Drama Melastik Ke Hatimu Lakonan Janna Nick Dan Andi Bernadee




Drama Melastik Ke Hatimu lakonan Janna Nick dan Andi Bernadee 
Slot Lestary terbaru Melastik Ke Hatimu mulai 21 Januari 2021, 9 malam, setiap rabu hingga sabtu di tv3. Drama terbaru Melastik Ke Hatimu menampilkan gandingan Janna Nick dan Andi Bernadee sebagai pelakon utama. 


SINOPSIS DRAMA MELASTIK KE HATIMU
Mengisahkan Haura, seorang gadis kilang yang kononnya 'gangster' tapi hidupnya dikawal oleh ibunya yang mahukan menantu kaya. Haura bercinta dengan Naim tetapi hubungan mereka ditentang kerana Naim hanyalah seorang posmen.
Haura terpaksa akur apabila dijodohkan dengan Ziyyad, seorang tauke kilang di tempat dia dan kakaknya Faida bekerja. Ziyyad digelar 'kayu cengal' oleh pekerja kilang kerana sikapnya yang tak endahkan orang rupanya menyimpan perasaan pada Haura dalam diam. Mereka terikat dalam perkahwinan. Ziyyad cuba memikat hati Haura dan Haura pula mencari jalan supaya Ziyyad menceraikannya kerana cintanya hanya untuk Naim. Ziyyad disenangi oleh ayah Haura yang terkena serangan strok dan kebaikan Ziyyad akhirnya berjaya membuahkan rasa cinta di hati Haura untuk suami.
Sedang mereka melakar bahagia, musibah melanda Ziyyad. Keluarga Ziyyad diisytihar muflis dan terbongkar suatu rahsia yang selama ini tersimpan kemas. Keadaan itu menyebabkan emak Haura memaksa Ziyyad melepaskan Haura.




Sinopsis Novel Melastik Ke Hatimu
Cepat-cepat dia capai dompet dan telefon. Sebelum Ziyyad masuk, lebih baik dia segera beredar. Nasib baik dia ada selipar bulu-bulu, jadi bolehlah nak guna untuk sementara. Harap-harap orang tak pandang pelik pada aku nanti sebab pakai selipar yang diguna dalam rumah.

Nota ringkas yang mengatakan dia keluar dengan Naim sudah tertulis pada cermin menggunakan gincu.

"Curang-curang aku pun, aku minta izin okey tapi bukan depan-depanlah." Haura sengih tak bersalah.

Siap nota ditulis, dia apa lagi, terus panjat jendela. Masa tu dia dah gelengkan kepala. Kenapalah aku gedik sangat pakai skirt labuh hari ni? Kan dah susah nak panjat. Terpaksa selak kain sampai paras paha.

"Ini kalau tersilap langkah, boleh jatuh tersembam kat tanah ni."

Bila kedua-dua kaki sudah terjulur ke luar jendela, dia sudah bersedia untuk terjun. Belum sempat dia terjun, terasa hujung skirtnya tersepit pada engsel jendela. Cepat-cepat dia tarik namun ia seperti melekat di situ. Bila dalam keadaan kelam-kabut, semua benda jadi susah.

“Awak buat apa duduk atas jendela tu?”

Terkejut Haura dengan teguran yang tiba-tiba itu. Dia apa lagi, terus terterjunlah dari jendela dan soal hujung kainnya tersepit terus dia lupakan. Terkoyaklah skirt yang dia pakai. Bukan sikit, tapi terus terkoyak sampai ke paha. Malu dapat, sakit pun dapat. Nasib baik rumah papannya jenis rendah, kalau tinggi tadi boleh patah kaki dia.

“Astaghfirullahalazim… awak okey ke tak tu?” Soal Ziyyad dari jendela.

Terkejut dia bila melihat isterinya boleh pula bertenggek atas jendela malam-malam begini. Dah rupa macam orang kena rasuk pun ada. Tak sangka pula teguran dia tadi mengejutkan wanita itu. Itulah, siapa suruh duduk situ. Yang kelakarnya siap tertonggeng lagi.

“Issh! Sakitlah!” Marah Haura sedikit perlahan sambil menyapu lengan yang terlekat pasir.

“Ini kalau mak awak tahu, mesti awak kena marah kaw-kawlah kan? Dahlah masih anak dara, bertenggek pula di jendela.”

Terbeliak mata Haura mendengarkannya. Terketap terus bibirnya.

“Ehh...awak nak buat apa tu?” Haura bersuara melihatkan Ziyyad juga mula bertenggek di jendela.

“Nak juga saya rasa macam mana perasaan keluar rumah melalui tingkap ni.” Ziyyad sengih dan terjun ke bawah melalui jendela.

Buk! Tapak kakinya menapak di sisi Haura yang masih terduduk.
Dibantu tubuh isterinya untuk bangun namun cepat pula tangan wanita itu menepis.

“Dalam keadaan begini pun, masih lagi awak sombong.” Dia dah boleh agak dan yakin ke mana Haura ingin pergi. Hebat betul cinta Naim ni sampai aku sebagai suami pun dia tak hormat.

“Kalau tinggi, dah lama saya mati tadi! Main sergah aje!” Marah Haura. Tudung bawal yang dipakai terus dibuka. Serabut pula dia rasa.

“Yang awak bertenggek macam hantu atas jendela tu dah kenapa?” Jeling Ziyyad. Masih berpura-pura tidak tahu.
Dia cuba kawal perasaan sebaik mungkin walaupun dalam hatinya begitu sakit dengan perbuatan Haura. Nasib baik dia cepat tadi, kalau tak memang seronoklah Haura boleh keluar dengan Naim.

“Saya ambil anginlah,” bohong Haura. Malu betul dia rasa ketika ini. Harap-harap dia tak baca lagi apa yang aku tulis pada cermin tadi.

“Atas jendela? Dengan pakai tudung ekstra selipar berbulu ni sekali? Unik cara awak bersantai,” sindir Ziyyad. Tak perlulah nak menipu Haura, aku dah tahu tujuan kau tu.

Haura buat tidak endah. Dia cuba untuk memanjat kembali jendela biliknya dari luar. Alang-alang dah turun ikut situ, lebih baik dia naik semula. Tak kan nak melintas depan mak pula. Kan pelik pula orang tua tu nanti.

Nak tergelak Ziyyad dengan perlakuan isterinya. Bila wanita itu menjeling, terus dia palingkan muka ke arah lain. Kelakar betul bila melihat Haura memanjat jendela yang gayanya seperti pencuri. Lagi lucu bila skirt yang dipakai terbelah dan menampakkan paha yang putih gebu itu.

“Kaki Encik Ziyyad dah kotor kan? Sila guna pintu depan ataupun belakang.” Bila dah masuk semula ke dalam bilik, terus dia tutup pintu jendela. Buat tak kisah pada Riyyad yang mendongak pandang dirinya. Lekas-lekas tisu dicapai lalu apa yang tertulis pada cermin dilap sebelum Ziyyad kembali ke bilik.
Bila telinganya menangkap bunyi tombol pintu dipulas, terus dia berlari ke katil dan duduk di situ gaya seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.

“Meh saya sapukan ubat,” pelawa Ziyyad.
Sebelum masuk ke dalam bilik tadi, dia sempat meminta ubat luka dengan mentuanya tadi. Bila ditanya untuk apa, dia beritahu yang jari Haura tersepit pintu almari. Tak kan nak beritahu yang Haura terjun jendela pula.

“Tak payahlah Encik Ziyyad. Sikit saja ni.” Haura menolak. Tertelan air liur bila tiba-tiba lelaki itu duduk rapat dengannya. Aroma dari tubuh itu betul-betul mengasyikkan.

“Kalau tak disapu ubat, nanti lagi teruk.” Ziyyad tetap tarik tangan isterinya. Lengan wanita itu dilap dengan tuala basah terlebih dahulu sebelum disapu ubat.

“Aww...” Haura mengadu sakit.

“Memanglah pedih sikit, tapi insya-Allah tak sakit dah lepas ni.” Ziyyad sengih, jeling isterinya.

Kali ini Haura biarkan sahaja perlakuan suaminya itu. Sesekali matanya mengerling wajah kacak milik Ziyyad. Nampak keikhlasan di situ. Dia baik sangat pada aku, tapi apa yang aku dah buat pada dia?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://belogsjm.blogspot.com/2021/01/drama-melastik-ke-hatimu-lakonan-janna.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FbXzFd+%28%23JMBELOG%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penghayatan Tak Sampai Peminat Drama Kata Lakonan Andi Bernadee Umpama Kayu

Penghayatan Tak Sampai Peminat Drama Kata Lakonan Andi Bernadee Umpama Kayu

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 317 hits
Penyanyi Andi Bernadee yang kini mula berjinak jinak dalam dunia lakonan nampaknya semakin 8216 mendunia 8217 apabila dia muncul dalam lakonan drama berjudul Melastik Ke Hatimu yang juga bergandingan bersama pelakon hebat Janna Nick Sumber
Melastik Ke Hatimu Sinopsis Drama Dan Novel

Melastik Ke Hatimu Sinopsis Drama Dan Novel

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 938 hits
Melastik Ke Hatimu Sinopsis Drama Dan Novel Melastik Ke Hatimu drama terbaru yang bersiaran di TV3 Melastik Ke Hatimu adalah drama terbaru adaptasi daripada Novel Melastik Ke Hatimu karya Aqma Dee Drama Melastik Ke Hatimu ini adalah hasil l...
Baca Online Novel Melastik Ke Hatimu Karya Aqma Dee

Baca Online Novel Melastik Ke Hatimu Karya Aqma Dee

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 3264 hits
UNTUK DAPATKAN NOVEL INI BOLEH WASAP HARGA RM26 POSTAGE RM8 Novel Melastik Ke Hatimu
Drama Menantu Tok Sintok Lakonan Farhan Asri Ikhram Juhari

Drama Menantu Tok Sintok Lakonan Farhan Asri Ikhram Juhari

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 618 hits
Saksikan drama bersiri Menantu Tok Sintok disiarkan di Salam HD pada setiap Jumaat pukul 6 petang JUDUL MENANTU TOK SINTOKEPISOD 13TARIKH TAYANGAN 8 Januari 2021WAKTU SIARAN Jumaat 6 00 petangSIARAN TV Salam HD PENULIS SKRIP Mf KenchanaPENG...
Drama Terbaru Lakonan Lee Seung Gi Mouse Dedah Teaser Pertama

Drama Terbaru Lakonan Lee Seung Gi Mouse Dedah Teaser Pertama

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 335 hits
tvN telah mengeluarkan teaser menakutkan untuk drama akan datang berjudul Mouse Mouse adalah drama misteri thriller yang ditetapkan di dunia dimana manusia dapat mengenalpasti psikopat melalui ujian DND pada janin di rahim ibu Drama ini ber...
Lee Sangwoo Bakal Buat Kemunculan Istimewa Dalam Drama Lakonan Isteri Kim Soyeon The Penthouse 2

Lee Sangwoo Bakal Buat Kemunculan Istimewa Dalam Drama Lakonan Isteri Kim Soyeon The Penthouse 2

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 370 hits
Makin dah tak sabar nak tonton musim kedua The Penthouse nanti Khabarnya suami kepada pelakon Kim So yeon yang melakonkan watak Cheon Seo jin iaitu Lee Sang woo akan membuat kemunculan istimewa dalam musim terbaru drama popular itu Malah ha...
Drama Hantu Van Sewa Lakonan Nasir Bilal Khan Bell Ngasri Adam Shah

Drama Hantu Van Sewa Lakonan Nasir Bilal Khan Bell Ngasri Adam Shah

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 445 hits
Drama Hantu Van Sewa disiarkn setiap Khamis hingga Ahad jam 9 00 malam di Awesome TV saluran 112 MYTV JUDUL HANTU VAN SEWAEPISOD 26TARIKH TAYANGAN 8 Januari 2021WAKTU SIARAN Khamis Ahad 9 00 malamSIARAN TV Awesome TV PENULIS SKRIP Farhana F...
Hiburan Bukan Nak Back Up Janna Nick Minta Netizen Jangan Campur Urusan Rumah Tangga Shuk

Hiburan Bukan Nak Back Up Janna Nick Minta Netizen Jangan Campur Urusan Rumah Tangga Shuk

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 451 hits
Beberapa hari ini dunia hiburan tempatan sibuk memperkatakan mengenai kemelut rumah tangga yang dihadapi oleh pelawak Shuk Sahar dan isterinya Rossalennah Natassyiah Asshaferah Ianya bermula apabila wanita itu kembali mendedahkan kecurangan...
Kais Pagi Kais Petang Andi Bernadee

Kais Pagi Kais Petang Andi Bernadee

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 347 hits
Kais Pagi Kais Petang single terbaru Andi Bernadee yang baru release 29 Januari 2021 Aneh aneh tajuk lagu zaman sekarang Tapi dia dekat dengan situasi sekarang dimana ramai yang struggle bekerja untuk cari pendapatan untuk meneruskan kehidu...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ