Ekzema Penyakit Nampak Biasa Tapi Cukup Derita Kepada Pengidapnya


Ekzema Penyakit Nampak Biasa, Tapi Cukup Derita Kepada Pengidapnya Assalamualaikum, Jom bicara bersama Lisa berkaitan penyakit Ekzema.
Apa itu Ekzema ye.. Pernah dengar tak? Ada kalangan pembaca blog Lisa ni yang ada penyakit Ekzema?


Nak tahu apa itu Ekzema? Ekzema merangkumi kumpulan penyakit kulit yang menyebabkan kegatalan dan kemerahan pada kulit. Tiada ubat yang boleh menyembuhkannya walaupun ia bukanlah penyakit yang boleh menjangkiti orang lain. Penyakit ini hanya boleh dikawal dengan pengambilan ubat-ubatan dan rawatan khusus jika keadaan pesakit bertambah teruk.
Orang yang alami Ekzema ni juga kulitnya sangat sensitif ya. Tak boleh kena habuk, tak boleh terlalu panas yang boleh menyebabkan peluh dan pengudaraan juga perlu selesa dan bersih, kalau tak habis kulit merah-merah kegatalan. Pada yang mengidapnya memang rasa terseksa lagi-lagi kalau terjadi pada kanak-kanak dan bayi. Memang kesian.
Siapa Yang Mudah Terkena Ekzema? 


Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak, tetapi orang dewasa juga boleh mengalaminya. Ia kerap berlaku dalam kalangan ahli keluarga penghidap ekzema, asma dan allergic rhinitis (resdung). Ini menunjukkan pengaruh faktor genetik sebagai penyebab ekzema.


Jom kenali jenis-jenis ekzema.1.Atopic Eczema
Bahagian lipatan badan seperti pada lipatan lengan, belakang lutut dan tengkuk.
2.Seborrheic Eczema
Kulit kepala yang berkelemumur dan tompokan merah atau berair pada muka terutama dalam kalangan bayi.
3.Allergic Contact Dermatitis
Terjadi pada bahagian yang bersentuhan dengan bahan penyebab alahan. Contohnya, pada pergelangan tangan sekiranya seseorang alah kepada jam tangan (alahan kepada nikel), ketiak (alahan kepada pewangi dalam serbuk pencuci) dan sebagainya.
4.Dyshidrotic Eczema
Bercirikan gelembung gatal berisi cecair di bawah permukaan kulit yang timbul di tangan dan kaki pesakit.
5.Discoid eczema
Bahagian lengan dan kaki, bercirikan plak berbentuk bulat yang gatal, tebal, merah, berair dan bersisik.
6.Stasis Eczema
Pada bahagian kaki individu yang mengalami varicose veins, iaitu mempunyai salur darah vena yang timbul di kaki.
7.Juvenile Plantar Dermatosis
Pesakit mengalami kulit kering, bersisik dan merekah di tapak kaki sejak kanak-kanak atau remaja dan ia boleh berterusan hingga ke peringkat dewasa.


Bagaimana Cara Merawat Ekzema?Ekzema merupakan penyakit keturunan yang tidak dapat disembuhkan. Ekzema cuma dapat dikawal dan rawatan adalah menjurus ke arah mencegah kekerapan keradangan demi meningkatkan jangka waktu kulit bebas ekzema. 
Ooh.. patutlah Lisa tengok Adam (anak Kak Fit) tu, kulitnya tak baik-baik. Still lagi kemerahan dan bila berpeluh mulalah gatal-gatal. Kesiannya…


Ekzema Boleh Dikawal Dengan Pengambilan Eskayvie Diffenz


Eskayvie Diffenz merupakan suplemen tambahan keluaran Eskayvie Malaysia yang diformulasikan bagi membantu meningkatkan sistem imun badan, mengatasi masalah asma, resdung dan ekzema, melindungi serta menguatkan paru-paru. Ia mengandungi 4 bahan utama yang digelar “SUPERFOOD”.
Eskayvie Diffenz dihasilkan daripada 100% bahan semulajadi, diformulasikan oleh doktor perubatan, bebas Steroid serta Halal dimakan dan mendapat kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia).
Dr Syid Ayob Syid Mustafa AlQudri, doktor perubatan dan pakar formulasi yakin bahawa pengambilan makanan tambahan atau suplemen memainkan peranan yang penting untuk membekalkan sumber nutrisi mencukupi kepada badan. Beliau juga percaya pengambilan suplemen tidak boleh dipandang remeh terutamanya pada musim wabak yang melanda dunia sekarang ni. Lebih-lebih lagi jika seseorang tu adalah gologan yang berisiko tinggi dan menghidap penyakit seperti diabetes, darah tinggi atau ada masalah jantung.  


Enot Bertahun Derita Kerana Asma & Ekzema


Siapa yang tak kenal Enot, seorang pelakon dan pelawak wanita terkenal tanah air. Sepanjang menghidap penyakit asma dan ekzema, Enot dah berbelanja beribu-ribu ringgit untuk mencari penawarnya. 
Enot mula mengetahui tentang Eskayvie Diffenz melalui Instagram Pak Nil dan terus ingin mencuba selepas dapat tahu ia ada bahan berkhasiat yang bagus untuk merawat asma dan ekzema.
Banyak perubahan baik yang berlaku pada dirinya. Ekzema di kakinya sudah mulai kering dan tidak lagi berair. Perubahan yang positif ini amat menggembirakan Enot. 
Asmanya pun dah semakin berkurangan. Kalau dulu bercakap 2 – 3 minit pun dah mula  semput dan tercungap-cungap, tapi sekarang tidak lagi. Beliau amat berpuas hati dengan Diffenz dan mengesyorkan agar mereka yang ada masalah yang sama sepertinya untuk mencuba sebagai jalan ikhtiar.


Kandungan Utama Eskayvie DiffenzKalau korang nak tahu, Diffenz sekarang ni dah jadi satu fenomena dan viral di Malaysia kerana khasiatnya yang sangat hebat. Lebih-lebih lagi ketika negara kita  dilanda Pandemik Covid-19. 
Ramai yang gunakan Diffenz sebagai ikhtiar untuk melawan virus Covid-19 serta tingkatkan sistem imun badan agar dapat elak daripada dijangkiti. 
Nak tahu apakah kandungan utama Eskayvie Diffenz ni sehingga diberikan jolokan Super Food?


Cendawan Susu Harimau
Pernah dengar Cendawan Susu Harimau? Kalau belum, ni Lisa nak kongsikan kepada korang.
Cendawan ini dikenali sebagai “Harta Karun Negara” dan telah digunakan sejak turun temurun untuk mengubati pelbagai masalah kesihatan termasuklah menguatkan paru-paru, melegakan batuk, asma, ekzema dan resdung serta menguatkan ketahanan badan.
Harga cendawan ini sangat mahal harganya ya kerana ia dikatakan hanya akan tumbuh daripada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan. Nak cari pun susah kerana ia hanya tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa dan sangat sukar diperolehi. Tempoh untuk cendawan ni membesar mengambil masa bertahun lamanya. Harganya juga boleh mencecah ribuan ringgit untuk setiap gram! 
Namun kini, dengan kemajuan sains dan teknologi yang kita ada sekarang, penghasilan Cendawan Susu Harimau telah dikultur dan dikomersialkan untuk memudahkan orang ramai mendapat kebaikannya. Malah, kajian mendapati Cendawan Susu Harimau yang dikulturkan mempunyai kandungan nutrisi yang lebih tinggi berbanding yang tumbuh meliar.
Jadi, untuk memudahkan orang ramai mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan,  Eskayvie Diffenz telah diformulasikan untuk memberikan kebaikan yang diperlukan.
Kebaikan Cendawan Susu Harimau:● Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
● Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
● Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 
● Menguatkan sistem imun badan dari jangkitan kuman dan virus.
● Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.


Buah Camu-Camu


Merupakan buah di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain dan ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren! Buah Camu-Camu ni telah digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu.


Disebabkan khasiatnya yang melimpah ruah inilah maka buah camu-camu ini mendapat jolokan Super Food.
Buah ini turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan merokok! Bukan hanya mengandungi Vitamin C, superfood ini mengandungi banyak mineral yang mampu menguatkan sistem imun badan seperti Zinc, Magnesium dan Manganese.


Kebaikan buah camu-camu ialah:● Menguatkan sistem imun
● Antioksidan dan anti-radang
● Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak
● Menstabilkan tekanan darah tinggi
● Merangsang penghasilan kolagen
● Mengawal gula darah


Vitamin C



Vitamin C merupakan nutrisi yang sangat diperlukan oleh badan pada setiap hari untuk memastikan sistem imun badan bekerja secara efisien. Pengambilan harian sangat disyorkan kerana ia tidak dapat dihasilkan dan disimpan oleh badan. 
Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga penting untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.


Vitamin D



Vitamin D ni sangat penting untuk mengawal selia sistem imun, membantu mengawal gula, darah dan kekuatan tulang. Walau bagaimana pun hampir 64.7% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin ini. 
Hanya 10-20% sumber Vitamin D mampu dicapai dari sumber makanan mendedahkan ramai individu kepada kekurangan Vitamin D.


KesimpulanEkzema merupakan penyakit yang tiada ubatnya. Ia hanya dapat dirawat untuk mencegah daripada semakin teruk. Pengambilan suplemen tambahan yang sesuai boleh membantu mencegah kekerapan keradangan demi meningkatkan jangka waktu kulit bebas ekzema. 



Eskayvie Diffenz antara suplemen tambahan yang amat sesuai diamalkan bagi mencegah ekzema daripada menjadi lebih teruk. Banyak dah testimoni dari pengguna Diffenz yang memberikan maklum balas yang positif selepas mengamalkannya.
Bagi memastikan imun badan dalam keadaan baik, pengambilan suplemen adalah penting dan terbukti berkesan. Kita perlu persiapkan diri dengan meningkatkan sistem imun bagi melawan serangan virus dan penyakit. Memang kita tidak dapat lari dari penyakit, namun kita tidak boleh berhenti ikhtiar dan berusaha untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik.



Untuk pengetahuan korang, Eskayvie juga ada perlindungan untuk anak-anak di bawah 5 tahun yang masih belum menerima vaksin iaitu Diffenz Junior. Dapatkan set keluarga Diffenz bersama Diffenz Junior untuk lindungi paru-paru serta tingkatkan sistem imunisasi badan anda dan yang tersayang.
Dapatkan Diffenz hari ini juga untuk perlindungan harian anda sekeluarga. Hanya serendah RM 60.00 sahaja sebotol. Yang penting kita ikhtiar yang terbaik untuk diri dan keluarga kita.
Korang boleh dapatkan Diffenz dan Diffenz Junior ni pada laman web dan media sosial dibawah.


Website: www.eskayvie.com 
Facebook: Eskayvie Malaysia 
https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official
Instagram: Eskayvie Malaysia  
https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_/ 


 
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ciksepet.com/2022/03/ekzema-penyakit-nampak-biasa-tapi-cukup.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dia Nak Mandi Jugak Tu Lelaki Nak Tunjuk Pacat Tapi Netizen Nampak Benda Lain

Hiburan Dia Nak Mandi Jugak Tu Lelaki Nak Tunjuk Pacat Tapi Netizen Nampak Benda Lain

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 194 hits
Baru baru ini tular di aplikasi video memaparkan seorang lelaki yang merakam kakinya dipenuhi pacat ketika sedang berehat di tepi sungai selepas hiking Menerusi video tersebut dia sempat menanggalkan kasut untuk menunjukkan jumlah pacat yan...
Hiburan Nak Tunjuk Resit Ke Kereta H Lelaki Kongsi Harga Lauk Sotong Rm100 Tapi Lain Pula Netizen Nampak

Hiburan Nak Tunjuk Resit Ke Kereta H Lelaki Kongsi Harga Lauk Sotong Rm100 Tapi Lain Pula Netizen Nampak

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 224 hits
Baru baru ini tular di laman satu ciapan daripada seorang pengguna yang berkongsi gambar resit makanan lauk sotong berharga RM100 Menerusi ciapan tersebut difahamkan lelaki itu makan disebuah restoran mamak terkenal dan mengambil dua pingga...
Tak Ada Masaiah Nak Tunjuk Tapi Masih Rahsiakan W Jah Bilal Ini Jawapan Pendirian Haris Buat Peminat

Tak Ada Masaiah Nak Tunjuk Tapi Masih Rahsiakan W Jah Bilal Ini Jawapan Pendirian Haris Buat Peminat

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 137 hits
Pasangan suami isteri Neelofa dan Haris sedang melewat1 fasa bahagia bergelar ibu dan bapa selepas kelah1ran anak sulung mereka pada 31 Januari lalu Namun selepas hampir sebulan dikurn1akan anak lelaki yang diberi nama Muhammad Bilal pasang...
Hiburan Cemana Boleh Masuk Netizen Pertikai Ina Naim Sakan Main Bowling Tapi Tak Vaksin

Hiburan Cemana Boleh Masuk Netizen Pertikai Ina Naim Sakan Main Bowling Tapi Tak Vaksin

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 249 hits
Setelah sekian lama mendiamkan diri dari media sosial isteri kepada penyanyi nasyid sensasi Suhaimi Saad iaitu Ina Naim terlihat sudah kembali aktif selepas membuka akaun TikTok baru baru ini Menerusi perkongsian video Ina di dalam platform...
9 Individu 3 Syarikat Saman Cimb Sebab Beku Akaun Tanpa Sebab Kukuh Tapi Cimb Tegas Pihaknya Bersedia Membela Diri

9 Individu 3 Syarikat Saman Cimb Sebab Beku Akaun Tanpa Sebab Kukuh Tapi Cimb Tegas Pihaknya Bersedia Membela Diri

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 212 hits
9 individu 3 syarikat saman CIMB sebab beku akaun tanpa sebab kukuh tapi CIMB tegas pihaknya bersedia membela diriSembilan individu dan tiga syarikat yang juga pemegang akaun CIMB Bank memfailkan saman terhadap bank itu berhubung pembekuan ...
Nak Buat Kek Pisang Coklat Moist Tapi Jadi Ala Brownies

Nak Buat Kek Pisang Coklat Moist Tapi Jadi Ala Brownies

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 125 hits
Mak bagi dua sikat pisang kapas Hampir habis sesisir dah dibuat cekodok Lebih tu nak buat apa pulak Tak kan nak cekodok je Jemu jugak Fikir punya fikir buat kek pisang coklat moist pun sedap jugak Lama tak buat kek pisang pun Risau jugak hi...
Dulu Tak Setuju Luahkan Kekecewaan Bila Ibu Pilih Duit Tapi Sekarang Abang Tangmo Pula Tarik Diri Dari Tuntut Keadilan

Dulu Tak Setuju Luahkan Kekecewaan Bila Ibu Pilih Duit Tapi Sekarang Abang Tangmo Pula Tarik Diri Dari Tuntut Keadilan

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 151 hits
Melihat perkembangan siasatan serta penemuan bukti baru di Sungai Chao Phraya oleh pasukan penyelam nampaknya kebenaran tentang kehilangan Mo dipercayai semakin menghampiri penghujung Terdahulu Panida Siriyudthayothin iaitu ibu kepada mendi...
Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 186 hits
MOHD SAYUTI OMARGelombang banjir yang melanda Kelantan khasnya di daerah bersempadan dengan Thailand mencabar minda semua orang untuk mencari solusi menyelesaikannya Banjir di Kelantan seakan akan menyamai pandemik Covid 19 yang ada gelomba...
Jadi Ibu Banyak Masa Kena Tahan Emosi Tapi Ganjarannya Paling Mulia Paling Penting Sabar

Jadi Ibu Banyak Masa Kena Tahan Emosi Tapi Ganjarannya Paling Mulia Paling Penting Sabar

papar berkaitan - pada 28/2/2022 - jumlah : 132 hits
Tugas seorang ibu bukan sahaja membesarkan anak tapi banyak lagi tugas sampingan yang kadang orang tak sedar Besarnya pengorbanan seorang ibu tiada bandingannya Oleh sebab itulah syurga terletak di bawah tapak kaki ibu Sebesar mana pun ujia...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Reaching Out

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Chinese Forces Apple To Remove Whatsapp Application And Threads In App Store

10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut