Dipaksa Masuk Islam Mana Mangsa Kejadiaan Seperti Didakwa Waythamoorthy


Isu video yang tersebar telah terjawab, dimana waythamoorthy menyatakan ia adalah video 10 tahun lepas, kemudian dia dilantik sebagai senator oleh kerajaan BN pimpinan Najib. Dan ketika ini, seluruh kepimpinan UMNO hanya berdiam diri, PAS juga tidak bersuara membela nasib melayu apabila Waythamoorthy dilantik najib. Demostrasi... Hanya Bersih sahaja..

Persoalannya jika benar dakwaan waythamoorthy, najib perlu tampil memberi penjelasan kerana waytha menyatakan ia telah menjelaskan dakwaan dipaksa masuk islam pada kerajaan pemerintahan najib.

Bukan setakat najib, malah jabatan agama islam perlu tampil menjawab dakwaan Waythamoorthy dimana terdapat paksaan supaya masuk islam. Apakah ia benar atau sekadar retorik cerita kedai kopi.

Demostrasi 8 Disember.. Rasanya tidak perlu kerana Perdana Menteri sendiri telah memberi penjelasan ICERD sukar diratifikasikan di malaysia malahan Timb.Presiden PKR sendiri telah menyatakan, apa yang dinyatakan dalam ICERD telah dan sedang dilaksanakan oleh kerajaan baru. Maka ICERD tidak perlu untuk kerajaan baru.

Malaysiakini | Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy berkata klip video yang digunakan untuk menuduhnya merosakkan nama Malaysia adalah rakaman 10 tahun lalu yang kini mempunyai konteks berbeza.

Waythamoorthy dalam klip video berkenaan mengkritik apa yang menurutnya diskriminasi terhadap golongan minoriti, terutamanya maysrakat India di Malaysia.

Katanya, klip video berkenaan merupakan wawancara dengan TV Belanda yang dibuat selepas himpunan Hindraf pada Nov 2007 sebagai gesaan agar nasib masyarakat India di Malaysia diberi perhatian.

Himpunan bantahan yang aman itu bertukar kecoh selepas polis melepaskan tembakan gas pemedih mata dan menyembur air kimia kepada peserta. Beberapa peserta didakwa dengan tuduhan cuba membunuh hanya kerana salah seorang anggota polis berdarah sedangkan ratusan peserta cedera parah.Saya sendiri dipenjara dan diseksa. Peguam dari Hindraf ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan pasport antarabangsa saya dibatalkan oleh kerajaan Malaysia ketika saya berada di ibu pejabat Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu di Geneva untuk memberi penerangan berhubung nasib masyarakat India.
Jelas Waythamoorthy, semua itu berlaku ketika kuil-kuil Hindu digusur, pemaksaan penukaran agama, dan masyarakat India diusir dari rumah tradisi mereka di kawasan ladang.

Tambahnya BN sendiri akhirnya mengakui perkara itu ketika bertemu beliau pada 2013.

Kerajaan BN berjumpa saya pada 2013, mengakui kesilapan mereka dan berjanji kepada saya dan masyarakat India yang seterusnya menyebabkan saya menyertai persefahaman untuk bekerjasama dengan kerajaan ketika itu bagi menangani isu masyarakat India.Kerajaan Umno dan semua rakyat Malaysia tahu apa yang saya buat selama lima tahun diasingkan di UK namun mereka melantik saya menjadi timbalan menteri pada 2013 kerana mereka tahu mereka membuat kesilapan apabila tidak menangani masalah yang dihadapi masyarakat India.
Waythamoorthy meletakkan jawatan setahun selepas menyatakan kekecewaan kerana tidak mampu menggesa perubahan dalam kerajaan BN bagi membantu masyarakat India.

Beliau yang menerajui gerakan Hindraf menyokong Pakatan Harapan (PH) sebelum pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Beliau kemudian dilantik menjadi menteri selepas PH menamatkan 61 tahun pemerintahan BN pada PRU 9 Mei lalu.

Klip video berkenaan muncul semula ketika terdapat gesaan untuk mendesak Waythamoorthy meletakkan jawatan sebagai menteri.

Gesaan itu termasuklah petisyen yang setakat ini ditandatangani 16,000 peserta.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bankami.blogspot.com/2018/11/dipaksa-masuk-islam-mana-mangsa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Islam Tidak Pernah Menindas Mana Mana Kaum Di Malaysia

Melayu Islam Tidak Pernah Menindas Mana Mana Kaum Di Malaysia

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 807 hits
Dimana penindasan terhadap India di Malaysia Demi menjaga hati orang lain Melayu Islam benarkan sami hindu ke dalam Dewan Negara walau tidak mengikut etika pemakaian dan tiada pula kedengaran bantahan secara rasmi dibuat oleh orang Melayu A...
Sebelum Nikahi Pemuda Kuningan Mahasiswi Amerika Ini Masuk Islam

Sebelum Nikahi Pemuda Kuningan Mahasiswi Amerika Ini Masuk Islam

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 236 hits
Pasagan unik lintas negara terjadi di Kabupaten Kuningan Jawa Barat Ashley Marie Powell asal Amerika Serikat dan Ra i warga Kuningan saling jatuh cinta Ashley sudah bulat akan menikah Desember nanti dengan pemuda yang dicintainya Selasa sia...
Kalau Lompat Masuk Pas Kembali Pada Islam Lompat Parti Lain Takde Iman

Kalau Lompat Masuk Pas Kembali Pada Islam Lompat Parti Lain Takde Iman

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 509 hits
Apakah tiada sekelumit iman di hati para pelompat parti ini Selepas pemimpin Umno mengecam wakil rakyat yang melompat parti dengan bidalan langau seorang ulama PAS pula mengaitkan tindakan terbabit denan iman di hati Penceramah terkenal dan...
Faedah Sirah Nabi Paman Nabi Hamzah Bin Abdul Muththalib Masuk Islam

Faedah Sirah Nabi Paman Nabi Hamzah Bin Abdul Muththalib Masuk Islam

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 354 hits
Sekarang kita akan melihat kisah Hamzah paman nabi yang masuk Islam dan pelajaran penting di dalamnya
Ylki Dunia Sudah Larang Iklan Rokok Di Indonesia Bertebaran Di Mana Mana

Ylki Dunia Sudah Larang Iklan Rokok Di Indonesia Bertebaran Di Mana Mana

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 195 hits
Yayasan Lembaga Konsumen Indonesia mendesak PT Kereta Api Indonesia untuk segera mencopot dan menghentikan pemasangan iklan rokok di stasiun Sebab dengan maraknya iklan rokok di stasiun PT KAI telah memberikan pesan dan promosi negatif pada...
Icerd Mana Pendirian Nik Nazmi Irwan Rizal

Icerd Mana Pendirian Nik Nazmi Irwan Rizal

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 383 hits
Oleh Saadah Latib KUALA LUMPUR Timbalan Ketua UMNO Bahagian Setiawangsa Dato Mohd Irwan Rizal membidas kenyataan Nik Nazmi Nik Ahmad yang bersetuju dengan cadangan untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentu...
Antara Grab Dan Mycar Mana Yang Lebih Bagus

Antara Grab Dan Mycar Mana Yang Lebih Bagus

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 748 hits
Saya belum ada pengalaman buruk dengan pemandu pemandu Grab walaupun banyak jugak kes kes yang saya baca tentang ketidak puasan hati penumpang berkaitan pemandu Grab Untuk pemandu Mycar sampai sekarang masih belum pernah saya baca atau deng...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Antara Pilihan



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan