Dlynd Gold Sacha Inchi Seed Oil Satu Penawar Ajaib Untuk Segala Macam Penyakit


 
Sejak kebelakangan ini, sacha inchi semakin mendapat perhatian ramai dan ia berjaya disenaraikan sebagai salah satu ‘super food’ di dunia bermula dari tahun 2016. Walaupun ia baru diketahui ramai, sacha inchi, yang bermaksud ‘kacang Inca’, sebenarnya telah lama digunakan sejak 3000 tahun yang lalu oleh masyarakat Inca di Peru. Bukti masyarakat Inca menggunakan sacha inchi boleh dilihat pada pelbagai seramik dan makam mereka.
Berdasarkan kepada catatan sejarah, para pahlawan Inca menggunakan minyak yang dihasilkan daripada benih sacha inchi disebabkan oleh manfaatnya yang pelbagai, serta nutrisinya yang kaya. Bagaimana rahsia masyarakat Inca – salah satu peradaban kuno paling berkuasa di dunia – yang tersimpan rapi di hutan Amazon mereka berjaya menembusi pasaran global pada zaman ini?

Dengan serangan makanan segera serta makanan ringan yang tidak mempunyai sebarang manfaat, sehingga menyebabkan ramai orang mendapat penyakit berat seperti kanser pada usia muda, masyarakat moden pada hari ini semakin sedar akan betapa pentingnya untuk kembali kepada sumber pemakanan semulajadi, seperti yang dipraktikkan oleh masyarakat zaman silam. Pelbagai kajian juga menunjukkan bahawa ‘super food’ merupakan solusi terbaik bagi mengatasi masalah kesihatan yang kerap dijumpai pada masyarakat moden.


Kandungan nutrisinya lebih tinggi daripada minyak kelapa dara tambahan, dengan struktur minyak yang lebih lembut serta daya serapan yang lebih cepat. Kaya dengan iodin dan amino asid, Sacha Inchi juga mengandungi tahap vitamin A dan E (Alfa-Tokoferol) yang tinggi; menjadikannya antioksidan yang luar biasa dan sangat baik bagi anti-penuaan. Sacha Inchi turut mengandungi Omega 3 (54%), Omega 6 (33.4%), dan Omega 9 (7.2%) yang dapat membekalkan protein.
   Manfaat Sacha Inchi Oil (Minyak Sacha Inchi)   
Sacha inchi kaya dengan omega-3, omega-6, dan omega-9. Ia juga mengandungi vitamin A dan E, menjadikannya sumber antioksidan yang bagus. Antara manfaat pengambilan minyak sacha inchi secara teratur adalah:
Mengawal kolestrolKandungan asid lemak omega-3, omega-6, dan omega-9 yang ada membantu dalam merendahkan tahap kolestrol LDL (Low Density Lipoprotein, terlalu banyak akan membahayakan kesihatan) dan meningkatkan kolestrol HDL (High Density Lipoproteins, baik untuk kesihatan).
Mengekalkan kesihatan mentalAsid amino tryptophan yang terkandung dalam sacha inchi meningkatkan pengeluaran hormon serotonin yang dikenal sebagai hormon penstabil mood. Ini amat membantu dalam mengekalkan kesihatan mental.
Meningkatkan fungsi otakLebih kurang 60% kandungan otak kita adalah lemak. Bermaksud kita memerlukan lemak yang sihat dari sumber makanan seperti Sacha Inchi untuk membina membran sel otak dan menyuburkan sel-sel otak kita. Pengambilan omega-3 dapat meningkatkan konsentrasi dan mengurangkan keradangan otak yang menyebabkan masalah keletihan, kemurungan, dan ingatan.
Mengawal berat badanTubuh manusia akan mengeluarkan hormon kortisol apabila mengalami tekanan untuk mengawal tekanan darah dan tahap insulin. Tetapi kortisol berlebih akan menyebabkan kita ingin makan secara berlebihan terutamanya makanan manis. Omega-3 terbukti dapat mengawal kortisol. Maka selera kita juga lebih terkawal.
Mengekalkan kesihatan jantungAliran dan tekanan darah yang baik dan tahap kolesterol yang terkawal pastinya memberi kesan bagus kepada kesihatan jantung.
Mengelak diabetes Omega-3 yang ada turut mengawal tahap glukosa, sekaligus boleh mengelakkan diabetes.
Meningkatkan kekuatan tulangKandungan omega-3 membantu tubuh menyerap kalsium secara optimum, sekaligus meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan penyakit tulang seperti osteoporosis.
Melancarkan kesihatan mataVitamin E, A dan omega yang ada melancarkan pandangan dan mengekalkan kesihatan mata.
Mengurangkan sakit sendiKandungan nutrisi yang ada turut membantu dalam mengurangkan sakit sendi dan rheumatoid arthritis. Bagi menambahkan lagi manfaat, anda boleh mencampurkan minyak sacha inchi dengan halia.
Mencantikkan kulit dan rambutOmega3 dan vitamin E memainkan peranan penting untuk manfaat ini. Ia membantu dalam mengawal pengeluaran minyak pada kulit dan rambut, mengekalkan keanjalan kulit, membekalkan hidrasi kepada kulit dan rambut, melindungi kulit dan rambut daripada sinar matahari, dan memperbaiki kerosakan kulit dan rambut yang ada.
Terdapat pelbagai lagi manfaat sacha inchi yang lain, namun manfaat-manfaat yang disenaraikan di atas merupakan manfaat asas ‘super food’ tersebut. Secara keseluruhannya, sacha inchi meningkatkan tahap kesihatan dan imuniti seseorang.
Paling terbaik, produk ini ada Sijil Halal JAKIM, GMP dan kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Maka, anda tidak perlu ragu-ragu untuk mengamalkannya.  Dapatkan segera sekarang. 
Harga Dlynd Gold Sacha Inchi Seed Oil (Softgel)RM139.90  (120 pcs)RM79.90 (50 pcs)
Amalkan produk ini dua biji pagi dan dua biji malam sebelum makan. Amalkan selama 6 bulan berturut-turut, Insya Allah kesihatan anda pasti ditahap yang cukup membanggakan.Belanja diri anda untuk sihat dengan Sacha Inchi Softgel Seed Oil sekarng. InsyaAllah, "Cantik Di Luar, Sihat Di Dalam". Nak info lanjut tentang produk 'Super Food' di dunia ini ? Sila taip di SACHA INCHI Di Youtube. Dah 3,000 tahun di gunakan sebenarnya. 
Janganlah Risau, Dlynd Gold Sacha Inchi ada kelulusan sah dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Malah ada Sijil Halal JAKIM dan GMP produk. Maka, jangan tunggu lagi.

http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/02/dlynd-gold-sacha-inchi-seed-oil-softgel_16.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inchaway Sacha Inchi Oil Dapat Kurangkan Lemak Dan Kolesterol

Inchaway Sacha Inchi Oil Dapat Kurangkan Lemak Dan Kolesterol

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 366 hits
Lemak dan kolesterol merupakan satu keperluan dalam diet harian seseorang untuk beberapa fungsi tubuh walaupun ada yang mengatakan bahawa kita harus mengurangkan pengambilan lemak Namun jika dirujuk kepada persekitaran pemakanan di Malaysia...
Pokok Sacha Inchi Spesies Ciri Ciri Dan Khasiat

Pokok Sacha Inchi Spesies Ciri Ciri Dan Khasiat

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 345 hits
Apakah khasiat dan spesies pokok sacha inchi Artikel ini akan membincangkan tentang spesies ciri ciri cara penanaman kegunaan dan khasiat pokok sacha inchi Pengenalan Sejak kebelakangan ini pokok sacha inchi mula menarik minat rakyat Malays...
Jangan Kecewa Tak Dapat Beribadat Macam Dulu Besarkan Sabar Dengan Karenah Anak Pun Satu Ibadah

Jangan Kecewa Tak Dapat Beribadat Macam Dulu Besarkan Sabar Dengan Karenah Anak Pun Satu Ibadah

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 233 hits
Sebaik mempunyai anak kecil bermacam macam aktiviti yang kita lakukan waktu bersama pasangan dahulu terpaksa dikurangkan malah dihentikan bagi memberi perhatian pada anak kecil yang memerlukan lebih perhatian Antara salah satunya adalah sol...
Nak Nangis Rasa Sedap Sangat Resipi Buko Panda Rasa Macam Ice Cream Berasal Dari Filipina

Nak Nangis Rasa Sedap Sangat Resipi Buko Panda Rasa Macam Ice Cream Berasal Dari Filipina

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 504 hits
Buko pandan merupakan pencuci mulut terkenal yang berasal dari Filiphia dan biasanya disajikan di majlis majlis tradisi mereka Buko pandan bermaksud kelapa muda dan daun pandan Rasanya yang berlemak ditambah pula dengan warna hijau asli dar...
Hiburan Tak Jumpa Lagi Lelaki Macam Ni Ayda Jebat Terhibur Lihat Ada Individu Ajak Bermadu

Hiburan Tak Jumpa Lagi Lelaki Macam Ni Ayda Jebat Terhibur Lihat Ada Individu Ajak Bermadu

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 212 hits
Baru sahaja melayari bahtera perkahwinan rata rata peminat seronok melihat kebahagiaan yang terpamer di wajah Nabil Mahir dan Ayda Jebat Pun begitu baru lagi terasa kemanisan hidup sebagai pasangan berkahwin mereka telah pun didekati oleh i...
Resepi Telur Gulung Macam Kat Korea Nun

Resepi Telur Gulung Macam Kat Korea Nun

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 353 hits
Resepi Telur Gulung Macam Kat korea NunTelur Gulung antara salah satu penyedap dalam masakan Resepi pun simpleBahan bahan
Pakcik Kenapa Tak Pakai T0pi Tak Apa Tunggu Sman Sampai Lain Macam Dah Cara Abam Jpj Sekarang

Pakcik Kenapa Tak Pakai T0pi Tak Apa Tunggu Sman Sampai Lain Macam Dah Cara Abam Jpj Sekarang

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 362 hits
Kini Di Malaysia dengan kadar kemalangan di jalan raya semakin meningkat peratusnya setiap tahun terutama yang melibatkan penungang motosikal Sesetengahnya tidak mengikut peraturan asas yang telah ditetapkan semasa berada di jalan raya term...
Eh B Gel Ke Lain Macam Je Padam Dan Tutup Ruangan Komen Netizen Video Zahida Rafik Dikecam

Eh B Gel Ke Lain Macam Je Padam Dan Tutup Ruangan Komen Netizen Video Zahida Rafik Dikecam

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 172 hits
Masih ingat dengan pelakon Zahida Rafik Beliau yang kini lama mendiamkan diri dalam industri lakonan kini kembali dengan foto foto menarik beliau Terbaru menerusi ruangan instagram Zahida beliau telah mendapat perhatian setelah berkongsi sa...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Senarai Lagu English Terbaru 2024

5 Tips Mudah Rumah Sentiasa Kemas Walaupun Ada Anak Kecil

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024