Dibelasah Suami Sehingga Koma Hebatnya Allah Dah Hampir 9 Bulan Kakak Hamil Bakal Bersalin


Kejadian ngeri pada April lalu mengemparkan Malaysia apabila seorang lelaki telah membelasah isterinya sehingga koma. Lebih menyedihkan apabila wanita tersebut rupanya sedang hamil anak sulung mereka dan ketika itu usia kandungan memasuki 8 minggu.

Akibat dibelasah teruk, Jahidah Nordin, 43 mengalami kecederaan parah terutama di bahagian kepala, tengkorak selain rahang, tulang belakang serta rusuk yang retak kekal dan masih koma dari hari kejadian.
Walaupun masih dalam keadaan koma, tapi kandungan Jahidah masih lagi bertahan sehingga kini dan dia dijangka akan melahirkan bayinya pada bulan Disember ini.

Hal ini dikongsi olehn adiknya, Fauziah yang mengambil alih menjaga kakak sulungya selepas kejadian menimpa. Menurut Fauziah, kakaknya masih bertahan walaupun mengalami kecedaraan yang serius.
“Tiada lagi kes macam kak Jahidah kat Malaysia. Doktor pakar, nurse-nurse banyak bantu..kita hanya manusia biasa yang hanya mampu berusaha, yang menentukan hanya Allah s.w.t. Doakan yang terbaik buat kak Jahidah, dipermudahkan urusan semua pihak yang terlibat dan dimudahkan perjalanan hidup kakak dan bayi”

“Ye masih bertahan dengan keadaan kecederaan otak yang teruk, patah tulang belakang, rusuk, muka, rahang, bedsore yang belum sembuh. Tak boleh bercakap, tak boleh respon walaupun mengangguk. Separuh sedar hanya mata terbuka tapi kemungkinan besar dia tak dapat melihat hanya air mata kerap mengalir.”

Walaupun koma namun kandungan kakaknya masih bertahan sehingga kini, sudah masuk 9 bulan.
“Hanya mengeras tubuh badan bila terasa sakit, pandangan mata yang kosong, tekak tebuk untuk bernafas dan kahak sentiasa di sedut dan menanggung anak dalam kandungan 9 bulan. Kejamnya kau Rosmaini bin Abdul Raog buat kakak Jahidah menderita!”
Berkongsi tentang pemakanan kakaknya serta kandungan sepanjang sakit, Fauziah berkata kakaknya hanya minum susu sahaja.

“Susu makanan utama kakak dan bayi dalam kandungan. Kuatnya semangat baby membesar dalam kandungan walaupun hanya susu selama 9 bulan. InsyaAllah baby akan jadi anak yang soleh dunia akhirat.”
Tambahnya lagi, Jahidah terpaksa dibawa ke hospital namun berita sedih terpaksa diterima mereka sekeluarga kerana kondisi kakaknya yang semakin teruk.
“Berbulan juga jaga kakak depan mata, hari ini bilik ni kosong tanpa kakak, secara tiba-tiba kakak nak kena tahan wad.”

“Harini jumpa doktor pakar, lemah kaki melangkah keluar hospital selepas mendengar risiko kakak Jahidah. Sangat berat nak terima ujian ini. Risiko kakak: Respiratory Distress, Bleeding, Infection, Cardiac arrest, Death”

“Diam tak terkata apa..berat nak tandatangan. Terpaksa kalau ini jalan yang terbaik..mungkin jalan yang terakhir.”
Sama-sama kita doakan semoga urusan melahirkan bayi nanti dipermudahkan dan semoga kesihatan Jahidah semakin baik.
Kredit: Fauziah Nordin
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Dah masuk hujung tahun ni, biasanya mama papa pasti buat persediaan anak-anak masuk ke sekolah. Apa yang patut kita nak buat supaya anak-anak tak kekok dan teruja nak ke sekolah?
Jom ikuti perkongsian ilmu bermanfaat dari Dr Tengku Putri Zainab Ab Malek (Pakar Perunding Pediatrik), Pn Nurul Sheriena Musa (Konsultan Perkembangan Kanak-kanak & Terapis Cara Kerja) serta sharing dari selebriti Yana Samsudin bagaimana dia melatih anaknya untuk belajar tiga bahasa. Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/tip-a-z-anak-ready-ke-sekolah/

Jom daftar sebagai Moms To Be VIP Member kerana mama hamil akan mendapat pelbagai keistimewaan termasuk Pa&Ma E-Workshop PERCUMA. TAWARAN ISTIMEWA MINGGU INI bagi yang sign up sebagai Moms To Be VIP member akan dapat voucher membeli belah 9 Months. Klik https://toko.ideaktiv.com/product/moms-to-be-vip-member/ untuk join.
The post Dibelasah Suami Sehingga Koma – “Hebatnya Allah, Dah Hampir 9 Bulan Kakak Hamil & Bakal Bersalin” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dibelasah-suami-sehingga-koma-hebatnya-allah-dah-hampir-9-bulan-kakak-hamil-bakal-bersalin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Hamil Dipukul Suami Menghitung Hari Bersalin Adik Luluh Hati Bimbang Risiko Pembedahan

Wanita Hamil Dipukul Suami Menghitung Hari Bersalin Adik Luluh Hati Bimbang Risiko Pembedahan

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 194 hits
SINAR PLUS Wanita hamil dipukul suami menghitung hari bersalin adik luluh hati bimbang risiko pembedahanAzma ML Yesterday 1 30 pmReact 14 ketika hamil bertarung nyawa hingga koma Susulan tragedi yang 4 Mei lalu wanita itu mengalami kecedera...
Hampir 2 Bulan Koma Di Korea Selatan Rakyat Malaysia Ini Akhirnya Meninggal Dunia Perjuangan Rozzana Berakhir

Hampir 2 Bulan Koma Di Korea Selatan Rakyat Malaysia Ini Akhirnya Meninggal Dunia Perjuangan Rozzana Berakhir

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 242 hits
Setelah hampir dua bulan ditidurkan di Hospital Myongji Korea Selatan akibat serangan asma seorang wanita warganegara Malaysia yang dilaporkan bekerja di sana menghembuskan nafas terakhir pagi tadi Berita pemergian Allahyarhamah Rozzana Mat...
Kak Jahidah Stabil Baby Sihat Wanita Koma Dipukul Suami Selamat Bersalin

Kak Jahidah Stabil Baby Sihat Wanita Koma Dipukul Suami Selamat Bersalin

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 197 hits
Kuasa Allah siapa sangka hari sepatutnya melakukan pembedahan untuk melahirkan anak tetapi malam 30 November dah pecah air ketuban dan terpaksa buat emergency czer Inilah ketentuan ilahi bagi mempermudahkan urusan kelahiran bayi buat wanita...
Isu Penerokaan Haram Kerajaan Selangor Selesaikan Masalah Hampir 40 Tahun Dalam 7 Bulan

Isu Penerokaan Haram Kerajaan Selangor Selesaikan Masalah Hampir 40 Tahun Dalam 7 Bulan

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 183 hits
Masalah penerokaan tanah kerajaan secara haram selama 40 tahun oleh penduduk di Bestari Jaya telah diselesaikan dalam tempoh 7 bulan oleh pentadbiran Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari Menurut Amirudin isu Ladang Tennamaram ya...
Suami Hilang Pulang Selepas 6 Bulan

Suami Hilang Pulang Selepas 6 Bulan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 142 hits
Soalan Dalam drama Menanti Februari si suami telah hilang selama 6 bulan di laut Si isteri berkahwin dengan lelaki lain dalam tempoh tersebut Pada satu hari suami yang hilang muncul kembali dan mengetahui isterinya telah berkahwin dengan le...
Aishah Sudah 3 Bulan Tidak Tinggal Sebumbung Dengan Suami Tunggu Masa J4tuh Tal4k

Aishah Sudah 3 Bulan Tidak Tinggal Sebumbung Dengan Suami Tunggu Masa J4tuh Tal4k

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 181 hits
IBARAT retak menanti belah itulah situasi penyanyi Aishah yang mendedahkan rumah tangga kali keempat yang dibina sejak lima tahun lalu kini goy4h Berkongsi mengenai perkara itu Aishah atau nama sebenar Wan Aishah Wan Ariffin 56 memaklumkan ...
Para Isteri Wajib Amalkan Agar Allah Jaga Anak Anak Dan Suami Kita Walau Dimana Mereka Berada

Para Isteri Wajib Amalkan Agar Allah Jaga Anak Anak Dan Suami Kita Walau Dimana Mereka Berada

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 216 hits
Allah Ya Hafiz Ya Muhaimin Allah Yang Maha Menjaga dan Allah Yang Maha Memelihara Kedua dua nama seakan akan sama maknanya jika dibaca selapis Namun apabila digabungkang ketika dalam doa ia membawa keyakinan yang jitu kepada Allah bahawa Di...
Vide0 Belum Ada Rezeki Cahaya Mata Wanita Tumpang Gembira Ibu Hamil Anak Ke 8 Bagi Kakak Jaga Baby Ni

Vide0 Belum Ada Rezeki Cahaya Mata Wanita Tumpang Gembira Ibu Hamil Anak Ke 8 Bagi Kakak Jaga Baby Ni

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 314 hits
Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga sudah pasti mengimpikan mempunyai cahaya mata dan ingin membesarkan amanah yang diberikan sebaik mungkin Namun tidak semua pasangan diberikan rezeki untuk mempunyai cahaya mata sejurus mereka ber...
Tipikal Bila Bulan Ramadhan Hampir Tiba

Tipikal Bila Bulan Ramadhan Hampir Tiba

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 122 hits
Hai hai apa khabar gadis gadis comel dan jejaka accent korea sekalian What s up How about your day Harap semuanya menuju ke jalan yang benar Jangan ada yang bengkok mahu pon memilih jalan hitam Memandangkan bulan Ramadhan bakal menjelma kem...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte