Ekzema Kronik 6 Bulan Stop Steroid Izin Allah Sembuh Bapa Kongsi Rawatan Anaknya


Kulit merah berair, jika cuaca panas anak mula menggaru. Bukan itu je, waktu tidur malam anak pun tak lena sebab gatal dan asyik merengek. Tompok-tompok merah ni bukan hanya pada bahagian muka, ada juga anak mengalaminya di siku, kaki, belakang lutut dan beberapa anggota badan.

Bila bawa jumpa doktor, ini adalah tanda ekzema dan perlu dirawat agar keadaan lebih terkawal dan tak menganggu perkembangan anak. Seperti yang dikongsikan oleh seorang bapa, Mohd Yazid Ismail, kisah anak lelakinya yang mengalami ekzema kronik dan sekarang dah bebas boleh dijadikan panduan untuk ibu bapa lain.

Jangan bergantung pada ubat steroid
Ubat steroid jangan guna lama-lama. Pakai seminggu dua minggu je. Untuk jangka masa panjang ia akan beri kesan yang buruk.

Tapi ramai guna dalam jangka masa yang lama. Malah ada orang pakai sampai bertahun-tahun. Kebanyakan ubat yang diberikan oleh hospital dan klinik setiap kali rawatan eczema adalah ubat steroid, sebab tu ramai guna sampai bertahun-tahun. Ubat bersambung setiap kali ke klinik.
Macam tu juga kami dulu-dulu, sebab dah tak tahan sedih tengok anak menderita, kami guna ubat steroid yang doktor bagi. Tapi eczema reda sekejap je, lepas tu naik makin teruk. Kemudian tukar ubat steroid lain yang makin tinggi dos. Kesan buruknya kulit Saeed makin nipis dan eczema bertambah parah.

Rupanya steroid sekadar mengawal simptom ia tak menyembuhkan. Nak sembuh eczema kena rawat dari dalam, kena guna makanan sebagai ubat. Ilmu pemakanan memang kena belajar betul-betul. Ubat sapuan hanyalah untuk mengawal luaran sahaja.
Tukar pada produk natural
Bila tengok keadaan makin tak elok, kami insaf tak nak guna ubat steroid dah. Cari product natural sahaja untuk mengawal eczema Saeed.

Sanggup pergi jauh dari Nilai ke Rawang sebab nak beli product natural dari orang kat sana. Harga memang mahal berbanding ubat steroid. Tapi dah bertekad nak berusaha dengan bahan natural dan dengan ilmu pemakanan.
Selepas 6 bulan tinggalkan steroid, izin Allah sembuh
Alhamdulillah selepas 6 bulan tinggalkan steroid, eczema Saeed sembuh. Saeed diuji dengan eczema sejak umur 2 bulan dan sembuh ketika umur 16 bulan.

Walaupun ramai cakap eczema susah nak sembuh dan makan masa hingga anak masuk sekolah baru sembuh, tapi Saeed sembuh sebelum umur 2 tahun alhamdulillah. Eczema Saeed bukan jenis mild, tapi jenis yang teruk.
Pengalaman susah nak dapatkan ubat natural tu memang kami akan ingat sampai bila-bila. Kami rasa perlu ada usaha untuk memudahkan orang ramai mendapatkan product natural. Alhamdulillah sekarang mama Saeed, Widyana Ali bersama kawan-kawannya ada mengeluarkan natural product Honey & Olive Baby (HOB) untuk bantu masalah pengidap eczema.
Keadaan Saeed sekarang yang dah bebas ekzema dan membesar dengan sihat Widyana juga banyak share di Facebook menu makanan yang diberikan kepada Saeed.
Boleh tengok di FB Widyana Ali untuk tahu tentang pengalaman menyembuhkan anak eczema. Semoga usaha yang dibuat oleh Widyana dapat membantu ramai orang.
Kredit: Mohd Yazid Ismail & Widyana Ali
Mama jom rileks jap, klik link ni!

KELAS ONLINE BREASTFEEDING PERCUMA dengan daftar Pa&Ma BF VIP Eksklusif member! Hanya RM20 sahaja. Daftar https://toko.ideaktiv.com/product/pama-bf-vip-eksklusif/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Ekzema Kronik, 6 Bulan ‘Stop’ Steroid, Izin Allah Sembuh! Bapa Kongsi Rawatan Anaknya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ekzema-kronik-6-bulan-stop-steroid-izin-allah-sembuh-bapa-kongsi-rawatan-anaknya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Tiri Ditahan Cucuh Puntung Rokok Tumbuk Muka Anak 16 Bulan

Bapa Tiri Ditahan Cucuh Puntung Rokok Tumbuk Muka Anak 16 Bulan

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 382 hits
Bayi itu merupakan anak kandung kepada wanita berusia 17 tahun yang berkahwin dengan suspek lelaki kira kira lapan bulan lepas TAMPIN Polis menahan seorang lelaki yang tergamak menumbuk muka serta mencucuh puntung rokok pada anak tirinya ya...
Bayi 16 Bulan Ditumbuk Dicucuh Puntung Rokok Ditekap Seterika Oleh Ibu Dan Bapa Tiri

Bayi 16 Bulan Ditumbuk Dicucuh Puntung Rokok Ditekap Seterika Oleh Ibu Dan Bapa Tiri

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 215 hits
Gambar hiasan Bayi 16 bulan disyaki mangsa dera ibu dan bapa tiri Tampin Bukan sahaja ditumbuk pada muka malah seorang bayi berusia setahun empat bulan terpaksa menahan kesakitan apabila turut dicucuh puntung rokok Selain itu terdapat juga ...
Hiburan Saya Rindu Muka Mirip Rosyam Nor Wanita Sebak Kongsi Cerita Bapa Hilang

Hiburan Saya Rindu Muka Mirip Rosyam Nor Wanita Sebak Kongsi Cerita Bapa Hilang

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 202 hits
Sebagai seorang anak kehadiran ibu bapa merupakan perkara paling penting dalam hidup Ibu bapa merupakan orang pertama yang memberikan kasih sayang tanpa sebarang syarat kepada anak anaknya ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMalah ibu bapa juga ...
Allah Uji Aku Dengan 2 Kali D C Bulan Yang Sama

Allah Uji Aku Dengan 2 Kali D C Bulan Yang Sama

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 304 hits
Kisah keguguran ini aku tidak tahu ingin memulakan cerita dari mana Tapi apa yang pasti ianya mimpi ngeri buat kaum ibu dalam dunia ini Bertambah ngeri apabila rahimku terpaksa di cuci buat kali ke 2 pada bulan yang sama iaitu AUGUST 2021 C...
Vide0 8 Bulan Tak Balik Anak Buat Suprise Reaksi Ibu Bapa Undang Seb4k Alhamdulillah Hari Ini Balik Dengan Kejayaan

Vide0 8 Bulan Tak Balik Anak Buat Suprise Reaksi Ibu Bapa Undang Seb4k Alhamdulillah Hari Ini Balik Dengan Kejayaan

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 309 hits
Ker1nduan seorang ibu dan ayah akhirnya terubat selepas anak lelaki mereka pulang ke rumah dan membuat kejvtan Rata rata netizen yang melihat video tersebut akui sebak melihat reaksi berharga warga emas ini Kejutan untuk tokwan maktokMeneru...
Shuib Kongsi Baju Ayash Dekat Anak Anaknya Reaksi Uwais Buat Netizen Terharu

Shuib Kongsi Baju Ayash Dekat Anak Anaknya Reaksi Uwais Buat Netizen Terharu

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 225 hits
Semoga Ayash sentiasa sihat Hari berganti hari wab4k yang melanda negara kita mengancam banyak jiwa dan raga Ada yang telah menghadap ilahi gara gara jangk1tan ini Oleh itu sebagai masyarakat yang prihatin dan bertanggungjawab kita seharusn...
Advh Arrian Ni Style Ayah Menyanyi Ni Tomok Kongsi Gelagat Anaknya Menyanyi Sebijik Dia

Advh Arrian Ni Style Ayah Menyanyi Ni Tomok Kongsi Gelagat Anaknya Menyanyi Sebijik Dia

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 239 hits
Penyanyi Tomok berbangga apabila anak sulungnya Arrian Shah Akid 10 kini sudah pandai menyanyi sepertinya Menurut Tomok Arrian mudah dan cepat belajar Memang tidak din4fikan lagi anaknya seorang anak yang sangat bijak dan comel Tomok berkon...
Hampir 2 Bulan Jsad Anak Beium Dikebvmi Lbu Bapa Arwh Shahril

Hampir 2 Bulan Jsad Anak Beium Dikebvmi Lbu Bapa Arwh Shahril

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 223 hits
KUALA NERANG Sepasang suami isteri sedlh apabila jnazah anak lelakinya yang dipercayai ditemui Iemas di Sungai Kuala Pai di sini pada 27 Julai lalu beIum dapat dikebvmikan sehingga hari ini
Pakar Kongsi Tanda Kuku Dijangkiti Kulat Cara Rawatan Berkesan

Pakar Kongsi Tanda Kuku Dijangkiti Kulat Cara Rawatan Berkesan

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 338 hits
Doktor kuku saya ni dia tumbuh tak cantik Kenapa eh Saya pun periksa kuku dia satu persatu Rupa rupanya dia menghidapi onychomycosis atau jangkitan kulat pada kuku Tahu tak apa tanda tanda jangkitan kulat pada kuku Kuning gelap hitam Mengge...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote