Dua Puluh Enam



baru berkesempatan nak menulis lagi disini. maaf sejak kebelakangan ini tidak ada cerita tentang kehidupan. barangkali waktu itu terlalu sibuk dengan hal - hal lain yang dirasakan lebih penting dari mengabadikan kenangan disini buat dibaca pada masa depan; mungkin pada ketika aku telah mati atau pada ketika aku terlupa tentang aku. 
terima kasih pada semua yang masih setia membaca 'aku' disini walaupun aku tidak lagi wujud pada waktu itu. kali ini aku menulis lagi. sepatutnya entri ini telah lama hadir mungkin pada beberapa hari yang lepas. akibat kekangan waktu dan jarak kemalasan saling memerlukan antara satu sama lain, buat aku simpan dulu niat. 
sebelum pergi jauh. bagi mereka yang masih belum mengucapkan ulangtahun pertambahan umur untuk aku, ucapkan lah dulu. aku mohon doanya yang baik - baik dari kalian dan tak terhijab untuk menuju tuhan. terima kasih berbagi waktu untuk aku

oh ya, aku minta maaf jika ada terdetik di hati kalian yang "alahai benda bodoh pun nak cerita." . tidak kisah la, ini 'rumah' aku. aku punya suka nak simpan kenangan atau nak menulis apa. heee. 
Pertambahan Umur yang BaruTasya

aku menyusun kronologi gambar mengikut peraturan ya. mungkin ada yang salah atau tidak, aku lupa. jadi aku mulakan cerita aku begini. perempuan ini, tasya. dia memang selalu terwujud dalam mana - mana entri. aku banyak habiskan masa dengan dia. walaupun usia perkenalan kami masih setahun jagung, aku yakin. dia antara kawan terbaik. 
kami pernah melawati hal - hal keterujuaan bersama, hal - hal berkongsi semua benda, hal - hal kesusahan kecil (besar entah la. ada ke tidak. hahahaha. mungkin kalau gaduh sahaja aku anggap ia hal terbesar yang aku bakal berjauhan dengan dia). 

kami set date untuk keluar tepat pada tarikh hari lahir aku. siap - siap minta cuti katanya. jadi hari itu, kami bertemu di klcc dan berbual seperti tidak ada apa - apa. cuma teruja selepas sudah lama tidak jumpa. makan tengahari macam biasa. macam tidak akan ada apa - apa yang jadi sehinggalah:"ja, aku nak pergi toilet sekejap." tidak sampai 5 minit, tasya tiba. aneh juga sebab sekejap betul dia ke toilet. aku tak syak apa - apa. 
tengah sambung berbual, aku dengar macam ada suara - suara yang mendekat. aduh malu. tersipu - sipu aku dekat situ. masa ni, kerja aku memang pijak kasut tasya je. aku rasa macam wey, terharu sangat. orang rasa benda ni macam 'small matter atau ek eleh benda tu je kot tayah beriya'. no. aku rasa macam wey, tuhan datangkan aku dengan orang - orang yang baik. supaya aku selalu berbahagia dan bergembira. 


sambutan hari lahir dinyanyikan disetiap pelosok kedai itu. tak, aku tipu. staff dia je yang nyanyi. kami sambung makan dan aku sambung maki tasya sebab, sebab malu. hmmm. tu je. lama juga kami dalam kedai nak habiskan makanan. banyak dia order. selepas itu, kami berjalan sekitar klcc dan bergambar kenangan. maklumlah sudah lama tidak ada gambar bersama. terima kasih untuk besi yang menjadi 'pemegang' kamera. ehhh. hahaha

terima kasih sya. bertambah lagi usia perkenalan kita. semoga akan ada lebih banyak kenangan aku dan engkau. terima kasih ada waktu - waktunya, kau sudi menjadi mesin untuk menggerakkan jatung aku yang hampir - hampir tak berdetak. terima kasih payungkan aku waktu matahari menyambar lengan. terima kasih sudi berhujan sama - sama waktu tak ada tempat untuk kita berteduh. terima kasih selalu melayan 'mimpi' aku untuk kita ke bulan. terima kasih melayar hidup ke negeri baru untuk kenangan masa depan. terima kasih. sebab hadir dalam hidup aku. 
Cyra
aku tak ada gambar bersama cyra atas alasan kami tidak bersemuka. hahhaha. alasan lain kerana, cyra terlalu sibuk dengan mengasuh anak dan berbagi kasih sayangnya bersama suami. haha sory cyra. hadiah cyra, aku terima awal 2 hari. sengaja lah aku diam. tapi dia pergi whatsapp adik aku pula. aku suruh adik aku pura - pura tak tahu. sudahnya dia whatsapp sendiri. dah tak jadi kejutan. 
cyra tahu, aku sukakan buku dan sesuatu yang kelihatan vintage. ia seolah - olah ada kenangan yang boleh aku imbau. tah, aneh. hhahha. tak tahu lah nak terangkan macammana. tapi buku tu macm buku lama yang dah tersimpan pada tahun - tahun lampau. aku tak guna pun, aku simpan je. hahaha. sayang lah nak guna lagipun tulisan tak berapa nak cantik. takut akan memburukkan buku secara keseluruhan. 

Yuyin

ni kawan sekolah. kenal masa form berapa tah. tapi aku taknak panggil dia kawan sekolah sebab dekat sekolah haram tak tegur AAHAH. aku nak panggil dia kawan puisi! dia yang selalu merialisasikan 'impian' aku untuk hal - hal macam ni. sebab dia pun layan benda yang sama, minat yang sama. dia gila! selalu berjalan tanpa pernah merancang



dia ni antara kawan terbaik juga yang aku ada. boleh ada bila - bila masa. aku terharu sebab, dia suruh aku makan sebiji kek untuk cantumkan semula hati yang tengah retak. dia suka membahagiakan orang tiba-tiba secara tak sengaja. 2 kali dia buat kejutan. 
aku harap, bunga matahari itu akan membawa simbolik yang persahabatan kita akan selama tetap bersinar. terima kasih yuyin. selalu ada waktu waktu kritikal dan jadi kawan yang baik! 

Officemates
rasanya tahun ni paling banyak kejutan dari rakan ofis. ada banyak makanan sedap, dapat banyak hadiah, kenyang dari pagi sampai petang siap boleh bawa balik, kek cantik macam kek kawin walaupun bukan kawin. ya allah bahagiaaaa dengan makanan. bos comel pun ada sekali menghabiskan masa untuk makan sama - sama. 

bunga dari kakak syu, my boss. heeee terima kasih kak syu. jadi bos terbaik walaupun kekadang garang yang tak berapa garang. menuntun aku sampai tahun ke empat dah. banyak gila aku belajar dekat sini. dari awal dulu cuma admin assistant yang kebarangkalian skop kerja aku adalah kerja budak intern HAHAHH. now, aku adalah dari sebahagian team untuk projek - projek penting eh. tak delah, cuma yela. kalau takde aku, kerja tu hambar. eh tak gurau. maksud aku, aku banyak belajar dekat sini. 
terima kasih kak syu sebab 4 tahun dulu, menerima resume aku yang dibuat dari google. english ke laut google translate kahkah. terima kasih! sebab membenarkan aku dewasa disini bersama yang lainnya. 

hadiah dari teha. dulu jiran sebelah meja, sekarang beliau dah masuk ke ofis sebelah. orang yang paling takut sekali aku nak bercakap walaupun dia bukan orang yang garang. entah la. dulu rasa macam tak ngam langsung nak bercakap dengan dia. bila dah setahun macam tu, baru lah boleh borak macam biasa dan gurau - gurau manja. hahaha. teha terima kasih, sebab ingat. terima kasih sudi tegur. terima kasih sebab layan manja - manja. terima kasih jadi team yang best. 

ni hadiah dari elynn. budak baru dari team training. ni pun sama. tak konfiden aku nak bercakap. lama - lama baru rasa macam oh dia baik je. hahahahhaa. comel je dia bagi hadiah. terima kasih elyn untuk perkenalan yang baru. ramai yang bagi aku buku ni. kena mula menulis puisi lagi ke macammana? hahahha. 

ni kejutan dari nazurah. satu - satunya orang yang panggil  aku kakak dekat ofis walaupun aku tak suka. dia bagi aku novel. semoga ada semangat lah nak baca. terima kasih zura, banyak tolong kakak dekat ofis. eh. hahahha. terima kasih untuk beberapa tahun ni dari awal intern dulu now dah jadi sebahagian dari team. 
Akid Akram

ni kawan masa dekat vokasional. kawan baik juga. beruntung aku dapat kenal dia. dia juga yang ajar aku pasal buku, menulis, puisi apa semua. oh tambahan, teater. dia pun kawan yang pernah susah sama - sama. tak lah susah tak cukup makan, tapi susah dalam hal lain. kawan yang anytime boleh ada pada bila - bila masa. 
dah macam nak setahun tak pernah jumpa sejak pkp. tapi tah. hahah. okay jela 10km dari radius rumah kan? so kitorang meet dekat subang. lepak kafe hipstur yang tak sedap, dan sambung makan di gerai luar dengan hal - hal yang. hahahahha bodoh la akid. tiba - tiba teringat kejadian tu. semoga kau masih sihat lah ye. 
terima kasih akid, menghargai aku seadanya. menerima aku untuk menjadi penumpang dalam kehidupan kau. terima kasih untuk beberapa tahun yang panjang! 

Erra Fazira
Kebetulan balik rumah maklong. terus aku contact erra. nak jumpa! dah bertahun tak jumpa, dia punya rindu tu. alahai. ni kawan masa form 1, duduk asrama sama - sama. gaduh sama - sama, nangis sama - sama. hahaha. makin dewasa, makin cantik dia. hahahha. 
kesian member baru balik kerja kena layan aku pula. erra, terima kasih stay dengan aku bertahun - tahun ya. semoga kau tak pernah ralat dan jemu mengenal aku. walaupun selalu saja aku menyakitkan hati kau. 
 Keluarga
yang ni kelakar. aku balik kerja mak suruh bayar barang dia. aku tanya apa benda. mak cakap beli kek. HAHAHAH. tak surprise dah. aku cakap dengan mak, tak payah lah. lagipun masa tu dah jam 6.45 macam tu. last rider delivery jam 7. macam rushing je. 
tahu - tahu adik lelaki aku dah belikan kek. hahahaha. tq apan. mak masak kabonara berperisa cendawan dan tidak ada air. hahahha. boleh la, janji ada ye dak. tapi yang paling eksited mesti lah dua orang budak kecik tu. menyibuk je macam besday dia. setahun berapa kali tah nak kena sambut. terima kasih mak ayah dan adik - adik ^^ 

Kenalan Baru
takde apa nak komen. terima kasih lanje makan sambut hari lahir. hahahhaha. terima kasih menghargai beberapa detik. 
terima kasih juga pada ucapan - ucapan di facebook, instagram, whatsapp dan semua media sosial. 
Aku
terima kasih untuk awak yang masih bertahan sehingga ke saat ini. mengejar cita - cita yang selalu samar. menangis di bahu orang - orang salah. memijak duri - duri tajam. mematahkan hati sendiri demi hati yang lain. kekecewaan kejatuhan bangkit berdiri semua nya bergulir dalam satu jalur yang menjadi kan siapa awak hari ini. 
pada yang pernah hadir lalu mengecewakan, terima kasih juga. sekarang sudah ada banyak cahaya yang akan merembes masuk melalui hati yang telah pecah. terima kasih untuk hadiah yang paling bermakna. ternyata saya akan lebih bahagia dari menahan cahaya memasuki hati yang pernah dibuka. 
pada semua yang hadir dalam hidup saya waktu ini untuk membahagiakan, kalian  adalah hadiah - hadiah dari tuhan yang paling mahal dan sangat bermakna. saya memang tak boleh beli kenangan bersama mereka, tapi tuhan lorongkan hati dan hidup mereka untuk wujud dalam kehidupan saya. saya doakan orang - orang baik yang hadir dalam hidup saya akan selalu kekal ada dan di jaga tuhan setiap masa. 
ternyata saya sring meminta - minta kepada tuhan untuk datangkan seseorang yang sudi menghargai saya untuk seluruh jiwa mereka. padahal, sejak dulu hal itu telah tuhan kabulkan lama. cuma saya selalu buta untuk rasa cukup ada. 
terima kasih tuhan. semoga hidup lebih panjang untuk mengenal manusia - manusia dan menulis kenangan yang tak bertepi. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2021/02/dua-puluh-enam-yang-baru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hebat Dua Menteri Ni Dari Satu Parlimen Yang Sama

Hebat Dua Menteri Ni Dari Satu Parlimen Yang Sama

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 246 hits
Hamdan Taha1 mac akan buka sekolah rendah di seluruh negara dan april pula selepas spm akan di buka pula sekolah menengah Menarik bila pengumuman ini di buat oleh menteri pelajaran malaysia yang datangnya dari kelantan iaitu parlimen ketere...
Hiburan Niat Kenduri Aqiqah Anak Dibatalkan Kerana Covid 19 Shukri Yahaya Selamat Tumbang Dua Ekor Kambing Di Mekah

Hiburan Niat Kenduri Aqiqah Anak Dibatalkan Kerana Covid 19 Shukri Yahaya Selamat Tumbang Dua Ekor Kambing Di Mekah

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 384 hits
Niat pelakon Shukri Yahaya untuk mengadakan kenduri aqiqah untuk anak keduanya iaitu Maleeq Miqayl yang kini berusia tujuh bulan terpaksa dilupakan gara gara wabak pandemik COVID 19 yang melanda negara ketika ini Sumber Instagram Shukri Yah...
Jadi Anak Siam Berbalah Dengan Anak Pakistan Ke Dua Sudu Darah Pakistan Kerala Apa Jadi

Jadi Anak Siam Berbalah Dengan Anak Pakistan Ke Dua Sudu Darah Pakistan Kerala Apa Jadi

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 143 hits
Surat Terbuka Dr Mahathir kepada PM Tunku Abdul Rahman Putra bertarikh 17 Jun 1969Batu 6 Titi Gajah Alor Star 17hb Jun 1969Y T M Tunku Patek berasa dukachita kerana tujuan patek membuat kenyataan kepada akhbar telah di salah faham oleh Y T ...
Dua Penyamun Gagal Dapat Rm50 000 Bertindak Sorokkan Bayi 3 Bulan Dalam Tong

Dua Penyamun Gagal Dapat Rm50 000 Bertindak Sorokkan Bayi 3 Bulan Dalam Tong

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 211 hits
Berang tidak kerana tidak dapat wang berjumlah RM50 000 daripada seorang wanita dua individu bertindak menyorokkan bayi wanita itu di dalam tong Mulut bayi lelaki malang berusia 3 bulan itu juga turut disumbat dengan tuala kecil sebelum dit...
Tentera Kepung Yangon Tunjuk Perasaan Myanmar Masuk Dua Minggu

Tentera Kepung Yangon Tunjuk Perasaan Myanmar Masuk Dua Minggu

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 287 hits
Tunjuk perasaan anti junta tentera di Myanmar masuk hari ke 14 berturut turut Kepungan tentera ke atas pusat kewangan Yangon sejak 4 hari lalu tidak menggentarkan penunjuk perasaan Sebaliknya demonstran kekal bertahan di tengah kota Yangon ...
Dua Peyokong Yang Bodoh

Dua Peyokong Yang Bodoh

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 107 hits
IBRAHIM MAT ISAMalang menimpa nimpa dekat parti kononnya Islam PAS Semalam ada seorang wanita pemimpin PAS yang merupakan pensyarah dan pernah jadi calon pada PRU14 lepas mengaku bawa ajaran sesat dah diminta mengucap balik Hari ini seorang...
Sop Dua Darjat Lagi

Sop Dua Darjat Lagi

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 285 hits
HAMDAN TAHAKemarin ketua polis kuala lumpur buat kenyataan mereka perlu mendapat kelulusan peguam negara untuk ambil tindakan terhadap Annuar Musa atau Adam menteri wilayah kerajaan PNDalam masa yang sama setiap petang menteri kanan dato se...
Lelaki Menyorok Dalam Bonet Kereta Untuk Cuba Rentas Daerah Bersama Dua Yang Lain

Lelaki Menyorok Dalam Bonet Kereta Untuk Cuba Rentas Daerah Bersama Dua Yang Lain

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 564 hits
BUTTERWORTH Ramai benar benar terdesak untuk bersama dan melintasi sempadan Polis yang memberhentikan sebuah kereta di sekatan jalan raya di Seberang Jaya semalam turut memeriksa but kenderaan itu sebelum menemui seorang lelaki bersembunyi ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis