Dugaan Hamil Isteri Tak Pernah Mengeluh Suami Pun Belum Tentu Sanggup Nak Tanggung


Wanita sekarang terlalu berdikari. Ketika mengandung pun boleh buat macam-macam perkara. Ketika seorang isteri hamil, anda hanya mampu melihat susah-payahnya dia membawa kandungan. Benar anda tidak mampu memindahkan kandungan itu kepada diri anda, tetapi beri penghargaan kepada isteri dengan menunjukkan kasih sayang tidak berbelah bahagi kepadanya.

Artikel Menarik: [Anak Jadi Lagi Bijak & Soleh, Amalan Ibu Waktu Hamil Perlu Padat Dengan Ilmu!]
Bagi wanita hamil, biarpun sedikit bantuan atau ganjaran yang anda berikan kepada mereka, itu sudah mampu mengurangkan kepayahan membawa anak comel di dalam perut. Pernahkah anda mencuba beberapa perkara ini untuk menzahirkan rasa cinta anda kepada isteri yang sedang hamil. Ayuh, kita semak bersama-sama!
BANYAKKAN MEMBACA
Jangan malas. Banyakkan membaca maklumat tentang kehamilan dan sebagainya. Ketika mereka bercerita kepada anda tentang kandungan mereka, sekurang-kurangnya anda tahu apa yang perlu dibuat. Memberi tumpuan kepada cerita mereka dan ada solusi kepada permasalahan mereka akan menunjukkan bahawa anda sudah bersedia dengan tanggung jawab baharu menjadi seorang bapa.
Biarpun isteri anda bukannya hamil anak pertama, pastikan anda sentiasa bersedia dengan pelbagai pengetahuan tentang kehamilan sekiranya mereka berkongsi cerita dengan anda.
TEMANKAN SI DIA KE PEMERIKSAAN BERKALA
Ini menunjukkan anda peka dan sentiasa mahu terlibat dalam perjalanan kehamilannya. Apabila anda menemaninya ke klinik atau hospital untuk pemeriksaan berkala, anda akan tahu dengan tahap kesihatan isteri dan anak dalam kandungan.
Pastikan anda sentiasa mengambil tahu dan banyakkan bertanya perihal yang tidak anda ketahui setiap kali berjumpa doktor. Jika anda ada ketika ujian imbasan dibuat, ia akan mewujudkan jalinan kasih sayang antara anda dan bayi dalam kandungan.
KURANGKAN TEKANAN ISTERI
Kehamilan sememangnya memberi tekanan baik dari segi fizikal atau emosi. Jangan bebankan isteri dengan masalah yang tidak perlu. Ambil tugas untuk membantunya membuat kerja rumah supaya isteri dapat berehat.

BANTU ISTERI TIDUR
Semakin besar kandungan, isteri akan mula merasa tidak selesa. Ketika isteri tidur dalam keadaan terlentang, berat kandungan akan memberi beban keada tulang belakang dan otot-ototnya yang membuatkan dia merasa sakit.
Ada masanya, bayi aktif ketika waktu tidur ibu. Bantu isteri anda untuk tidur, dapatkan bantal khas buat ibu mengandung. Bantal ini direka untuk menyokong bahagian tertentu agar ibu dapat tidur dengan lebih lena. Memeluk isteri ketika dia sedang tidur juga dapat memberinya ketenangan.
Nak tahu cara mudah bantu isteri tidur lebih lena? Klik SINI
BAWA-BAWALAH BERSABAR
Ketika isteri sedang mengandung, hormonnya tidak stabil. Anda akan berdepan dengan perubahan emosi serta tingkah laku yang sukar dijangka. Banyakkan bersabar dan fahami keadaan isteri anda.

Wanita hamil juga kerap ke tandas, terutamanya pada waktu tengah malam. Sebagai suami prihatin, berjagalah ketika dia ke tandas dan selalulah bertanyakan keadaannya.

BUAT KEJUTAN ISTIMEWA
Inilah yang paling isteri suka. Tidak perlu kejutan besar-besaran. Jika ia hanya melibatkan anda berdua sudah cukup. Tetapi jika ada rezeki lebih tidak salah untuk anda membuat kejutan yang lebih besar. Ajaklah keluarga dan teman-teman rapatnya untuk merancang kejutan untuk isteri anda. Bawa dia bercuti atau menganjurkan majlis khas untuk si dia sudah cukup untuk memberi impak kepada ibu hamil sekaligus memberi kesan positif terhadap kandungannya.

Artikel Menarik: [“Tertekan Punca Bersalin Awal, Anak Tak Cukup Bulan.” Doktor Pesan Jaga Kesihatan Sebelum Hamil]
Suami adalah orang paling penting sepanjang proses mengandung. Isteri mengharapkan suami untuk sentiasa bersedia dan ada dengannya setiap masa. Jika tidak mampu untuk buat semua perkara di atas, sekurang-kurangnya ucapkan terima kasih kepada si isteri atas pengorbanannya itu.
Anda mommies yang sedang ‘menunggu hari’? Jom, belajar cara berpantang yang mudah dari panel bertauliah. Untuk mendaftar, klik SINI

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Dugaan Hamil, Isteri Tak Pernah Mengeluh. Suami Pun Belum Tentu Sanggup Nak Tanggung! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dugaan-hamil-isteri-tak-pernah-mengeluh-suami-pun-belum-tentu-sanggup-nak-tanggung/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Sakit Hati Dia Kata Saya Menganggur Takde Gaji Suami Bunuh Isteri Hamil 5 Bulan Kerana Cemburu Pernah Dicurangi

Saya Sakit Hati Dia Kata Saya Menganggur Takde Gaji Suami Bunuh Isteri Hamil 5 Bulan Kerana Cemburu Pernah Dicurangi

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 487 hits
Saya sakit hati dia kata saya menganggur takde gaji Suami bunuh isteri hamil 5 bulan kerana cemburu pernah dicurangiSeorang lelaki di Surabaya Indonesia tergamak membunuh isterinya sendiri sebelum membuat laporan palsu mengenai kehilangan m...
Isteri Hamil Dipukul Suami Sehingga Koma Retak Tulang Belakang Amp Pendarahan Otak

Isteri Hamil Dipukul Suami Sehingga Koma Retak Tulang Belakang Amp Pendarahan Otak

papar berkaitan - pada 9/5/2021 - jumlah : 349 hits
Lumrah hidup berumah tangga pasti akan ada saat di mana suami isteri tidak sehaluan dan bergaduh akibat kurang persefahaman Namun jika si suami sampai dah naik tangan tu melampau lah kan Begitulah yang dialami oleh wanita ini dimana dia tel...
Oksigen Cukup Hingga Hari Ini Kri Nanggala 402 Masih Belum Timbul Isteri Whatsapp Rayu Suami Pulang

Oksigen Cukup Hingga Hari Ini Kri Nanggala 402 Masih Belum Timbul Isteri Whatsapp Rayu Suami Pulang

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 201 hits
Sudah dua hari berlalu namun tiada lagi khabar berita kapal selam milik Tentara Nasional Indonesia iaitu KRI Nanggala 402 masih belum ditemui Dilaporkan seramai 53 anak kapal dilaporkan bertugas di dalam kapal selam gergasi ini Rabu lalu KR...
Kalau Nak Cinta Terus Melekat Kuat Padat Suami Isteri Kena Lakukan 10 Perkara Ini

Kalau Nak Cinta Terus Melekat Kuat Padat Suami Isteri Kena Lakukan 10 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 5/5/2021 - jumlah : 193 hits
Bagi pasangan yang baru berkahwin baca tips ini sebagai panduan melayari bahtera yang baru bermula Bagi pengantin lama pula boleh rujuk semula kerana kebanyakannya mungkin anda pernah buat dulu tapi lama lama terlupa nak buat Jadi jom kita ...
Suami Buat Laporan Palsu Selepas Bunuh Isteri Yang Sedang Hamil 5 Bulan Sebelum Campak Ke Longgokan Sampah

Suami Buat Laporan Palsu Selepas Bunuh Isteri Yang Sedang Hamil 5 Bulan Sebelum Campak Ke Longgokan Sampah

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 221 hits
2 695 total views 2 695 views today Di Surabaya Indonesia seorang suami tergamak bertindak membunuh isterinya yang sedang hamil lima bulan Malah sebelum suspek berusia 27 tahun itu membunuh isterinya sendiri dia sempat membuat laporan palsu...
Mahu Jadi Wanita Terakhir Isteri Racun Suami Hingga Mati

Mahu Jadi Wanita Terakhir Isteri Racun Suami Hingga Mati

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 226 hits
AgensiNozaki dan kanan FOTO NHK World JapanTokyo Mahu menjadi wanita terakhir dalam hidup suaminya Itu pengakuan berani seorang wanita di Jepun yang tergamak meracuni suami sendiri Saki Sudo 25 ditahan Rabu lalu kerana dakwaan membunuh suam...
Perkara Wajib Para Isteri Tahu Tentang Harta Peninggalan Arwah Suami

Perkara Wajib Para Isteri Tahu Tentang Harta Peninggalan Arwah Suami

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 205 hits
ihsan google Pelbagai isu timbul apabila suami yang meninggal dunia tidak membuat apa apa perancangan terhadap harta yang ditinggalkan Di sini dikongsikan perkara perkara PENTING yang perlu para isteri fahami agar sedikit sebanyak dapat mem...
15 Pickupline Raya Aidilfitri Buat Pasangan Suami Isteri Sweet Sekali Sekala

15 Pickupline Raya Aidilfitri Buat Pasangan Suami Isteri Sweet Sekali Sekala

papar berkaitan - pada 9/5/2021 - jumlah : 1161 hits
Selalu Bf GF Je Bagi Chancelah buat pasangan suami isteri nak suweet muweet Jadi jom kita selongkar koleksi Pickupline Raya Buat Pasangan Suami Isteri1 Isteri 10 malam terakhir ni jom kita banyakan berdoa Moga dimakbulkan Suami abg doakan a...
Jangan Lupa Ucap Terima Kasih Pada Suami Isteri Kita Ustaz Ebit Lew Kongsi Tip Murah Rezeki

Jangan Lupa Ucap Terima Kasih Pada Suami Isteri Kita Ustaz Ebit Lew Kongsi Tip Murah Rezeki

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 303 hits
Ustaz Ebit Lew penceramah bebas yang sangat terkenal di media sosial seperti Facebook dan Instagram berkongsi sebuah posting berkenaan rezeki Kenapa rezeki sempit dan asyik tak cukup Di mana silapnya Dalam rumah tangga mungkin kita terlepas...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Tular Gambar Pelupusan Beras Amp Barang Dapur Di Temerloh Pahang Bekas Mp Kuala Krau Tampil Mengaku Bertanggungjawab

Noorkhiriah Disangka Sudah Meninggal Dunia Hanya Kerana Akak Hidup Lagi Dik Baru 5 Hari Kau Dah Arwah Kan Akak

Dua Kali Ditangkap Khalwat Janda Anak Satu Jadi Wanita Pertama Kena Hukuman Sebat Di Terengganu

209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2