Dr Dzulkefly Akui Jadi Pembangkang Lebih Mudah Tak Kena Maki Selalu





Betul apa yang dinyatakan oleh Mantan Menteri Kesihatan, Dr. Dzulkefly ni.. jadi Pembangkang lebih mudah dari menjadi Kerajaan, sebab tak jadi sasaran maki hamun rakyat..
Lagipun.. mencari kelemahan atau kepincangan sesuatu perkara adalah jauh lebih mudah dari menjadikannya sebagai realiti.

Tapi Dr. Dzul jangan lupa.. 'Tahan Maki' tu antara kriteria yang perlu untuk seseorang menjadi Wakil Rakyat.. kalau kena kutuk sikitpun dah sentap.. duduk rumah sajalaaa.


.... MENJADI pembangkang lebih mudah kerana tidak menjadi sasaran kemarahan masyarakat.
Pendapat itu disuarakan Datuk Seri Dr. Dzulkefly Ahmad secara jujur ketika membalas ciapan seorang pengguna Twitter dengan akaun @bumilangit yang mahu beliau dilantik semula menjadi Menteri Kesihatan.
Ahli Parlimen Kuala Selangor itu berkata, bagaimanapun demi rakyat dan negara serta untuk mencari reda Allah dia sanggup harungi semua kesukaran tersebut semula.
Namun Dr. Dzulkefly menegaskan, dia hanya akan kembali menjawat jawatan menteri kesihatan sekiranya Pakatan Harapan menjadi Kerajaan Persekutuan semula dan sekiranya perdana menteri ke-9 melantik dirinya ke jawatan tersebut.
“Terima kasih @bumilangit. Saya kembali kalau PH jadi Kerajaan. Itu pun kalau Perdana Menteri ke-9 sudi lantik saya Yang Berhormat Menteri Kesihatan.
“Sejujurnya lebih mudah menjadi pembangkang. Taklah kena ‘maki’ selalu. Namun demi rakyat dan negara buat mencari reda AlLah, akan kami harungi semuanya. Hidup ini singkat, lakukan yang terbaik,” ciap Dr. Dzulkefly.
@bumilangit memberikan pandangan bahawa Dr. Dzulkefly yang merupakan Pengarah Strategi Amanah mempunyai aura sebagai menteri kesihatan. Antaranya polisi tidak merokok yang dilaksanakan ketika beliau menjawat jawatan menteri kesihatan.
“Pendapat saya (walaupun tak ditanya): Mansuh darurat, teruskan PKP. Jadikan Dr. Dzul menteri kesihatan kembali.
“Dia power, orang maki pasal takboleh rokok kat kedai dia buat taktau ja sebab dia tau dia betul. Orang pun tau dia betul,” kata @bumilangit.
Selepas kejatuhan Kerajaan Pakatan Harapan, Dr. Dzulkefly dilantik mengetuai Jawatankuasa Khas Negeri Selangor bagi memantau, mengawasi serta memberikan pendidikan kepada rakyat berkenaan pengawalan serta menangani virus COVID-19. Dia dilantik ke jawatan tersebut pada 10 Mac 2020.
Ketika ini Selangor menjadi negeri tertinggi mencatatkan kes Covid-19 iaitu keseluruhan 54,384 kes berbanding negeri-negeri lain. Selangor mencatatkan kes harian tertinggi hari ini iaitu sebanyak 1,421 kes.
Kes Covid-19 mula dikesan pada 25 Januari ketika Dr. Dzulkefly masih menjadi Menteri Kesihatan. Pada waktu itu jumlah jangkitan masih lagi rendah dan terkawal.
Gelombang kedua jangkitan Covid-19 melanda negara ketika politik negara bergolak pada penghujung Februari 2020 yang menyaksikan kejatuhan kerajaan PH ~ MyKmu

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/01/dr-dzulkefly-akui-jadi-pembangkang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proses Pembelian Rumah Lebih Mudah Dengan Myra S Home Buying Hub

Proses Pembelian Rumah Lebih Mudah Dengan Myra S Home Buying Hub

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 361 hits
Proses Pembelian Rumah Lebih Mudah Dengan Myra s Home Buying Hub Nak buat pembelian rumah pertama tapi tak tahu macam mana Artikel ini mungkin dapat membantu korang untuk mendapatkan rumah dengan lebih mudah dan cepat Proses membeli rumah k...
Ngo Akui Sumbangan Ke Hospital Berkurang Kerana Ada Pihak Lain Lebih Memerlukan

Ngo Akui Sumbangan Ke Hospital Berkurang Kerana Ada Pihak Lain Lebih Memerlukan

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 206 hits
Gambar Hiasan Pada 17 Jan lalu Pengarah Kesihatan Selangor Dr Sha ari Ngadiman berkata Hospital Sungai Buloh yang menjadi hospital utama dalam merawat pesakit Covid 19 kurang menerima sumbangan seperti makanan daripada NGO berbanding sewakt...
Desakan Zahid Hamidi Berundur Adalah Tindak Balas Kartel Muhyiddin Untuk Bersatu Lebih Mudah Menelan Umno

Desakan Zahid Hamidi Berundur Adalah Tindak Balas Kartel Muhyiddin Untuk Bersatu Lebih Mudah Menelan Umno

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 229 hits
Desakan secara tiba tiba yang muncul agar Zahid Hamidi berundur daripada jawatannya dengan jelas menunjukkan Muhyiddin Yassin dan kartel di sekelilingnya sudah mula bertindak balas terhadap Presiden UMNO itu Ia tidak lain adalah disebabkan ...
Modal Sekitar Rm30 Beli 3d Wallpaper Idzyan Jadikan Ruang Singki Lebih Bergaya Segar Mudah Cuci

Modal Sekitar Rm30 Beli 3d Wallpaper Idzyan Jadikan Ruang Singki Lebih Bergaya Segar Mudah Cuci

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 216 hits
Ruang dapur merupakan ruang peribadi buat wanita khasnya dan juga mereka yang gemar memasak Di sini ruang untuk kita mengolah makanan buat keluarga Tentunya kita mahu ruang ini nampak bergaya jauh dari suasana selekeh yang membuatkan hilang...
Mp Tolak Darurat Lebih Daripada Majoriti Mudah Anwar

Mp Tolak Darurat Lebih Daripada Majoriti Mudah Anwar

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 342 hits
Gesaan Ketua Pembangkang Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahukan Ahli ahli Parlimen menghantar warkah kepada Yang di Pertuan Agong menolak perisytiharan darurat oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin telah menghasilkan sejumlah bantah...
Ikan Bawal Masam Manis Lebih Sedap Dari Kedai Nih Mudah Aje

Ikan Bawal Masam Manis Lebih Sedap Dari Kedai Nih Mudah Aje

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 291 hits
Masak lauk ukan sweet sour atau masam manis memang menaikkan selera Dapat pulak ikan bawal segar memang mantap super sedap laa rasanya Ni resipi yang dikongsikan June Ahmad yang rajin memasak Lagi pulak time pkp lagilah bertambah rajin Kata...
Kue Tiaw Sup Ala Steamboat Yang Simple Dan Sedap Mudah Je

Kue Tiaw Sup Ala Steamboat Yang Simple Dan Sedap Mudah Je

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 492 hits
Musim PKP ni kitaran hidup tak meluas sangat travel pun dari bilik tidur ke ruang tamu dan jauh sikit ke dapur Masuk ofis pun jika perlu Petang turun ke laman buat sedikit exercise buat keluar peluh sambil tengok pokok pokok yang di tanam z...
Cara Mudah Buat Sambal Bilis Garing Homemade Sedap

Cara Mudah Buat Sambal Bilis Garing Homemade Sedap

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 353 hits
Sambal Garing ni memang sesuai sangat dibawa ke mana sahaja Makan dengan bubur sedap nasi panas panas pun layan Malah nikmati bersama roti pun boleh Memang serbaguna Rasa pedas pedas masin tu buat hidangan ini menjadi kegemaran ramai Kalau ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir

Himpunan Resepi Ayam Masak Black Pepper Yang Simple Dan Sedap