Dia Cakap Pelat Perkataan Pelik Pelik Buat Saya Rindu Awal Scha Rindu Momen Lara Masih Kecil


Gelagat si comel Lara Alana, buah hati kesayangan Scha Al Yahya dan Awal Ashaari ini sememangnya dinantikan oleh semua pengikut di instagramnya. Apa sahaja aktiviti yang dilakukan Lara sentiasa di intai malah menjadi ikutan peminatnya.
Berkongsi kisah Lara, Awal mengakui terlalu rindukan momen Lara ketika masih bayi. Banyak memori indah melihat perkembangan Lara membesar yang masih terpahat dalam hati.

“Pada saya momen ketika Lara nak belajar bercakap adalah momen paling indah untuk dikenang. Masa dia bercakap pelat dan perkataan yang tak difahami dia keluarkan ada masanya buat saya rasa rindu. Cakap pelat dia sampai kami tak faham. Rindu waktu-waktu itu. Sekarang semua benda dia sudah tahu, dah kurang rasa kecomelannya,” katanya berseloroh.
Awal dan Scha tampil menjadi pengacara dan untuk Pa&Ma TV Musim Ke 5 bersama lima pengacara lain bermula 3 Julai lalu di Astro Prima dan Prima HD. Bagi kedua-duanya, berkongsi kisah dan pengalaman mereka dalam membesarkan Lara banyak membantu sedikit sebanyak dalam program musim terbaru ini.

Berkongsi cerita masalah kekeliruan bahasa pada anak-anak, Awal tidak lokek berkongsi kisah Lara ketika awal bercakap.
“Kalau diikutkan Lara betul-betul boleh bercakap pada usianya dua tahun. Pada awalnya pada usia 2 hingga 3 tahun tak dinafikan Lara mengalami kekeliruan bahasa dalam pertuturannya. Memang ketara malah ada banyak kesalahan perkataan dan adakalanya dia tak boleh bezakan tapi kini alhamdulillah dia sudah boleh bezakan bahasa Melayu dan bahasa Inggeris.

Di rumah kami selalu campurkan bahasa Melayu dan Inggeris dalam pertuturan, di sekolah dan bercakap dengan pengasuh dia gunakan bahasa Inggeris sepenuhnya. Boleh dikatakan Lara banyak belajar Bahasa Melayu daripada Awal dan Scha di rumah dan alhamdulillah dia kini fasih berbahasa Melayu dengan baik. Malah kalau nak tahu Lara juga sudah mula belajar menguasai bahasa ketiganya iaitu Bahasa Mandarin di sekolah,” kata Awal lagi.
Karektor Ceria Lara
Si comel Lara Alana sememangnya anak yang cukup mendengar kata. Malah banyak perkongsian Awal di instagramnya memperlihatkan sikap Lara yang menyenangkan.

“Lara sememangnya anak yang mudah dijaga namun dia juga sama seperti anak-anak yang lain, ada masanya yang buatkan dia obsess pada sesuatu. Kalau rancangan televisyen yang dia paling suka pastinya semua rancangan melibatkan princess seperti Sofea The First tak ketinggalan PJ Masks dan ada beberapa kartun lagi di Astro.
“Lara juga anak yang sangat suka bangun pagi. Senang bangun pagi malah kalau dia bangun lambat pun dia diam saja dan jarang nak buat hal, menangis dan sebagainya. Malah Lara tahu bila waktu pagi dan perlu bersiap untuk ke sekolah. Dia sangat patuh dengan rutin persekolahannya,” kata Scha berkongsi.

Kata Awal pula jika Lara bangun jam 6 pagi sekalipun dia langsung tidak ada masalah untuk mandi dan bersiap-siap. Bab-bab bangun pagi dia memang paling senang,” kata Awal lagi.

Kredit foto: @laraalana
The post “Dia Cakap Pelat, Perkataan Pelik-Pelik Buat Saya Rindu” Awal & Scha Rindu Momen Lara Masih Kecil! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dia-cakap-pelat-perkataan-pelik-pelik-buat-saya-rindu-awal-scha-rindu-momen-lara-masih-kecil/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Rebah Tiba Tiba Undang Trauma Pada Dua Anak Kecil Hingga Kini Keduanya Masih Terkesan

Bapa Rebah Tiba Tiba Undang Trauma Pada Dua Anak Kecil Hingga Kini Keduanya Masih Terkesan

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 292 hits
Tatkala keluarga lain sedang sibuk membuat persiapan akhir menyambut Hari Raya Aidil Adha pada 10 Ogos yang lalu keluarga kecil milik Norashikin Md Nor dikejutkan dengan insiden yang mengubah seluruh kehidupan mereka Sekitar jam 2 pagi Muha...
Che Puan Juliana Rindu Tempoh Berpantang Masih Beri Susu Ibu Pada Anaknya Mily

Che Puan Juliana Rindu Tempoh Berpantang Masih Beri Susu Ibu Pada Anaknya Mily

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 415 hits
Comelnya anakanda Che Puan Juliana Evans dan suaminya Tengku Shariffuddin Shah Sulaiman Shah Puteri sulung pasangan ini yang diberi nama Tengku Kamiliah Zanariah Josephine Ehsan Shah dah berusia dua bulan dan mesra dipanggil Mily oleh bonda...
Potret Dul Jaelani Saat Masih Kecil Bikin Gemas

Potret Dul Jaelani Saat Masih Kecil Bikin Gemas

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 195 hits
Dul Jaelani pun kini sedang sibuk membangun karier bermusiknya Hal itu terlihat dari sejumlah unggahannya di instagram
Syukur Masih Boleh Cakap Melayu Sarimah Ibrahim

Syukur Masih Boleh Cakap Melayu Sarimah Ibrahim

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 402 hits
Syukur masih boleh cakap Melayu Sarimah Ibrahim Warganet memuji pengacara dan pelakon Sarimah Ibrahim kerana tidak melupakan bahasa ibunda walaupun tinggal lama di luar negara Menerusi laman sosial Twitter warga net meninggalkan komen posit...
Kita Dah Mengantuk Dia Masih Tahan Mata Nak Anak Tidur Awal Elakkan Buat Ini

Kita Dah Mengantuk Dia Masih Tahan Mata Nak Anak Tidur Awal Elakkan Buat Ini

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 361 hits
Ada ketikanya mama dan papa perlu berperang untuk tidurkan bayi Susahnya mereka nak tidur apa puncanya Apabila anak menjangkau usia 9 hingga 12 bulan dan ke atas banyak perubahan yang berlaku Selain perubahan p da ketikanya mama dan papa pe...
Ramai Pelik Tengok Tiub Masih Melekat Di Ieher Ainul Ini Jawapan Bapa Ainul

Ramai Pelik Tengok Tiub Masih Melekat Di Ieher Ainul Ini Jawapan Bapa Ainul

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 168 hits
Selepas dua bulan menjalani 0peration di London bagi membuang tum0r bessar di mulutnya kecomelan Ainul Mardiah semakin terserlah Hal itu menjadi tumpuan netizen di ruangan komen foto dan video terbarunya yang dikongsikan ibu bapa bayi ini d...
Ifan Seventeen Ungkap Cerita Mistis Saat Masih Manggung Bersama Bandnya

Ifan Seventeen Ungkap Cerita Mistis Saat Masih Manggung Bersama Bandnya

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 279 hits
Ifan mengungkapkan sejumlah cerita berbau mistis saat masih aktif manggung bersama seventeen Cerita itu diungkapkan Ifan saat menjadi tamu di channel youtube Ria Ricis
Ratusan Pencari Suaka Masih Bertahan Di Kalideres

Ratusan Pencari Suaka Masih Bertahan Di Kalideres

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 154 hits
Taufan menjelaskan pemindahan pencari suaka dilakukan secara bertahap Dia menyebut pihaknya telah mengirimkan surat kepada United Nations High Commissioner for Refugees soal tenggat waktu pengosongan gedung hingga 31 Agustus 2019
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


From Christopher Wray

Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000