E Sports Malaysia Kerjasama Antara Yoodo Moontoon Dan Rsg My 2021


Yoodo dan e-sports memang sudah sinonim di Malaysia. Yoodo adalah Telco yang paling dominan dalam industri e-sports sejak beberapa tahun lalu. Paling menarik, untuk tahun 2021 Yoodo semakin kukuh bertapak selaku Telco terbaik di Malaysia dengan beberapa kerjasama yang baru diumumkan baru-baru ini. Aku nak ambil kesempatan ni untuk mengucapkan tahniah kepada pihak Yoodo kerana berjaya mencungkil bakat-bakat muda dalam arena e-sports di Malaysia untuk mara lebih tinggi dan mengharumkan nama negara di peringkat antarabangsa. 

Yoodo telah mengumumkan kerjasama baru bersama Moonton & RSG MY. Untuk tahun 2021. Yoodo akan menajadi penaja untuk Kejohanan Baru dan juga menjadi penaja bagi beberapa Pasukan e-sport baru. Seperti yang kita tahu, Yoodo Gank adalah antara bakat yang telah dicungkil oleh pihak Yoodo yang menjadi pasukan rasmi tajaan Yoodo sejak beberapa tahun lepas. Untuk tahun 2021, pihak Yoodo telah mengumumkan senarai pemain baru untuk membarisi pasukan Yoodo Gank. 

Yoodo adalah telco mudah alih digital pertama di Malaysia yang menawarkan perkhidmatan untuk pelanggan pilih sendiri kadar penggunaan dan bayaran bulanan mengikut pilihan yang kita pilih. Pendekatan sebegini memudahkan pengguna yang memerlukan penggunaan data yang besar untuk kawal penggunaan mereka. Dalam dunia e-sports, Yoodo adalah telco yang paling dominan dan cukup sinonim dengan pelbagai acara menarik secara online pada masa kini. Terkini, Yoodo memperluaskan penglibatan mereka dalam e-sport dengan kerjasama strategik dengan pihak Moonton  iaitu syarikat pembangun permainan video popular dan penerbit Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) dan menjalin kerjasama baru dengan pihak RSG MY iaitu organisasi e-sports utama di Asia Tenggara untuk tahun 2021. 
Kolaborasi Yoodo Dan Moonton Untuk Mobile Legends: Bang Bang (MLBB)Yoodo mengumumkan bahawa sepanjang tahun 2021 ini akan bekerjasama dengan Moonton bagi melaksanakan pelbagai kejohanan untuk Mobile Legends: Bang Bang (MLBB). Kolaborasi ini akan dimulakan dengan Liga Pro MLBB (MPL) Musim 7 yang akan datang. Buat pertama kalinya mereka akan menampilkan liga khusus untuk Malaysia. Kemudian akan disusuli dengan kejohanan jemputan khas sebelum memulakan MPL Musim 8. Kemuncaknya, mereka akan turut serta dalam Kejuaraan Dunia MLBB M3 pada akhir tahun 2021. Siapa sangka kan? e-sport pun dah macam sukan-sukan besar yang lain seperti bola sepak, sepak takraw dan hoki. Jadi, untuk anak-anak muda yang suka main game, main dengan penuh kesungguhan. Semoga satu hari nanti, korang akan menjadi pelapis kepada barisan pemain ternama dalam arena e-sport

Jadual Kejohanan MPL 2021Untuk rujukan semua, terutama sekali kepada fan e-sport, disertakan Jadualm Kejohanan MPL 2021. Apa-apapun, aku nak ucapkan All The Best kepada semua team yang akan beraksi. 
MPL Season 7
Qualifiers: 5 February – 7 February 2021Regular season: 12 March – 18 April 2021Playoffs: 30 April – 2 May 2021
MSC/MPL Invitational
June – July 2021
MPL Season 8

Qualifiers: 16 July – 18 July 2021Regular season: 20 August – 3 October 2021Playoffs: 15 October – 17 October 2021 
M3 2021
November – December 2021
Kolaborasi Yoodo Dan RSG Malaysia Untuk MLBB & Call of Duty: MobileDalam masa yang sama, Yoodo juga  telah mengumumkan kerjasama strategik dengan RSG MY sebagai penaja utama buat pasukan RSG Mobile Legends dan RSG Call of Duty Mobile.

Bagi pasukan e-sports MLBB baru iaitu Yoodo RSG MLBB, mereka akan menjadi pencabar baru dalam arena persaingan MLBB. Pasukan Yoodo RSG Mobile Legends terdiri daripada Abdul Wandi (Logan), Ahmad Ali Huzaifi (Leixia), Jamil (Zaraki), Herwin (Rush), Isme Haqeem (Kaizer), Ealtond Rayner (Lolealz), Mohamad Amir Afdhal (Syno)


Kerjasama baru itu juga menyaksikan Yoodo memperluas penglibatan mereka dalam Call of Duty: Mobile dengan pengumuman pasukan Yoodo RSG CODM yang baru. Pasukan ini terdiri daripada RanGer Abdul Hakiem (RanGer), Farris Rauf (Edz), Muhammad Azri (AlphaRe), Ameer Imran (Raven) dan Muhammad Irfan Danial (Derp)

“Kami menyedari bahawa pasaran Malaysia untuk MLBB sedang berkembang pesat! Terdapat banyak pemain berbakat dan peminat yang bersemangat mencari aksi MLBB yang hebat. Kami sangat gembira dapat bekerjasama dengan Yoodo untuk memuaskan para pemain profesional dan peminat dengan kejuaraan yang luar biasa sepanjang 2021"
Michael Lin, Pengurus Pembangunan Perniagaan dan Pemasaran Esports untuk MPL MY.
“Kita semua berhubung dengan komuniti esports dengan cara unik untuk mencipta juara di semua pertandingan. Ketika memperluas kehadiran kami di Malaysia, jelas dari awal bahwa - dengan semangat mereka untuk sukan, Yoodo akan menjadi pasangan yang sempurna. Sekarang kami teruja untuk melihat bagaimana perkongsian ini dapat membawa pemain berbakat kami lebih jauh." 
Aiman ​​Wafiy, Pengurus Operasi di RSG MY

“Kita semua berhubung dengan komuniti esports dengan cara unik untuk mencipta juara di semua pertandingan. Ketika memperluas kehadiran kami di Malaysia, jelas dari awal bahwa - dengan semangat mereka untuk sukan, Yoodo akan menjadi pasangan yang sempurna. Sekarang kami teruja untuk melihat bagaimana perkongsian ini dapat membawa pemain berbakat kami lebih jauh." 
Aiman ​​Wafiy, Pengurus Operasi di RSG MY
New Line-Up Pasukan Yoodo GankYoodo telah mengumumkan barisan pemain baru pasukan e-sports PUBG MOBILE mereka yang sangat popular dan berjaya iaitu Yoodo Gank. Barisan baru menampilkan muka-muka baru seperti Azim Haris (Wrydep), Fairul Iskandar Putra (Putra), Lokman Hakim (Bravo) yang akan menyertai pasukan utama Abdul Azim Ikromi (Draxx) dan ketua pasukan Aiman Amirul (Man Parang)


"Kami sangat gembira menyambut Wrydep, Putra, dan Bravo di atas kapal Yoodo Gank. Pemain yang mahir ini telah menunjukkan komitmen luar biasa kepada pasukan dan mereka bekerja sangat keras di bawah pengawasan jurulatih kami Hahagus untuk mengembangkan kimia yang baik di antara mereka dan pemain yang ada, Draxx dan Manparang. Saya akan mengatakan bahawa Yoodo Gank sudah siap sepenuhnya dan bersedia untuk membawa kita beberapa detik kemenangan yang hebat tahun ini!"
Kevin Wong, Pengurus Pasukan Yoodo Gank dan CEO Wulf Esport

"Yoodo Gank telah menjadi salah satu pasukan PUBG MOBILE yang paling berjaya di Malaysia dan dengan daftar baru ini kami percaya pasukan ini hanya akan terus mencipta rekod baru dan membangun warisan mereka. Kami mengharapkan dinamik menarik yang akan dibawa oleh pemain baru bersama mereka dan mengucapkan selamat maju jaya kepada pasukan!"

Mr Chow Tuck Mun

(L-R) 1st row from the top: Abdul Wandi bin Abdul Kadir (Yoodo RSG MLBB, IGN: Logan); Hifadhi Hatha (Yoodo RSG MLBB Team Coach); Ameer Imran bin Zainal Azman (Yoodo RSG CODM, IGN: Raven); Izme Haqeem bin Hamsjid (Yoodo RSG MLBB, IGN: Kaizer)

(L-R) 2nd row from the top: Melvyn Lim (Yoodo Esports); Chow Tuck Mun (Head of Yoodo); Aiman Wafiy, Operational Manager at RSG MY; Arvin Danial (Yoodo Esports, Sports & Event)

(L-R) 3rd row from the top: Jamil bin Burolla (Yoodo RSG MLBB, IGN: Zaraki); Herwin bin Baharuddin (Yoodo RSG MLBB, IGN: Rush); Abdul Hakiem bin Tajudin (Yoodo RSG CODM, IGN: RanGer); Mohamad Amir Afdhal bin Ruzlan (Yoodo RSG MLBB, IGN: Syno)

(L-R) 4th row from the top: Ahmad Ali Huzaifi bin Abdullah Hazawi (Yoodo RSG MLBB, IGN: Leixia); Muhammad Irfan Danial bin Zapri (Yoodo RSG CODM, IGN: Derp); Farris Rauf (Yoodo RSG CODM, IGN: Edz); Muhammad Azri bin Adzlan (Yoodo RSG CODM, IGN: AlphaRie)
(L-R) 2nd row from the top: Melvyn Lim (Yoodo Esports); Chow Tuck Mun (Head of Yoodo); Aiman Wafiy,

(L-R) 1st row from the top: Azim Ikromi (Draxx); Agusalim Amran (Hahagus); Lokman Hakim (Bravo)
(L-R) 2nd row from the top: Arvin Danial (Yoodo Esports, Sports & Events); Chow Tuck Mun (Head of Yoodo); Kevin Wong (Yoodo Gank Manager & CEO of Wulf Esports)
(L-R) 3rd row from the top: Melvyn Lim (Yoodo Esports); Aiman Amirul (ManParang); Fairul Iskandar Putra (Putra)

(L-R) Michael Lin, Esports Business Development and Marketing Manager for MPL MY; Chow Tuck Mun, Head of Yoodo, take a photo at Yoodo’s 2021 esports announcement virtual event


Apapun, tahniah sekali lagi kepada Yoodo kerana terus memperluaskan penglibatan mereka dan melebarkan sayap mereka dalam arena e-sports. Semoga dengan usaha ini, secsra tidak langsung akan memberi perangsang kepada semua pasukan yang terlibat untuk terus mengorak langkah menjadi yang pasukan terbaik di peringkat antarabngsa. Untuk pasukan RSG Mobile Legends, RSG Call of Duty Mobile dan Yoodo Gank, kami rakyat Malaysia mendoakan kejayaan anda. Best of luck!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penaberkala.com/2021/02/e-sports-malaysia-kerjasama-antara.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/eBUqd+(VISIBLE+VOICE)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Yoodo Umum Kerjasama Baru Dengan Moonton Rsg My Serta Pemain Baru Untuk Yoodo Gank

Yoodo Umum Kerjasama Baru Dengan Moonton Rsg My Serta Pemain Baru Untuk Yoodo Gank

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 282 hits
Yoodo Umum Kerjasama Baru Dengan Moonton RSG MY Serta Pemain Baru Untuk Yoodo Gank Assalamualaikum semua Baru baru ni sis berkesempatan untuk menghadiri Majlis Pengumuman Istimewa yang dianjurkan oleh Yoodo Apa yang menariknya majlis ini di...
Moonton Rsg My Team E Sport Kerjasama Terbaru Yoodo

Moonton Rsg My Team E Sport Kerjasama Terbaru Yoodo

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 356 hits
Moonton RSG MY Team E Sport Kerjasama Terbaru Yoodo Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah untuk entri kali ini saya ingin ...
5423 Ppim Beramal Membantu Asnaf Di Selising Utusan Malaysia 17 02 2021

5423 Ppim Beramal Membantu Asnaf Di Selising Utusan Malaysia 17 02 2021

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 260 hits
PERSATUAN Pengguna Islam Malaysia dan Kelab Gempur Rimba Extrem tampil membantu penduduk Selising Pasir Puteh yang terkesan dengan pandemik Covid 19 dan musibah banjir baru baru ini Ketua Operasi Unit Kebajikan PPIM Siti Khadijah Hassan Ber...
Polemik Konspirasi Di Sebalik Pelanjutan Jendela Perpindahan Liga Malaysia 2021

Polemik Konspirasi Di Sebalik Pelanjutan Jendela Perpindahan Liga Malaysia 2021

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 239 hits
Jika Liga Malaysia ini adalah sebuah produksi maka bolehlah kita anggap ia sebagai sebuah drama bersiri Setiap tahun adalah musim baharu dan setiap bulan yang dilalui di setiap pertandingan liga Piala FA atau pun Piala Malaysia adalah siri ...
30 Mommy Blogger Malaysia Paling Best Tahun 2021

30 Mommy Blogger Malaysia Paling Best Tahun 2021

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 286 hits
Sebagai salah seorang malay parenting blog di Malaysia ini Syu banyak menerima soalan berbunyi lebih kurang begini do Mommy Bloggers make money Soalan ini kerapkali diajukan sama ada melalui DM di IG email dan malah juga whatsapp Jawapannya...
5428 I Sinar Ppim Nasihat Orang Ramai Hati Hati Elak Jadi Mangsa Scammer Malaysia Post 20 02 2021

5428 I Sinar Ppim Nasihat Orang Ramai Hati Hati Elak Jadi Mangsa Scammer Malaysia Post 20 02 2021

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 376 hits
PENCARUM Kumpulan Wang Simpanan Pekerja yang mengeluarkan caruman menerusi i Sinar dinasihatkan berhati hati dan memastikan kewangan digunakan sebaik mungkin bagi mengelak menjadi mangsa scammer dan skim cepat kaya Ketua Aktivis Persatuan P...
5409 Ahli Politik Wajar Contohi Dap Mca Ppim Malaysia Gazette 16 02 2021

5409 Ahli Politik Wajar Contohi Dap Mca Ppim Malaysia Gazette 16 02 2021

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 242 hits
KUALA LUMPUR Ahli politik Melayu wajar mencontohi DAP dan MCA kerana kedua dua parti itu tidak mencetuskan ketidakharmonian dalam kalangan kaum mereka Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Datuk Nadzim Johan berkata semua ahli pol...
5394 Bukan Setakat Daging Bidang Farmasi Pun Ada Kartel Ppim Malaysia Gazette 12 02 2021

5394 Bukan Setakat Daging Bidang Farmasi Pun Ada Kartel Ppim Malaysia Gazette 12 02 2021

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 286 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia hari ini mendedahkan terdapat kartel yang terlibat dalam bidang farmasi dan ubat ubatan negara Menurut ketua aktivisnya Datuk Nadzim Johan pihaknya diberitahu bahawa ada syarikat syarikat farma...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah