Demi Juita Azar Azmi Jadi Pelacur






Terperangkap antara maruah diri dan tuntutan bergelar anak seni, Azar Azmi awalnya buntu saat mahu memutuskan penerimaan untuk menjayakan watak Juita iaitu karakter seorang pelacur dalam drama bersiri Nur 2.

Pemilik nama sebenar, Siti Azar Ameerah Azmi, 30, itu sedar impak terhadap watak sedemikian sama ada meletakkan dirinya sebaris pelakon berkarakter sedia ada atau pasrah menerima kecaman netizen.

Setelah memperhitungkan banyak alasan, Azar tekad meneruskan peranan sebagai Juita dan mempersiapkan dirinya untuk kuat berdepan dengan hentaman netizen.

“Watak Juita adalah sejahat-jahat manusia yang dicipta dalam Nur 2. Dia bukan sahaja berdendam dengan Nur yang juga sahabatnya, malah sehingga ke akhir drama Nur 2 dia tidak bertaubat,” katanya berkongsi mengenai kejahatan yang terpaksa ditanam demi watak Juita.

Mengakui watak berkenaan tidak mudah untuk dijayakan, Azar menganggap Juita adalah ujian terbesarnya sepanjang membina kerjaya sebagai pelakon.

Dia bukan sahaja penat untuk membawakan watak Juita, malah perlu menjejakkan kaki ke lokasi realiti dunia pelacuran yang banyak memberikan keinsafan sepanjang menzahirkan karakter tersebut.

Malah, menurut pelakon kelahiran Negeri Sembilan itu, berlakon di bawah Shahrulezad yang gemar mencipta skrip ketika penggambaran antara faktor lain yang memaksa dirinya untuk menyesuaikan diri.

“Saya penat sepanjang melakonkan watak Juita kerana itu bukanlah diri saya. Sepanjang penggambaran, pengarah memastikan setiap pergerakan saya bertepatan dengan kehendaknya dan tuntutan skrip.

“Demi Juita, saya bukan sahaja tidak menjadi diri sendiri, malah melakukan kajian agar Juita terserlah sebagai pelacur dibenci dalam Nur 2,” jelasnya.

Tanpa berselindung, Azar memberitahu, antara babak yang sukar untuk dijayakan adalah menggoda Ustaz Adam (Syafiq Kyle) ketika mereka berada di dalam kereta.

“Idea mengenai babak berkenaan diilhamkan ketika penggambaran. Kami sebagai pelakon berbincang, sudah tentu pada mulanya penuh dengan gelak tawa kerana sukar untuk merakamkan babak berkenaan.

“Namun, setelah tujuh hingga lapan kali berlatih, itulah hasilnya,” katanya merujuk terhadap babak yang telah tular di laman sosial sebelum Nur 2 mula ditayangkan.

Penerimaan

Watak Juita sepatutnya dijayakan oleh seorang lagi pelakon iaitu Nelydia Senrose, namun ditolak sekali gus memberi ruang kepada Azar untuk berdiri dalam posisi berkenaan.

Sebelum melepaskan peranan Juita, Nelydia pernah menyifatkan watak itu mampu menenggelamkan pelakon utama drama fenomena tersebut.

Mendapatkan komen Azar mengenai pendapat sebegitu, dia hanya tersipu malu dan menyerahkan sebarang pendapat mengenai Juita terhadap penonton.

Sukar untuk meneka kemahuan penonton, Azar berkata, sebagai pelakon dia hanya berusaha untuk menjayakan watak tersebut dengan sebaik-baiknya.

“Saya tidak boleh seronok sendiri dengan mengkategorikan watak Juita mampu meledakkan nama saya dalam industri. Semuanya bergantung pada penerimaan umum.

“Kalau rezeki watak antagonis ini menjadikan bakat saya diterima dalam industri, saya bersyukur,” tuturnya.

Tatkala tekad memilih menjayakan watak sebagai pelacur, Azar juga ditebak tentang pendapat keluarga terhadap keberaniannya menjayakan watak sebegitu.

Bukan sahaja penerimaan keluarga, melihat kepada kemampuan lakonannya menjayakan Juita, tidak mustahil dramatis itu pasti dihujani tawaran watak antagonis lain selepas ini.

Mengulas mengenai penerimaan keluarga, Azar menegaskan, mereka memahami tugasnya sebagai pelakon yang perlu terbuka dalam menjayakan apa sahaja watak atas kapasiti berkarya.

“Keluarga lebih mengenali saya. Mereka juga menyokong saya untuk projek drama Nur 2. Mereka turut berpesan sekiranya tidak mampu, saya perlu menolak watak ini.

“Namun berkat sokongan mereka, saya akhirnya menjayakan watak Juita,” katanya.

Kembali pada soalan berkaitan kesediaan ditawarkan watak wanita antagonis sehingga terpaksa menjayakan babak ranjang, Azar membeliakkan mata sebelum menyusun kata-kata.

Tegasnya, dia bersedia menjayakan babak tersebut asalkan dibantu pemainan sudut kamera. Enggan terikat dengan kecaman sehingga membataskan nilai karya, Azar menegaskan, dia perlu menghormati estetika sesebuah naskhah.

“Saya tidak kisah jika digelar sebagai pelakon ‘daring’. Maksudnya watak Juita itu sampai. Begitu juga menjayakan babak ranjang asalkan menggunakan teknik kamera,” jelasnya.

Kecaman

Ketika Syafiq Kyle berkongsi babak panas antara Juita dan Ustaz Adam di dalam kereta menerusi satu muat naik laman sosial, sudah terdapat komen berbaur kebencian yang diterima Azar.

Sedari awal komen seumpama itu bakal dihadapi, Azar menerima setiap pandangan khalayak secara positif.

“Saya telah lakukan yang terbaik di hadapan kamera. Sampai atau tidak kepada penonton, saya biarkan mereka untuk menilai. Buat masa ini, saya telah menerima pelbagai komen menyentuh isu agama dan sebagainya.

“Namun, netizen perlu realistik kerana saya menjayakan watak seorang pelacur. Itu adalah tuntutan drama semata-mata,” jelasnya.

Menjayakan watak Juita di sekitar lorong gelap di ibu kota, Azar turut mengubah persepsi dirinya terhadap dunia pelacuran.

Tidak menafikan bahawa ‘pekerjaan; itu hina dan satu dosa dari sudut agama, Azar menegaskan sebagai manusia, kita tidak berhak menjatuhkan hukuman terhadap mana-mana pelacur.

“Sepanjang hidup, belum pernah saya jumpa mana-mana individu yang bercita-cita menjadi pelacur. Tetapi adakalanya mereka yang terjerumus ke kancah itu kerana tidak mempunyai pilihan.

“Mereka mungkin terpaksa. Kita tidak boleh terus menghakimi jalan hidup mereka kerana tidak tahu punca mereka terjerumus ke dunia tersebut,” katanya menutup bicara.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/demi-juita-azar-azmi-jadi-pelacur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azar Azmi Akui Gementar

Azar Azmi Akui Gementar

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 561 hits
Saya gementar nak tahu reaksi penonton selepas mereka menyaksikan watak Juita dalam drama Nur 2 kata pelakon wanita meningkat naik Azar Azmi mengenai drama bersiri popular yang mula ditayangkan di slot Samarinda TV3 Selasa lalu Azar 30 berk...
7 Cara Meningkatkan Kualitas Diri Demi Meraih Kesuksesan

7 Cara Meningkatkan Kualitas Diri Demi Meraih Kesuksesan

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 270 hits
Rasanya tidak ada orang yang tak ingin meraih kesuksesan di dalam hidupnya Hal yang sangat manusiawi Karena kesuksesan bisa diartikan dengan bisa menikmati hidup dengan nyaman Namun untuk bisa meraih kesuksesan tentu ada kerja keras di bela...
Siapa Wanita Yang Dikecam Peragakan Gaya Mewah Demi Ribuan Likes Di Ig Ini

Siapa Wanita Yang Dikecam Peragakan Gaya Mewah Demi Ribuan Likes Di Ig Ini

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 283 hits
Pelbagai cara dilakukan pengguna media sosial untuk menambah bilangan pengikut dan pengguna Instagram terutamanya lebih gemar mempamerkan kehidupan mewah serta hipster untuk dimuat naik di akaun mereka Baru baru ini tindakan penggguna IG be...
Video Nenek Asal Bogor Keliling Jual Ginjalnya Demi Pengobatan Suami Yang Derita Komplikasi

Video Nenek Asal Bogor Keliling Jual Ginjalnya Demi Pengobatan Suami Yang Derita Komplikasi

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 193 hits
Mumun Sumiyati memasarkan ginjalnya di area dekat Stasiun Bekasi Selasa siang Wanita paruh baya itu mengalungi karton bertulisan permohonan bantuan dan penawaran bagi siapa saja yang ingin membeli ginjalnya Warga Jalan Raya Rawa Indah 2 RT ...
Potret Kemiskinan Di Sultra Kakek Nenek Ikat Perut Pakai Tali Demi Menahan Lapar

Potret Kemiskinan Di Sultra Kakek Nenek Ikat Perut Pakai Tali Demi Menahan Lapar

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 248 hits
Kondisi Nuru wanita lansia asal Konawe Utara membuat terenyuh Bagaimana tidak perempuan berusia sekitar 60 tahun lebih itu dilarikan di RSUD Provinsi Sulawesi Tenggara beberapa waktu lalu
Demi Membela Hak Bumiputera Ahli Parlimen Pas Dihalau Keluar

Demi Membela Hak Bumiputera Ahli Parlimen Pas Dihalau Keluar

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 280 hits
Catatan Panas dari Parlimen 1 Pada petang tadi suasana di dalam Dewan Rakyat begitu kecoh dan panas walaupun hujan turun dengan selebatnya di ibu kota Kuala Lumpur Kemuncak episod kekecohan ini ialah Ahli Parlimen PAS Pengkalan Chepa YB Ust...
Ayah Masih Pakai Baju Koyak Berkorban Harta Demi Anak2 Gadis Ini Kongsi Luahan Bapa Di Twitter

Ayah Masih Pakai Baju Koyak Berkorban Harta Demi Anak2 Gadis Ini Kongsi Luahan Bapa Di Twitter

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 547 hits
Ayah masih pakai baju koyak Berkorban harta demi anak2 gadis ini kongsi luahan bapa di Twitter Kasih sayang seorang ayah biasanya tidak ditunjukkan secara terus Sedia maklum bahawa sifat lelaki egonya lebih tinggi dan malu untuk mengungkapk...
Viral Kisah Remaja Belajar 17 Jam Sehari Demi Keluar Dari Kemiskinan

Viral Kisah Remaja Belajar 17 Jam Sehari Demi Keluar Dari Kemiskinan

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 238 hits
Pendidikan tentu menjadi cara paling efektif untuk mengentas kemiskinan Mengetahui hal tersebut seorang remaja mendedikasikan masa mudanya untuk tekun belajar Ia pun menjadi inspirasi bangsa setelah viral karena belajar hingga 17 jam dalam ...
Demi Pipi Merona Alami Pelajari Trik Cerdas Pakai Blush On Cair Dan Krim Kekinian Ini No Menor

Demi Pipi Merona Alami Pelajari Trik Cerdas Pakai Blush On Cair Dan Krim Kekinian Ini No Menor

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 192 hits
Para pemilik kulit kering mari merapat Blusher bentuk krim ini paling cocok untuk bikin pipimu merona manja lo
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Membuat Cerita Bergambar Dengan Tema Perubahan Iklim Global

Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi