Deepin 20 Macos Versi Dunia Linux



Sejak Deepin mula memberikan ‘teaser’ mengenai versi seterusnya untuk distro mereka itu, saya menanti kemunculannya setiap hari. Versi 20 memberi gambaran bahawa ini ialah versinya jika anda ingin beralih sama ada dari Windows mahupun macOS.
MateBook oleh Huawei, hadir bersama sistem operasi Deepin. Ini termasuklah model MateBook 13, MateBook 14, dan MateBook X Pro. Pada saya, salah satu keistimewaan Deepin yang membuatkan ia menjadi pilihan syarikat teknologi gergasi ini ialah selain dari kodnya yang bersumber terbuka, paling penting sekali paparan antaramuka penggunanya sangat cantik.
Maka tidak hairanlah kebanyakan laman teknologi lain memanggilnya sebagai persekitaran meja Linux paling cantik sekali antara kesemua yang ada.

Sebaik selesai boot, skrin log masuknya menyambut anda. Apabila dimasukkan saja kata laluan lalu ditekan butang Enter, satu animasi pada ruangan kata laluan itu akan bergerak, terasa seperti menggunakan sistem operasi futurisktik dibuatnya.
Inilah yang membezakan antara Deepin dengan distro yang lain. Perhatian pada perincian, animasi, dan reka bentuknya membuatkan sesiapa saja akan ada rasa tertarik untuk mencuba.

Ruangan desktop mempunyai satu dock yang boleh diubahsuai mengikut kemahuan anda. Menunya boleh dibuka sama ada dalam mode mini ataupun mode penuh, manakala dock pula boleh ditukar antara ‘Fa



Salah satu perkara yang membezakan dengan jelas antara Ubuntu dan Deepin, ialah bahagian depan iaitu desktop-nya. Jika dibandingkan dengan Ubuntu 20.04, kita dapat rasakan pembangun GNOME seakan ‘noob’, apabila tidak terdapat pilihan untuk menentukan wallpaper tersebut hanya hendak digunakan pada desktop atau termasuk lock screen.
Tetapi tidak pada Deepin. Anda diberi pilihan A atau B, pada apa juga yang anda ingin lakukan.

Bahagian tetapan Deepin tampak sangat, sangat berbeza dengan kebanyakan distro Linux yang lain (terutamanya Ubuntu). Sebagai contoh kita ambil elementaryOS, dan buka bahagian tetapan. Jika dilihat, ia hanyalah ‘re-skin’ sahaja dari tetapan Ubuntu, dan bukan 100% ‘make over’ seperti yang anda dapat lihat pada paparan gambar di bawah.
Deepin memberi nafas baru, dan sentuhan tersendiri hingga menyebabkan ia bukan lagi kelihatan seperti mana-mana distro yang ada. Tampilannya unik, dengan beberapa ikon nampak seakan mendapat inspirasi dari macOS.

Ini juga bahagian tetapan yang saya gemar. Pelbagai pilihan sama ada anda mahu memilih tema cerah atau gelap mahupun auto, semuanya ada di sini. Saya dapat rasakan pembangun-pembangun Deepin menumpukan sepenuh perhatian mereka untuk mengubah paparan antaramukanya agar tidak lagi digelar ‘re-skin distro’.

Kalau ada bahagian yang saya kurang gemar pula, inilah tempatnya, iaitu kemas kini. Saya masih belum ketemu caranya untuk menukar mirrors, kepada yang terhampir dan paling laju. Ini penting dan kritikal, kerana anda tidak mahu tersangkut-sangkut untuk memuat turun fail kemas kini walaupun saiznya kecil.

Lihat sendiri, tiada pilihan untuk membuat ujian kelajuan pelayan seperti Linux Mint, mahupun pilihan untuk menukar pelayan yang laju/paling hampir seperti Ubuntu.

Pun begitu, saya masih lagi menyukai Deepin secara keseluruhannya. Pada saya, tidak banyak yang saya ingin ubah kerana secara lalai ia sudah sedia cantik.
Jika anda ingin mengetahui maklumat penuh mengenai rilisan kali ini, dan ingin memuat turun ISO Deepin 20, anda boleh ke pautan ini: Deepin 20.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/deepin-20-macos-versi-dunia-linux/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Kota Dunia Dengan Harga Parkir Termahal

10 Kota Dunia Dengan Harga Parkir Termahal

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 402 hits
Guna mengatasi kemacetan di kota padat kendaraan biasanya pemerintah setempat memberlakukan tarif parkir yang sangat tinggi Tujuannya tidak lain agar pengguna kendaraan pribadi beralih pada angkutan umum Beberapa waktu lalu Pemerintah Provi...
Setiap Waktu Datang Masjid Pakcik Meninggal Dunia Masa Solat Jemaah

Setiap Waktu Datang Masjid Pakcik Meninggal Dunia Masa Solat Jemaah

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 495 hits
Seorang warga emas lelaki Abdul Latif Salleh meninggal dunia ketika sedang solat Isyak berjemaah di Masjid Bandar Seri Putra di Kajang Selangor malam tadi Menurut laporan BH Online Allahyarham yang berusia 75 tahun tiba tiba jatuh ketika se...
Bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne Meninggal Dunia

Bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 1081 hits
14 total views 14 views today Awal pagi ini kita dikejutkan dengan berita penyanyi dan juga peserta rancangan program realiti Big Stage Musim 3 Sandra Dianne musim ketiga dilaporkan meninggal dunia di Hospital Putrajaya Maklumat tersebut di...
10 Selebriti Dunia Yang Namanya Cenderung Susah Diucapkan Ini Pelafalan Yang Tepat Biar Lidah Nggak Belibet

10 Selebriti Dunia Yang Namanya Cenderung Susah Diucapkan Ini Pelafalan Yang Tepat Biar Lidah Nggak Belibet

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 290 hits
Meski sering keliru dalam mengucapkan nama mereka sebetulnya wajar kok Orang luar negeri juga sering keliru ngucap nama khas Indonesia
Kisah Nyata Kakek Pemecah Batu Usia 62 Tahun Sekolahkan 75 Anak Yatim Nurutin Dunia Gak Akan Ada Cukupnya

Kisah Nyata Kakek Pemecah Batu Usia 62 Tahun Sekolahkan 75 Anak Yatim Nurutin Dunia Gak Akan Ada Cukupnya

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 379 hits
Hidup dengan keterbatasan ekonomi di usia senja bukan menjadi sebuah hambatan untuk senantiasa berbuat baik bagi sesama Itulah yang dilakukan oleh Surono seorang kakek berusia 62 tahun yang menyantuni 75 anak yatim meski hanya berprofesi se...
Penyelidik Stanford Mengambil Gambar 3200 Megapixel Pertama Di Dunia

Penyelidik Stanford Mengambil Gambar 3200 Megapixel Pertama Di Dunia

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 273 hits
Anda mungkin berfikir bahawa kamera dengan resolusi berpuluh puluh megapixel sudah cukup besar untuk kegunaan harian Ini tidak salah tetapi penyelidik penyelidik angkasa di Stanford University sedang dalam proses membangunkan kamera digital...
10 Superhero Di Dunia Nyata

10 Superhero Di Dunia Nyata

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 286 hits
Superhero biasanya memiliki kemampuan khusus entah itu kekuatan fisik psikis ataupun kecepatan gerak yang kita tahu biasanya superhero itu ada di dalam film dan komik tetapi sebenarnya ada juga superhero yang hidup di dunia nyata seperti Be...
Tony Hawk Juga Mengumpul Skate Didalam Dunia Sebenar

Tony Hawk Juga Mengumpul Skate Didalam Dunia Sebenar

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 265 hits
Permainan Tony Hawk s Pro Skater 1 2 mendapat banyak pujian selepas pelancarannya pada 4hb yang lepas Permainan olahan semula ini adalah berdasarkan permainan klasik asal Tony Hawk 1 dan 2 yang pernah dilancarkan semenjak tahun 1999 untuk p...
Paling Kaya Di Dunia Hanya Jeff Bezos Yang Memiliki 8 Barang Mewah Ini

Paling Kaya Di Dunia Hanya Jeff Bezos Yang Memiliki 8 Barang Mewah Ini

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 381 hits
Menjadi orang terkaya di dunia membolehkan bos Amazon iaitu Jeff Bezos memiliki apa sahaja yang dia mahukan Rumah mewah jet peribadi hingga pangsapuri di pusat bandar boleh dibeli dengan mudah Berikut saya kongsikan kepada anda 8 barang mew...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong