Dsv Diarah Bayar Rm87 500 Kepada Aishah






Aishah ketika sidang akhbar bersama peguamnya di TTDI hari ini.

Usahawan kosmetik Datuk Seri Hasmiza Othman diarah membayar harga barang kemas yang dipilih penyanyi Aishah berjumlah RM80,000 dan melakukan permohonan maaf secara terbuka terhadap penyanyi itu sebelum atau pada 17 Julai ini.

Keputusan tersebut telah dipersetujui kedua-dua belah pihak dalam sesi mediasi yang telah berlangsung di Mahkamah Sesyen Sivil 11 Kuala Lumpur pada 1 Julai lalu.

Sekiranya Hasmiza atau dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV) gagal memenuhi tuntutan yang telah dipersetujui, peguam mewakili Aishah, Mohammad Izwan Azmi dan Mazniza Mohd. Kamil akan mengambil tindakan undang-undang mengikut pelaksanaan mahkamah.

Selain permohonan maaf secara terbuka dan menggantikan emas dengan nilai RM80,000, DSV turut diarah membayar kos guaman terhadap peguam Aishah dengan jumlah sebanyak RM7,500 pada atau sebelum 7 Julai ini.

Peguam Mohammad Izwan berkata dalam sesi mediasi tersebut, DSV telah dibenarkan untuk memilih lokasi kedai barang kemas, manakala Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin diberikan hak memilih barang kemas dengan nilai yang dipersetujui.

“Pada 1 Julai lalu anak guam saya telah berkunjung di sebuah pusat beli belah di Bangsar untuk memilih sendiri barang kemas di kedai yang telah dicadangkan oleh DSV.

“Kini pihak kami menantikan tindakan seterusnya daripada DSV iaitu permohonan maaf secara terbuka sebelum atau pada 17 Julai ini. Sekiranya gagal, memenuhi tuntutan yang telah dipersetujui dalam sesi mediasi, kami akan mengambil tindakan undang-undang,” katanya kepada Kosmo! Online.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar kes tuntutan sivil di Ramzeila Delights, Petaling Jaya, Selangor, sebentar tadi.

Menurut Mohammad Izwan, keputusan sesi mediasi tersebut telah direkodkan di hadapan Hakim Datuk Wan Zaidi Che Wan Ibrahim pada 1 Julai lalu.

Sementara itu, Aishah berkata, proses mediasi telah berlangsung dengan penuh profesional antara peguam dan DSV.

“Tidak ada insiden tarik tudung. Semuanya telah selesai dengan baik dan dipersetujui oleh kedua-dua belah pihak” ujarnya.

Terdahulu, Aishah pernah mendedahkan berlian yang dimenangi beliau dalam pertandingan Gegar Vaganza musim keempat (GV4) adalah palsu.

Pada 1 Julai lalu, sebuah sesi mediasi telah diadakan dan Aishah menganggap ia merupakan kemenangannya setelah dua tahun berjuang.

Dalam pada itu, Aishah juga akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Bina Mega Empire untuk menuntut sebidang tanah yang merupakan sebahagian daripada hadiah utama pertandingan tersebut.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/07/dsv-diarah-bayar-rm87500-kepada-aishah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Aishah Tuntut Dsv Bayar Harga Barang Kemas Rm80 000

Hiburan Aishah Tuntut Dsv Bayar Harga Barang Kemas Rm80 000

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 357 hits
Sebelum ini kecoh apabila penyanyi yang juga merupakan juara Juara Gegar Vaganza musim keempat Aishah mendakwa bahawa hadiah seutas rantai pemberian Datuk Seri Vida kepadanya adalah palsu Satu demi satu isu dan kontroversi yang timbul sehin...
Isu Berlian Palsu Selesai Sengketa Aishah Dsv Berakhir

Isu Berlian Palsu Selesai Sengketa Aishah Dsv Berakhir

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 195 hits
Tahun lalu kecoh mengenai kontroversi antara penyanyi Aishah dan usahawan kosmetik Datuk Seri Vida berkenaan dakwaan hadiah berlian palsu Bagaimanapun persengketaan antara The post appeared first on
Dsv Akhirnya Mohon Maaf Kepada Aishah Tapi Tindakan Cik B Tampil Membantu Selesai Kemelut Aishah Buat Dato Vida Sebak

Dsv Akhirnya Mohon Maaf Kepada Aishah Tapi Tindakan Cik B Tampil Membantu Selesai Kemelut Aishah Buat Dato Vida Sebak

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 436 hits
KUALA LUMPUR Jutawan kosmetik Datuk Seri Vida memohon maaf kepada penyanyi Aishah dalam satu sidang akhbar khas sebentar tadi di kediamannya di Ipoh Perak DSV akhirnya mohon maaf kepada Aishah Tapi tindakan CIK B tampil membantu selesai kem...
Hiburan Isu Sindir Aishah Dan Dsv Jihan Muse Enggan Beri Komen

Hiburan Isu Sindir Aishah Dan Dsv Jihan Muse Enggan Beri Komen

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 287 hits
Kemelut diantara penyanyi Aishah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Vida sudah pun berakhir Namun timbul pula isu baru dimana Aishah seakan menyindir pengacara Jihan Muse sehingga tercetusnya pelbagai spekulasi dan persoalan ramai Aishah berka...
Jihan Muse Enggan Komen Isu Sindir Aishah Dsv

Jihan Muse Enggan Komen Isu Sindir Aishah Dsv

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 196 hits
Meskipun kemelut antara Aishah dan usahawan Datuk Seri Vida sudah pun berakhir namun timbul isu baru pula apabila status yang dimuat naik The post appeared first on
Have Your Say And Win 500 To Spend On Moto Gear

Have Your Say And Win 500 To Spend On Moto Gear

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 186 hits
Fancy winning a voucher for US 500 to spend on products from Rizoma REV IT or NEXX Then let us know what you think of the finalists in the Rizoma Design Challenge The is a competition for designers engineers and students and the theme is Cr...
1 500 Ekor Sapi Telah Dipesan Warga Jakarta Untuk Idul Adha

1 500 Ekor Sapi Telah Dipesan Warga Jakarta Untuk Idul Adha

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 130 hits
Lonjakan permintaan lanjut Syaiful memiliki tren yang sama dari tahun ke tahun Biasanya lonjakan tersebut terjadi di satu minggu sebelum perayaan Idul Adha berlangsung
Src International Gagal Bayar Balik Pinjaman Rm4 Bilion Kepada Kwap

Src International Gagal Bayar Balik Pinjaman Rm4 Bilion Kepada Kwap

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 190 hits
JOHORTIMES MY hubungi kami dengan KLIK LOGO WHATSAPP DI PENJURU KANAN SEMASA MELAYARI DI JOHORTIMES MY DI TELEFON BIMBIT ANDA TERIMA KASIH Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Faceboo...
Kepala Bnpb Lepas 1 500 Personel Gabungan Cegah Karhutla Riau

Kepala Bnpb Lepas 1 500 Personel Gabungan Cegah Karhutla Riau

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 124 hits
Terjadinya karhutla akan merusak ekosistem hutan flora dan fauna penghuninya dan cagar biosfer Lahan gambut yang menjadi karunia untuk bangsa Indonesia dengan ketebalan mencapai 36 meter menjadi area yang paling rentan terjadi kebakaran lah...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi