Elok La Tolak Pun Masuk Pun Sama Sama Khianat Sahaja


 
Saya tolak jemputan Zuraida sertai PBM, kata pemimpin Bersatu




Predeep Nambiar -May 26, 2022
Redzuan Md Yusof menasihatkan Zuraida Kamaruddin, yang ketika itu ahli Parlimen Bersatu supaya menjauhkan diri daripada pelancaran Parti Bangsan Malaysia (PBM) Disember lalu.
GEORGE TOWN: Seorang pemimpin Bersatu mendakwa menerima jemputan daripada Zuraida Kamaruddin menyertai parti baharu, Parti Bangsa Malaysia (PBM), namun menolaknya.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Redzuan Md Yusof, berkata tawaran itu dikemuka kepadanya ketika di luar sidang Parlimen, Disember lalu, iaitu bulan sama ketika parti itu secara rasmi dilancarkan.
“Zuraida kata…beliau mahu tinggalkan (Bersatu) selepas hilang keyakinan dengan Bersatu dan pimpinannya,” katanya kepada FMT.
“Katanya, ‘Pak Wan, saya mahu keluar Bersatu untuk mempengerusikan PBM. Dia juga ada menjemput saya menyertai, tapi saya kata ‘no way’ kerana saya pengasas bersama Bersatu”.
Redzuan berkata, beliau menasihati Zuraida agar tidak mendedahkan rancangan secara terbuka susulan beliau merupakan sebahagian daripada Kabinet. Katanya, tidak lama selepas itu, pimpinan Bersatu mengadakan perbincangan berhubung laporan pembabitannya di sebalik PBM.
Beliau berkata, Zuraida mendengar nasihat diberikan dengan menjauhkan diri daripada terbabit dalam pelancaran PBM, namun Zuraida bertindak mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi parti itu, yang mana diketahui Bersatu, sekali gus parti mengeluarkan surat tunjuk sebab kepadanya
Redzuan berkata, PBM sedang melakukan persiapan menawarkan “dinamik” dalam politik negara menjelang pilihan raya umum ke-15 (PRU15), yang diramalkannya tidak akan didominasi satu parti tunggal sahaja.
“Jadi, saya fikir sejumlah orang sedang meletakkan diri pada kedudukan (termasuk) menubuhkan parti untuk mereka menguasai jawatan kanan,” katanya.
“Mereka akan menyatakan sokongan kepada mana-mana kerajaan yang akan terbentuk, dan saya fikir mereka boleh menggunakan platform itu untuk mendapat jawatan dalam pentadbiran (baharu). Itu sahaja yang dapat saya katakan.”
Zuraida yang juga bekas naib presiden PKR, menyertai Bersatu selepas dipecat susulan Langkah Sheraton, pada Nov 2020.
Spekulasi Zuraida akan meninggalkan Bersatu untuk menyertai PBM berlegar sejak hujung tahun lalu, dengan beliau dikatakan akan menerajui parti itu yang kini diketuai Ahli Parlimen Julau, Larry Sng, bekas ketua PKR Sarawak.
Sementara itu, Setiausaha Agung PBM Nor Hizwan Ahmad, mengesahkan menerima borang permohonan Zuraida menyertai parti berkenaan.
“Permohonan Zuraida akan mengikut proses seperti ahli lain seperti mana ahli lain yang mengikut proses termasuk kelulusan dalam biro politik sebab kita ada beberapa ribu lagi permohonan menjadi ahli yang tertangguh,” katanya.
Beliau berkata, parti belum membuat keputusan berhubung kedudukan Zuraida dalam parti itu.
“Belum, kita selesaikan isu status permohonan dahulu dan bincang status jawatan yang sesuai berdasarkan pengalaman yang akan dibincangkan dalam mesyuarat nanti,” katanya sambil menambah Zuraida mampu menguatkan serta memberi nilai tambah kepada PBM.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/05/elok-la-tolak-punmasuk-pun-sama-sama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Digari Punca Tolak Palang Nk Masuk Rumah Ini Tindakan Terkini Awal Ashaari Elak Pengurusan B0doh

Digari Punca Tolak Palang Nk Masuk Rumah Ini Tindakan Terkini Awal Ashaari Elak Pengurusan B0doh

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 400 hits
Menerusi satu keratan klip yang diambila oleh salah seorang peminat selebriti Awal Ashaari yang dikatakan menjadi perbualan ramai dengan kes yang tidak diketahui punca kenapa tangan selelbriti terbabit digari ketika di mahkamah tersebut
Lala Dan Baby Sitter Rayyanza Diajak Ke Italia Sama Nagita Disebut Pengasuh Beruntung

Lala Dan Baby Sitter Rayyanza Diajak Ke Italia Sama Nagita Disebut Pengasuh Beruntung

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 205 hits
Sosok Lala dan Baby Sitter Rayyaza mendadak menjadi perbincangan Hal ini setelah Lala dan baby sitter Rayyaza diajak oleh Raffi Ahmad dan Nagita dalam perjalanan ke Italia Keduanya disebut sebagai pengasuh yang beruntung Ini potret Lala dan...
Bi Bentuk Gugus Tugas Nasional Tangani Kerja Sama Mata Uang Lokal

Bi Bentuk Gugus Tugas Nasional Tangani Kerja Sama Mata Uang Lokal

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 183 hits
Bank Indonesia bersama dengan kementerian lembaga dan asosiasi membentuk Gugus Tugas Nasional Local Currency Settlement alias Kerja Sama Mata Uang Lokal
Indonesia Dan Ekuador Sepakati Kerja Sama Pemberantasan Narkoba

Indonesia Dan Ekuador Sepakati Kerja Sama Pemberantasan Narkoba

papar berkaitan - pada 29/5/2022 - jumlah : 289 hits
Kepala BNN dan Mendagri Ekuador sependapat bahwa masalah peredaran narkoba telah menjadi tantangan global sehingga kerja sama konkret dapat memberikan manfaat besar bagi kedua negara
Sama Sama Timbalan Presiden Tapi Berani Tak Tok Mat Berdebat Dengan Rafizi

Sama Sama Timbalan Presiden Tapi Berani Tak Tok Mat Berdebat Dengan Rafizi

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 150 hits
Melihat cara Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan memperlekeh debat Anwar Ibrahim dengan Najib Razak baru baru ini macamlah beliau seorang tokoh pendebat terulung di negara ini Katanya Anwar sudah tiada idea apabila membangkitkan soal audit...
V K Lingam Dan Gopal Sri Ram Sama Case Fixer Dan Judge Fixer

V K Lingam Dan Gopal Sri Ram Sama Case Fixer Dan Judge Fixer

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 119 hits
Peguam V K Lingam dan Gopal Sri Ram kedua duanya spesis yang sama Kedua duanya terlibat dengan case fixing dan judge fixing Dan ini telah didedahkan oleh hakim Syed Ahmad Idid Syed Abdullah Idid pada tahun 1996 dan peguam Nallakaruppan a l ...
Tengku Zafrul Perlu Jelaskan Sama Ada Masih Ahli Umno Atau Tidak

Tengku Zafrul Perlu Jelaskan Sama Ada Masih Ahli Umno Atau Tidak

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 166 hits
Beberapa ahli Parlimen pembangkang meminta Tengku Zafrul Abdul Aziz menjelaskan sama ada beliau menyertai Umno sebelum pelantikannya sebagai menteri kewangan semasa pentadbiran Muhyiddin Yassin Ini selepas Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan...
Skodeng Sama Diaa

Skodeng Sama Diaa

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 316 hits
Assalammualaikum Hi korang Petang Sabtu lepas beria Pak Zain ajak skodeng cucu dia tengah kerja dari hari tu lagi Pak Zain ajak pi skodeng SA malas la nak kacau dia kat tempat kerja kan Dania cepat betul dapat adapt kerja sebagai cashier Di...
Hiburan Pemilik Bmw Tidak Boleh Nikmati Subsidi Sama Seperti Pemilik Kancil Azmin Ali

Hiburan Pemilik Bmw Tidak Boleh Nikmati Subsidi Sama Seperti Pemilik Kancil Azmin Ali

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 116 hits
Lapor Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri menerusi menterinya Mohamed Azmin Ali berkata kerajaan mungkin memperkenalkan mekanisme bahan api tersasar bagi mengurangkan kesan kenaikan harga minyak mentah terutamanya bagi mereka ...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing