Dikahwini Sebab Kasihan Zarina Zainuddin Usaha Tackle Hati Madu Raih Sayang Suami


Dikahwini Sebab Kasihan, Zarina Zainuddin Usaha ‘Tackle’ Hati Madu, Raih Sayang Suami. Perkataan poligami amat sensitif bagi kaum isteri. Rata-rata wanita alah dengan perkataan “madu” yang manis pada kaca mata lelaki tetapi pahit ditelan kenyataannya bagi rata-rata wanita. Namun jika takdir Allah mengatasinya, sebagai hamba kita seharusnya redha jika perlu berkongsi suami dengan wanita lain.
BACA: Calon Menantu Lelaki Yang Baik, Dia Gelisah Waktu Maghrib
Dikahwini Sebab Kasihan, Zarina Zainuddin Usaha ‘Tackle’ Hati Madu, Raih Sayang Suami
Sememangnya poligami memiliki kesan positif dan negatifnya, tetapi ianya berbalik kepada penerimaan setiap daripada kita. Sesungguhnya, dalam mengamalkan poligami, suami yang sepatutnya memainkan peranannya.
Sejujurnya menurut Zarina Zainuddin yang telah merasai pengalaman selama 25 tahun mengakui kehidupan bermadu adalah manis dan indah. Tidak dinafikan pada peringkat permulaan segalanya tampak sukar.
Malahan dalam tempoh perkenalan memang masing-masing susah nak terima rasa berkongsi dan dikongsi, masing-masing rasa nak memiliki, tetapi lama-lama jika kita redha, segalanya akan berjalan lancar.
“Saya tak nafikan menjadi isteri kedua sering dilabel sebagai perampas, saya dahulu pun benci wanita yang rampas suami orang. Oleh sebab itu masa mula-mula sebelum kahwin, saya pergi jumpa isteri pertama.
“Ketika itu saya masih muda, jadi saya risau orang ambil kesempatan. Jadi bila suami luahkan mahu memperisterikan saya, saya minta dia bawa jumpa isteri pertama. Saya rasa sedih dan kami sama-sama menangis pertama kali berjumpa.
“Terus-terang saya katakan saya tiada sesiapa untuk bergantung hidup, jika akak (isteri pertama) izinkan, barulah saya berkahwin dengan suami. Alhamdulillah akhirnya isteri pertama setuju dan barulah kami kahwin jauh di seberang.
Kahwin Senyap-senyap
Pernikahan Zarina dan suami, Datuk Seri Raihan Wan Jaafar, adalah secara senyap-senyap dan sememangnya tak beriya. Pada Zarina, dia tahu dalam masa dia mengejar bahagia ada hati yang terluka iaitu madunya. Jadi saya perlu menjaga hati semua orang demi keharmonian rumah tangga bersama.
“Momen paling sedih apabila selepas bernikah, suami saya terus-terang dia hanya kasihan pada saya, oleh sebab itu dia menjadikan saya isteri kedua. Jadi suami minta saya bersabar dan terus bersabar dengan alam perkahwinan.
“Walaupun sedih, saya berusaha untuk buat suami sayangkan saya. Salah satu caranya, saya tackle hati isteri pertama. Saya ambil hati kakak(isteri pertama) supaya suami juga sayangkan saya.
“Tidak dinafikan kebaikan madu saya terlalu banyak, malah kami pernah bekerja bersama. Dia banyak beri tunjuk ajar saya tentang bisnes dan mengajar saya disiplin dalam berniaga.
“Alhamdulillah setelah saya mengandung beberapa bulan, suami katakan yang dia sayangkan saya dan kami kekal sebagai suami, isteri hingga hari ini,” ungkapnya sebak dan mengakui bahagia di samping suami dan empat anaknya iaitu pasangan kembar, Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai, 23, Muhammad Naim Azraidan, 16 dan Muhammad Adam Azrai, 13.
Sebelum mengakhiri perbualan, jelas Zarina kehidupan bermadu ini mungkin pahit pada awal perkahwinan. Setelah kita sabar, redha dan menerima ketentuan ketentuan Allah, lama-lama kemanisan berpoligami itu muncul dengan sendirinya, insyallah.
Ikuti kupasan lanjut Maniskah Bermadu, di siaran ulangan Mingguan Wanita Talkshow pada jam 5 petang di Astro Prima 105 dan Prima HD 121.
Sumber: Mingguan Wanita
The post Dikahwini Sebab Kasihan, Zarina Zainuddin Usaha ‘Tackle’ Hati Madu, Raih Sayang Suami appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/dikahwini-sebab-kasihan-zarina-zainuddin-usaha-tackle-hati-madu-raih-sayang-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Sibuk Tapi Suami Biar Je Anak Tak Pedulikan Anak Buat Isteri Kurang Hormat Pada Suami Hati Hati

Isteri Sibuk Tapi Suami Biar Je Anak Tak Pedulikan Anak Buat Isteri Kurang Hormat Pada Suami Hati Hati

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 477 hits
Sememangnya isteri menyedari akan tanggungjawab dan rasa hormat yang perlu diberikan kepada lelaki bergelar suami Namun rasa hormat ini semakin lama semakin hilang hanya disebabkan oleh beberapa perkara Inilah yang selalunya berlaku dalam k...
Dilepaskan Suami Setelah Lama Berdiam Diri Zura Bekas Madu King Coco Akhirnya Buka Mulut Dedah Apa Yang Terjadi

Dilepaskan Suami Setelah Lama Berdiam Diri Zura Bekas Madu King Coco Akhirnya Buka Mulut Dedah Apa Yang Terjadi

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 567 hits
Sudah menjadi fitrah dalam kehidupan manusia hidup berpasangan pasangan Memeterai ikatan dengan hubungan yang sah berlafazkan akad adalah ketentuan Nya Dilepaskan suami setelah lama berdiam diri Zura bekas madu King Coco akhirnya buka mulut...
Asyik Marah Anak Bini Hati Rasa Tak Tenang Suami Kena Periksa Check List Ni

Asyik Marah Anak Bini Hati Rasa Tak Tenang Suami Kena Periksa Check List Ni

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 377 hits
Adakalanya dalam berumah tangga kita selalu rasa seperti tidak mencukupi dalam serba serba Hidup rasa tak tenang dan gelisah Balik ke rumah pula adakalanya rasa rimas dengan anak anak yang masih kecil Ada sahaja yang tidak kena pada pandang...
Pasangan Suami Isteri Berbulan Madu Di Dalam Lokap

Pasangan Suami Isteri Berbulan Madu Di Dalam Lokap

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 580 hits
Pasangan pengantin yang baru seminggu berkahwin ditahan polis dalam serbuan di sebuah rumah di Kampung Bunohan Tumpat awal pagi tadi Dalam serbuan jam 2 30 pagi itu turut dirampas 73 gram dadah dipercayai syabu tiga botol air ketum 16 botol...
Rajin Solat Dhuha Dan Selalu Doakan Suami Rezeki Tambah Murah Cik Abang Pun Sayang

Rajin Solat Dhuha Dan Selalu Doakan Suami Rezeki Tambah Murah Cik Abang Pun Sayang

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 404 hits
Sesungguhnya rezeki itu milik Allah SWT Kita sebagai manusia boleh berusaha berdoa dan tawakal agar dipermudahkan rezeki Sokongan isteri sangat penting bagi memberi semangat buat si suami untuk mencari rezeki untuk keluarga Jika tidak dapat...
Pengikat Sayang Suami Isteri Amalkan Al Fatihah Al Ikhlas Selawat 2 Kali Sehari

Pengikat Sayang Suami Isteri Amalkan Al Fatihah Al Ikhlas Selawat 2 Kali Sehari

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 324 hits
Sedangkan lidah lagikan tergigit ini pula suami isteri Antara perumpamaan yang menunjukkan keadaan panas sejuknya perhubungan suami isteri Boleh dikatakan dalam perkongsian perhubungan suami isteri mesti ada rasa tidak puas hati yang terpen...
Abang Nak Tahu Tak Allah Sayang Abang Suami Mengadu Isteri Kuat Marah Nasihat Balas Ebit Lew Ni Sangat Deep

Abang Nak Tahu Tak Allah Sayang Abang Suami Mengadu Isteri Kuat Marah Nasihat Balas Ebit Lew Ni Sangat Deep

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 360 hits
Pastinya ramai pasangan yang pernah mengalami situasi di mana si isteri bertindak kerap kali memarahi anak anak dengan teruk sehinggakan anak itu menjadi trauma Apabila pulang sahaja daripada mencari rezeki kebanyakan suami pastinya mahukan...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist