Dua Lelaki Pecah Tabung Masjid Ditahan


 Oleh OTHMAN YAHAYA
DUA lelaki ditahan kerana dipercayuai cuba mencuri wang tabung di Masjid Al-Hadi, Bukit Besar, Yan, Kedah, semalam.YAN: Dua lelaki gagal melarikan wang tabung Masjid Al-Hadi, Bukit Besar dekat sini apabila mereka ditahan ahli jawatan kuasa masjid itu, awal pagi semalam.
Suspek berusia 26 tahun dan 27 tahun itu ditahan selepas diperangkap oleh beberapa ahli jawatan kuasa masjid tersebut kira-kira pukul 2.08 pagi.
Ahli jawatan kuasa masjid berkenaan dikatakan ‘memasang perangkap’ dengan memantau rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) pada waktu tersebut ekoran berlaku beberapa kes kecurian tabung sejak dua bulan lalu.
Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superintenden Shahnaz Akhtar Haji berkata, pihak masjid itu berdepan dengan lebih lima kes kecurian wang di dalam tabung.
“Sejak beberapa malam lalu, pentadbiran masjid mengambil langkah membuat kawalan dan pemerhatian menerusi rakaman CCTV dalam usaha menangkap pencuri.
“Selepas menunggu hampir dua jam pada awal pagi semalam, dua lelaki dikesan memasuki masjid sebelum dilihat cuba memecah sebuah tabung menggunakan sebatang besi,” katanya di sini hari ini.
Katanya, beberapa ahli jawatan kuasa masjid kemudian bertindak mengejar dan mengepung suspek yang cuba melarikan diri sebelum menahan mereka.
“Pihak masjid kemudian menghubungi polis sebelum anggota ke lokasi untuk membuat tangkapan dan menemukan sebatang besi serta wang tunai berjumlah RM21 daripada suspek.
“Dua lelaki itu yang mengalami kecederaan dipercayai akibat dipukul dihantar untuk menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Yan,” ujarnya.
Tambahnya, kedua-dua suspek berasal dari Kampung Bukit Besar dan Kota Sarang Semut dekat sini didapati positif dadah jenis methamphetamine.
“Mereka ditahan reman empat hari bermula hari ini. Kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan dan Seksyen 448 kanun sama kerana menceroboh,” ujarnya. – UTUSAN ONLINE


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/02/dua-lelaki-pecah-tabung-masjid-ditahan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Majlis Gereja Gesa Penganut Kristian Waspada Ekoran Remaja Ditahan Rancang Serang Masjid

Majlis Gereja Gesa Penganut Kristian Waspada Ekoran Remaja Ditahan Rancang Serang Masjid

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 265 hits
KONGSI ARTIKEL SINGAPURA Majlis Gereja Kebangsaan Singapura pada Rabu menggesa para pemimpin gereja dan masyarakat Kristian agar berwaspada dan agar terus secara berhemat membimbing para belia yang melakukan ibadat di gereja
Didakwa Mahu Serang Masjid Remaja Singapura Ditahan Isa

Didakwa Mahu Serang Masjid Remaja Singapura Ditahan Isa

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 279 hits
Malaysiakini Singapura menahan seorang remaja lelaki 16 tahun bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri atas dakwaan merancang untuk menyerang dua buah masjid di republik itu Serangan itu didakwa akan dibuat terhadap Masjid Assyafaah dan Masjid Y...
Machangbubok Pesta Liar Dalam Dua Bilik Hotel 11 Ditahan

Machangbubok Pesta Liar Dalam Dua Bilik Hotel 11 Ditahan

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 138 hits
Polis menyerbu sebuah hotel di Machang Bubok Bukit Mertajam di sini selepas beberapa individu didapati mengadakan parti liar di dalam dua bilik awal pagi tadi Dalam operasi sekitar pukul 2 20 pagi hingga 2 45 pagi itu seramai 11 individu te...
6 Lelaki Bangladesh Jalankan Perniagaan Ayam Ditahan Imigresen

6 Lelaki Bangladesh Jalankan Perniagaan Ayam Ditahan Imigresen

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 146 hits
Gambar Hiasan ALOR SETAR Kegiatan warga asing yang membuka kedai runcit basah dan menjalankan perniagaan menyimpan menyembelih dan menjual ayam di sebuah rumah kedai dua tingkat terbongkar dengan penahanan enam lelaki warga Bangladesh di Am...
Wanita Tular Selongkar Sampah Ditahan Positif Dadah

Wanita Tular Selongkar Sampah Ditahan Positif Dadah

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 299 hits
676 total views 676 views today Tular sebelum ini satu video di media sosial memaparkan seorang wanita bersama anak anaknya sedang menyelongkar tong sampah semata mata mahu mencari barangan kitar semula Kisah tersebut telah mendapat perhati...
10 Termasuk Penjawat Awam Ditahan Leka Berparti Liar

10 Termasuk Penjawat Awam Ditahan Leka Berparti Liar

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 151 hits
Gambar Hiasan BUTTERWORTH Polis menahan 10 individu termasuk seorang penjawat awam yang sedang leka berhibur dan berparti liar di sebuah inap desa di Kampung Benggali awal pagi tadi Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Noorzainy Mohd Noo...
3 Nelayan Rohingya Ditahan Apmm P Pinang

3 Nelayan Rohingya Ditahan Apmm P Pinang

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 175 hits
Tak miliki kebenaran melakukan aktiviti tangkap ikan di perairan Malaysia GEORGE TOWN Tiga nelayan warga Rohingya ditahan bersama sebuah bot nelayan tempatan oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Pualau Pinang di kedudukan 7 3 batu na...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live