Eina Azman Cari Keluarga Adik Sakit Kulit Serius


BIARPUN tidak menyatakan tujuannya, namun usaha pelakon Datin Paduka Eina Azman untuk mencari keluarga dua beradik yang menghidapi penyakit kulit dipuji ramai.
Menerusi Instagram miliknya, Eina atau nama sebenarnya Ainur Syakina Azman, 23, bertanya kepada mana-mana pengikut Instagramnya yang mempunyai nombor pasangan suami isteri, Shahrul Azmi Aziz dan Nurul Ain yang terpaksa menyara dua anak mempunyai penyakit kulit serius berbekalkan gaji RM850 sebulan.
Assalamualaikum. Siapa ada contact kakak ini? Tolong… kongsi dengan saya,” tulisnya ringkas.
Sebelum ini, kisah dua beradik Lela Safiya dan Muhammad Nayl Safiy Shahrul Azmi yang kini berusia enam bulan, disahkan menghidapi ekzema.
Keadaan Nayl Safiy lebih serius berbanding kakaknya apabila badannya kudis menyebabkan kegatalan.
Lebih memilukan, mereka terpaksa bergantung dengan sumber pendapatan sebanyak RM850 sebulan, kerana bapa mereka hanya bekerja sebagai kelindan lori.
Tular sebelum ini dengan Hanya Berbekalkan Gaji Suami RM850 Sebulan Untuk Sara Dua Anak Hidap Penyakit Kulit

Hati ibu mana tak sedih apabila kedua-dua anaknya menghidap penyakit kulit serius (ekzema). Paling memilukan apabila mereka dipandang jijik kerana dianggap sebagai pembawa penyakit berjangkit.
Menurut ibunya, doktor mendakwa masalah itu disebabkan demam campak dan akan pulih dalam tempoh beberapa minggu saja. Namun sehingga kini, masalah ini sudah berlarutan selama setahun.
Penyakit semakin serius
Masalah sama dihadapi adik Lela Safiya, Muhammad Nayl Safiy Shahrul Azmi yang kini berusia enam bulan, sejak dua bulan lalu. Keadaannya lebih serius berbanding kakaknya apabila badan Muhammad Nayl Safiy dipenuhi kudis menyebabkan kegatalan.
Menerusi Harian Metro, doktor mengesan kudis di telinga dan muka anak sulungnya ketika kanak-kanak itu mengambil suntikan vaksin sewaktu usianya dua bulan. Masalah kulit dialami Lela Safiya yang semakin serius menyebabkan die tertekan, ditambah pula dengan tohmahan orang ramai.
Tidak tahan dengan tohmahan itu, tiga beranak itu hanya mampu memencilkan diri dan menghabiskan sebahagian besar masa mereka setiap hari di dalam rumah sahaja.
Lebih setahun berlarutan masalah kulit
Kalau demam campak, kenapa sampai sekarang masih belum baik? Masalah kulit Lela Safiya sudah berlarutan lebih setahun manakala Muhammad Nayl Safiy, pula sudah lebih dua bulan, namun tidak menunjukkan sebarang tanda akan pulih. Fikiran saya menjadi buntu, kalau dibawa ke hospital pasti jawapan diberikan doktor sama.
Saya bercadang mahu rujuk anak ke pakar kulit, tapi kos perubatan tinggi membantutkan hasrat itu. Memang saya ada ekzema tapi saya khuatir masalah kulit dialami anak disebabkan penyakit lain.
Selain itu, kehidupan tiga beranak ini lebih malang apabila hanya mampu bergantung kepada sumber pendapatan suami, Shahrul Azmi Aziz sebanyak RM850 sebulan yang bekerja sebagai kelindan lori.
Rela berlapar nak rawat anak

Pernah suatu ketika saya terpaksa menebalkan muka untuk meminjam wang daripada ibu saudara dan adik-beradik semata-mata mahu beli ubat serta makanan untuk anak. Sebagai ibu, saya rela berlapar dan mendahulukan keperluan anak termasuk membeli ubat untuk mereka.
Saya tak sanggup melihat anak merengek kerana kegatalan akibat kudis pada badan. Sebelum ini, saya memohon meminta bantuan daripada pihak berkaitan bagi menampung perbelanjaan dan kos rawatan anak, namun ditolak, jadi saya serik untuk hantar permohonan lagi.
Tidak cukup dengan itu, Nurul Ain yang juga menghadapi masalah penglihatan mendakwa tidak menerima sebarang bantuan daripada mana-mana agensi kerajaan dan mengharapkan kepada pendapatan suami sepenuhnya untuk meneruskan kehidupan.
Masalah kesihatan kedua-dua anaknya hanya berbekalkan ihsan segelintir jiran dan saudara-mara yang tampil hulurkan bantuan.
Tak sanggup lihat mereka nangis dan rengek

Kalau boleh saya tak nak meminta-minta atau meraih simpati daripada orang ramai, mungkin ada insan lain lebih susah berbanding kami.
Apa yang amat saya harapkan sekarang ini adalah dua beradik ini pulih semula, tak sanggup lagi melihat mereka merengek dan menangis akibat masalah kulit dialami.
Meskipun diduga dengan pelbagai penyakit namun dia bersyukur masih mampu meneruskan kehidupan dan mengharapkan orang ramai dapat mendoakan serta berkongsi pengalaman bagi memulihkan kembali dua anaknya.
Apa yang amat saya harapkan sekarang ini adalah dua beradik ini pulih semula, tak sanggup lagi melihat mereka merengek dan menangis akibat masalah kulit dialami.
Orang ramai mahu membantu meringankan beban keluarga ini boleh menghulurkan sumbangan menerusi akaun Maybank 162085464155 Nurul Ain Abdullah.
Sumber : sinar harian dan Harian Metro
The post Eina Azman cari keluarga adik sakit kulit serius appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/17/eina-azman-cari-keluarga-adik-sakit-kulit-serius/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sedih Sangat Tengok Anak Anak Kak Nurul Menangis Tahan Sakit Eina Azman

Sedih Sangat Tengok Anak Anak Kak Nurul Menangis Tahan Sakit Eina Azman

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 368 hits
Sebelum ini tular di media sosial derita dua beradik menghidap penyakit kulit Kisah yang menimpa keluarga ini berjaya menarik perhatian ramai netizen termasuk pelakon Datin Eina Azman Terbaru menerusi Berita Harian Datin Eina Azman membantu...
Pelaku Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi Sakit Hati Karena Saat Tidur Dibangunkan Pakai Kaki

Pelaku Pembunuhan Satu Keluarga Di Bekasi Sakit Hati Karena Saat Tidur Dibangunkan Pakai Kaki

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 266 hits
Polisi berhasil mengungkap motif pembunuhan yang dilakukan Haris Simamora terhadap keluarga Diperum Nainggolan Ternyata HS sakit hati karena pekerjaannya sebagai penjaga kosan diambil oleh Diperum Nainggolan Pemilik kosan itu sendiri adalah...
Semua Adik Beradik Ayah Hamba Dadah Sampai Mak Larikan Diri Tinggal Keluarga Sebab Tak Tahan

Semua Adik Beradik Ayah Hamba Dadah Sampai Mak Larikan Diri Tinggal Keluarga Sebab Tak Tahan

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 658 hits
Pergi ke sekolah cuma dengan pakai beg plastik dengan sebatang pen semata mata Itulah realiti dilalui oleh seorang pelajar yang terabai kehidupannya dek kerana keluarga yang porak peranda Menurut satu perkongsian daripada dekat Twitter pela...
Cari Linggis Dipakai Bunuh 1 Keluarga Di Bekasi 6 Penyelam Sisir Sungai Kalimalang

Cari Linggis Dipakai Bunuh 1 Keluarga Di Bekasi 6 Penyelam Sisir Sungai Kalimalang

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 250 hits
Linggis tersebut digunakan tersangka Haris Simamora untuk membunuh keluarga Gaban Diperum Carles Nainggolan
Penyelam Masih Cari Linggis 80 Cm Dipakai Bunuh Keluarga Gaban Nainggolan

Penyelam Masih Cari Linggis 80 Cm Dipakai Bunuh Keluarga Gaban Nainggolan

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 212 hits
Tim akan berusaha mencari barang bukti itu Namun lanjut Argo jika memang tidak dapat ditemukan hari ini maka akan dilanjutkan hari berikutnya
Polisi Kesulitan Cari Linggis Yang Dipakai Membunuh Satu Keluarga Di Bekasi

Polisi Kesulitan Cari Linggis Yang Dipakai Membunuh Satu Keluarga Di Bekasi

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 191 hits
Argo pun mengungkapkan kesulitan tim penyelam dalam mencari linggis yakni jarak pandang di dalam air Terlebih di air tersebut arusnya sangat cukup deras
Eina Azman Suami Bantu Dua Beradik Alami Ekzema Akan Hulur Bantu Setiap Bulan Sehingga Pulih

Eina Azman Suami Bantu Dua Beradik Alami Ekzema Akan Hulur Bantu Setiap Bulan Sehingga Pulih

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 646 hits
Hati seorang ibu mudah tersentuh melihat kanak kanak yang sakit Aktres Datin Paduka Eina Azman menghulurkan bantuan membantu menanggung kos rawatan dua adik beradik yang mengalami ekzema Apa yang dijadikan oleh ibu muda ini sangat baik dan ...
Eina Bawa Dua Beradik Dapatkan Rawatan Pakar Kulit

Eina Bawa Dua Beradik Dapatkan Rawatan Pakar Kulit

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 362 hits
KUALA LUMPUR Pelakon Datin Paduka Eina Azman bersyukur hasrat membantu dua beradik yang menghidap penyakit kulit serius dipermudahkan apabila dia berpeluang membawa mereka bertemu pakar sebentar tadi Eina berkata luahannya yang dimuat naik ...
Bersalin Bayi Lelaki Terbukti Lebih Sakit Berbanding Bayi Perempuan Kajian

Bersalin Bayi Lelaki Terbukti Lebih Sakit Berbanding Bayi Perempuan Kajian

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 490 hits
Setelah sembilan bulan dalam kandungan kini tiba masanya ibu melahirkan bayi dengan kontraksi yang sangat memenatkan dan terlampau teruk Ia sekaligus membuatkan sesetengah ibu trauma untuk mengandung lagi Tapi adakah anda tahu jantina bayi ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan