Dinner Sate Dan Siakap Stim Limau

Dinner Sate Dan Siakap Stim Limau. Malam di ambang merdeka. Kami decide untuk makan di luar memandangkan esok kan cuti Hari Kebangsaan ke 63 tahun. Cuti umum seluruh Malaysia. Jadi, kami keluar selepas Isyak. Konon, tak ramai orang kat restoran berdekatan rumah sebab rasanya ramai yang balik kampung. Al maklum cuti hujung minggu yang agak panjang.

Tapi tanggapan kami salah sama sekali. Restoran pertama pergi, penuh meja semua. Restoran kedua, lagi teruk. Kereta berderet tunggu nak masuk parking. Hmm.. kalau restoran ke tiga pun penuh, kita akan ngeteh (makan minum santai) kat rumah aje la.

Nasib baik restoran ke tiga agak lengang dan parking banyak. Apa lagi, cepat-cepat masuk restoran ikut SOP, almaklum sekarang kan masih PKPP. Sebaik kami duduk, ramai pulak yang masuk juga dengan keluarga masing-masing. Terus penuh pulak satu restoran

So, malam ini kami pilih menu campur-campur iaitu sate, siakap stim limau, sotong goreng tepung dan telur bungkus

Sate ayam dan daging. Lembut satenya diselang dengan lemak, memang sedap la.. tapi itulah.. tambah berapa kilo agaknya??

Lepas tu telur bungkus dengan sotong goreng tepung. Sotong tu kita orang ratah je, nasi belum sampai sotong dah habis. Tapi memang sedap, rangup di luar lembut di dalam..

Menu utama, siakap stim limau. Saiz ikan tu besar, makan 5 orang pun cukup. Tapi kami ada bertiga je, maka makanlah sampai kenyang. Haha..

Oleh kerana orang atau pelanggan yang tetiba ramai tadi, order kami sampai lebih kurang dekat sejam. Sabarlah bebanyak ya.. kalau tak sabar dah lama kami angkat kaki.

Selamat menjamu selera.
Selamat membaca, Sebarkan bahagia

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Resepi Ikan Siakap Masak Stim

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 566 hits
Assalamualaikum semua Salam Jumaat Salam penghulu segala hari Cik Ila berpeluang untuk bersiaran hari ni Jadinya Cik Ila nak share resepi ikan siakap masak stim yang dah dua kali Cik Ila masak minggu ni Nak buat macam mana Bila hobi cik sua...
Cara Simpan Daun Limau Purut Agar Kekal Segar Dan Tahan Lama

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 540 hits
Sebelum ni saya pernah tulis pasal cara simpan halia kunyit agar kekal segar dan tahan lama entrinya Hari ni saya nak kongsikan pula cara saya simpan daun limau purut agar kekal segar dan tahan lama Sebelum saya cuba cara ni saya dah pun bu...
Tanam Pokok Limau Kasturi Dalam Pasu Cucuk Saja Ranting Dalam Tanah Nanti Keluarkan Anak Pokok Baru

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 267 hits
Pokok limau kasturi ini memang banyak kegunaannya baik untuk masakan atau minuman Jadi elok sangat kalau tanam paling tidak sepokok di rumah Cara nak tanam pun senang guna keratan batang dan boleh tanam dalam pasu saja Boleh ikut step by st...
Manfaat Krim Sekapur Limau

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 190 hits
MANFAAT KRIM SEKAPUR LIMAU MELEGAKAN KEMBUNG PERUTMENGURANGKAN SAKIT SENGGUGUTMELEGAKAN LENGUHMENGECUTKAN URAT YANG KEMBANG TERUTAMA SELEPAS BERSALINMEMBUANG ANGIN DALAM BADANKANDUNGAN VITAMIN C E UNTUK MENCANTIKKAN KULITMENCERAHKAN KULIT D...
Sate Sedap Di Titi Gantung

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 150 hits
Wah baca tajuk macam menarik tak Tengok akak ni beraksi bakar sate Kalau korang nak makan sate perut atau sate ayam daging dan secara kebetulan memang lalu jalan di Titi Gantung Bota ni Cikila suggest korang singgah beli Tepi jalan je Meman...
Resep Sate Daging Bumbu Rujak Spesial

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 268 hits
Kalau bosan dengan sate daging bumbu kecap Anda bisa memasak daging menjadi sate Padang atau sate daging bumbu rujak
Dinner Di Mijuen Thai Restaurant Teluk Nipah Pulau Pangkor Perak

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 413 hits
Dinner Di MijuenThai Restaurant Teluk Nipah Pulau Pangkor Perak Disebabkan Pangkor Bay View Resort dekat saja dengan restoran ni makan malam pertama kami Dinner Di MijuenThai Restaurant Teluk Nipah Pulau Pangkor Perak Di teluk Nipah inilah ...
Tiki Yam Lay Sek Ala Carte Buffet Untuk Lunch Dinner Di Federal Restoran Dengan Harga Rm60

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 237 hits
Tiki Yam Lay Sek Ala Carte Buffet Lunch Dan Dinner Dah lama betul tak makan makan di luar disebabkan Covid 19 ni Tapi asyik terperuk je kat rumah rasa rindu jugak nak keluar makan makan dan jalan jalan di luar Tapi perasan takut nak The pos...
Wow International Buffet Dinner At Cafe Bld Renaissance Johor Bahru Hotel

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 388 hits
Wow International Buffet Dinner At Cafe BLD Renaissance Johor Bahru Hotel Syukur masih bernyawa Baru baru ni aku singgah dinner kat sini Jangan risau pasal SOP sebab mereka memang amalkan pematuhan mengikut SOP Lepas check suhu semua dan re...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria