Dulu Gadis Ini Bahagia Cantik Comel Sekarang Hanya Mampu Panggil Mak


DULU GADIS INI BAHAGIA,CANTIK,COMEL. SEKARANG HANYA MAMPU PANGGIL “MAK”. Seringkali kita mendengar kisah ibu tiri yang memilih kasih terhadap anak tiri kerana anak itu bukan lahir dari rahimnya. Namun hakikatnya, ada ibu tiri yang penuh sifat kasih, yang ikhlas menjadi ibu pada anak-anak suaminya. Jauh sekali dilayan sebagai anak tiri bahkan kasih sayang yang dicurahkan selayaknya umpama anak kandung tidak terkurang sedikit pun.
Seperti kasih ibu tiri ini, Puan Marliani yang membesarkan anak tirinya selayaknya seorang ibu kandung sejak 14 tahun lalu. Namun, siapa sangka kebahagiaan itu tidak kekal lama apabila Nurul Natasha yang kini berumur 24 tahun menderita penyakit SLE sejak berusia 17 tahun. Kini dia hanya mampu terbaring lemah bergantung pada bantuan oksigen sepenuhnya untuk hidup.
Ibu tiri yang sering diberi pandangan negatif oleh sesetengah orang inilah yang bertungkus lumus menjaganya. Dengan linangan air mata, kata Puan Marliani kasih sayang pada anaknya ini tidak berbelah bahagi. Ikuti perkongsian seperti di bawah ini. Sebak!
Bismillah… Benar kasih ibu tiada galang gantinya namun selagi punya naluri seorang ibu.. kasih seorang ibu tiri juga tidak boleh dipertikaikan.
Menjaga Anak
Pn Marliani bt Zulkamel , seorang ibu tiri yang menjaga anak tirinya bagaikan anak kandung sendiri. Beliau mengahwini suaminya seorang duda yang kematian isteri ketika usianya 24 tahun. Dua tahun selepas berkahwin… anak tirinya, Nurul Natasha Binti Othman yang ketika itu berusia 9 tahun dan sebelum ini dijaga nenek diambil menetap bersamanya.
Bersama ayah Nurul pula, Pn Nani dikurniakan 5 orang anak yang masih kecil – kecil lagi. Segalanya indah belaka pada awalnya. Pendapatan ayahnya sebagai pemandu lori cukup untuk membuatkan mereka sekelurga hidup bahagia dan serba cukup.
Bagaimanapun ketika berusia 17 tahun, Nurul mulai jatuh sakit. Selepas SPM , dia melanjutkan pelajaran di sebuah IPTS di KL dan ketika di sana dia memaklumkan kepada ibu tirinya, badannya tiba-tiba bengkak dan sakit.– Iklan –
Dia di bawa pulang ke Sg Petani dan sejak itu.. dari hari ke hari keadaannya bertambah teruk. Dia terpaksa berhenti belajar bila akhirnya dia disahkan SLE. Apakah SLE?. Sistemik lupus eritematosus (SLE) atau lupus, adalah penyakit kronik “autoimmune” di mana antibodi seseorang bertindak-balas dengan tisu badan pesakit itu sendiri.
Ini menjejaskan beberapa bahagian sistem tubuh seperti kulit, sendi, buah pinggang, paru-paru, sistem saraf, atau organ-organ lain di dalam badan.
Kesihatan
Keadaan kesihatan Nurul menyebabkan kehidupan mereka telah berubah. Ayahnya tidak lagi bekerja seperti dahulu. Kalau dulu, dia menjadi pemandu sepenuh masa, kini dia bekerja mengikut gaji hari dan trip.
Semuanya kerana dia terpaksa berulang alik ke hospital membawa Nurul mendapatkan rawatan. Habis mereka bergolok bergadai demi merawat Nurul.
Dua tahun lalu , Nurul juga telah menjalani kemeoterapi sebanyak enam kali dan sejak itu keadaan kesihatannya semakin merosot hinggalah akhirnya sejak dua bulan yang lalu, dia hanya mampu terlantar dan memerlukan bantuan oksigen sepenuhnya .
Dia juga perlu menjalani pemeriksaan di hospital dua minggu sekali. Dan sejak dua bulan lalu, ayahnya semakin kurang keluar bekerja kerana selalu saja terpaksa bekejar ke hospital tengah malam kerana keadaan Nurul yang semakin tenat.
Bagi ayahnya, Encik Othman
 
beliau rela mengepikan sementara kerjanya walaupun sedar risikonya mereka akan kesempitan kerana ingin memberikan yang terbaik buat Nurul. Jauh di sudut hatinya, sekiranya ditakdirkan Nurul pergi, sama seperti yang pernah dialami oleh arwah ibunya akibat sakit yang sama ini dulu.. sudah tiada penyesalan lagi di hatinya kerana telah berusaha memberikan yang terbaik buat Nurul.
Kasih si ibu tiri… sejak Nurul sakit bertahun-tahun, dialah yang menjaga Nurul di wad. Ayah Nurul menguruskan adik-adik di rumah. Kalau di rumah pula.. ibu tiri inilah yang memandikan, menyiapkan dan menyuapkan malah menguruskan segalanya untuk Nurul.
Bahkan dalam linangan air mata.. dia menyatakan kasih sayangnya pada Nurul tidak berbelah bahagia apatah lagi sejak terlantar … Nurul hanya mampu memanggil namanya . Semoga dengan tabung kita hari ini , dapat membantu keluarga Nurul yang benar-benar di tengah kegentingan ini menyediakan segala keperluannya termasuk sebuah kerusi roda selain keperluan utama susu dan lampin pakai buang.
Tabung ini akan ditutup dan post ini akan dipadam setelah jumlahnya mencukupi. Kita permudahkan orang .. InshaAllah akan ada insan yang Allah kirim untuk permudahkan kita satu hari nanti. Atas segala budi dan jasa ..hanya Allah sebagai saksi. Terima kasih. Wassalam
Sumber: Makcik bawang
The post DULU GADIS INI BAHAGIA,CANTIK,COMEL. SEKARANG HANYA MAMPU PANGGIL “MAK” appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/dulu-gadis-ini-bahagiacantikcomel-sekarang-hanya-mampu-panggil-mak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Perlu Membazir Hanya Buat Pelamin Diy Pengantin Ini Mampu Meraikan Hari Bahagia Jimat Dan Nampak Sungguh Cantik

Tidak Perlu Membazir Hanya Buat Pelamin Diy Pengantin Ini Mampu Meraikan Hari Bahagia Jimat Dan Nampak Sungguh Cantik

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 1991 hits
Setiap pasangan pengantin pasti mempunyai impian untuk mengadakan perkahwinan yang gah dan akan menghabiskan berpuluh ribu ringgit Tapi sebenarnya anda boleh berjimat untuk mengadakan majlis perkahwinan yang bermakna ini Pasangan mempelai N...
10 Gambar Anak Gadis Noniswara Erysha Emyra Yang Cantik Menawan Menggoda

10 Gambar Anak Gadis Noniswara Erysha Emyra Yang Cantik Menawan Menggoda

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 2319 hits
Nama Noniswara bukanlah asing dalam dunia lakonan Mesra disapa dengan panggilan Nonis dia juga sehingga kini masih aktif berlakon Selain drama Cinta Bukan Kristal Noniswara turut membintangi drama Cintaku Di Bumi Izmir Menerusi perkahwinan ...
Tiga Cara Seram Orang Dulu Dulu Guna Untuk Tahu Keperawanan Gadis

Tiga Cara Seram Orang Dulu Dulu Guna Untuk Tahu Keperawanan Gadis

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 218 hits
Rasanya isu dara dan keperawanan seseorang wanita ini sentiasa menjadi perhatian lebih lebih lagi apabila bercerita tentang hal yang bersangkut paut dengan isu pencarian pasangan ideal dalam kalangan lelaki di luar sana Namun ramai sebenarn...
Respek Cara Gadis Ini Urus Gaji Rm2 3k Sebulan Baki Hanya Tinggal Rm248 Untuk Keperluan Sendiri Rileks Media

Respek Cara Gadis Ini Urus Gaji Rm2 3k Sebulan Baki Hanya Tinggal Rm248 Untuk Keperluan Sendiri Rileks Media

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 435 hits
Celah Mana Nak Simpan RM1000 Assalamualaikum Terima kasih admin benarkan post ini berlalu di wall anda Straight to the point Tengok tajuk korang dah tau aku nak cerita apa Baru baru ni aku terbaca pasal budak ni gaji 1 6k tapi dapat simpan ...
Gaji Hanya Rm800 Sebulan Tapi Mampu Kumpul Rm12k Dalam 3 Bulan Biar Betul

Gaji Hanya Rm800 Sebulan Tapi Mampu Kumpul Rm12k Dalam 3 Bulan Biar Betul

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 476 hits
Wah cantiknya kasut kat kedai tu Bila tengok harga alamak mahalnya Ramai antara kita yang mengeluh apabila terpaksa mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk berbelanja sekarang ini Simpan RM12 000 3 bulan Dengan keadaan ekonomi yang memb...
Biodata Shuhanty Hanafiah Gadis Comel Finalis Dfkl

Biodata Shuhanty Hanafiah Gadis Comel Finalis Dfkl

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 1711 hits
Siapakah Shuhanty Hanafiah Gadis comel yang memiliki pakej lengkap bertubuh tinggi lampai dan wajah menawan ini adalah pelakon baru yang mula dikenali selepas menjadi antara 6 finalis Drama Festival Kuala Lumpur 2016 Antara drama lakonan Sh...
Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 1973 hits
Seorang gadis cantik menjadi tular di laman sosial gara gara mempunyai wajah seiras penyanyi popular Gadis yang dikenali sebagai Syaza Amira Azahar atau Mia pelajar semester akhir jurusan Corporate Communication di Kolej Universiti Poly Tec...
Mimpi Indah Murtaza Messi Hanya Sementara Dulu Terkenal Seluruh Dunia Kini Diburu Untuk Dibu Nuh

Mimpi Indah Murtaza Messi Hanya Sementara Dulu Terkenal Seluruh Dunia Kini Diburu Untuk Dibu Nuh

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 343 hits
Mimpi Indah Murtaza Messi Hanya Sementara Dulu Terkenal Seluruh Dunia Kini Diburu Untuk Dibu nuh Serangan Taliban telah memaksa peminat muda Lionel Messi Murtaza Ahmadi dan keluarganya untuk melarikan diri dari rumah mereka di selatan Afgha...
Gadis Ini Dikatakan Paling Cantik Di Dunia Namun Lelaki Jangan Tengok Foto Terakhir Sebab Akan Kecewa

Gadis Ini Dikatakan Paling Cantik Di Dunia Namun Lelaki Jangan Tengok Foto Terakhir Sebab Akan Kecewa

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 569 hits
Tidak dapat dinafikan media sosial adalah tempat untuk kita bertemu dengan orang ramai Bermula dari yang kita tahu tidak tahu walaupun sehingga itu bukan pemikiran untuk kita tahu Sebagai contoh seperti ini yang sebelum ini biasa dengan Mpo...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024