Atas sebab yang sama, bank pusat tidak tergesa-gesa untuk menaikkan kadar. Jelas sekali, kesilapan dengan peningkatan mendadak boleh menyebabkan kos yang tinggi.
Menurut ramalan FOMC Disember, inflasi teras di AS akan jatuh kepada 2.7% tahun ini dan kepada 2.3% pada 2023. Pada masa yang sama, kadar dana persekutuan adalah dari 0.6 hingga 0.9% tahun ini dan dari 1.4 hingga 1.9% tahun hadapan.
Perlu diingatkan bahawa ramalan ini lebih rendah daripada anggaran Fed mengenai kadar faedah neutral, iaitu 2.5%. Selain itu, diandaikan kadar faedah sebenar juga negatif.
Dengan tahap rekod hutang negara AS sebanyak $30 trilion dan lebihan stabilnya sebanyak 100% daripada KDNK sejak 2012, adalah sukar bagi bank pusat untuk bercakap tentang kadar faedah sebenar yang positif, tetapi anda hanya boleh memikirkan tentang mengurangkan "negativiti" mereka. .
Malah kadar sebenar 4% akan bermakna bahawa keseluruhan defisit belanjawan dalam tempoh pasca krisis akan pergi ke pembayaran hutang dan dengan itu memulakan lingkaran hutang.
Oleh itu, Fed mungkin segera menghentikan kenaikan kadar mendadak sebaik sahaja ia melihat penurunan ketara dalam inflasi.
Di sebalik kedudukan bank pusat AS yang kelihatan hawkish, ketua Federal Reserve Bank of Minneapolis, Neil Kashkari, baru-baru ini menyatakan bahawa matlamat bank pusat itu bukan untuk mengehadkan pemulihan ekonomi, tetapi untuk mengambil sedikit daripada pemecut.
"Kami perlu berfikir dengan teliti tentang bagaimana keadaan berlaku, bagaimana ekonomi bertindak balas terhadap langkah pertama kami. Kami tidak ditetapkan pada mana-mana trajektori tertentu. Data akan memberitahu kami apa yang sedang berlaku," kata Presiden Fed Atlanta Rafael Bostic.
Pada masa ini, senario lima kenaikan dalam kadar dana persekutuan dengan kenaikan suku mata biasa tidak dikecualikan. Walau bagaimanapun, pusingan agresif pertama dengan peningkatan separuh mata akan menunjukkan bahawa Fed serius, dan mungkin menghalang tindakan yang lebih aktif pada masa hadapan.

"Pasaran mula tertanya-tanya bukan sahaja bila bank pusat akan menaikkan kadar, tetapi lebih penting lagi, seberapa cepat dan berapa tinggi mereka akan meningkat. Namun, kini ini bukan sahaja sejarah Fed, tetapi juga sejarah ECB ," kata penganalisis National Bank of Australia.
Salah satu bank pusat paling lembut di dunia akhirnya mengakui risiko inflasi yang semakin meningkat malah membuka pintu untuk kenaikan kadar faedah tahun ini.
Pada bulan Januari, inflasi di zon euro mencapai rekod tertinggi 5.1%, yang jauh melebihi ramalan Bank Pusat Eropah sendiri. Presiden ECB Christine Lagarde mengakui bahawa angka ini, disebabkan oleh kenaikan harga tenaga dan makanan, malah mengejutkan bank pusat.
"Keadaan benar-benar berubah. Berbanding dengan jangkaan kami pada Disember, risiko untuk ramalan inflasi beralih ke atas, terutamanya dalam masa terdekat," kata Lagarde pada malam sebelum mesyuarat ECB Januari.
Pada masa yang sama, beliau enggan mengulangi syor sebelum ini bahawa kenaikan kadar faedah tahun ini amat tidak mungkin.
Reaksi pelabur adalah ganas, dan pergerakan pasaran adalah luar biasa ketara.
Kini pasaran mengharapkan kenaikan kadar di zon euro sebanyak 50 mata asas menjelang Disember.
Pada hari Khamis, indeks USD merosot hampir 0.7%, mencapai paras terendah tiga minggu sekitar 95.27, dan EUR/USD meningkat lebih daripada 100 mata, daripada 1.1305 kepada 1.1435.
"ECB telah menukar penyata niatnya, dan kini pasaran secara aktif membuat spekulasi bahawa bank pusat akan mula mengetatkan pada 2022. Dengan latar belakang ini, pasangan EUR/USD mungkin menetap dalam julat baharu 1.1300-1.1500, di mana ia akan disatukan dengan menjangkakan mesyuarat penting ECB seterusnya yang dijadualkan pada 10 Mac," kata penganalisis ING.
Menurut Lagarde, langkah seterusnya ECB akan bergantung pada data, dan ia tidak akan tergesa-gesa untuk membuat sebarang keputusan.
Walaupun inflasi dalam lingkungan 5% merupakan kejutan yang tidak menyenangkan bagi ECB, tekanan inflasi yang disebabkan oleh lonjakan harga bahan api, serta masalah dalam rantaian bekalan, akan menjadi lemah, pengurusan bank pusat percaya.
"Inflasi berkemungkinan kekal tinggi untuk lebih lama daripada jangkaan, tetapi ia akan menurun pada tahun ini," kata Lagarde.
Menurut anggaran Disember ECB, inflasi di zon euro pada 2022 akan menjadi 3.2%, dan pada 2023 ia akan turun kepada 1.8%.

Dengan latar belakang rakan sejawatan globalnya, ECB menonjol dengan ketara. Ia terus memberikan rangsangan monetari yang banyak selepas terlepas sasaran inflasi untuk sebahagian besar dekad yang lalu.
ECB masih percaya bahawa inflasi semasa adalah fenomena sementara dan menonjolkan pelbagai arah aliran ekonomi di kawasan euro. Ia juga menyedari pergantungan sebahagian daripada sektor korporat pada pembiayaan murah, jadi sekurang-kurangnya beberapa inflasi "munasabah" diperlukan, kerana hutang hanya lebih baik dibayar dalam wang "murah".
Semalam, Lagarde berkata bahawa mesyuarat Mac ECB akan menjadi penting, kerana ramalan ekonomi baharu boleh menjadi justifikasi untuk sebarang langkah politik.
Pasaran menganggap bahawa ketua ECB membiarkan pintu terbuka untuk perubahan dalam panduan bank pusat mengenai kadar pada bulan Mac.
Walaupun ramai ahli ekonomi mengubah ramalan mereka selepas ucapan Lagarde, ada yang masih percaya bahawa ECB akan bertindak secara beransur-ansur.
Pakar strategi di Goldman Sachs dan Deutsche Bank kini meramalkan peningkatan suku mata dalam kadar deposit pada bulan September dan Disember, akibatnya ia akan ditetapkan semula buat kali pertama sejak 2014.
Berenberg menjangkakan kenaikan kadar pertama hanya pada Mac 2023.
Penganalisis ABN Amro tidak melihat sebarang perubahan dalam kadar semasa ufuk ramalan ECB, yang kini berlanjutan sehingga akhir 2024.
"Walaupun peluang kenaikan kadar pada tahun ini jelas meningkat dengan ketara, kami masih belum mengubah senario garis dasar kami. Sukar untuk kami melihat kemungkinan untuk menaikkan kadar faedah dalam menghadapi kejutan dari segi penawaran apabila kami melihat sedikit tanda-tanda kesan sekunder," kata mereka.
Pada hari Jumaat, pasangan mata wang EUR/USD cuba melanjutkan lantunan semula semalam, tetapi menghadapi rintangan pada 1.1480.
Momentum menaik agak lemah selepas keluaran statistik pasaran buruh AS bagi Januari.
Bulan lalu, 467,000 pekerjaan telah diwujudkan dalam ekonomi AS, yang lebih tinggi daripada ramalan 150,000. Nilai Disember penunjuk telah disemak daripada 199,000 kepada 510,000.
Data mengenai pertumbuhan kukuh dalam bilangan pekerja mengukuhkan keyakinan pelabur bahawa Fed akan menaikkan kadar pada bulan Mac, dan ini mempunyai kesan yang baik terhadap dolar AS.
Namun begitu, euro hampir menunjukkan kenaikan mingguan terbaik berbanding dolar AS sejak Mac 2020 – sebanyak 2.5%.
"Menutup minggu di atas rintangan utama pada 1.1483-1.1495 (ketinggian Januari dan Mac 2020) akan memberi isyarat pembentukan asas EUR/USD dan akan menyebabkan pertumbuhan yang lebih stabil. Rintangan seterusnya terletak pada 1.1513-1.1524 dan 1.1558 (38.2 % pembetulan arah penurunan harga 2021-2022). Tanda 1.1558 sepatutnya menghadkan pertumbuhan, dan pecahannya akan menyebabkan ujian 1.1678 (purata pergerakan 200 hari)," kata penganalisis Credit Suisse.
"Pasangan itu akan kekal menaik selagi ia didagangkan di atas 1.1414. Di bawah sokongan ialah pada 1.1376-1.1371, kemudian pada 1.331, tetapi hanya pecahan 1.1268-1.1266 akan mengukuhkan risiko penurunan harga," tambah mereka.
The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2022/02/eurusd-elakkan-permulaan-palsu-euro-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eur Usd Pasaran Menarik Euro Ke Dalam Permainan Berbahaya Percaya Bahawa Ecb Akan Mengikuti Petunjuk Fed

Eur Usd Pasaran Menarik Euro Ke Dalam Permainan Berbahaya Percaya Bahawa Ecb Akan Mengikuti Petunjuk Fed

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 150 hits
Setelah menunjukkan kenaikan yang memeningkan pada akhir Januari mata wang AS kemudiannya mengalami penurunan yang sama pesat Ini menimbulkan persoalan adakah pasaran menyesuaikan diri dengan begitu cepat kepada jangkaan perjuangan agresif ...
Dolar As Masih Penuh Dengan Keazaman Dan Kekuatan Dan Titik Perubahan Bagi Pasangan Mata Wang Eur Usd Masih Belum Tiba

Dolar As Masih Penuh Dengan Keazaman Dan Kekuatan Dan Titik Perubahan Bagi Pasangan Mata Wang Eur Usd Masih Belum Tiba

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 657 hits
Semasa pandemik pasaran saham Amerika Syarikat yang diwakili oleh indeks S P 500 meningkat kira kira 120 daripada paras rendah Mac 2020 ke paras tinggi pada Januari 2022 Dalam tempoh ini pelabur saham malah membangunkan refleks pembelian at...
Penembusan Palsu Emas Dengan Pemisahan Hebat Melalui 1 800

Penembusan Palsu Emas Dengan Pemisahan Hebat Melalui 1 800

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 208 hits
Emas didagangkan dalam hijau pada paras 1 805 14 jauh di atas paras rendah 1 788 68 hari ini Logam kuning telah berjaya kekal di atas paras psikologi 1 800 apabila Indeks Dolar mempercepatkan penurunannya XAU USD memadamkan beberapa kerugia...
Evolusi Euro Pada Februari Dolar Memberi Laluan Kepada Raja Pertumbuhan Baharu

Evolusi Euro Pada Februari Dolar Memberi Laluan Kepada Raja Pertumbuhan Baharu

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 101 hits
Mata wang tunggal tidak dapat membangunkan pertumbuhan ia memulakan minggu baru dengan pembetulan ke bawah sedikit Walaupun terdapat perubahan dalam retorik Bank Pusat Eropah ini tidak bermakna sama sekali bahawa bank pusat akan mula menaik...
Sentimen Eur Usd Boleh Berubah

Sentimen Eur Usd Boleh Berubah

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 293 hits
Pembeli EUR USD mungkin keletihanPasangan mata wang EUR USD berkemungkinan akan jatuh dalam jangka pendek Ia didagangkan pada 1 1412 pada masa penulisan Seperti yang anda lihat pada carta masa H4 harga mencabar garis aliran menaik yang mewa...
Pasangan Mata Wang Eur Usd Berada Di Persimpangan Tumpuan Adalah Pada Inflasi Ia Memaksa Bukan Sahaja Fed Untuk Menjadi

Pasangan Mata Wang Eur Usd Berada Di Persimpangan Tumpuan Adalah Pada Inflasi Ia Memaksa Bukan Sahaja Fed Untuk Menjadi

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 260 hits
Dalam tempoh yang agak singkat imbangan kuasa dalam bank pusat terkemuka telah beralih ke arah penjaja membayangkan gelombang terbesar pengetatan dasar monetari dalam beberapa tahun kebelakangan ini Pasaran wang kini menganggarkan 33 peluan...
Analisis Teknikal Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 24 Januari 2022

Analisis Teknikal Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 24 Januari 2022

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 268 hits
Gambaran keseluruhan Berdasarkan kepada carta 1 Jam pasangan mata wang EUR USD dilihat meneruskan dagangan dalam aliran menaik dari tahap 1 1290 Oleh yang demikian sokongan utama dilihat berada pada tahap 1 1290 manakala rintangan serta mer...
7 Februari 2021 Analisis Teknikal Urusniaga Harian Dan Pelan Dagangan Pasangan Mata Wang Eur Usd

7 Februari 2021 Analisis Teknikal Urusniaga Harian Dan Pelan Dagangan Pasangan Mata Wang Eur Usd

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 171 hits
Ayunan kenaikkan harga yang bermula sekitar tahap 1 1650 pada bulan Ogos gagal untuk menolak pasangan mata wang untuk diniagakan lebih tinggi daripada tahap harga 1 1900 Itulah sebabnya satu lagi penarikan semula menurun ke arah tahap 1 165...
8 Februari 2021 Kajian Semula Teknikal Harian Pasangan Eur Usd Dan Peluang Dagangan

8 Februari 2021 Kajian Semula Teknikal Harian Pasangan Eur Usd Dan Peluang Dagangan

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 176 hits
Dalam beberapa minggu lepas pasangan mata wang EURUSD telah terperangkap dalam julat pengukuhan antara tahap harga 1 1700 dan 1 1900 Pada akhir September Penutupan semula di bawah paras harga 1 1700 telah memulakan satu lagi pergerakan menu...
Hiburan Dia Sendiri Yang Terbuka Hati Perbezaan Agama Bukan Penghalang Cinta Kieth Foo Mengakui Sedang Mendalami Islam

Peluang Untuk Memenuhi Impian Memiliki Rumah Di Bayu Sutera Dan Tunaikan Umrah

Exploring The Best Of Pg Slot A Guide To Top Online Slots

Suspek Berang Mangsa Selalu Keluar Dengan Isterinya

Zikir Doa Melontar Jamrah

Analyst Warns Of Potential Spillover After Mca Amanah Clash Over Kota Lama

Johor Rakan Setaraf Atau Hanya Sebuah Negeri Milik Malaysia

Tak Mampu Bayar Ambulans Bawa Jenazah Bayi Naik Motosikal



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


Sidera Building By Tisselli Studio Architetti In Forli Italy

Brand With Geography

10 Dash Cam Terbaik Berkualiti Bawah Rm100

Lapan Individu Ambil Masa Lebih Satu Jam Lapah Lembu Sado Satu Tan Di Pekan Semalam

Mee Sup Special Untuk Lunch Hari Ni

Biking Through Southern France And History