Dikecam Kardashian Kelantan Terburu Buru Berniqad Neelofa Dah Lali



Pelakon, pengacara dan usahawan Noor Neelofa telah dilabel ‘Kardashian Kelantan’ gara-gara gaya berniqab nampak dahi yang dimuat naik di laman Instgram miliknya baru-baru ini. Neelofa bagaimanapun tidak hairan dengan kecaman netizen.
Tidak cukup itu, keputusannya berniqab, Oktober lalu, didakwa diambil terburu-buru kerana menjalin hubungan dengan pendakwah bebas, Pencetus Umaah (PU) Riz atau nama sebenarnya Haris Ismail yang juga tunangnya.
Lebih sedekad mengabdikan diri dalam dunia seni, Neelofa atau nama penuhnya, Noor Neelofa Mohd Noor menganggap dirinya sudah kalis kecaman termasuk yang dilemparkan terhadap keluarganya.
“Kecaman sudah sinonim dengan diri saya. Selama 10 tahun saya berdepan dengan pelbagai tohmahan namun, tidak memberi kesan kepada saya. Orang hendak labelkan saya ‘Kardashian’ atau apa sahaja… Ia tidak memberi kesan kepada kami.
“Alhamdulillah, keluarga saya juga tidak fokus terhadap kecaman dan kata-kata orang. Sebagai ‘public figure’, saya banyak menasihati dan memberi pendapat kepada keluarga bagaimana berdepan tohmahan. Ternyata mereka sudah dapat menyesuaikan diri dan faham,” katanya.
 

Mengenai pemakaian niqab yang dipersoalkan apabila dikatakan semakin berani mendedahkan bahagian dahi dengan memakai tudung jenis bawal, ini jawab Neelofa:
“Saya akan pakai apa yang saya rasa selesa. Jika hari ini, saya rasa hendak berniqab, saya akan pakai. Kalau esoknya, saya rasa hendak berpurdah, itu hak saya. Saya tidak terkesan atau perlu mengikut kehendak netizen. Mungkin kerana sudah semakin matang dan lama dalam industri, saya lebih tenang berdepan apa saja tohmahan,” ujarnya.
Neelofa bagaimanapun mengaku kecaman diterimanya dahulu lebih teruk berbanding sekarang: “Sekarang, orang hendak kata apa, biarlah… Saya lebih tenang kerana tahu bagaimana hendak menangani emosi dan mental,” katanya.
Dalam perkembangan lain, Neelofa terharu menerima banyak tawaran mengendalikan program televisyen (TV) pada waktu perdana, biarpun kini tampil dengan imej berniqab.

Neelofa tidak sangka imej baharunya mendapat reaksi positif stesen TV. Namun, Neelofa terpaksa menimbangkannya kerana enggan muncul di TV tanpa pengisian kukuh.
“Banyak tawaran yang saya terima untuk mengendalikan program TV. Saya terkejut kerana wanita berniqab seperti saya ditawarkan mengendalikan program untuk stesen premium pada waktu perdana.
“Sepatutnya, komitmen saya pada November dan Disember lalu. Namun, keadaan tidak mengizinkan kerana ada beberapa perkara perlu diselesaikan.
“Jika bersedia menerima tawaran itu, saya tidak mahu pergi kosong. Sebaliknya, biarlah saya fokus kepada pengisian dan menimba ilmu terlebih dulu,” tuturnya.
Ditanya mengenai pembabitannya dalam dunia hiburan, Neelofa menjelaskan, buat sementara waktu, dia mahu menghentikan aktiviti seni dan tidak terfikir untuk kembali berlakon.
 

The post Dikecam ‘Kardashian Kelantan’, Terburu-Buru Berniqad – Neelofa Dah Lali appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/02/02/dikecam-kardashian-kelantan-terburu-buru-berniqad-neelofa-dah-lali/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=dikecam-kardashian-kelantan-terburu-buru-berniqad-ne

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Mungkin Kerana Banyak Drama Adik Neelofa Tak Ambil Peduli Keluarga Digelar Kardashian Kelantan

Hiburan Mungkin Kerana Banyak Drama Adik Neelofa Tak Ambil Peduli Keluarga Digelar Kardashian Kelantan

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 624 hits
Mungkin disebabkan oleh pengaruh besar Neelofa dalam industri tanah air ahli keluarganya yang lain juga secara tak langsung turut berada di dalam spotlight dan mendapat perhatian daripada orang ramai Sentiasa aktif di laman media sosial adi...
Keluarga Banyak Drama Hingga Digelar Kardashian Kelantan Athisha Khan Tak Peduli

Keluarga Banyak Drama Hingga Digelar Kardashian Kelantan Athisha Khan Tak Peduli

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 1217 hits
Sebut sahaja tentang selebriti cantik Neelofa 31 pastinya kita teringatkan beberapa kontroversi yang melanda dirinya dan ahli keluarga sejak kebelakangan ini Pelbagai isu terjadi sehingga netizen mulai lali dengan gosip gosip yang berlegar ...
Setiausaha Agung Pkr Puji Selangor Perli Pulau Pinang Kelantan

Setiausaha Agung Pkr Puji Selangor Perli Pulau Pinang Kelantan

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 217 hits
SELANGOR dipuji kerana Menteri Besarnya Datuk Seri Amirudn Shari mengambil tindakan menyumbangkan sebulan gaji kepada Tabung Bantuan Menangani Bencana Covid 19 Selangor Malah negeri itu juga dilapor bercadang untuk melaksanakan pemotongan g...
Kelantan Reverses Testing Policy For Interstate Travellers

Kelantan Reverses Testing Policy For Interstate Travellers

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 160 hits
The Kelantan government reversed its policy requiring domestic travellers from pandemic red zones entering the state to get a Covid 19 test Kelantan exco Dr Izani Husin who is in charge of housing and health said the decision was made after...
Polis Johor Buru Adun Pinjam Duit Guna Whatsapp

Polis Johor Buru Adun Pinjam Duit Guna Whatsapp

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 256 hits
Polis menasihatkan orang ramai untuk bersemuka dengan individu yang ingin meminjam wang dan jangan mudah mengikut arahan diberikan melalui aplikasi seperti WhatsApp dan media sosial lain JOHOR BAHRU Polis kini giat menyiasat dan mengesan in...
Pahang Perlis Kelantan Terengganu Melaka Sabah Dan Sarawak Pun Tiada Cuti Thaipusam

Pahang Perlis Kelantan Terengganu Melaka Sabah Dan Sarawak Pun Tiada Cuti Thaipusam

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 226 hits
Selepas menteri besar Kedah dikecam kerana memutuskan tiada cuti peristiwa sempena perayaan Thaipusam tahun ini setiausaha politiknya Afnan Hamimi Taib Azamudden tampil mempertahankan Muhammad Sanusi Md Nor Afnan menggambarkan keputusan ter...
Maqis Kelantan Rampas 1 34 Tan Keluaran Pertanian Tiada Permit Import

Maqis Kelantan Rampas 1 34 Tan Keluaran Pertanian Tiada Permit Import

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 139 hits
MAQIS Kelantan rampas 1 34 tan keluaran pertanian tiada permit import MAQIS Kelantan rampas 1 34 keluaran pertanian tiada permit import
For Rm500 To Bring Ketum To Kelantan Jobless Man Willing To Flout Sop

For Rm500 To Bring Ketum To Kelantan Jobless Man Willing To Flout Sop

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 226 hits
For payment of RM500 a jobless man braved violating the standard operating procedure under the movement control order by misusing the permit for cross district travel to take 100 bags of ketum leaves from Naka in Kuala Nerang Kedah to Kelan...
Polis Kelantan Kaji Jika Peningkatan Kes Seksual Ada Kaitan Dengan Covid 19

Polis Kelantan Kaji Jika Peningkatan Kes Seksual Ada Kaitan Dengan Covid 19

papar berkaitan - pada 27/1/2021 - jumlah : 202 hits
Polis Kelantan masih mengkaji sama ada peningkatan kes jenayah seksual di negeri itu sepanjang tahun lalu turut disebabkan faktor wujudnya ancaman pandemik Covid 19 atau tidak Ketua Polis Kelantan DCP Shafien Mamat berkata berbanding 2019 t...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita