Dulu Berhutang Kini Jutawan Apakah Rahsia Kejayaan Mereka


Dulu Berhutang Kini Jutawan - Apakah Rahsia Kejayaan Mereka? | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Melakar kejayaan hasil penat lelah dalam dunia perniagaan yang diusahakan tanpa mengenal erti putus asa adalah amat manis rasanya. Siapa pernah merasa dan siapa mahu merasa? Pastinya tiada siapa yang mahu gagal dalam apa jua yang diusahakan. Tetapi berapa ramaikah yang mampu bangkit kembali dari sebuah kegagalan? Gagal itu adalah sesuatu yang normal, kita sebagai manusia memang akan melaluinya walaupun dalam pelbagai segi kehidupan. Itu semua terpulang pada tindakan masing-masing. Banyak cara dan tips untuk kita bangkit dari kegagalan. Kegagalan hari ini bukanlah pengakhiran untuk kita berjaya pada masa hadapan.

Untuk bangkit semestinya kita perlukan sesuatu yang positif untuk terus maju. Selain mendapat kata-kata motivasi untuk bangkit, sesetengah orang mengambil contoh seseorang yang sudah berjaya sebagai idola. Tapi tak kisahlah macam mana pun, asalkan benda baik kita jadikan pedoman yang tak elok kita jadikan sempadan.


Dulu Berhutang Kini Jutawan - Apakah Rahsia Kejayaan IDW Design & Build?Bila menyentuh bab contoh atau inspirasi, di sini Sha ingin berkongsi kisah salah seorang usahawan yang telah berjaya setelah menempuh pelbagai rintangan. Daripada hidup dikelilingi hutang, kini bergelar usahawan berjaya dalam bidang mereka. Sebenarnya Sha pernah berkongsi tentang perkhidmatan mereka iaitu perkhidmatan reka bentuk dalaman seluruh Malaysia yang dimiliki oleh pasangan Tuan Lokman Hakim dan Puan  Rabiatul Adawiyah daripada IDW Design & Build.


Cabaran Membina Perniagaan Di Usia MudaSyarikat pembinaan dan reka bentuk dalaman, IDW Design & Build (IDW) bermula pada tahun 2007 oleh Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah, semasa masing-masing berumur 21 tahun. Ketika itu mereka baru sahaja menamatkan pengajian di peringkat Diploma Reka Bentuk Dalaman dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam. 


Disebabkan kurang pengalaman dan faktor umur yang masih muda, pasangan ini seringkali ditipu oleh kontraktor dan berhadapan dengan bebanan hutang. Tekad dan keazaman yang kuat menjadi pembakar semangat buat pasangan ini menyambung pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana, dan seterusnya ke peringkat Sarjana. Dalam masa yang sama menguruskan perniagaan IDW. 
Lokman Hakim sebagai Pengarah Urusan IDW pernah digagalkan oleh pensyarah dalam salah satu subjek di Sarjana akibat kurang memberikan komitmen masa dalam pembelajaran. Pasangan ini juga terus berhadapan dengan kontraktor yang seringkali mengambil kesempatan, dan akibatnya mereka terpaksa menanggung kerugian.
Mengharungi Cabaran Membina Empayar Perniagaan IDWPasangan ini mendirikan rumah tangga pada tahun 2012 setelah mengharungi pelbagai onak dan duri dalam dunia perniagaan. Mereka meneruskan tekad untuk membina empayar IDW walaupun terus berdepan pelbagai cabaran dan rintangan serta menanggung liabiliti hutang akibat ditipu oleh kontraktor. Mereka juga pernah merasai pengalaman diacu pistol. Fuhh.. pengalaman yang cukup ngeri.



Sekitar tahun 2014 IDW hanya mampu membuat jualan sebanyak setengah juta sahaja untuk setahun. Jika melihat kepada jenis perniagaan, hasil jualan ini hanyalah cukup-cukup makan. Tambah pula dengan masalah-masalah lain yang timbul seperti kereta rosak dan terpaksa keluar masuk hospital kerana diuji dengan anak sakit. Semua ini telah membuatkan banyak projek terbengkalai.
Kembali Bangkit Daripada Bisnes Cukup MakanSehinggalah tahun 2016, syarikat IDW semakin berkembang. Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah merasa terlalu selesa dengan jualan yang dicapai, sehingga banyak projek tidak dapat disiapkan. Akhirnya mereka sertai IMKK kedua dan seterusnya memohon program Titan di richworks academy. Selepas sebulan menyertai Titan, mereka banyak membuat tindakan luar biasa. Jika sebelum ini kereta pun tak berapa ok, kini mereka mampu memiliki kereta BMW. Mereka juga sudah mampu mengambil pekerja hampir setiap bulan bagi menampung keperluan syarikat. 
Pada tahun yang sama juga Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah dapat menunaikan haji dan melancong ke Switzerland juga ke Sontorini. Jualan setahun mereka telah meningkat hingga mencapai 7 angka berbanding tahun sebelumnya.
Berada di dalam titanium circle telah membuatkan Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah terus bersemangat untuk menjadi anak murid Dr.Azizan. Mereka kembali menguatkan team, berbekalkan moto syarikat iaitu transforming space transforming live mereka melakukan satu rombakan yang menjadikan sistem mereka lebih sistematik. Berkat berguru, akhirnya semua kerja berjaya diuruskan oleh Team IDW. Dari C-suite, Senior Leadership hingga IDW Avengers kini semuanya semakin terurus.
Terus Bertahan Di Situasi PandemikBermula tahun 2020 hingga kini negara masih di dalam pandemik covid-19, banyak kerja-kerja pembinaan tidak dapat dijalankan. Tetapi Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah tidak pernah berputus asa. Mereka mengambil jalan dengan mendigitalkan bisnes mereka daripada pembinaan kepada penjualan buku design secara online. Walaupun hanya secara online, mereka berjaya menghasilkan jualan mencecah belasan juta pada tahun 2020.


Rahsia Kejayaan MerekaAgak luar biasa kerana bukan mudah mahu meneruskan perniagaan dengan kekangan yang ada. Tetapi mereka memilih circle dan mentor yang betul. Hasil bimbingan dan semangat mereka sendiri kini mereka mampu tersenyum. Bila baca kisah mereka ini, Sha percaya kita pun boleh berjaya dalam bidang masing-masing kan? Hasil tangan mereka juga banyak diguna pakai oleh artis-artis tanah air tau! Korang pun boleh survey rekaan dalaman yang mereka hasilkan di instagram mereka, mereka juga selalu buat live instagram berkongsi tips-tips rekaan dalam.
100 Usahawan Bakal Berkongsi Kisah Di Sebalik Kejayaan MerekaUntuk pengetahuan korang, IDW Design & Build hanyalah salah satu contoh yang kita boleh jadikan inspirasi, kerana kejayaan tak akan datang bergolek tanpa sebarang jatuh bangun. Untuk kita lebih bersemangat untuk bangkit, Sha nak ajak korang ikut jejak langkah mereka ini. Pertama sekali jom kita join Program Titan Summit, yang mana kita akan mendengar pengalaman 100 orang usahawan terkenal di Malaysia akan berkongsi rahsia kejayaan mereka dalam perniagaan dan bidang masing-masing. Tambah pula Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah adalah salah satu dalam senarai titan.
Sudah menjadi asam garam dalam perniagaan pasti ada jatuh bangun kan? Daripada kosong, mereka terus bangun dan mencapai tujuh angka jualan. Macam tak percaya, tapi mereka sudah buktikan bahawa tiada yang mustahil.
Berapa harga kelas Dr.Azizan Osman 2021? Korang jangan risau lagi tentang kos program, sebabnya program ini ditaja sepenuhnya oleh Richworks. Program ini akan dijalankan secara maya pada 24 hingga 26 sepetember 2021 yang mana terbuka kepada semua usahawan juga bakal usahawan. 100 usahawan yang bakal berkongsi dengan korang ini adalah sebahagian daripada anak didik Dr.Azizan Osman. Mungkin dalam ramai-ramai usahawan ini korang dah biasa sangat lihat jenama mereka di merata alam.
Ketahui Kisah Benar Kejayaan 100 Usahawan Berjaya Malaysia





Pastinya korang mahu sertai Sha untuk mengenali usahawan-usahawan ini dan mendengar sendiri kisah daripada mulut mereka sendiri bukan? Jangan buang masa, jom join Program Titan Summit 2021 dengan mendaftar di lama ini https://richworks.com/titansummit. InsyaAllah mudah-mudahan dengan perkongsian mereka selama 3 hari ini dapat menyuntik semangat dalam diri kita untuk terus bangkit. Yang baru nak mula berniaga pun elok sangat join kelas usahawan sebegini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shalimaryusof.com/2021/09/dulu-berhutang-kini-jutawan-apakah-rahsia-kejayaan-mereka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Titan Summit 100 Usahawan Jutawan Kongsi Rahsia Kejayaan Di Musim Pandemik

Titan Summit 100 Usahawan Jutawan Kongsi Rahsia Kejayaan Di Musim Pandemik

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 405 hits
Assalamualaikum dan salam sayang Pengalaman ciktom sendiri ceburi bidang bisnes bukanlah sesuatu yang mudah Banyak cabarannya terutama buat bisnes tapi
Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya 100 Usahawan Buka Rahsia Kejayaan

Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya 100 Usahawan Buka Rahsia Kejayaan

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 324 hits
Program Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya anjuran Richworks yang akan menaja usahawan bakal usahawan bakal berlangsung pada 24 26 September 2021 secara virtual Dalam program Titan Summit 2021 ni akan mengumpulkan 100 usahawan terdir...
Dulu Diislamkan Kini Adam Corrie Bantu Saudara Baru Lafaz Dua Kalimah Syahadah

Dulu Diislamkan Kini Adam Corrie Bantu Saudara Baru Lafaz Dua Kalimah Syahadah

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 259 hits
Jika dahulu pelakon terkenal Adam Corrie pernah bergelar saudara baharu namun siapa sangka kini beliau sudah berjaya mengislamkan ramai orang bukan islam Terbaru Adam atau nama sebenarnya Adam Corrie Lee Abdullah menerusi FB telah berkongsi...
Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella Antara 100 Usahawan Jutawan Titan Richworks

Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella Antara 100 Usahawan Jutawan Titan Richworks

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 451 hits
Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella antara 100 Usahawan Jutawan Titan RichWorks Assalamualaikum zaza teringat dulu sekitar 5 6 tahun lalu pernah ikut kakak sertai program keusahawanan yang penyampai ceramahnya dari usa...
Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan Richworks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik

Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan Richworks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 444 hits
Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan RichWorks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik l Assalamualaikum Teruja betul bila Ana baca kisah usahawan yang berjaya bergelar usahawan jutawan pada usia muda Dan pal...
Penyanyi Dangdut Terkenal Kini Berhijab Netizen Tertanya Tanya Apakah Mas Idayu Sudah Berhijrah

Penyanyi Dangdut Terkenal Kini Berhijab Netizen Tertanya Tanya Apakah Mas Idayu Sudah Berhijrah

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 296 hits
Penyanyi dangdut terkenal Mas Idayu menjadi perhatian ramai atas perkongsian gambarnya yang menunjukkan dia tampil berhijab sekaligus mengundang persoalan para netizen apakah dia sudah berhijrah Melalui gambar yang dikongsi penyanyi berusia...
Dulu Tenggelam Desa Ini Kini Menjelma Jadi Destinasi Wisata Di Riau

Dulu Tenggelam Desa Ini Kini Menjelma Jadi Destinasi Wisata Di Riau

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 150 hits
Desa Wisata Koto Masjid sempat viral di media sosial lantaran menjadi salah satu desa dari Riau yang berhasil menembus 50 besar nominasi Anugerah Desa Wisata 2021
Program Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa

Program Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 447 hits
Titan Summit 10X Bina Bisnes Berjaya Bongkar Kisah Kejayaan Pengasas NurraysaProgram Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa Sesiapa sahaja yang mahu berjaya mendapat apa yang dihajati seseorang itu mesti tabah dalam mengh...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment