Emosi Mudah Terganggu Mula Tak Senang Duduk Tiada Pilihan Izreen Azminda Terpaksa Bersalin Secara Pembedahan


Pelakon Izreen Azminda yang bakal melahirkan anak ketiga dalam masa terdekat ini memaklumkan dia bakal bersalin secara pembedahan sekali lagi.
Selepas dua kali melahirkan anak secara pembedahan caesarean, kata Izreen dia tiada pilihan lain apabila terpaksa melahirkan anak ketiganya menerusi kaedah yang sama.
Malah kata Izreen lagi, hal itu sudah diberitahu oleh doktor lebih awal memandangkan sejarah dua kelahiran anaknya yang bersalin melalui pembedahan.

“Anak pertama dilahirkan secara pembedahan, jika diikutkan saya mahu lahirkan bayi kedua secara normal. Namun, disebabkan kedudukannya melintang, saya tiada pilihan selain perlu dibedah.
“Saya juga tiada pilihan untuk anak ketiga ini. Mahu atau tidak, doktor memberitahu, saya perlu melahirkan anak secara pembedahan juga,” kata Izreen.

Bimbang sampai tak senang duduk
Izreen yang dijangka melahirkan bayi ketiganya sekitar minggu ini atau minggu hadapan turut meluahkan rasa kebimbangannya untuk melahirkan anak disaat negara berdepan pandemik Covid-19.
Malah kata Izreen lagi dia mula rasa risau dan kadangkala emosinya terganggu bila mana memikirkan ketakukan untuk bersalin di ketika pandemik. Pun begitu kata Izreen, apa yang dilakukannya hanyalah fokus untuk bersalin kelak.

“Memang takut dan bimbang, cuma saya tidak mahu terlalu memikirkannya. Ibu mengandung emosinya mudah terganggu dan akan membuatkan saya tidak senang duduk.
“Jadi, cara terbaik adalah fokus pada kesihatan diri dan proses bersalin sahaja. Walaupun sudah cukup dua dos vaksin, saya mengambil langkah berjaga-jaga.

“Saya memang langsung tidak keluar rumah kecuali ke hospital untuk pemeriksaan bulanan. Jika terlalu bosan atau teringin sangat keluar rumah suami akan bawa berjalan-jalan pusing-pusing dalam kereta sahaja,” ujar Izreen.
Meskipun berasa bimbang, kata Izreen hatinya sedikit lega apabila melihat pihak hospital mengenakan prosedur operasi standard (SOP) yang agak ketat. Tambah pula dia bersyukur suami dapat menemaninya sepanjang bersalin nanti.

Terdahulu, Izreen mendirikan rumah tangga bersama pemuzik bebas, Ude pada Ogos 2017. Hasil perkongsian hidup bersama, pasangan ini dikurniakan seorang anak lelaki, Aaron Ibrahim yang kini berusia dua tahun. Izreen turut mempunyai seorang lagi anak, Muhammad Adrian Umar, 8, menerusi perkahwinan pertamanya.
Menarik: Betul Ke Cara Mama Pakaikan Lampin Pada Bayi, Jom Baca Untuk Ketahui

KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Sumber: Kosmo Online & @izreen.azminda
The post “Emosi Mudah Terganggu, Mula Tak Senang Duduk” Tiada Pilihan, Izreen Azminda Terpaksa Bersalin Secara Pembedahan! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/emosi-mudah-terganggu-mula-tak-senang-duduk-tiada-pilihan-izreen-azminda-terpaksa-bersalin-secara-pembedahan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Menunggu Hari Untuk Bersalin Izreen Azminda Akui Sukar Tidur

Hiburan Menunggu Hari Untuk Bersalin Izreen Azminda Akui Sukar Tidur

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 148 hits
Pelakon Izreen Azminda yang kini menunggu hari untuk bersalin anak ketiganya mengakui sedang mengalami masalah sukar tidur pada waktu malam ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementPerkara tersebut dikongsikan Izreen menerusi sebuah hantaran Instagra...
Dah Cukup Hari Tapi Baby Masih Sedap Duduk Dalam Perut Mama Cuba Buat Petua Mudah Bersalin Ni

Dah Cukup Hari Tapi Baby Masih Sedap Duduk Dalam Perut Mama Cuba Buat Petua Mudah Bersalin Ni

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 231 hits
Tarikh jangkaan bersalin minggu lepas tetapi baby masih tidak menunjukkan tanda ingin keluar Adakah cara mempercepatkan bukaan rahim Ini 9 petua mudah bersalin untuk anda Apa itu bukaan rahim Ia adalah terma digunakan merujuk kepada bukaan ...
Lahirlah Seorang Lagi Putera Izreen Azminda Selamat Bers4lin Cahaya Mata Lelaki Pagi Tadi

Lahirlah Seorang Lagi Putera Izreen Azminda Selamat Bers4lin Cahaya Mata Lelaki Pagi Tadi

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 355 hits
Pelakon Izreen Azminda berkongsi berita gembira apabila menyambut kelahiran cahaya mata lelaki hari ini Perkara itu dikongsi Izreen menerusi akaun Instagram miliknya buat tatapan umum Syukur Alhamdulillah lahirlah seorang lagi putera dalam ...
Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 518 hits
Sesiapa yang gemar makan apam balik tu sekarang dah boleh buat sendiri Lagi rangup dan lagi sedap Yang penting boleh letak banyak jagung dan apa apa bahan yang kita suka Ayak tepung bersama baking powder soda bikarbonat dan garam 2 Pukul te...
Syukur Lahir Seorang Lagi Putera Dalam Keluarga Hero Ke 5 Dalam Keluarga Izreen Azminda Ude

Syukur Lahir Seorang Lagi Putera Dalam Keluarga Hero Ke 5 Dalam Keluarga Izreen Azminda Ude

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 350 hits
Pelakon Izreen Azminda selamat melahirkan cahaya matanya yang ketiga pada petang tadi di sebuah pusat perubatan swasta Kuala Lumpur Baca Berita gembira tersebut disampaikan menerusi laman instagramnya Menurut Izreen dia bersyukur atas segal...
Sus4h Sungguh Nak Tidur Berat Lebih 80 Kg Izreen Azminda Tunggu Hari Bers4lin

Sus4h Sungguh Nak Tidur Berat Lebih 80 Kg Izreen Azminda Tunggu Hari Bers4lin

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 244 hits
Pelakon Izreen Azminda mended4hkan dia kini mengalami mas4lah suk4r untuk tidur di waktu malam Bakal melahirkan anaknya dalam masa terdekat lebih mengejutkan Izreen memberitahu beratnya kini sudah melebihi 80 kilogram Dah hujung hujung ni m...
Latih Anak Makan Yogurt Tapi Jangan Berlebih Berat Makin Naik Nak Membuang Pun Senang

Latih Anak Makan Yogurt Tapi Jangan Berlebih Berat Makin Naik Nak Membuang Pun Senang

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 432 hits
Bosan dengan rutin makanan hariannya ada waktunya anak juga kurang berselera untuk makan Sesekali ubah selera anak dengan menu simple Yogurt antara yang disarankan Tak perlu dioleh hebat sebaliknya sejukkan sahaja atau tambahkan bersama bua...
Hiburan Penat Duduk Hospital Berbulan Terseksa Zahir Batin Akhirnya Adik Balik Rumah Ibu Izuan Fitri

Hiburan Penat Duduk Hospital Berbulan Terseksa Zahir Batin Akhirnya Adik Balik Rumah Ibu Izuan Fitri

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 244 hits
Ibu kepada pelakon remaja Izuan Fitri iaitu Nor Abdul Rani memaklumkan anak lelakinya sudah pulang ke rumah pada Isnin lalu setelah berbulan dirawat di hospital akibat jangkitan tibi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenurut Nor dia menitipkan...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Vivo Y200i Smartphone Specifications And Prices

Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb