Ekspo Hasil Suri Selangor Bantu Perkenal Produk Usahawan Wanita


SHAH ALAM, 7 MAC: Ekspo Hasil Suri Selangor 2020 (Hassel 2020) yang berlangsung di sini selama dua hari bermula hari ini sehingga esok merupakan satu platform bagi usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) wanita di negeri ini untuk memperkenalkan produk mereka bagi tujuan komersial.
EXCO Kesihatan, Kebajikan, Pemberdayaan Wanita Dan Keluarga, Dr Mariah Mahmud berkata ia merupakan langkah kerajaan negeri untuk memperkasakan golongan wanita di Selangor terutamanya mereka yang mempunyai masalah daripada segi sosio ekonomi.
Hassel 2020 disertai kira-kira 50 usahawan IKS wanita yang terdiri daripada golongan seperti ibu tunggal, orang kurang upaya dan golongan berpendapatan rendah (B40) seluruh Selangor.
“Di ekspo ini kita ada menjemput pemilik perniagaan ternama antaranya sebuah pusat membeli-belah terkemuka di Kuala Lumpur untuk mereka melihat produk-produk antaranya berkaitan batik, kain dan produk kulit yang berpotensi untuk dipasarkan di premis perniagaan mereka.
“Setakat ini juga kita sudah mendapat persetujuan daripada sebuah hotel terkemuka di Selangor untuk mempamerkan produk-produk ini dan perbincangan sedang dijalankan dengan lima buah hotel yang lain agar produk ini turut dipamerkan di hotel-hotel mereka,” katanya kepada pemberita semasa majlis perasmian expo berkenaan yang diadakan di Pusat Konvensyen Shah Alam.
Mariah berkata, melihat kepada sambutan daripada usahawan dan semua pihak terlibat, pihaknya tidak menolak kemungkinan menjadikan ekspo berkenaan sebagai program tahunan di bawah Portfolio Pemberdayaan Wanita dan Keluarga Negeri Selangor.
“Adalah diharapkan, penganjuran ekspo ini akan menjadi salah satu platform dan jalan untuk kita menuju matlamat yang telah digariskan di dalam Dasar Wanita Selangor,” katanya.
Menurutnya, kerajaan negeri tidak mahu hanya mengatur program yang melibatkan pemberian semata-mata tetapi mahu mengubahnya kepada program yang bersifat pemberdayaan kepada golongan wanita di negeri ini agar mereka boleh keluar daripada kepompong kemiskinan.
Beliau berkata IKS merupakan tulang belakang ekonomi Malaysia, dengan kira-kira 99 peratus perniagaan di negara ini berada dalam kategori IKS.
“ Daripada jumlah tersebut, sekitar 20 peratus perniagaan dimiliki, dikendalikan atau dikelolakan oleh wanita, oleh itu, dengan meningkatkan penyertaan wanita dalam sektor ini, kita boleh membawa pertumbuhan yang ketara dalam ekonomi kita,” katanya.
– BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/03/ekspo-hasil-suri-selangor-bantu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lebih 1 Juta Wanita Umur Lebih 30 Tahun Masih Bujang Di Selangor

Lebih 1 Juta Wanita Umur Lebih 30 Tahun Masih Bujang Di Selangor

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 566 hits
PERUBAHAN sosial tekanan pekerjaan dan ekonomi yang stabil untuk hidup bersendiri menyebabkan trend kahwin lewat terutamanya di bandar bandar besar Malaysia semakin meruncing Trend bujang senja ibu kota paling menakutkan apabila berdasarkan...
Produk Baru Jam Tangan Solat Untuk Wanita Fully Leather Tahu

Produk Baru Jam Tangan Solat Untuk Wanita Fully Leather Tahu

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 678 hits
Jam Tangan Solat Digital khas buat kaum wanita Waahh teruja sungguh kan Kita ni wanita memang suka apa sahaja produk yang didatangkan khas buat diri kita Bukan apa Wanita ni sesekali sekala perlu dihargai dengan produk yang exclusive dan di...
Minyak Bidara Nurc Produk Muslim Jom Support Usahawan Baru

Minyak Bidara Nurc Produk Muslim Jom Support Usahawan Baru

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 944 hits
Assalamualaikum Produk ke 2 keluaran NurC Minyak Bidara Minyak Bidara aromaterapi amat berkesan bagimengatasi masalah mengantuk sakit kepala selesema sakit gigi resdung batuk gatal kulit terkena gigitan serangga muntah kembung perut serta t...
Bisnis Stnk Dan Bpkb Hasil Kejahatan Seorang Residivis Wanita Ditangkap

Bisnis Stnk Dan Bpkb Hasil Kejahatan Seorang Residivis Wanita Ditangkap

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 135 hits
Seakan tidak jera mendekam di balik jeruji besi lantaran memalsukan dokumen kependudukan perempuan berinisial N kembali melakukan tindak kejahatan saat baru saja menghirup udara kebebasan pada November 2019
Hampir 2 Juta Wanita Berusia Lebih 30 Tahun Di Johor Dan Selangor Masih Belum Berkahwin

Hampir 2 Juta Wanita Berusia Lebih 30 Tahun Di Johor Dan Selangor Masih Belum Berkahwin

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 293 hits
Dalam masyarakat Melayu tradisional wanita yang sudah berusia namun masih tidak berkahwin bisanya akan digelar anak dara tua ataupun andartu Istilah ini bukanlah sesuatu yang janggal malah ia turut dimuatkan dalam Kamus Dewan Edisi Keempat ...
Perghhh Kaki Atas Kepala Dua Wanita Buat Hal Dalam Pesawat Dimalukan Di Media Sosial

Perghhh Kaki Atas Kepala Dua Wanita Buat Hal Dalam Pesawat Dimalukan Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 734 hits
Kaki atas kepala dua wanita buat hal dalam pesawat dimalukan di media sosial Aksi dua wanita itu yang menerima kecaman ramai APABILA menaiki penerbangan kita pastinya mengharapkan perjalanan itu selamat tiba ke destinasi Malah kita juga mah...
Hannah Yeoh Marina Hina Lantikan Pas Ke Kementerian Wanita

Hannah Yeoh Marina Hina Lantikan Pas Ke Kementerian Wanita

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 306 hits
Hannah Yeoh Marina bidas lantikan baru kementerian wanita Bekas timbalan menteri pembangunan wanita keluarga dan masyarakat Hannah Yeoh membidas lantikan baru untuk memimpin kementerian tersebut Dalam satu hantaran di Twitter beliau berkata...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris