Dettol Profresh Gel Mandian Pilihan Utama Kami Sekeluarga


Assalamualaikum. Hai!


Kat rumah mertua ni kan, masing-masing ada favourite sendiri untuk sabun mandian tau. Jadi ada bermacam jenis dan jenama mandian la yang berkampung dalam bilik mandi tu. Tapi, macam mana sekalipun si Dettol selalu mengungguli carta. Setiap kali habis je confirm kena topup yang baru. Sebab tu kegemaran mertua CikSha dan anak CikSha si abang Adan tu.


Sebelum ni kami dah cuba mandian Dettol ProFresh yang warna hijau tu. Best. CikSha suka bauan segar timun nya. Wangi sangat. Yang penting sekali tak melekit tau. Dettol dah upgrade formulasi mandian nya supaya pengguna takda rasa melekit macam sabun tertinggal walaupun dah bilas. Ini paling CikSha suka sangat.





Baru-baru ni CikSha berpeluang mencuba dua lagi mandian Dettol ProFresh yang warna biru(Cool) dan kuning(Fresh). In love jugak dengan bauan segar daun pudina dan lemon nya. Eh, pendek kata bauan sabun mandian Dettol ProFresh ni CikSha suka la. Memang terasa kesegarannya. Tambah bila mandi pakai dia. Nyaman gilaaaaa. Korang yang tak pernah cuba mandian Dettol ni boleh cuba tau. CikSha confirm korang akan jatuh cinta jugak.





APA YANG BEST NYA SABUN MANDIAN DETTOL PROFRESH NI?

Kalau nak tahu, Dettol ProFresh ni dirumuskan khas untuk bagi 'perlindungan daripada bau badan selama 12 jam'. Tujuan nya nak bagi kita rasa segar sepanjang hari. Maklum la kan cuaca kat bumi bertuah Malaysia ni tak menentu kejap panas kejap lembap.

Rumusannya pun dah ditambah baik. Tak melekit serta bebas paraben dan triclocarban.

Ada 4 pilihan yang pastinya tak mengecewakan. Dettol ProFresh hijau dengan kesegaran timun untuk effect Lasting Fresh. Dettol ProFresh biru dengan kesegaran daun pudina untuk effect Cool. Dettol ProFresh kuning dengan kesegaran lemon untuk effect Fresh dan Dettol ProFresh oren dengan buah limau untuk effect Re-energize.


Rangkaian sabun mandian Dettol ProFresh

APA KATA PAKAR TENTANG PRODUK DETTOL?


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologimenjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.

Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi

“Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.
Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.



INFO MENARIK TENTANG PRODUK DETTOL

Dettol melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya iaitu Dettol ProFresh untuk perlindungan bau dan ProSkin untuk perlindungan kulit.

34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia

Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No.1 di dunia berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit.

Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.


Bagus kan pihak Dettol ni. Selalu upgrade untuk hasilkan yang terbaik untuk kita. Harga pun affordable. Sangat memahami perasaan terutamanya mak-mak yang selalu risau pasal kuman yang ada merata ni. Kesimpulannya, jom la kita dapatkan produk Dettol sekarang! Hihi.


Bisik-bisik :: Dulu CikSha jadi ibu paranoid. Sekarang dah tukar ibu Dettol tau sebab ada sabun mandi yang best ni la. Hihi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.shahadafauzi.com/2018/11/dettol-profresh-gel-mandian-pilihan-ramai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dettol Profresh Perlindungan Daripada 100 Kuman Berbahaya

Dettol Profresh Perlindungan Daripada 100 Kuman Berbahaya

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 876 hits
Dettol Profresh Perlindungan Daripada 100 Kuman Berbahaya Persekitaran kita nampak sahaja bersih Namun ianya mengandungi 100 kuman berbahaya Oleh yang demikian kita pastinya memerlukan produk antibakteria yang membantu serta memberi perlind...
Semarakkan Kesegaran Untuk Sepanjang Hari Dengan Dettol Profresh

Semarakkan Kesegaran Untuk Sepanjang Hari Dengan Dettol Profresh

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 1610 hits
Setiap ibu sudah pastinya gembira melihat anak anak mereka membesar dengan sihat Namun semakin anak anak meningkat umur para ibu bertambah risau apabila anak anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kep...
Perlindungan Bau Dan Kulit Dengan Rangkaian Pembersihan Dettol Profresh Dan Dettol Proskin

Perlindungan Bau Dan Kulit Dengan Rangkaian Pembersihan Dettol Profresh Dan Dettol Proskin

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 518 hits
Jadual hidup yang padat ditambah dengan cuaca panas menjelang tengahari merupakan perkara yang perlu dipandang serius bagi mereka yang mengamalkan gaya hidup aktif Seharian di luar rumah bermula jam 7 pagi dan berakhir hingga lewat petang a...
Dettol Profresh Rangkaian Perlindungan Diri Dari Bau Badan Selama 12 Jam

Dettol Profresh Rangkaian Perlindungan Diri Dari Bau Badan Selama 12 Jam

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 619 hits
Deltol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri Dettol ProFresh Melihat anak anak buah bergelak ketawa dan riang bermain sesama sendiri memang menyeronokkan Sesekali membawa mereka bermain diluar memang jelas terpancar sinar keceriaan ...
Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia

Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 456 hits
Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia Assalamualaikum semua Dettol Malaysia jenama perlindungan kuman No 1 Dunia yang memang dipercayai oleh semua terutama para ibu kini me...
Terasa Segar Bila Guna Dettol Profresh

Terasa Segar Bila Guna Dettol Profresh

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 260 hits
Assalamualaikum wbt Pada 8 November yang lalu masa saya tengah sibuk buat MyPortFolio tetiba ada mesej whatsapp mengatakan satu parcel akan dihantar kepada saya Hihihi punyalah seronok duk mikir apakah parcel tue Jeng Jeng Jeng Apakah agakn...
Kenapa Perumahan Prima Menjadi Pilihan Utama Apartment Percutian Terkini Di Cameron Highlands

Kenapa Perumahan Prima Menjadi Pilihan Utama Apartment Percutian Terkini Di Cameron Highlands

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 827 hits
Panjang tajuk kali ini kan Antara soalan yang diterima saya adalah soalan di atas Jawapan saya adalah Perumahan Prima di Tanah Rata ini memang menjadi pilihan utama untuk pilihan Apartment Percutian terkini di sini Antara sebabnya adalah 1 ...
Papar Tulisan Jawi Di Pintu Gerbang Utama Sempadan Pahang

Papar Tulisan Jawi Di Pintu Gerbang Utama Sempadan Pahang

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 446 hits
KUANTAN Kerajaan Negeri Pahang bercadang untuk melaksanakan tulisan jawi di beberapa pintu gerbang utama di sempadan negeri ini Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang Datuk Seri Muhammad Safian Ismail berkata tulisan jawi ini akan dipaparkan pin...
Icerd Tiga Persoalan Utama Antara Realiti Dan Prinsip Perlu Dihalusi Kata Mufti Perlis

Icerd Tiga Persoalan Utama Antara Realiti Dan Prinsip Perlu Dihalusi Kata Mufti Perlis

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 291 hits
MALAYSIADATELINE Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum sangat perlu dilihat dalam tiga persoalan penting sebelum mana mana pihak membantah dan kerajaan meratifikasikannya kata Mufti Perlis Datuk Dr Dat...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran