Duit Haram Bila Up Dengan Cara Menipu Geng 8658



Umat Islam sejati sepatutnya tidak tergamak menipu untuk menang. 

Tak sentuh punca yang menjadi pendapatan haram, harta haram dan sebagainya, sebab takut pada Allah Subhanahu Wa Ta'alla. Takut sangat makan pendapatan haram. Ini dikira jenis ini ISLAM LIBERAL? RM200 juta masuk kantong PARTI ..so ISLAM SOSIALIS? Labelkan Islam ikut doktrin yahudi laknatullah. Akhirnya makan diri dan makan perjuangan yang akan dipertikaikan kelangsungannya. Nauzubillahminzalik. Astaghfirullahalazim. 

p3C3q™: Si Pendusta adalah Al Mukhtar bin Abi ‘Ubaid Ats Tsaqafi. Si Pemusnah pula adalah Al Hajjaj bin Yusuf. 8495.
http://peceq.blogspot.com/2018/10/si-pendusta-adalah-al-mukhtar-bin-abi.html


يَا أَيُّهَا النَّاسُ، أَلَا إِنَّ رَبَّكُمْ وَاحِدٌ، وَإِنَّ أَبَاكُمْ وَاحِدٌ، أَلَا لَا فَضْلَ لِعَرَبِيٍّ عَلَى أَعْجَمِيٍّ، وَلَا لِعَجَمِيٍّ عَلَى عَرَبِيٍّ، وَلَا لِأَحْمَرَ عَلَى أَسْوَدَ، وَلَا أَسْوَدَ عَلَى أَحْمَرَ إِلَّا بِالتَّقْوَى، أَبَلَّغْتُ ؟ قَالُوا: بَلَّغَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ قَالَ: أَيُّ يَوْمٍ هَذَا ؟ قَالُوا: يَوْمٌ حَرَامٌ، ثُمَّ قَالَ: أَيُّ شَهْرٍ هَذَا ؟ قَالُوا: شَهْرٌ حَرَامٌ: قَالَ: ثُمَّ قَالَ: أَيُّ بَلَدٍ هَذَا ؟ قَالُوا: بَلَدٌ حَرَامٌ، قَالَ: فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ حَرَّمَ بَيْنَكُمْ دِمَاءَكُمْ وَأَمْوَالَكُمْ وَأَعْرَاضَكُمْ كَحُرْمَةِ يَوْمِكُمْ هَذَا، فِي شَهْرِكُمْ، هَذَا فِي بَلَدِكُمْ هَذَا، أَبَلَّغْتُ ؟ قَالُوا: بَلَّغَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: لِيُبَلّ

Fikiran dorang... untuk menidakan Kerajaan Persekutuan Malaysia sekarang. 

Sudah ada kelompok yang telah berjaya diracuni. 

Siapa perintah Malaysia sekarang. Komunis? Sebab? DAP lebih kerusi parlimen dalam Pakatan Harapan. Atas sebab itu Perdana Menteri sekarang ialah Lim Guan Eng. Maksudnya Tun sekadar boneka. Astaghfirullahalazim. 

PAKATAN HARAPAN memenangi 121 Kerusi Parlimen dari 222 kerusi yang dipertandingkan. (tidak termasuk MP yang lompat ke Pakatan Harapan)

PKR         : 49 
DAP         : 42
BERSATU : 12 
AMANAH  : 10 
WARISAN : 8 

Nota: Tidak termasuk beberapa parti yang kemudiannya menyatakan sokongan kepada Kerajaan Pakatan Harapan setelah keluar dari Barisan Nasional. Gabungan Barisan Nasional kini hanya tinggal Umno, Mca dan Mic. 

Bahayanya kelompok sembur racun dengan mempolitikan Islam dan mempolitikan bangsa Melayu. 

Satu hal untuk menegakan kefahaman dakyah mereka, walau PKR lebih banyak kerusi parlimen dari DAP, mereka mengambil kira pula bangsa Ahli Parlimen PKR yang menang dalam PRU 14 lalu pada 9 Mei 2018 yang sengaja diumumkan lewat oleh pihak yang berkepentingan dalam gabungan parti yang kalah. Begitu juga kelewatan Angkat Sumpah Perdana Menteri Malaysia ke 7, telah berjaya di laksanakan setelah pihak berkepentingan dengan kumpulan parti yang kalah, berjaya dilumpuhkan dengan keputusan PRU tersebut. Hakikatnya BN terutama Umno enggan mengaku kalah dan cuba untuk berkuasa semula tanpa memperdulikan keputusan rasmi PRU tersebut yang telah menyingkirkan mereka dari tampuk kuasa. 

Hakikatnya juga Komunis adalah kefahaman yang sudah lama diharamkan di Malaysia. Jika benar DAP itu komunis sudah lama parti tersebut diharamkan dan pemimpin-pemimpinnya ditangkap dizaman Barisan Nasional berkuasa. Maksudnya hal itu sebagai dakyah untuk satu puak yang telah kalah dalam Pilihan Raya Umum yang lepas. 

ICERD merupakan topik politik hangat dibacarakan terutama oleh Pembangkang Umno dan Pembangkang PAS guna memenangi hati orang berugama Islam dan berbangsa Melayu. Menjadi topik kebencian yang gah. Kumpulan tersebut setakat ini beranggapan Kerajaan Persekutuan Malaysia menyokong ICERD. 

Dibawah adalah berita isu semasa Politik Malaysia dari blog Tumpang Sekole. 


17 November 2018 Hantu Kak Limah Ampang tak mau Dr. Streram jadi calon...
Bekas ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin hari ini menyuarakan bantahannya untuk Dr Streram Sinnasamy dicalonkan semula bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau di Negeri Sembilan.
Sebaliknya, Zuraida mencadangkan PKR menurunkan calon wanita untuk bertanding di kerusi itu yang dimenangi Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan secara kontroversi, selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menghalang Streram memfailkan kertas pencalonannya pada 28 April lalu.
“Saya akan mencadangkan calon wanita Negeri Sembilan,” kata ahli Parlimen Ampang itu kepada wartawan selepas menyampaikan ucapan penggulungan dalam Kongres Nasional Wanita PKR ke-13 di sini, hari ini.
Beliau berkata, PKR tidak menurunkan calon wanita di Negeri Sembilan pada pilihan raya umum 9 Mei lalu.
“Saya seorang wanita. Saya mahu mencadangkan calon wanita kerana tiada wanita bertanding di Negeri Sembilan.”
Terdahulu, Mahkamah Khas Pilihan Raya memutuskan kemenangan Mohamad di DUN Rantau tidak sah dan terbatal, selepas hakim membenarkan petisyen difailkan Streram.
Pada hari pencalonan 28 April lalu, Mohamad diisytiharkan menang tanpa bertanding di kerusi itu selepas satu-satu pencabarnya, Streram gagal menghantar kertas pencalonan kerana dilarang masuk ke pusat penamaan calon disebabkan tiada pas SPR.
Pakar bius itu kemudiannya memfailkan petisyen di mahkamah pada 23 Mei lalu, bagi memohon PRK diadakan di kerusi terbabit kerana mendakwa penyandangnya tidak dipilih secara sah. - fmt
Ooii mak lampir . Sekolah mana kamu belajar. Bodoh punya statement kau keluar. Lembu punya susu sapi dapat namakah. Dr.Steram  sedaya upaya pakai duit sendiri lawan makamah kamu yea2 nak letak calon lain. Ingat PKR ini bapa kau punya parti ka. - Dato Karun
Haii lah Hantu Kak Limah ooi.. kau kena faham presiden adalah dsai bukan kak wan lagi . Diharapkan dsai jgn bagi lagi muka pada Azmin dan Zuraida ni. Semoga dsai buat keputusan yg tegas. - Badrul Hisyam
Hantu Kak Limah Ampang ni bercakap macam dia ni presiden PH lebih dari presiden PKR dan macam PH dan PKR itu dia punya sorang. silap2 gaya inilah hantu yg boleh meranapkan PKR dan PH. - Ayub Mohamad SamanDr.Maza - Apa itu ICERD...ICERD adalah singkatan kepada International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination atau Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum. Persoalannya kenapakah puak pembangkang membantah penghapusan diskriminasi kaum? Apakah selama ini mereka suka mendiskriminasi kaum lain di negara majmuk seperti Malaysia??

Kelmarin diadakan tunjuk perasaan dibeberapa perkarangan masjid kerana menentang ICERD. ICERD telah dijadikan isu politik. Dalam tunjuk perasaan itu ada juga yang membakar patung tertulis ICERD.

Ada baiknya juga tunjuk perasaan itu “bergelegak” hari ini menjadikan saya jadi terpanggil untuk mendengar syarahan Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Maza) mengenai ICERD. Di sini saya share video jawaban beliau mengenai ICERD dalam satu ceramah malam tadi atau kelmarin.

Secara ringkas yang dapat saya simpulkan penjelasan dari Dr Maza mengenai ICRED ini terbaik, sangat jelas dan adil. Dr Maza berdiri ditengah-tengah di antara sempadan politik berbagai ideologi. Beliau benar-benar meletakkan diri sebagai seorang Mufti. Syabas.
Inilah salah satu sebab kenapa Islam tak menggalakkan perbuatan demonstrasi. Bila dah ramai yang berhimpun meluahkan rasa marah, lalu diapi²kan lagi dengan ucapan yang provokatif, maka kewarasan akal akan digantikan dengan emosi dan nafsu.Gambar ni sebagai contoh. Mustahil mereka tidak sedar mereka sedang berdiri di atas kalimah BISMILLAH...
Menurut pendapat Dr Maza, ICERD bukan benda baharu yang muncul tatkala Pakatan Harapan (PH) memerintah. ia muncul dan dipersoalkan sejak tahun 1960an lagi. Ertinya ICERD ini sengaja mahu diperbesarkan untuk dijadikan isu politik.


Apa dideklarasikan ICERD menurut Dr Maza selaras dengan tuntutan Islam, seperti soal diskriminasi kaum, ketidak adilan dan hak asasi manusia. Islam juga melarang umat manusia melakukan diskriminasi sesama manusia.

Sebelum mengecam ICERD katanya, harus memahami apa dia deklarasi ICRED itu dahulu jangan hanya pakai hentam kromo mengatakan ia anti Islam, idea Yahudi dan sebagainya.

Menurut Dr Maza, ICRED diterima oleh hampir semua negara Islam, kecuali hanya dua buah negara sahaja yang belum menanda tangani, Malaysia dan Brunei. Jadi tidak berbangkit kalau ICERD ditolak oleh negara Islam.


Dalam perhatian Dr Maza ada tiga kumpulan atau golongan (kabilah) yang memberi pendapat mengenai ICERD ini. Pertama yang memahami semangat ICERD, kedua yang menerimanya secara membuta tuli dan ketiga yang jahil hanya mahu melaung takbir demi kepentingan politik mereka.
Konklusi Dr Maza, ICERD memegang kepada prinsip selaras dengan kehendak Islam. - MSO
Najib enggan masuk kandang tertuduh
In the first place dia sepatutnya pakai baju oren baru lah rasa kena masuk kandang , ini pakai mcm nak pi jumpa Obama. - Wan Azhar
Ketua pendakwa raya Gopal Sri Ram sepatut nya bagi Pelempang sekali baru dia nak masuk Kandang orang salah...Dah di Dakwa dalam Mahkamah pun dan nak Degil lagi.. - Naser Manuty
Is Najib special? He is trying to test the determination of the law and the judge failed by not charging Najib for contempt of court. - New hope
The judge should have stopped the proceeding, cite Najib with contempt of the court, and throw him in jail for a couple of days. Everyone is equal in front of law, ex-PM or not. - Hope Mat Hasan main tipu di Rantau...PKR and Malaysia's future political landscape...
The dust has almost settled on PKR's heated elections. Azmin Ali is confirmed to be re-elected as party deputy president, while his challenger Rafizi Ramli has failed to unseat him. The party's election committee will make the official announcement during the party's general congress this weekend.
Based on the results released by the election committee so far, coupled with the fact that there will be no fresh election for the highly controversial Julau division, it is almost certain that Azmin is the ultimate winner in the tightly contested race.
There have been a fair share of irregularities taking place during the course of the party's elections, seriously tarnishing the image of the country's largest ruling party and hurting the credibility of the new Pakatan Harapan government.
Incoming president Anwar Ibrahim, who is prepared to take over the premiership from Tun Mahathir, has not demonstrated a respectable level of leadership in the midst of confidential crisis arising from the elections.The elections have been marred by suspected vote-buying and technical issues but the election committee's approach in resolving the problems has been crude and inconsistent. The legitimacy of election results in some divisions has been questionable, and this has dealt a severe blow on transparency and credibility of the elections.
Take the Julau division in Sarawak for instance, some argue that an invisible hand was behind the overnight surge in the number of eligible voters. Others complained about the tablets used in e-voting, although such technical issues have later been denied by the election committee.
In addition, the election committee has also failed to address the problem of missing ballots in some divisions.
As a consequence of the election committee's inefficiency and incompetency, PKR's party elections have been full of irregularities which are sadly ignored by the party's political bureau and top leadership.
The PKR leadership must not remain in a state of denial but must seriously look into the complaints of all party members and rectify the weaknesses in relation to party elections while offering full cooperation to the investigation authorities in a bid to restore the party's credibility.If incoming president Anwar Ibrahim who is also the PM-in-waiting, and his wife outgoing president cum deputy PM Wan Azizah, have both failed to demonstrate a high level of leadership, their roles and abilities in the government will be questionable.
They must let the voters see the real strength of PKR as a component of the ruling coalition. Otherwise, they cannot convince Malaysians that Anwar is capable enough to take over as PM within two years.
Anwar must have the ability to put together a party that is on the brink of division because the party's future is closely associated with his hold to the PM post as well as the stability of the PH government.
Following the re-election of Azmin and major party posts won by his team mates, it is anticipated that his position in the party will get further boosted, threatening Anwar's position in party and government.
How is Anwar going to handle such an intricate relationship between him, Azmin and Rafizi? While this appears to be a wholly internal problem of PKR, it will nevertheless have implications for the position of the PH government as well as the country's future political landscape. - mysinchew


cheers. Posted by ali allah ditta at 12:30:00 AM http://alditta.blogspot.com/2018/11/hantu-kak-limah-ampang-tak-mau.htmltumpang sekole...?: Hantu Kak Limah Ampang tak mau Dr.Streram jadi calon...

Lain-lain berkaitan ICERD:
Wajar tangguh ratifikasi ICERD, ia 'mencemaskan' rakyat - Anwar
Astro Awani |  November 16, 2018 06:00 MYT
Tegas Anwar, adalah wajar untuk kerajaan menangguhkan ratifikasi ICERD dan meneruskan diskusi serta dialog dengan semua pihakKUALA LUMPUR: Bakal Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan adalah sesuatu yang wajar bagi kerajaan menangguhkan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Menurut Anwar, walaupun secara asasnya Malaysia mendokong prinsip menegakkan keadilan dan menolak diskriminasi namun ia menimbulkan keraguan dalam kalangan masyarakat. 
“ Tujuannya baik tetapi pelaksanaannya menimbulkan kegelisahan
”- Datuk Seri Anwar Ibrahim    

"ICERD itu tidak ada cacatnya kerana ia dokumen yang mendokong keadilan dan menolak diskriminasi tetapi untuk kita meterai pelaksanaannya harus kita ambil kira kebimbangan, keresahan, kemungkinan mencetuskan ketegangan kaum.

"Tujuannya baik tetapi pelaksanaannya menimbulkan kegelisahan," kata Anwar dalam bual bicara mingguan eksklusif AI terbitan Astro AWANI pada Khamis.

Ikuti penjelasan serta pendirian Anwar mengenai ICERD di dalam video berikut:
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/wajar-tangguh-ratifikasi-icerd-ia-mencemaskan-rakyat-anwar-191259


Ramai yang bertanya, adakah kerajaan terburu-buru meratifikasikan ICERD?

PKR pada Khamis melalui Pengarah Komunikasi, Fahmi Fadzil PKR menggesa kerajaan supaya tidak gopoh meratifikasi ICERD.

Menurut Fahmi, kerajaan perlu mendengar pendapat semua pihak sebelum membuat keputusan memuktamadkan perkara itu dan ia masih dibincangkan di peringkat dalaman parti.

Mengambil kira keunikan fabrik sosial Malaysia yang rencam, masyarakat secara umumnya menyatakan pelbagai pandangan mengenai ratifikasi ICERD. Ada yang bersetuju dan ada pula yang menyifatkan ia sebagai ancaman terhadap kontrak sosial negara.

Wajar tangguh ratifikasi ICERD, ia mencemaskan rakyat - Anwar | Astro Awani
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/wajar-tangguh-ratifikasi-icerd-ia-mencemaskan-rakyat-anwar-191259



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/duit-haram-bila-up-dengan-cara-menipu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Duit Dengan Affiliate

Cara Buat Duit Dengan Affiliate

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 325 hits
Apa itu Affiliate Affiliate adalah satu program dimana anda boleh buat duit dengan mudah melalui program Affiliate Ada satu syarikat atau invidivu yang tawarkan program Affiliate dan sediakan ganjaran untuk sesiapa yang sertai program terse...
Cara Saya Bantu Kawan Yang Ada Masalah Duit

Cara Saya Bantu Kawan Yang Ada Masalah Duit

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 465 hits
Saya cuba membantu seberapa banyak yang boleh kawan kawan yang dalam kesusahan dan yang ada masalah kewangan Macam mana cara saya nak bantu kawan yang ada masalah kewangan Adakah dengan memberi dia pinjaman duit Sudah tentulah jawapannya ti...
Cara Buat Duit Modal Rendah Untung Besar

Cara Buat Duit Modal Rendah Untung Besar

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 308 hits
Berminat nak tambah pendapatan tapi tak ada pengalaman tak ada ilmu tak ada produk dan tak ada modal yang besar Jangan risau anda tidak berseorangan Suatu ketika dahulu saya juga seperti anda Sentiasa risau perlukan modal yang besar tapi ri...
Makan Duit Haram Tipu Kerajaan Australia Punca Mengapa Pengutip Buah Di Australia Dibenci Pelancong Malaysia

Makan Duit Haram Tipu Kerajaan Australia Punca Mengapa Pengutip Buah Di Australia Dibenci Pelancong Malaysia

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1070 hits
Ekonomi di Malaysia yang tenat ini membuatkan rakyat sendiri berhijrah ke negara luar bagi mencari peluang rezeki yang lebih baik Yelah di Malaysia gaji tidak berpatutan dengan kerja yang dilakukan Gaji yang kecil tapi kos sara hidup yang t...
Cara Setting Registry Komputer Windows Xp

Cara Setting Registry Komputer Windows Xp

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 205 hits
Cara Setting Registry Komputer Windows XP Alhamdulillah saya dapat lagi ilm nih dapet ilmunya dari artikel tetangga lumayan lah untuk menambahkan koleksi artikel saya tentang dunia komputer dan kita saling bertukar pikiran tentang dunia kom...
Cara Nak Whatsapp Tanpa Save Nombor

Cara Nak Whatsapp Tanpa Save Nombor

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 626 hits
Rupanya masih ramai yang tak tahu cara nak whatsapp tanpa perlu save no dalam phone anda Jadi saya share caranya Senang aja 1 Buak Apps store dan download apps Open In WhatApp 2 lepas download buka dan masukkan no tel seterusnya klik open 3...
Cara Buat Pelekat Wajah Anda Sendiri Di Whatsapp

Cara Buat Pelekat Wajah Anda Sendiri Di Whatsapp

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1147 hits
WhatsApp pada hujung Oktober yang lalu telah sedia menawarkan ciri pelekat untuk menceriakan lagi perbualan pengguna mereka Pelbagai jenis pelekat ditawarkan dan tidak cukup dengan itu platform pemesejan pesaing yakni Telegram turut menyedi...
Cara Membuat Spaghetti Aglio Olio Ala Rumahan Yang Istimewa

Cara Membuat Spaghetti Aglio Olio Ala Rumahan Yang Istimewa

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 364 hits
Cara membuat spaghetti aglio olio ala rumahan yang istimewa Termasuk salah satu hidangan pasta yang paling ringan mudah dinikmati bahkan oleh mereka yang tidak suka saus krim atau bolognese yang terlalu kaya rasa
Agung Laksono Minta Tim Jokowi Ma Ruf Di Malang Tak Gunakan Cara Kotor

Agung Laksono Minta Tim Jokowi Ma Ruf Di Malang Tak Gunakan Cara Kotor

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 198 hits
Dewan Pengarah Tim Kampanye Nasional Joko Widodo Ma ruf Amin Agung Laksono berpesan agar tim pemenangan di Malang tidak menggunakan cara cara kotor Banyak cara cara santun yang bisa ditempuh sehingga tidak perlu tertarik menempuh cara kotor
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Potong Ikan Keluar Api



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan