Drama Aku Cinta Dia


Drama Aku Cinta Dia | Siapa kat sini peminat pelakon Aiman Hakim mesti akan layan drama ini kan, tambah ada pulak heroin pelakon dari seberang yang kian popular mencipta nama di Malaysia iaitu Hannah Delisha. 
Aku Cinta Dia
Drama Aku Cinta Dia diarahkan oleh pengarah Bahri Umar dan merupakan terbitan syarikat Sapphire Screen Sdn Bhd. Telah ditayangkan pada 26 Disember 2018 bermula jam 9.00 malam setiap hari Rabu hingga Jumaat. Drama ini mempunyai sebanyak 20 episode.
Antara pelakon yang membarisi Drama Aku Cinta Dia ini ialah Hannah Delisha (Laila) , Aiman Hakim (Affan), Nadia Brian (Sarina), Ikmal Amry (Akbar), Fahad Iman (Ikhwan), Hafiz Bahari (IIi), Catriona Brian Ross (Puan Zaity), Fauzi Nawawi (Dr Azhar), Nasz Sally (Bib), Elly Mazlein (Rima), Raja Hakim, Zul Huzaimy (Luq), Yuna Rahim (Isya) dan Natasha Elyzza (Ariana).

Sinopsis Drama Aku Cinta Dia
Drama ini mengisahkan seorang gadis yang bernama Laila yang meneruskan kehidupannya walaupun cinta yang dibina bersama bakal suaminya Ikhwan telah putus di tengah jalan.
Kerana peristiwa itu Laila kecewa Ikhwan tidak hadirkan diri di majlis pernikahan. Lantas dia membawa diri ke luar negara seorang diri untuk mendapatkan ketenangan hati. Dia jua terpaksa menanggung malu tetapi bernasib baik kerana mendapat sokongan penuh daripada ibunya. 
Semasa di Amsterdam, Laila tersalah membuat penempahan bilik adalah antara cabaran yang terpaksa dihadapi Laila. Setelah itu dia mendapatakan tempat tinggalnya untuk keluar bersiar-siar.  
Laila berkenalan dengan Sarina, seorang yang peramah dan popular di media sosial Instagram. Laila diberi kesempatan menyewa bilik di rumah penginapan Sarina setelah menceritakan apa yang telah berlaku. 
Pertemu Laila bersama Affan yang baru tiba dari Malaysia untuk melawat Sarina yang telah menemukan Laila dengan instacrushnya itu. Masing-masing tidak tahu sebab sebenar Laila di sana. Mereka bertiga semakin rapat. 
Laila membuka cerita kedatangannya ke Amsterdam kerana suka melihat posting Instagram yang dimuat naik Affan. Tanpa diduga Affan menawarkan diri untuk membawa Laila ke tempat-tempat tersebut. 

Affan menunaikan janjinya. Laila hampir lupa kisah yang telah ditinggalkannya di Kuala Lumpur dan dia berasa amat gembira dengan semuanya sehinggalah dikejutkan dengan berita perkahwinan Ikhwan bersama rakan serumahnya sendiri iaitu Nel. Berita ni mengundang sedih dan Laila akhirnya menceritakan perkara itu kepada Affan. 

Perasaan suka mula timbul. Affan memutuskan untuk melamar Laila dan ingin bernikah secepat mungkin. Laila terkejut dengan lamaran itu. Mereka berkahwin di Amsterdam. Pada masa yang sama, Sarina ingin mencari ayah kandung mereka di Malaysia tetapi tidak mendapat persetujuan dari Affan. 

Laila pula runsing memikirkan penerimaan keluarganya. Dapatkah Sarina berjumpa dengan ayah kandungnya? Bagaimanakah reaksi Dr. Azhar dan Puan Zaity tentang perkahwinan anak mereka di Amsterdam? 

Ok la, bila baca sinopsis Drama Aku Cinta Dia ni nampak macam best tak sabar nak tahu kesudahan drama ini macam mana. Boleh masuk list drama ni nak layan. Cik Ash sempat layan drama dekat online jer pun.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cikash.com/2018/12/drama-aku-cinta-dia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sinopsis Dan Pengajaran Drama Selafaz Cinta

Sinopsis Dan Pengajaran Drama Selafaz Cinta

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 1408 hits
Sinopsis dan Pengajaran Drama Selafaz Cinta Susah nak lekat dengan drama bersiri kalau drama tak betul betul best Selepas tamat drama Cinta Tiada Ganti MF dan suami sekali lagi terjebak dengan drama bersiri Cinta Tiada Ganti tu pun tengok s...
Lirik Lagu Karena Cinta The Junas Monkey

Lirik Lagu Karena Cinta The Junas Monkey

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 318 hits
Lirik Lagu The Junas Monkey Karena Cinta Terbaru Lirik Lagu Karena Cinta oleh The Junas Monkey Lirik lagu Lengkap Karena Cinta The Junas Monkey Terbaru 2018 Setelah lama vakum karena kesibukan masing masing personilnya ditahun 2018 ini mere...
Cinta Sejati

Cinta Sejati

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 301 hits
Mencari cinta yang sejatihilang ditelan waktubukan menyalahkan waktutetapi aku yang bertangguhcinta sejati hadir penuh kesuciantampa perlu kau raguiikhlaskan hati dan sanubarikerana ianya dari illahiitulah dia cinta sejati nukilanHana
Boy Candra Catatan Pendek Untuk Cinta Yang Panjang Pdf

Boy Candra Catatan Pendek Untuk Cinta Yang Panjang Pdf

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 301 hits
Download Ebook Novel Boy Candra Catatan Pendek untuk Cinta yang Panjang PDF bisa kamu dapatkan gratis disini beserta sinopsis SINOPSIS Pada akhirnya kamu hanya perlu mensyukuri apa pun yang kamu miliki hari ini Walaupun yang kamu tunggu tak...
Lirik Lagu Dewi Perssik Semua Karena Cinta

Lirik Lagu Dewi Perssik Semua Karena Cinta

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 302 hits
Lirik Lagu Dewi Perssik Semua Karena Cinta Terbaru Lirik Lagu Semua Karena Cinta oleh Dewi Perssik Lirik lagu Lengkap Semua Karena Cinta Dewi Perssik Terbaru 2018 Baca Juga Lirik Lagu Dewi Perssik Suara Hati Lirik Lagu Dewi Perssik Semua Ka...
Ayah Mesti Jadi Cinta Pertama Anak Perempuan Rajinlah Layan Supaya Ayah Hero Dalam Hatinya

Ayah Mesti Jadi Cinta Pertama Anak Perempuan Rajinlah Layan Supaya Ayah Hero Dalam Hatinya

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 577 hits
Ada yang bertanya bagaimanakah cara seorang bapa memberi cinta kepada anak perempuannya sehingga si anak berasakan si ayah cinta pertamanya Berdasarkan perkongsian dari Pakar Motivasi Mohd Fairuz Abu atau lebih dikenali sebagai ada beberapa...
Istimewanya Zahirah Macwilson Di Mata Aiman Hakim Ridza Bunga Bunga Cinta

Istimewanya Zahirah Macwilson Di Mata Aiman Hakim Ridza Bunga Bunga Cinta

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 1178 hits
Keakraban hubungan pelakon Aiman Hakim Ridza dengan Zahirah MacWilson kini sedang adanya bunga bunga cinta Mana tidaknya bermulanya dari sekeping gambar yang dimuat naik Zahirah dan disertakan hashtag zahirAH telah mejadi bualan ramai lalu ...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo