Denny Sebut Oposisi Banyak Makan Duit Haram Dan Seperti Emak Emak




 Pegiat media sosial Denny Siregar kemblai melemparkan sindiran tajam kepada para kelompok oposisi pemerintahan Presiden Joko Widodo atau Jokowi. Menurutnya, kelompok yang berseberangan dengan pemerintah itu adalah orang-orang yang gagap teknologi dan tak tahan banting.


“Kelompok oposisi itu, yang tuanya gaptek dan jadoel, yang mudanya baper gak tahan banting,” kata Denny seperti dikutip dari akun Twitternya, Selasa (16/2/2021).


Pendukung garis keras pemerintah rezim Presiden Joko Widodo ini mengungkapkan bahwa pihak oposisi kebanyakan makan duit haram. Makanya enggak heran banyak di antara mereka yang tidak seimbang dalam memandang kebijakan-kebijakan pemerintah.


“Kebanyakan makan duit haram, jadinya enggak seimbang. Yang diomongin bukan kemajuan, tapi masalah remeh temeh. Persis emak-emak kumpul di gang, ngomongin tetangga sebelah yang baru dapat pinjaman,” ujarnya.


Terkait polemik yang ada saat ini, Denny heran lantaran masalah cara mengkritik saja diributkan sebegitu besarnya. Lebih lanjut dia menyaranakan agar membahas sesuatu yang lebih berguna dan berbobot.


“Wong masalah gimana cara kritik aja diributkan. Mbok yang diributkan itu gimana cara bikin batre listrik gitu lho. Oposisi, oposisi… pantes kalian kalah. Lha, enggak berbobot gitu. Lihat muke lu aja males,” tutupnya.


Apa yang disampaikan oleh Denny itu untuk menanggpai pertanyaan mantan Wakil Presiden Jusuf Kalla. Namun, menurut Juru Bicara (Jubir) JK, Husain Abdullah, JK sebenarnya tulus menyampaikan kritikan kepada pemerintah, terlebih dia merupakan teman baik Presiden Jokowi.




 
Husain Abdullah mengatakan, sebenarnya apa yang disampaikan oleh JK dan menimbulkan polemik tersebut merupakan bentuk ketulusannya. Bahkan untuk mengkritik saja, JK tidak ingin membenturkan dua pihak antara pemerintah dan masyarakat.


“Pak JK dengan tulus menyampaikan, bagaimana kritik itu tidak membenturkan dua pihak antara pemerintah dan masyarakat,” ujar Husain.


Oleh sebabnya sebagai teman yang baik, JK ingin mengatakan yang sebenarnya dan semata-mata hanya ingin mengingatkan Presiden Jokowi. Husain menjelaskan, JK tidak ingin memuji Jokowi karena hal itu sama saja mendorongnya ke jurang. Sebagai teman baik, tentu JK memberi nasihat dan masukan kepada Jokowi untuk memimpin Indonesia ke arah yang lebih baik.


“Saya ingin mengatakan, bahwa Pak JK dengan ketulusan menunjukkan bahwa kawan yang baik itu adalah yang selalu mengingatkan, bukan memuji-muji. Kalau memuji-muji sama saja mendorong Jokowi ke jurang, itu bukan kawan yang baik namanya,” katanya.


Ketika ditanya soal posisi JK yang disebut oleh banyak pihak bakal menjadi oposisi pemerintah, Husain menjawab bahwa itu hanya persepsi belaka. Di balik kritikan yang dilontarkan oleh JK, sebenarnya itu cuma bersifat masukan dan memperbaik komunikasi antara pemerintah dan masyarakat.


“Itu persepsi saja kan, tapi sejatinya adalah Pak JK mencoba mengamankan apa yang disampaikan Pak Jokowi, bagaimana kedepanya kritik itu menjadi baik, komunikasi timbal balik menjadi bagus, adem-ayem,” tuturnya.
 
Lebih lanjut dia menyarankan agar banyak pihak tidak terlalu larut dalam polemik kritikan JK. Meski begitu, pihaknya tetap mewajarkan hal tersebut mengingat Indonesia merupakan negara demokrasi.


"Jangan terlalu riuh juga bayangkan pernyataan Pak JK yang hanya dua baris ditanggapi mulai dari Menko Polhukam sampai ke tingkat-tingkat bawah dan hampir partai-partai semua memberikan reaksi. Tapi itu sah-sah saja, tidak masalah," tutupnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.bagibagi.info/2021/02/denny-sebut-oposisi-banyak-makan-duit.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+bagibagi%2FcFXc+%28bagibagi.info%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Didakwa Ubahsuai Rumah Pakai Duit Haram Oleh Azwan Ali Ziha Af Beri Kenyataan Balas

Hiburan Didakwa Ubahsuai Rumah Pakai Duit Haram Oleh Azwan Ali Ziha Af Beri Kenyataan Balas

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 301 hits
Ziha AF nampaknya telah tampil memberi kenyataan balas apabila pengacara sensasi Azwan Ali yang lebih dikenali sebagai Diva AA mendakwa dirinya menggunakan duit haram kerana sering memaparkan reka bentuk rumahnya yang dianggap sebagai mewah...
Dituduh Guna Duit Haram Cantikkan Dapur Bekas Pelajar Af Selar Dakwaan Diva Aa

Dituduh Guna Duit Haram Cantikkan Dapur Bekas Pelajar Af Selar Dakwaan Diva Aa

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 226 hits
Sejak pagi tadi tular di media sosial berkenaan isu seorang bekas pelajar program realiti televisyen Akademik Fantasia dikenali sebagai Ziha Salleh yang menjawab tohmahan pengacara popular Azwan Ali kepadanya Dalam hantaran di Twitter Azwan...
Tak Banyak Makan Tapi Gemuk

Tak Banyak Makan Tapi Gemuk

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 228 hits
Assalamualaikum Hi Semua Pernah tak korang rasa macam ni Tak banyak makan tapi berat asik naik aje Agaknya kenapa ya Ha pernah terfikir macam tu Sedar tak sedar Nadhie pun pernah juga terjebak benda yang sama Tertanya tanya jugalah di mana ...
Sebut Saja Nak Makan Apa Tak Kekok Di Dapur Datuk Seri Vida Pamer Bakat Kacak Masak Nasi Lemak

Sebut Saja Nak Makan Apa Tak Kekok Di Dapur Datuk Seri Vida Pamer Bakat Kacak Masak Nasi Lemak

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 254 hits
Selain Cik B pengusaha kosmetik terkenal Datuk Seri Vida turut mempunyai anak lelaki iaitu Muhammad Eric Zaquan Mohd Amin atau lebih dikenali sebagai Kacak di kalangan peminat DSV Sumber Instagram Dato Seri Vida nbsp Sering memuat n
Resipi Roti Sosej Bersos Ala Oriental Macam Ni Baru Syok Makan

Resipi Roti Sosej Bersos Ala Oriental Macam Ni Baru Syok Makan

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 167 hits
Sedapnya Roti Sosej Sos ala Oriental perkongsian saudari Zurina Zulkefli ni Biasanya kalau menikmati sosej kita hanya letak sos cili mayones dan salad je kan Resipi kali ini lain tau Memang nampak sangat menyelerakan Bak kata empunya resipi...
Dimsum Chabura Tempat Makan Halal Di Hatyai

Dimsum Chabura Tempat Makan Halal Di Hatyai

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 208 hits
DIMSUM CHABURA TEMPAT MAKAN HALAL DI HATYAI Hello gaisss Entri ni sebenarnya dah lama busyra nak story tapi itulah asyik postpone ja Macam macam alasan sibuk lah tak sempat lah Tapi harini gigih juga nak menaip Hopefully korang tak bosan la...
Cuma Ada Rm5 Tular Anak Rakam Ayah Makan Nasi Tak Berlauk Lelaki Ini Jelaskan Apa Yang Berlaku

Cuma Ada Rm5 Tular Anak Rakam Ayah Makan Nasi Tak Berlauk Lelaki Ini Jelaskan Apa Yang Berlaku

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 192 hits
Sebelum ini telah tular sebuah video memaparkan kehidupan seorang bapa dan anak lelakinya yang serba kekurangan Kehidupan dua beranak ini teleh mencuri tumpuan ramai apabila kanak kanak bernama Nik Aswan memuat naik video tersebut di aplika...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Prk Kkb Ini Soal Maruah Mca Wee Tetap Pendirian Tak Bantu Kempen