Enam Anak Saya Arwah Sambut Perginya Dr Yang Dianggap Seperti Ibu


Walaupun tiada apa-apa ikatan, tetapi kenangan bersama arwah Dr Zarina Bibi masih tak dapat dilupakan oleh Norman Hakim sekeluarga. Pemergian arwah Dr Zarina benar-benar memberi kesan kerana Norman telah menganggapnya seperti seorang ibu.
Ibarat seperti ibu 
Seperti yang dikongsikan oleh Norman di instagramnya, jasa arwah Dr Zarina tak dapat dibalas dan hanya doa yang baik-baik saja untuk arwah di alam sana. Ini berikutan keenam-enam anak Norman semuanya disambut Dr Zarina dan hingga kini masih ingat pesanan arwah untuk membesarkan anak.
Sebagai seorang suami dan bapa, Norman sangat terhutang budi dengan Dr Zarina kerana beliaulah yang mengajar buat air selusuh.
Masih ingat lagi nasihatnya, air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal untuk memastikan proses kelahiran lancar.
View this post on Instagram
Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un ‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ) Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." . . AL-FATIHAH buat Allahyarhamah DR.ZARINA BIBI yang telah kembali ke rahmatullah… . . Doktor yg menyambut kelahiran dari anak pertama saya Mohamed Danish Hakim hinggalah ke Mikayla Delisha Hakim.Doktor yang saya anggap dah mcm ibu saya sendiri.Doktor yang mengajar saya untuk buat air selusuh sendiri untuk diberi minum kepada ibu2 yg melahirkan anak2 saya sebab air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal katanya . . Saya paling banyak terkesan atas ‘pemergian’ Dr.Zarina.Dia sentiasa ada untuk saya tak kira masa tiap kali saya perlukan dia bagi pihak ibu2 kpd anak2 saya dan juga tiap kali anak2 tak sihat dan sebagainya.Banyak ilmu jasmani seiring rohani yg dikongsikan terutama dalam mendidik dan membesarkan anak2 . . Kali terakhir berjumpa dalam pertengahan bulan Februari 2020 untuk suntikan Mikayla utk usia 18 bulan,maknanya yg terakhir utk Mikayla.Masa tu Doktor Zarina sebak & nangis cakap “lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?” Saya sambut dgn nada gurau “In shaa Allah lepas ni next anak kita jumpa lagi Doktor” . . Tapi bila dia dah takde,baru kita dapat nilai kata2 terakhir dia dlm nada sebak tu mmg benar2 petanda yg dia nak tinggalkan kita.Allahu sedih sgt2 rasa ni,dada saya berombak hening & hiba tiap kali teringatkan momen dari dia sambut kelahiran anak saya yg pertama sampai la yg ke-6 . . Setiap kali jumpa,setiap kali tu bila saya nak bagi duit mcm buat pada mak sendiri,dia akan tolak & tak nak terima.Tapi bila saya cakap terimalah umpama dari seorang anak,dgn berat hati dia terima dan terus angkat tangan ke langit mendoakan saya dan keluarga . . Terima kasih untuk segala jasa Doktor buat saya seisi keluarga.Pada ketika ni,saya sangat2 rindukan DoktorBesar sgt jasa & pengorbanan Doktor pada saya.Saya harap sangat2 kita dapat jumpa lagi kat dunia yg lagi satu selepas ni.Semoga Roh Doktor ditempatkan dikalangan para Syuhada . . Kawan2…mohon sedekahkan Al-Fatihah buat Dr.Zarina Bibi semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…AL-FATIHAH
A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on Sep 14, 2020 at 9:58pm PDT

Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un
‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”
AL-FATIHAH buat Allahyarhamah DR.ZARINA BIBI yang telah kembali ke rahmatullah…
Doktor yg menyambut kelahiran dari anak pertama saya Mohamed Danish Hakim hinggalah ke Mikayla Delisha Hakim.Doktor yang saya anggap dah mcm ibu saya sendiri. Doktor yang mengajar saya untuk buat air selusuh sendiri untuk diberi minum kepada ibu2 yg melahirkan anak2 saya sebab air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal katanya.
Saya paling banyak terkesan atas ‘pemergian’ Dr.Zarina. Dia sentiasa ada untuk saya tak kira masa tiap kali saya perlukan dia bagi pihak ibu2 kpd anak2 saya dan juga tiap kali anak2 tak sihat dan sebagainya.Banyak ilmu jasmani seiring rohani yg dikongsikan terutama dalam mendidik dan membesarkan anak-anak.
“Lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?”
Kali terakhir berjumpa dalam pertengahan bulan Februari 2020 untuk suntikan Mikayla utk usia 18 bulan,maknanya yg terakhir utk Mikayla.Masa tu Doktor Zarina sebak & nangis cakap “lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?” Saya sambut dgn nada gurau “In shaa Allah lepas ni next anak kita jumpa lagi Doktor”.
Tapi bila dia dah takde,baru kita dapat nilai kata2 terakhir dia dlm nada sebak tu mmg benar2 petanda yg dia nak tinggalkan kita.Allahu sedih sgt2 rasa ni,dada saya berombak hening & hiba tiap kali teringatkan momen dari dia sambut kelahiran anak saya yg pertama sampai la yg ke-6.

Setiap kali jumpa,setiap kali tu bila saya nak bagi duit mcm buat pada mak sendiri,dia akan tolak & tak nak terima.Tapi bila saya cakap terimalah umpama dari seorang anak,dgn berat hati dia terima dan terus angkat tangan ke langit mendoakan saya dan keluarga.
Terima kasih untuk segala jasa Doktor buat saya seisi keluarga.Pada ketika ni,saya sangat2 rindukan Doktor. Besar sgt jasa & pengorbanan Doktor pada saya. Saya harap sangat2 kita dapat jumpa lagi kat dunia yg lagi satu selepas ni.Semoga Roh Doktor ditempatkan dikalangan para Syuhada.
Kawan2…mohon sedekahkan Al-Fatihah buat Dr.Zarina Bibi semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…AL-FATIHAH
View this post on Instagram
Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un ‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ) Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." . . Assalammualaikum… sy mulakan update pagi ni dgn berita ni… Doktor kesayangan saya dah meninggal.. Semua anak sy Arwah Dr Zarina yg sambut, Yg jaga setiap condition sepanjang sy pregnant.. suami sanggup follow hospital mana pun yg Dr Zarina bertugas… Sbb dah rasa selesa dijaga kita mcm anak Mengenalinya seorang yg sgt baik, sentiasa lemah lembut, tenang selalu… Apa pun masalah dlm labour room Dr Zarina sentiasa tenang… buat kita rasa sentiasa selesa ,tak risau… Allah lebih sayangkan Arwah.. Salam takziah buat keluarga Doktor Semoga roh ditempatkan dikalangan orang beriman… Ramai juga yg kenal dgn Dr Zarina Bibi kan…? Sama2 kita sedekah kan doa utk arwah ye…Al-fatihah
A post shared by wifeyNH (@memeysuhaiza) on Sep 14, 2020 at 4:41pm PDT

Sementara itu, di instagram Memey Suhaiza, turut berkongsikan perasaan sedihnya apabila kehilangan doktor tersayang yang diibaratkan seperti ibu menjaga anak bermula dari fasa kehamilan, bersalin, penjagaan lepas bersalin dan proses membesarkan anak.
Doktor kesayangan saya dah meninggal. Semua anak sy Arwah Dr Zarina yg sambut, yang jaga setiap condition sepanjang sy pregnant..Suami sanggup follow hospital mana pun yg Dr Zarina bertugas. Sbb dah rasa selesa dijaga kita mcm anak.
Mengenalinya seorang yg sgt baik, sentiasa lemah lembut, tenang selalu. Apa pun masalah dlm labour room Dr Zarina sentiasa tenang… buat kita rasa sentiasa selesa ,tak risau. Allah lebih sayangkan Arwah.. Salam takziah buat keluarga Doktor. Semoga roh ditempatkan dikalangan orang beriman.
Ramai juga yg kenal dgn Dr Zarina Bibi kan…?Sama2 kita sedekah kan doa utk arwah ye…Al-fatihah
Sumber: Ig Norman Hakim & Memey Suhaiza
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Enam Anak Saya Arwah Sambut.” Perginya Dr Yang Dianggap Seperti Ibu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/enam-anak-saya-arwah-sambut-perginya-dr-yang-dianggap-seperti-ibu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Memey Sedih Doktor Kesayangan Meninggal Dunia Semua Anak Saya Arwah Sambut

Memey Sedih Doktor Kesayangan Meninggal Dunia Semua Anak Saya Arwah Sambut

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 453 hits
Menerusi satu entri yang dimuat naik di laman Instagram pelakon Memey Suhaiza telah berkongsi khabar duka pagi ini dimana doktor kesayangannya Dr Zarina Bibi yang banyak berjasa kepadanya itu telah meninggal dunia source
Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 333 hits
Sebelum ni Ohmedia pernah bercerita mengenai komen seorang pengguna media sosial terhadap ibu Alessandra Dianne Ampuria Nor Syakinah Abdullah apabila menyifatkan kematian anaknya sebagai mati katak Kalau korang belum baca boleh klik dekat b...
Sifatkan Anak Sebagai Mati Katak Ibu Sandra Terkilan Dengan Komen Pengguna Laman Sosial

Sifatkan Anak Sebagai Mati Katak Ibu Sandra Terkilan Dengan Komen Pengguna Laman Sosial

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 282 hits
Semalam kita dikhabarkan berita sedih dengan pemergian peserta program Big Stage 2020 Allahyarham Sandra Dianne selepas dia terbabit dalam sebuah kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan Hubungan Tenah berhampiran dengan Subang Jaya pada hari ...
Hilang Sakit Fawwaz Selepas Dihempap Peti Ais Terima Kasih 6 Tahun Jadi Anak Ibu Ayah

Hilang Sakit Fawwaz Selepas Dihempap Peti Ais Terima Kasih 6 Tahun Jadi Anak Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 312 hits
Pemergian anak syurga Muhammad Fawwaz Adli pada 28 Ogos lalu selepas setahun dua bulan terlantar sakit akibat dihempap peti ais masih dirasai oleh kedua ibu bapanya Mana tidaknya sepanjang arwah Fawwaz sakit pelbagai ikhtiar dilakukan untuk...
Dasar Anak Derhaka Penagih Dadah Pukul Ayah Dan Ibu Guna Kayu

Dasar Anak Derhaka Penagih Dadah Pukul Ayah Dan Ibu Guna Kayu

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 322 hits
Seorang penagih dadah tergamak memukul ibu ayah dan adik perempuannya menggunakan kayu nbsp hanya kerana ditegur membuat bising dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Ara Kuda Tasek Gelugor di sini hari ini Ketua Polis Daerah Seberang Pe...
Ibu Bapa Suka Paksa Anak Dengar Arahan Kalau Anak Memberontak Cuba Periksa 5 Perkara Ini

Ibu Bapa Suka Paksa Anak Dengar Arahan Kalau Anak Memberontak Cuba Periksa 5 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 331 hits
Memberontak hanyalah tingkah laku sengaja melawan peraturan biasa atau pihak yang berkuasa kebiasaanya anak melawan ibu bapa Kadang kadang ibu bapa rasa mereka dah beri yang terbaik untuk anak anak Namun ibu bapa juga mungkin terlepas panda...
Hiburan Anak Saya Tak Mati Katak Ibu Allahyarham Sandra Dianne Terguris Baca Komen Sinis

Hiburan Anak Saya Tak Mati Katak Ibu Allahyarham Sandra Dianne Terguris Baca Komen Sinis

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 1958 hits
Ibu mana yang tak sedih apabila anak kesayangan pergi menghadap Ilahi tetapi makin hiba apabila ada yang tergamak meninggalkan komen tidak sensitif terhadap orang yang sudah tiada Ibu kepada Allahyarham Sandra Dianne iaitu Nur Syakinah Abdu...
7 Kegalauan Ibu Saat Ingin Tambah Anak Lagi Mau Hamil Anak Kedua Gini Amat Rasanya

7 Kegalauan Ibu Saat Ingin Tambah Anak Lagi Mau Hamil Anak Kedua Gini Amat Rasanya

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 286 hits
Katanya nambah anak dari 2 ke 3 nggak segalau saat nambah anak 1 ke 2 Hayo siapa yang lagi begini
Hadi Awang Anggap Amanah Seperti Anak Derhaka

Hadi Awang Anggap Amanah Seperti Anak Derhaka

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 312 hits
Parti Warisan Sabah terdesak kerana berkempen dengan mendakwa Parti Amanah Negara sebagai anak PAS Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tindakan pemimpin Warisan mengaitkan Amanah sebagai anak PAS adalah tidak bijak Katanya jika Amanah ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah