Ernie Zakri Sedia Kongsi Ilmu






Disebut-sebut bakal menggantikan posisi penyanyi nombor satu tanah air, Datuk Seri Siti Nurhaliza, andai lagu Anta Permana layak ke pentas Anugerah Juara Lagu Ke-34 (AJL34), penyanyi Ernie Zakri sedar perkara tersebut belum muktamad.

Sementelah kata Erni, sehingga hari ini, dia masih belum menerima sebarang tawaran rasmi daripada mana-mana pihak, terutama komposer mahupun penyanyi asal lagu berkenaan berhubung pilihan besar tersebut.

Jelas Ernie atau nama sebenarnya, Nur Ernie Shahirah Zakri, 27, dia juga sedar tentang kewujudan desas-desus tersebut namun tidak berani untuk mengiyakan atau menidakkan kata hati.

“Saya tahu perkara ini pun daripada pihak media tetapi sejujurnya, sehingga kini saya belum didekati secara ‘rasmi’ oleh komposer (Hael Husaini) atau Tok Ti (panggilan untuk Siti Nurhaliza).

“Saya pasti ramai yang ternanti-nanti siapakah penyanyi yang bakal menggantikan Tok Ti untuk menyanyikan lagu Anta Permana dalam AJL34. Bagi saya, biarlah Hael atau Tok Ti sendiri yang putuskan nanti,” kata pelantun lagu Ku Bersuara usai ditemui Kosmo! pada sidang akhbar Mentor Milenia 2019 di Petaling Jaya baru-baru ini.

Kesediaan

Ditanya kesediaannya untuk menggantikan posisi penyanyi bertaraf biduanita itu mendendangkan lagu tersebut, jawab Ernie: “Buat masa sekarang, tidak pasti untuk mengiyakan atau menidakkan. Apa yang utama adalah fokus untuk melihat lagu saya sendiri iaitu Ku Bersara mara ke Separuh Akhir Muzik-Muzik dan seterusnya ke AJL34.

“Soal kesediaan saya untuk menyanyikan lagu Anta Permana, saya akan berbincang dengan syarikat pengurusan. Kalau ada rezeki dua tiga lagu masuk AJL34 pun, apa salahnya (ketawa).”

Diminta menebak tentang penyanyi lain yang mampu mengisi kekosongan yang ditinggalkan Siti untuk lagu berkenaan, Ernie menyebut nama penyanyi kelahiran Singapura, Aisyah Aziz.

Alasannya, Aisyah mempunyai gaya dan teknik nyanyian yang unik, sekali gus mengurangkan kemungkinan untuk dibeza-bezakan dengan gaya nyanyian Siti.

“Saya secara peribadi sukakan Anta Permana oleh Aisyah sebab dia ada aura Saloma dalam nyanyiannya.

“Semua orang tahu Siti sangat hebat menyanyikan lagu balada dan irama Malaysia. Jadi mengapa tidak lagu Anta Permana dinyanyikan oleh individu yang betul-betul boleh menzahirkan kelainan. Itu pendapat saya kerana saya sendiri pernah dengar Aisyah menyanyikan lagu tersebut,” ulasnya.



Mentor

Dalam perkembangan lain, Ernie bakal memikul tanggungjawab sebagai mentor bersama empat penyanyi muda lain iaitu Akim, Black, Hazama dan Stacy dalam program realiti televisyen, Mentor Milenia 2019 yang akan berlangsung Oktober depan.

Memiliki kelebihan sebagai guru vokal, Ernie menyifatkan mandat tersebut tidak menjadi satu bebanan atau tekanan buatnya untuk bersaing dengan mentor lain.

“Andai peminat meletakkan jangkaan tinggi hanya kerana saya seorang guru vokal, namun apa yang boleh saya janjikan adalah menurunkan ilmu sehabis baik buat dua bakal protege nanti.

“Selain daripada pengalaman yang telah diraih dalam industri seni tempatan, saya juga boleh berikan kelas vokal percuma kepada mereka (ketawa),” katanya.

Disuakan pertanyaan, apakah yang membuatkan dirinya menerima tawaran sebagai mentor, Ernie mengakui penglibatannya dalam program sebegitu sudah menjadi impiannya sejak lama dahulu.

“Dahulu saya tengok orang lain menjadi mentor, saya memasang impian untuk duduk di posisi yang sama suatu hari nanti.

“Alhamdulillah, tahun ini impian itu menjadi kenyataan. Ini peluang keemasan untuk saya berkongsi ilmu dengan dua bakal protege nanti,” tuturnya.

Mengulas tentang kriteria yang dicari dalam diri bakal protege, Ernie menjelaskan, aspek paling utama adalah bakat.

“Saya cari protege yang mempunyai bakat nyanyian, apabila dia buka mulut kita sudah tidak pandang tempat lain. Penampilan menarik juga satu bonus.

“Ada faktor X dalam nyanyian yang betul-betul saya cari. Misalnya andai telinga saya kata sedap apabila dia melontarkan vokal, mungkin dia orang yang saya cari,” ujarnya menutup perbualan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/07/ernie-zakri-sedia-kongsi-ilmu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sektor Pertahanan Turki Sedia Kongsi Kepakaran Dengan Malaysia

Sektor Pertahanan Turki Sedia Kongsi Kepakaran Dengan Malaysia

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 255 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Netizen Panas Hati Aliff Syukri Kongsi Foto Tunggang Gajah

Netizen Panas Hati Aliff Syukri Kongsi Foto Tunggang Gajah

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 340 hits
Pengasas D herbs Datuk Aliff Syukri sememangnya sering menjadi perhatian malah ramai yang menjadikan beliau idola untuk bergelar usahawan berjaya sepertinya Baru baru ini The post appeared first on
Meninggal Dunia Selepas 3 Bulan Bernikah Suami Kongsi Detik Manis Kenali Si Isteri Sehingga Hembusan Nafas Terakhir

Meninggal Dunia Selepas 3 Bulan Bernikah Suami Kongsi Detik Manis Kenali Si Isteri Sehingga Hembusan Nafas Terakhir

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 491 hits
Kita diumpamakan pelakon dan dunia adalah pentasnya Lalu kita dipertemukan dengan pelbagai perkara yang mengajar kita tentang erti sebenar kehidupan Malah skripnya sudah disusun oleh Allah dengan penuh hikmah Namun segalanya tak terjangkau ...
Sorry Saya Nangis Sambil Tulis Thread Ni Doktor Ini Kongsi Pengalaman Lihat Tangisan Ibu Ibu Yang Keguguran

Sorry Saya Nangis Sambil Tulis Thread Ni Doktor Ini Kongsi Pengalaman Lihat Tangisan Ibu Ibu Yang Keguguran

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 267 hits
Zuriat ibarat bidadari kecil yang menjadi penyeri dalam kehidupan setiap pasangan berkahwin Tentunya dengan kehadiran si kecil ia akan menambahkan lagi kebahagian dalam melayari bahtera rumahtangga Namun sayangnya tidak semua pasangan diber...
Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan

Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 310 hits
Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan Di Kota London Semua pastinya sedang menanti dalam keterujaan bilakah tarikh sebenar bidadari kecil ini akan pulang ke Malaysia Beberapa hari lepas ibu Ainul Mardhiah telah m...
Lembaga Hitam Ini Cuba Ganggu Jemaah Wanita Mutawif Kongsi Pengalaman Seram Tingkat Tiga Penginapan Aziziyah

Lembaga Hitam Ini Cuba Ganggu Jemaah Wanita Mutawif Kongsi Pengalaman Seram Tingkat Tiga Penginapan Aziziyah

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 420 hits
MUSIM haji tiba lagi Kumpulan pertama jemaah haji sudah pun berlepas pada 4 Julai lalu Lembaga hitam ini cuba ganggu jemaah wanita mutawif kongsi pengalaman seram tingkat tiga penginapan Aziziyah
Video Syukur Kini Jaga Solat Hafal Quran Ebit Lew Kongsi Ziarah Dakwah Aliff Aziz

Video Syukur Kini Jaga Solat Hafal Quran Ebit Lew Kongsi Ziarah Dakwah Aliff Aziz

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 467 hits
Ustaz Ebit Lew memang terkenal dengan cara dakwahnya yang lemah lembut dan tidak hanya berceramah di masjid atau surau tetapi beliau sendiri turun padang bagi menyampaikan ilmu Terbaru menerusi perkongsian di Facebook Ebit Lew telah menziar...
Berisiko Hidap Kanser Doktor Kongsi Bahaya Guna Kuali Periuk Jenis Aluminium Copper

Berisiko Hidap Kanser Doktor Kongsi Bahaya Guna Kuali Periuk Jenis Aluminium Copper

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 786 hits
Pernah tak korang sedar peralatan memasak di rumah sekarang boleh memudaratkan kesihatan Mungkin ramai beranggapan hanya makanan yang memberi kesan kepada tubuh Namun sebenarnya korang silap Di facebook seorang doktor yang dikenali sebagai ...
Shafie Apdal Kongsi Rahsia Sabah Jadi Juara

Shafie Apdal Kongsi Rahsia Sabah Jadi Juara

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 203 hits
Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal ketika menerima kunjungan hormat Duta Besar Uzbekistan ke Malaysia Ravshan Usmanov di pejabat beliau di Pusat Pentadbiran Negeri Sabah semalam Kunjungan itu bertujuan untuk merapatkan lagi hu...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Filem Reversi



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah