Dia Keluarkan Konet Gosok Kat Wanita Dalam Komuter Tolong Sebarkan Wajah Jantan Cilaka Ni


zaman sekrang kita sentiasa perlu berwaspada terutamanya wanita pastinya mereka sering diperhatikan oleh golongan lelaki gila sx. Seboleh-bolehnya elakkan berjalan seorang diri dan paling penting pakaian yang tidak menaikan berahi lelaki.
Bagi wanita yang sering menggunakan perkhidmatan awam seperti train dan sebagainya mohon camkan wajah ini sebaik-baiknya kerana menurut netizen yang memakai tudung ini bukanlah wanita tetapi lelaki.
lebih teruk lagi beliau melakukan gangguan s3ksual kepada wanita lain dalam koc wanita saksikan perbualan dibawah

WAJAH DISEBALIK BERTUDUNG

DIA ADALAH JANTAN YANG MENYAMAR

KECOH DI WHATSAPP

Tips Keselamatan : 6 Cara Elak Jenayah R0gol Untuk Wanita
Setiap hari kita disajikan dengan pelbagai berita jenayah yang sering menjadikan golongan wanita yang bersifat lemah dan tidak berdaya sebagai mangsa, khususnya membabitkan jenayah rogol, cabul dan sebagainya.
Meskipun negara kita mempunyai undang-undang dan pihak berkuasa yang menguatkuasakan segala peraturan tersebut, jenayah seksual masih terjadi seolah-olah tiada kesudahan.
Justeru, penulis ingin berkongsi beberapa tips dan panduan untuk golongan hawa bagi mengelakkan diri dari dizalimi oleh manusia-manusia durjana tersebut.
1.       Berpakaian menutup aurat sebagaimana yang dianjurkan Islam – Sebagaimana kita tahu Islam itu lengkap dan perlu dijadikan rujukan pertama untuk sebarang masalah yang kita hadapi.
Aurat merupakan kewajipan yang ditetapkan Allah SWT melalui RasulNya, Muhammad SAW, kepada seluruh umat Islam dan antara hikmahnya ialah mengelak dari perbuatan jahat segelintir manusia terhadap golongan muslimah.
Misalnya, riwayat mengisahkan bagaimana seorang muslimah berhijab yang berjalan seorang diri dan dihampiri oleh sekumpulan lelaki yang berniat menjadikannya alat pemuas nafsu. Kumpulan lelaki itu pada mulanya membayangkan wanita itu sebagai masih muda dan jelita.
Bagaimanapun, setelah menghampiri muslimah itu, mereka dapati dia hanya berselindung di sebalik hijab dan wanita itu sudah tua, tidak mengghairahkan serta berkedut-kedut kulitnya. Ia menjadikan mereka ‘tidak lagi berselera’ untuk meneruskan niat buruk mereka dan jelas sekali aurat muslimah itu telah menyelamatkannya dari bahaya rogol tersebut.
2.       Tidak mengenakan pakaian yang seksi – Ramai yang beranggapan memakai tudung dikepala sudah cukup memadai untuk menutup aurat. Namun tidak ramai yang tahu dan mempraktikkan pemakaian yang longgar, labuh dan fabrik berwarna gelap dalam etika pemakaian mereka.
Masih ramai yang bertudung, tapi seksinya mengalahkan artis. Berseluar dan berbaju-T, berlengan panjang yang ketat begitu popular di kalangan remaja sekarang – mereka menganggap pakaian begitu mengikut trend busana muslimah yang terkini.
Berpakaian seksi dan menampakkan bentuk tubuh sebenarnya menambahkan lagi keinginan seksual lelaki buas untuk merogol wanita yang berpakaian begitu, tanpa mengira sama ada wanita itu muslimah atau tidak.
Justeru, bagi wanita yang menghargai maruah dan harga dirinya, disarankan agar tidak mengenakan pakaian seksi.
3.       Berdoa kepada Allah : Rasulullah SAW di dalam hadisnya pernah bersabda;
“Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui” sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya” – Riwayat Abu Daud, At-Tirmizi, Imam Ahmad.
Doa tersebut berbunyi begini: “Bismillahil lazi la yadhurru ma’asmihi syai’un fil ardhi wa la fis samaa’ie, wahuwas sami’ul ‘aliim”. (Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui, – Dibaca tiga kali setiap pagi.
4.       Mempelajari sedikit asas teknik mempertahankan diri – Kini kerajaan menggariskan aktiviti-aktiviti ko-kurikulum di sekolah-sekolah dan salah satu aktiviti yang diketengahkan ialah seni bela diri.
Pelbagai jenis seni Silat, Taekwondo, Judo, Karate, Aikido, Wushu, Silambam, Kalaripayat dan sebagainya diperkenalkan di kalangan pelajar.
Disarankan agar golongan pelajar perempuan mengikuti aktiviti tersebut bagi mempertahankan diri mereka dari sebarang bahaya, khususnya dari mereka yang berniat menyerang mereka secara seksual.
5.       Semburan Lada – Satu alat yang menyemburkan serbuk lada. Sangat terkenal di barat dan kurang diberi perhatian kepentingannya di negara ini. Ia boleh didapati di kedai-kedai penjagaan kesihatan seperti Watson, Guardian atau seumpamanya.
Wanita digalakkan memilikinya sebagai pertahanan terakhir sekiranya gagal melepaskan diri.
6.       Elakkan dari mengikut lorong atau jalan yang sunyi seorang diri – Sekiranya berhajat sangat mahu ke suatu tempat dan diketahui jalan menuju ke lokasi itu sunyi dan terasing, disarankan agar membawa teman yang boleh diharapkan.
Jika boleh, bawalah lebih dari seorang teman dan merupakan mahram muslimah tersebut. Terbaiknya, bawalah ibubapa sebagai peneman anda.
Semoga kita semua dihindarkan dari segala bahaya dan semoga kita tidak mencari bahaya itu sendiri. Insyaallah…
Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN
sumber
The post Dia keluarkan konet gosok kat wanita dalam komuter! Tolong sebarkan wajah jantan cilaka ni! appeared first on InfoJe.Com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://infoje.com/dia-keluarkan-konet-gosok-kat-wanita-dalam-komuter-tolong-sebarkan-wajah-jantan-cilaka-ni/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kat Sekolah Ada Orang Pegang Bawah Ini Tak Kawan Lelaki Anak Kecil Itu Mengangguk Wajah Ibunya Dah Pucat Lesi

Kat Sekolah Ada Orang Pegang Bawah Ini Tak Kawan Lelaki Anak Kecil Itu Mengangguk Wajah Ibunya Dah Pucat Lesi

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 640 hits
Kat sekolah ada orang pegang bawah ini tak Kawan lelaki Anak kecil itu mengangguk wajah ibunya dah pucat lesi Ibu bapa selalu dinasihatkan untuk memantau segala aktiviti anak anak agar tidak terjebak dengan perkara yang tidak diingini Selai...
Aku Lama Lagi Kat Sini Tolong Doakan Kesihatan Aku Untuk Bertahan Di Sini Benjy

Aku Lama Lagi Kat Sini Tolong Doakan Kesihatan Aku Untuk Bertahan Di Sini Benjy

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 367 hits
Aku lama lagi kat sini tolong doakan kesihatan aku bertambah baik sebab aku perlu jadi sihat untuk bertahan di sini Doakan segala usaha aku untuk pulang dipermudahkan demikian nota yang ditulis oleh pelakon Benjy Benjy atau nama sebenar Kah...
Cantik Seyh Awek Tu Anak Teruna Sheila Rusly Payung Gambar Throwback Teman Wanita

Cantik Seyh Awek Tu Anak Teruna Sheila Rusly Payung Gambar Throwback Teman Wanita

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 622 hits
Semalam salah seorang anak teruna kepada pelakon dan penerbit drama Sheila Rusly Luth Mikhail ada memuat naik foto bersama teman wanitanya menerusi Instagram Menerusi foto throwback itu ramai yang kagum dengan hubungan akrab keduanya dari d...
Mengapakah Wanita Dilarang Menghantar Jen4zah Suaminya Ke Kubvr Rupa Rupanya Ini Sebabnya Rileks Media

Mengapakah Wanita Dilarang Menghantar Jen4zah Suaminya Ke Kubvr Rupa Rupanya Ini Sebabnya Rileks Media

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 398 hits
BOLEHKAH WANITA MENGHANTAR JEN4ZAH SUAMINYA KE KUBVR Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar AlHamid Jawapan TIDAK BOLEH khususnya bagi isteri yg suaminya yg men1nggal kerana iddahnya telah bermula dan isteri tidak blh keluar men1nggalkan rum...
4 Bentuk Panggul Wanita Yang Memengaruhi Proses Persalinan Bukan Penentu Tapi Kamu Layak Tahu

4 Bentuk Panggul Wanita Yang Memengaruhi Proses Persalinan Bukan Penentu Tapi Kamu Layak Tahu

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 323 hits
Memang ada bentuk panggul yang paling ideal untuk melahirkan normal tapi nggak 100 menentukan kok Kondisi kesehatan ibu dan sang bayilah yang paling penting
Model Motif Kebaya Bagi Wanita Gemuk Agar Terlihat Langsing

Model Motif Kebaya Bagi Wanita Gemuk Agar Terlihat Langsing

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 610 hits
Kendala yang sering dihadapi oleh berbagai wanita yang mempunyai tubuh gemuk yaitu sulit dalam menemukan model baju Hal ini sehingga tak jarang mambuat mereka sering tampil kurang percaya diri Sungguh hal ini sangat menyebalkan Namun hal te...
7 Kebaikan Apabila Kita Amalkan Rendam Kaki Dalam Bancuhan Garam Untuk Wanita Yang Kerap Sakit

7 Kebaikan Apabila Kita Amalkan Rendam Kaki Dalam Bancuhan Garam Untuk Wanita Yang Kerap Sakit

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 712 hits
Terbukti merendamkan kaki dalam air panas dicampurkan dengan sedikit garam selain dapat membuat kita menjadi lebih tenang dan ianya juga boleh membersihkan kuman yang bersarang di telapak kaki Merendam kaki juga dapat membuat kaki kita menj...
Kopi Pegaga Warisan Khasiat Terbaik Untuk Wanita Lelaki

Kopi Pegaga Warisan Khasiat Terbaik Untuk Wanita Lelaki

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 366 hits
Kopi Hampir semua orang suka kopi Sentiasa ada stok didapur Malah di pantry ofis juga Kopi juga mengandungi antioksidan Ia mampu melawan radikal bebas Sebab itu UN pilih KOPI PEGAGA WARISAN Alangkah bagusnya kopi yang diminum diadun bersama...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang

Saravanan Takes Dig At Unity Govt While Stumping For It

Absolute Power Corrupts Absolutely

Ffp Membantu Menangani Isu Gaji Dalam Bola Sepak Tempatan