Dituduh Sebagai Pembuli Besar Ketika Di Sekolah Agensi Jisoo Beri Kenyataan Rasmi


Tiada angin, tiada ribut, pelakon Jisoo secara tiba-tiba dihimpit dengan kontroversi membuli ketika sekolah.
Kisah bermula apabila seseorang daripada forum atas talian memuat naik entri dan menuduh pelakon itu menjadi dalang kepada keganasan di sekolah. “A” mengatakan yang mereka sama-sama bersekolah di sekolah menengah rendah dengan Jisoo daripada 2006 hingga 2008. Katanya,
Kim Ji-soo mempunyai badan yang besar dibandingkan dengan budak-budak sebayanya pada ketika itu. Bermula dari tahun kedua di sekolah menengah rendah pada tahun 2007, dia berkeliaran di sekolah sebagai seorang pelajar nakal dan sentiasa melakukan perkara buruk. Pelajar nakal pada ketika itu termasuk Kim Ji-soo adalah sangat sistematik. Pertama sekali, tak terbayang langsung sesiapa akan cari pasal dengan Kim Ji-soo dab pelajar nakal lain. Jikalau kumpulan itu mengalami sesuatu yang kurang menyenangkan walaupun kecil, kesemua mereka akan bersama-sama memukul orang itu, memijak mereka dengan cara yang hina dan terperinci.
“A” juga mendedahkan bahawa Jisoo dan rakan-rakannya akan memaksa rakan sekelas mereka untuk membeli rokok dan melempar makanan pada pelajar lain sambil tertawa ketika waktu rehat.
Tambah “A” lagi,
Saya dibuli Kim Ji-soo dan pelajar nakal lain pada 2008, tahun ketiga saya di sekolah menengah rendah. Perkataan ‘buli’ sahaja tidak mampu menggambarkan segala-galanya. Saya merupakan mangsa kepada pelbagai keganasan di sekolah seperti disisihkan, dipukul, diugut, dihina selain dihambur perkataan kesat. Ia bermula apabila ‘B’, salah seorang pelajar nakal dalam kumpulan Kim Ji-soo telah merampas sijil hadiah daripada pelajar lain. Saya kemudian menghampiri ‘B’ dan mengatakn bahawa laporan polis akan dibuat sekiranya dia tidak memulangkan kembali sijil tersebut.
Perlakuan saya ini dianggap sebagai penentangan. Selepas itu, kehidupan sekolah menengah rendah saya yang biasa berubah menjadi ngeri. Mereka sangat berhati-hati, memandangkan saya memberi amaran akan melaporkannya kepada polis. Mereka dengan bijaknya menyuruh rakan sekelas lain untuk buli saya supaya mereka tidak terlibat dengan masalah tersebut.
Jelas “A” lagi, kesemua pelajar yang diarahkan oleh kumpulan Jisoo akan menghamburkan kata-kata kesat kepadanya selain mereka turut diugut akan mati di tangan kumpulan tersebuts ekiranya berani bercakap dengan “A”.
Apa yang saya tulis ini hanyalah berdasarkan pengalaman yang dilalui saya, dan masih ramai lagi orang yang melalui kes lebih teruk disebabkan oleh Kim Ji-soo. Saya mahu menulis beberapa daripadanya, namun mangsa lain mungkin tidak bersetuju, jadi saya tidak menulisnya. Sejujurnya, dibandingkan dengan apa yang dilalui oleh saya, hanyalah baisa sahaja. Terdapat banyak lagi kes yang lebih kejam dan teruk, namun tak sepatutnya apa yang ebrlaku pada saya dipandang ringan sahaja.
Selepas daripada pendedahan ini, terdapat dua orang lagi yang tampil menceritakan pengalaman mereka dibuli Jisoo. Seorang mengatakan bahawa pelakon itu selalu memukulnya manakala seorang lagi menyatakan bahawa Jisoo sering menghamun dengan kata-kata kesat.

Disebabkan oleh kisah ini, agensi Jisoo iaitu KeyEast telah mengeluarkan kenyataan rasmi.
Hello, ini adalah KeyEast. Ini ialah pendirian kami mengenai kandungan yang dilaporkan mengenai pelakon Jisoo yang disebarkan di serata komuniti atas talian.
Kami sedang menyiasat insiden ini dengan serius dan akan cuba sedaya upaya untuk mengesahkannya dengan pelakon kami.
Pertama, disebabkan sudah lama sejak ia mula dibangkitkan, kami meminta anda memahami memandangkan kami memerlukan masa untuk mengesahkan cerita yang benar.
Kami akan menerima laporan menerusi e-mel ([email protected]) mengenai hal ini dan akan mengumpulkan informasi tanpa mengubahnya langsung. Tambahan lagi, jika individu asal dan yang lain mahu tampil ke hadapan, kami mahu mendengar sendiri pandangan mereka mengenai insiden ini.
Selain itu, agensi dan pelakon kami akan cuba sedaya upaya untuk menyelesaikan hal ini. Kami memohon maaf kerana menyusahkan ramai orang.
Walaubagaimanapun, selain daripada isu ini, kami meminta anda supaya tidak mereka cerita mengenai kisah yang tidak disahkan dan menyebarkannya.
Terima kasih.
Sama-sama kita nantikan perkembangan lanjut mengenai hal ini.
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/dituduh-sebagai-pembuli-besar-ketika-di-sekolah-agensi-jisoo-beri-kenyataan-rasmi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Alasan Pada Kesalahan Lalu Dituduh Pembuli Besar Ketika Di Sekolah Jisoo Mohon Maaf

Tiada Alasan Pada Kesalahan Lalu Dituduh Pembuli Besar Ketika Di Sekolah Jisoo Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 300 hits
Selepas terpalit dengan baru baru ini Jisoo tampil dengan sebuah tulisan tangan dan memohon maaf kepada semua yang terlibat Saya benar benar memohon maaf kepada semua yang terseksa disebabkan saya Tiada alasan kepada kesalahan lalu saya Ia ...
8 Lelaki Dituduh Protes Penggunaan Jawi Di Sekolah Vernakular

8 Lelaki Dituduh Protes Penggunaan Jawi Di Sekolah Vernakular

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 189 hits
JERANTUT Lapan lelaki didakwa di mahkamah majistret di sini hari ini kerana perhimpunan haram diadakan 18 bulan lepas bagi memprotes penggunaan Jawi dalam buku teks Bahasa Melayu di sekolah sekolah vernakular Goh Say Aik Leong Ah Kow Yong L...
Haji Arab Saudi Masih Belum Keluar Kenyataan Rasmi Zulkifli

Haji Arab Saudi Masih Belum Keluar Kenyataan Rasmi Zulkifli

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 255 hits
unable to retrieve full text content 160 KUALA LUMPUR Walaupun menerima kira kira 100 000 jemaah umrah semenjak 1 Nov lalu Kerajaan Arab Saudi sehingga kini masih belum mengeluarkan kenyataan rasmi tentang musim haji tahun ini Bagaimanapun ...
Majlis Presiden Ph Kecam Agensi Kerajaan Digunakan Sebagai Senjata Politik

Majlis Presiden Ph Kecam Agensi Kerajaan Digunakan Sebagai Senjata Politik

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 237 hits
KUALA LUMPUR Majlis Presiden Pakatan Harapan mengecam sekeras kerasnya penyalahgunaan agensi agensi kerajaan sebagai senjata politik bagi mendapatkan sokongan daripada Ahli Parlimen pembangkang terhadap Kerajaan Perikatan Nasional Menerusi ...
3297 Kes Baharu Dan 5 Kematian Sebagai Ibubapa Dan Saya Sendiri Adakah Anda Perlu Risau Melepaskan Anak Anda Ke Sekolah

3297 Kes Baharu Dan 5 Kematian Sebagai Ibubapa Dan Saya Sendiri Adakah Anda Perlu Risau Melepaskan Anak Anda Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 299 hits
COVID 19 Kes baharu 3 297 lima kematian dan 4 456 sembuhHilmi MalikFebruari 21 2021 Negeri Perak merekodkan kes harian tertinggi COVID 19 iaitu sebanyak 1 215 kes kata Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah Gambar hiasanKU...
40 Pengusaha Bas Gulung Tikar Ketika Penutupan Sekolah Akibat Covid 19

40 Pengusaha Bas Gulung Tikar Ketika Penutupan Sekolah Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 344 hits
Presiden Persekutuan Persatuan Bas Sekolah Malaysia Amali Munif Rahmat berkata secara keseluruhan mereka hanya dibayar enam bulan sepanjang 2020 iaitu Januari Februari Mac Julai Ogos dan September KUALA LUMPUR Pengusaha bas sekolah boleh me...
Dugaan Besar Calon Spm Jenazah Bapa Dibawa Ke Sekolah Untuk Ditatap Buat Kali Terakhir

Dugaan Besar Calon Spm Jenazah Bapa Dibawa Ke Sekolah Untuk Ditatap Buat Kali Terakhir

papar berkaitan - pada 25/2/2021 - jumlah : 312 hits
Rabu 24 Februari 2021 7 35 PMMuhammad Haikal sempat menatap jenazah bapanya yang dibawa ke perkarangan sekolah pada Rabu TATKALA rakan yang lain sibuk memikirkan kertas peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia anak muda ini diuji dengan pemergi...
Bahasa Cina Antara Bahasa Rasmi Agensi Pelancongan Pbb

Bahasa Cina Antara Bahasa Rasmi Agensi Pelancongan Pbb

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 167 hits
Bahasa Cina antara bahasa rasmi agensi pelancongan PBB Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pada 21 Feb 2021 11 30PM
Bersatu Di Tempat Duduk Pemandu Umno Sebagai Abang Besar Bimbang

Bersatu Di Tempat Duduk Pemandu Umno Sebagai Abang Besar Bimbang

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 171 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONSebarang kerjasama yang mungkin dilakukan antara Bersatu dan Umno hanya akan menguntungkan sebelah pihak sahaja kata pemerhati politik Kim Quek Beliau berkata tidak mungkin kerjasama itu akan bertahan apatah lagi berja...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara