Dhpp Jambatan Non Muslim Ahmad Amzad



Ahmad  Amzad turut menyampaikan cenderahati kepada Jefri.

Oleh : AHMAD SABRI YUSOF

KUALA TERENGGANU, 23 Mei- Dewan Himpunan Pendukung PAS (DHPP) merupakan ‘jambatan’ antara komuniti non-muslim dengan masyarakat Melayu Islam khususnya di Terengganu.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim berkata, DHPP Kuala Terengganu bertindak cemerlang dalam memelihara kesejahteraan rakyat terutama di kalangan bukan Islam sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), sejak 18 Mac lalu.

Katanya, Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Kuala Terengganu melalui DHPP Kawasan Kuala Terengganu berjaya mengagihkan bantuan kepada masyarakat non-muslim dalam kawasan tersebut.

Menurut Amzad, bantuan disalurkan kepada semua yang layak tanpa mengira latar belakang parti dan kaum bukan Islam banyak tertumpu di kawasan Kampung Cina, Kuala Terengganu.
DHPP banyak membantu penyatuan kaum di Terengganu.
“Ramai yang terkesan akibat arahan PKP itu sejak dua bulan lalu akibat penularan wabak pandemik Covid-19 di seluruh dunia.

“Tahniah kepada DHPP Kuala Terengganu kerana cemerlang dalam usaha memelihara perpaduan nasional yang positif di Kuala Terengganu, termasuklah sepanjang musim Covid-19,” ujarnya dalam satu kenyataan facebook, semalam.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti) berkata, titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, mengenai kesan terhadap ekonomi amat menyentuh rakyat.

“Tuanku Duli Yang Maha Mulia, Yang di-Pertuan Agong semasa istiadat perasmian pembukaan penggal sidang parlimen pada 18 Mei lalu, ramai rakyat yang terkesan terutamanya dari segi ekonomi.

“Alhamdulillah, kerajaan Perikatan Nasional sekarang sudah pun melakukan usaha keras bagi  membantu rakyat dengan lebihkan bekerja berbanding politicking.

“Kita sebagai warga Malaysia perlu sentiasa menyemaikan budaya positif untuk kesejahteraan rakyat di negara ini,” jelasnya.

Sehubungan itu, kata Amzad, daerah Kuala Terengganu pernah diumumkan kawasan paling ‘gembira’ berdasarkan indeks kebahagiaan menurut Laporan Kebahagiaan Dunia 2019 (WHR).

Menurutnya, kejayaan itu turut disumbangkan oleh peranan DHPP Kuala Terengganu yang dapat memelihara kesejahteraan di kalangan masyarakat non-muslim.

“Tahniah kepada Jefri Chua dan DHPP Kuala Terengganu yang membuktikan dan menolak isu bahawa PAS adalah ‘racist’ dan tidak mementingkan kaum lain selain Melayu sahaja adalah tidak benar,” tegasnya.

Hadir sama dalam pertemuan itu, Ketua DHPP Kuala Terengganu, Chua Kim Huat atau Jefri Chua, Setiausaha DHPP Kuala Terengganu, Ketua Pemudanya, Alex Chan Fook Yew, Ketua Wanita DHPP Kuala Terengganu, Angeline Mak Yun Yah dan Setiausaha DHPP Kuala Terengganu, Wong Foot Yoke.




Sumber : teganukita.net

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.terengganusebelas.com/2020/05/dhpp-jambatan-non-muslim-ahmad-amzad.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kemelut Politik Undang Kembalinya Dominasi Non Muslim

Kemelut Politik Undang Kembalinya Dominasi Non Muslim

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 251 hits
BANGI 17 Ramadan 1441H Ahad Kemelut politik yang melanda negara ketika ini boleh membuka ruang kepada kembalinya sistem pentadbiran didominasi oleh bukan Islam Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia Prof Dr Zainur Rashid Zainuddin mendakwa ...
Non Muslim Letak Arak Sama Dengan Akta Najis Dadah

Non Muslim Letak Arak Sama Dengan Akta Najis Dadah

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 431 hits
Foto FacebookSurendher Suren Kalau bagi hukuman seumur hiduppun masalah kes pemandu mabuktidak akan selesai sebab kilang arakmasih operasi dan pihak kerajaanmasih memberi lesen pada peniagaarak Kita bukan nak akta jpj dikajidalam isu kes ma...
Kerajaan Pn Dapat Mandat Rakyat Ahmad Amzad

Kerajaan Pn Dapat Mandat Rakyat Ahmad Amzad

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 295 hits
Amzad bersama moderator Amar Jaafar dan Abdul Rahim KUALA TERENGGANU 13 Mei Kerajaan Perikatan Nasional yang dibentuk menerajui pemerintahan negara hari ini juga mendapat mandat rakyat Timbalan Menteri Sains Teknologi dan
Tak Sangka Neelofa Balik Ke Meletop Respon Dari Nabil Ahmad Bila Dapat Tahu Tentang Hal Itu Sangat Mengejutkan Warganet

Tak Sangka Neelofa Balik Ke Meletop Respon Dari Nabil Ahmad Bila Dapat Tahu Tentang Hal Itu Sangat Mengejutkan Warganet

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 524 hits
Istimewa sempena sambutan Syawal tahun ini Neelofa bakal kembali mengendalikan program hiburan Meletop di samping Nabil Ahmad Perkara itu disahkan Pengurus Saluran Astro Ria Astro Citra dan Tayangan Hebat Emarina Kamal Tak sangka Neelofa ba...
Isteri Pelakon Dan Pengarah Terkenal Datuk Ahmad Tarmimi Siregar Meninggal Dunia

Isteri Pelakon Dan Pengarah Terkenal Datuk Ahmad Tarmimi Siregar Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 1391 hits
Dikhabarkan isteri Datuk Ahmad Tamimi Datin Zuhaila Siregar Sulaiman telah menghembuskan nafas terakhir di kediaman mereka di Bukit Bangsar Kuala Lumpur kira kira jam 2 pagi akibat masalah pernafasan Menurut beliau kali terakhir beliau berc...
Hiburan Dikecam Isu Bantuan Artis Nabil Ahmad Insaf

Hiburan Dikecam Isu Bantuan Artis Nabil Ahmad Insaf

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 508 hits
Meskipun kecoh apabila ada dalam kalangan selebriti sebelum ini pernah menyuarakan pendapat mereka berkenaan bantuan kepada golongan artis perkara itu secara tidak langsung memberi ikhtibar buat pengacara dan pelawak popular Nabil Mengakui ...
June 19 Set To Hear Ahmad Maslan S Application In Money Laundering Case

June 19 Set To Hear Ahmad Maslan S Application In Money Laundering Case

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 209 hits
Pontian MP Ahmad Maslan s application to strike out the charges on money laundering and giving a false statement to the Malaysian Anti Corruption Commission will be heard before the Kuala Lumpur Sessions Court on June 19 Deputy public prose...
Dr Ahmad Fadzli Angkat Sumpah Yang Dipertua Baharu Mpk

Dr Ahmad Fadzli Angkat Sumpah Yang Dipertua Baharu Mpk

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 384 hits
SHAH ALAM 19 MEI Dr Ahmad Fadzli Ahmad Tajuddin hari ini mengangkat sumpah sebagai yang dipertua Majlis Perbandaran Klang bagi tempoh dua tahun berkuat kuasa 1 April lalu Majlis angkat sumpah berlangsung di Dewan Mesyuarat Raja Mahadi Klang...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik